Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Problem z lampami!!!

Awatar użytkownika
Adamkat
Posty: 320
Rejestracja: 2004-03-08 19:52
Samochód: ford probe gt 91
Galeria: viewtopic.php?t=10500
Lokalizacja: Lębork

Problem z lampami!!!

Post autor: Adamkat »

Witam! mam problem z lampami bo przestały mi sie chować-mianowicie na nic nie reagują.Sprawdzałem czy prąd dochodzi i wszystko gra czy może to siłowniki? Ale czy możliwe żeby dwa naraz padły?prosze o poradę.
Gość

Post autor: Gość »

Mozliwe przy dlugotrwalym zwarciu, gdyz napiecie dochodzi do nich non-stop.

mam takie - GG 1831463
cermit

Post autor: cermit »

Też mam taki problem i nie zawsze chodzi o elektrykę. Przy światłach jest jakiś wspornik, który siedzi na dwóch zawiasach i on odpowiada za chowanie się lamp. Bardzo możliwe, że owa metalowa belka wysunęła się z jednego z zawiasów i dynda sobie radośnie, zamiast obić swoją robotę. Sprawdź i jeśli tak jest to nasadx ją spowrotem na miejsce!
Awatar użytkownika
Adamkat
Posty: 320
Rejestracja: 2004-03-08 19:52
Samochód: ford probe gt 91
Galeria: viewtopic.php?t=10500
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Adamkat »

niestety Cermit u mnie wszystko siedzi na swoim miejscu nic mi nie dynda radośnie hehe!! Wydaje mi sie że to bedą siłowniki- a czy w tych siłownikach jest jakiś olej?może czegoś im brakuje takiego?
Awatar użytkownika
Shark
Posty: 24
Rejestracja: 2002-12-17 14:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Shark »

Witam

W mechanizmach nie ma siłowników, sa jedynie silniczki podnoszace
za pomocą zestawu dźwigienek, możliwe, że mechanizm rozłączania silniczków(de facto zawarty na silniczkach) zaciął się. W takim układzie niezbędna jest rozbiórka mechanizmu, przeczyszczenie i przesmarowanie.
Przed demontażem nie zapomnij o wyciągnięciu bezpiecznika RETRACTOR.

Pozdro
Shark
PROBE II Gen. 2.5 V6 24v (zielona rakieta... hehe)
Awatar użytkownika
RED
Posty: 53
Rejestracja: 2004-03-23 04:36
Samochód: brak

Post autor: RED »

sprawdz dokladnie bezpiecznik,zazwyczaj niejest mozliwe aby obydwa swiatla poszly naraz....albo zwarcie albo bezpiecznik!
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

przypuszczam że strzelił bezpiecznik pod maską (z lewej strony akumulatora stojąc przodem do auta). Bezpiecznik ROTOR. Sprawdź go.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Adamkat
Posty: 320
Rejestracja: 2004-03-08 19:52
Samochód: ford probe gt 91
Galeria: viewtopic.php?t=10500
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Adamkat »

no niestety bezpiecznik jest cały, ale zauważyłem że jak włanczam światła to obydwa siłowniki sie grzeją i są dosyć ciepłe?czy to objaw że są dead??
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

wygląda jak by było zwarcie do masy?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

muszę Ci powiedzieć że niedawno robiłem u siebie światła! nie podnosiły się i nie chowały!
co prawda w instalacji miałem nakombinowane, więc podłączałem wszystko toak jak ma być! zajęło mi to trosdzkę czasu!
zacząłem od przełącznika przy kierownicy!
wszystkie ścieżki powypalanye były! włączały się tylko tylne światła i podświetlenie deski!
proponuję rozebrać i zmartwień tam zacząć szukać
- tak było u mnie!
pozdrawiam
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

odp

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

Jesli beda ci potrzebne silniczki mam po dobrej cenie i pare innych szpargalow od gl.gt601705250
JAZDA NA MAXA IM BACK
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

hmm.. dziwne że oba na raz i do tego sie grzeją...
Czy mocno się grzeją i po jakim czasie?
może masz gdzieś w instalacji zaśniedziały styk i silniczki dostają za małe napięcie żeby drgnąć(może sprobuj im pomóc - wlacz lampy i z czuciem unies jedną)?
Ewentualnie odłącz dźwigienki od silniczka.
Awatar użytkownika
Adamkat
Posty: 320
Rejestracja: 2004-03-08 19:52
Samochód: ford probe gt 91
Galeria: viewtopic.php?t=10500
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Adamkat »

Juz tak próbowałem im pomóc na wszystkich stykach popryskałem takim sprayem żeby wyżarł ten brud, ale nic.Grzać to sie grzeją czuć że są ciepłe ale nie gorące.Musze chyba przeszperać od włącznika całą inst. tak jak mówi kollek, chyba że to nic nie da to Jazda-Przemo mnie uratuje!!bo wszystko na to wskazuje że trzeba inne wstawić widocznie te sie wysłużyły he! Pozdrawiam!! i dzieki za rady
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

może po prostu odłącz wtyczkę od silniczka i podłącz bezpośrednio do akumulatora
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

to jest NIEMOŻLIWE żeby oba na raz się zepsuly ok małoprawdopodobne
bary23

Problem z lampami

Post autor: bary23 »

Mialem problem z lampami tez mi sie nie chowaly... po zimie ponoc tak jest jak sie nie nasmarowalo wczesniej mechanizmow... najlepiej rozebrac i przeczyscic kwestja odkrecenia 2-3 srubek i przy okazji sprawdz sobie szczotki w silniku powinno wszystko wrocic do normy:)
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Adamkat..gdzie twoja odp. czy pomoglo czy nie?? :twisted:
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
Adamkat
Posty: 320
Rejestracja: 2004-03-08 19:52
Samochód: ford probe gt 91
Galeria: viewtopic.php?t=10500
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Adamkat »

Nie Duke nic nie pomogło
2.2 GT-91r. był
2.0 16v-97r.był
2.2 GT -91r JEST
"Kazda droga prowadzi ku doskonalosci"
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

płączałeś bezpośrednio do akumulatora?
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

rozbierałem silnikczek jaki jest w II. Konstrukcja jest zadziwiająco prosta.
Składa się z silniczka właściwego i tarczy ze ścieżkami stykającymi. Niemożliwe żeby się to to zacieło - wystarczy pokręcić pokrętłem i jest ok.
Układ działa tak, że podaje napięcia na jeden z 2 przewodów i podaje go stale. To nie oznacza że jest jakiś pobór mocy. Po prostu te styki mają naprzemienne zasilanie. W związku z tym jeśli nie będzie jednego - lampy się nie podnoszą, jeśli 2 nie opuszczają. Podejżewam że masz ukręcony. złamany przewód od podnoszenia świateł. Jak to sprawdzić? Pokrętłem otwórz światła a następnie zgaś je - jeśli się zamkną - już wiesz. Co dalej. Jeśli się zamknęły to musisz znaleźć przewód proponuje serwisówkę. Jest nieoceniona w takich przypadkach. Jak będziesz wiedział gdzie są kostki i jaki kolor przewodu - powinna to już być prosta sprawa. Jeśli natomiast nie zamkną się - tzn że możesz mieć problem z włącznikiem - ale nie podejżewam. Jeśli tak - sprawdzić musisz włacznik przy kierownicy.
Co do podłanczania bezpośrednio do aku - uważaj - tam są 4 przewody nie podłącz źle bo możesz spalić uzwojenie silniczka. 2 przewody to masa i 12V pozostałe 2 to sterowanie - podajesz napięcie naprzemiennie - nigdy na raz.
To wszystko to na podstawie II - ale myśle że w I jest ten sam mechanizm.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Problem z lampami

Post autor: Quaki »

Znowu mam problem mam juz dosc :(
Nie chowaja mi sie lampy pozatym nie swieca jak je wlaczam (wlaczylem lampy jak zamknolem to sie nie zamknely do konca jakby sie spioch zrobil i tak zostaly ) pozatym nie moge ich wlaczyc (nie swieca ) jakies sugestie moze ktos tez tak mial ?????
A i jeszcze zrobilo mi sie cos z alarmem :( (nie wlacza sie jak chce go wlaczyc a jak wlacze silnik to sobie strzela z przekaznikow w srodku )
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

wszystkim dzieki za zainteresowanie otoz winny byl jeden z bezpiecznikow pod maska oznaczony jako head jakis bardzo madry koles kiedys musial go spalic i zrobil go na drut i drut ten w koncu sie wytarl i bezpiecznik nie chpodzil pomimo tego ze z zewnatrz wyglada dobrze
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

hmmm dzis sie dowiadywalem ile kosztuje taki bezpiecznik (chyba ich pogielo 45zl musze naprwic tamten )
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Ostatnio ktoś na zlocie w Pobierowie mi mówił, że ma dostęp do takich za jakieś12zł, tylko musze sobie przypomnieć kto, to dam znać.

Pozdrowienia :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

otoz naprawa kosztowala mnie 2zl jak sie przespie to pokaze jak naprawilem :)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”