zonk mnie zlapal, pomocy (nie odpala)

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Piotrek (cien)
Posty: 175
Rejestracja: 2006-02-26 13:59
Galeria: viewtopic.php?t=8035
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Piotrek (cien) »

Ja miałem podobne objawy.
Wysiadłem z auta, po chwili nie zapalił- okazalo sie że to moduł zapłonowy - iskra była ale nie odpalał.
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Po prostu gdzieś ci przewody nie łączą albo przy klemach albo dalej,np. masa jest kiepska - coś ci zaśniedziało,przy rozruszniku lub na nadwoziuetc. .Rozrusznik skoro zapaliłeś raczej ok.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A ja bym bardziej postawił na "wywalony" automat do wyrzucania bendiksa. A już na pewno zacząłbym od sprawdzenia szczotek.

Tak czy siak, rozrusznik trzeba wyjąć.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Piotrek (cien)
Posty: 175
Rejestracja: 2006-02-26 13:59
Galeria: viewtopic.php?t=8035
Lokalizacja: Tarnów

Problemy z autem

Post autor: Piotrek (cien) »

Cześc, wydaje mi sie ze twoje problemy z autem to aparat zaplonowy. Spróbuj go odpalić na "pych" - wiem ze sie nie powinno ale coś wykluczysz. Ja mialem identyczne objawy i to byl aparat zaplonowy. Jeżeli chcesz to mam drugi nie używany i można by było na próbe zmienić, wiec mógłbys podskoczyć do tarnowa po niego, albo ja bym ci przywiózł, ale to juz są koszty paliwa.

Pozdro i mam nadzieje ze spotkamy sie jeszcze na Chańczy.

Piotrek
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Cien, a co ma aparat zapłonowy do tego, że rozrusznik nie kręci, tylko "pyka"?
Dla mnie to ewidentna wina rozrusznika. Jeżeli do tego przygasają kontrolki, to oznacza, że pobór prądu jest bardzo duży.
Aparat nie ma tu nic wspólnego.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

Sprawdź czy naładowany jest akumulator prawidłowo.
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Muszę odświerzyć własny temat

Mój probek troche ciężko pali jak chwilę postoi.
Jak rano wejdę do garażu i go próbuje odpalić to troszkę ciężko pali, ale poodpaleniu jak go wyłącze i chcę odpalić jeszcze raz to już nie ma problemu i od razu zapala. Tak samo się dzieje jak np. gdzieś nim pojadę i zaparkuje. Jak wróce za któtką chwile to odpali bez problemu, ale po dłuszczym czasie już troche ciężej

Dla przypomnienia teraz jest 2,5 v6 + LPG :wink:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Miałem coś podobnego. Moduł zastępczy załatwił sprawę - coś musiało się dziać z iskrą. Po wywaleniu fabrycznego immo co ciekawe, auto zaczęło zapalać jeszcze łatwiej.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Piotrek (cien)
Posty: 175
Rejestracja: 2006-02-26 13:59
Galeria: viewtopic.php?t=8035
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Piotrek (cien) »

OLEY pisze:Cien, a co ma aparat zapłonowy do tego, że rozrusznik nie kręci, tylko "pyka"?
Dla mnie to ewidentna wina rozrusznika. Jeżeli do tego przygasają kontrolki, to oznacza, że pobór prądu jest bardzo duży.
Aparat nie ma tu nic wspólnego.
Oley, to jest tyknięcie. Jakby przekaźnik jakiś?? Pozatym po odpięciu klemy zadziałał :roll: A co ma odpięcie klemy do bendiksa? Ale te kontrolki - może i rozrusznik.
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Nie no Panowie bez jaj. :D
Takie "pyknięcie", to ma raczej każdy z nas po włączeniu zapłonu (świecące kontrolki). Spróbujcie u siebie przekręcić stacyjkę i nie odpalać od razu, a usłyszycie przekaźnik. :D Przecież wszędzie musi dojść prąd, musi się na moment uruchomić pompa paliwa.

Jeżeli, po przekręceniu stacyjki na "START", słychać drugie "pyknięcie",
to albo skończyły się szczotki, albo zawiesił się rozrusznik.
Jeżeli nie słychać nic, to możliwe, że wypadł cieniutki przewodzik z rozrusznika (taki na wsuwkę).
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
mers
Posty: 243
Rejestracja: 2005-11-23 09:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mers »

Panowie mam dokładnie ten sam problem, przed wczoraj elegancko zaparkowałem samochód w garażu, nie było żadnych objawów żeby coś miało się stać, no i wczoraj chciałem wyjechać a tu lipa, objaw identyczny jak S_H_A_D_O_W'a akumulator musiał się do tego jakoś rozładować bo nawet lamp nie potrafi podnieść, co ciekawe jak podłączyłem kablami do innego samochodu to nic się nie zmienia, lampy dalej się nie podnoszą, przy odpaleniu przygasają kontrolki i słychać cyknięcie.
Aparat zapłonowy raczej wykluczam gdyż już przez to przechodziłem i objawy były troszeczkę inne, no i aparat mam nowy...

S_H_A_D_O_W czy poradziłeś sobie już z tym problemem ?
Obrazek
probe II GT 93
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Ja uporalem sie z problemem, aparat byl ok bo wymienialem 3 dni wczesniej, okazalo sie ze rozrusznik odmowil posluszenstwa :( zalozylem drugi i na razie jest ok, ten stary raz kreci a raz nie, musze go rozebrac i oblukac co z nim nie tak
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
mazur76
Posty: 2
Rejestracja: 2006-10-22 21:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Ford Probe 2.0 94r nie odpala

Post autor: mazur76 »

Witam Kilka dni temu sprowadzilem sobie probe z Niemiec. Okazalo sie ze ma walnieta uszczelke pod glowica wiec wymienilem ja. Problem jest taki ze nie moge go odpalic. Sprezanie jest ok, iskra jest , wtryski wtyskuja benzyne . Dodam ze przed wymiana uszczelki tez nie mozna go bylo odpalic. Nie mam juz koncepcji co jest nie tak rozrzad ustawilem niby zgodnie z autodata. Prosze o pomoc moze ktos juz mial taki problem.
Awatar użytkownika
PARTYBOY
Posty: 100
Rejestracja: 2007-05-16 08:29
Samochód: GT
Lokalizacja: Hannover
Kontakt:

Post autor: PARTYBOY »

kreci czy nie kreci? wiecej szczegolow? masz immobilizer? masz do niego pilota? wymieniles baterie?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Skoro daje paliwo i jest iskra, to chyba kręci, skoro jest iskra, to chyba nie immo.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
mazur76
Posty: 2
Rejestracja: 2006-10-22 21:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: mazur76 »

Kręci i daje iskre. Co do immobilizera to pewnie ma ale jest rozlaczny. Troche dziwna jest rzecz ze bardzo szybko zalewa świece benzyna. Moze cos zle ustawiam zaplon. Ma moze ktos normalny schemat zaplonu bo ten z autodata jest troche dziwny lub nie kompletny
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

To może raczysz zajrzeć do wątku "Potrzebny schemat zapłonu", gdzie znalazłbyś (gdybyś poszukał) zewnętrzny odsyłacz do schematów?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
mers
Posty: 243
Rejestracja: 2005-11-23 09:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mers »

też się podzielę tym jak rozwiązałem problem.
Okazało się że rozładował się akumulator, powodem była najprawdopodobniej poluzowana klema którą można było spokojnie ściągnąć, akumulator został naładowany dołożone zostało troche ołowiu co by klemy lepiej trzymały i jest elegancko, tak jak było wcześniej :D



... ale wyciągając akumulator oderwałem wężyk od zbiorniczka wyrównawczego tuż przy zbiorniczku do którego wlewa się płyn do chłodnicy, i mam w zwiąsku z tym dwa pytania:
1. czy mogę to zakleić jakimś poxypolem czy czymś w tym stylu?
2. czy na zimnym silniku płynu cchłodzącego powinno być pod sam korek ?
Obrazek
probe II GT 93
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Witaj w klubie Mers - ja dwa razy miałem urwaną tą część zbiorniczka :) Za pierwszym razem poxipol jakoś zadziałał, niestety za drugim tylko myślałem, że działa, a wskazówka temperatury powiedziała mi co innego :) Na szczęście na wskaźniki patrzę co chwila więc zaniepokoiła mnie wskazówka stojąca trochę wyżej niż zawsze i zatrzymałem auto, na wszelki wypadek. Zajrzałem po machę - kapało ostro z pęknięcia.

Pękniętą część kupiłem, wymieniłem i to chyba jedyne słuszne rozwiązanie na dłuższą metę.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
mers
Posty: 243
Rejestracja: 2005-11-23 09:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mers »

dzięki RX za radę, tak też zrobię, podejrzewam że ta część nie wiele kosztuje a przynajmniej będę spokojny... o temperaturkę :D
Obrazek
probe II GT 93
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

mers
mam w zwiąsku z tym dwa pytania:

A ja mam tylko jedno pytanie. Dlaczego nie wprowadzasz w zycie pkt. 10?
nie oczekuje odpowiedzi na nie, lecz chcielibysmy bys stosowal nasz regulamin.
Mam nadzieje, ze mimo iz RX dal Ci odpowiedz, to dyskusja na ten temat bedzie miala miejsce w odpowiedim watku
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Elcia
Posty: 2
Rejestracja: 2007-08-25 08:48

Autko nie chce odpalić :(

Post autor: Elcia »

Witam!
Jestem siostrą szczęśliwego posiadacza Probe.
Potrzebuje pomocy. Mój brat miał w nocy nieprzyjemne zdarzenie. Wracając do domu na trasie najechał najprawdopodobniej na jakąś dziurę (sam dokładnie nie wie na co) zaraz potem zgasł mu samochód i nie chce odpalić. Holowanie i użeranie się z autopomocą całkiem go wykończyło (jego portfel zresztą też :x ) Pan z autopomocy powiedział że auto najprawdopodobniej nie chce odpalić przez wyłącznik antywstrząsowy.
I tu jest problem bo nie mogli go znaleźć!
Proszę napiszcie gdzie szukać ten wyłącznik, bo chciałabym zrobić bratu niespodziankę kiedy już się obudzi.

Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

Nie chce nic mówić Elcia ale wystarczyło w bagażniku wcisnąć pstryczek i samochód ruszyłby dalej w drogę... Więc chyba niepotrzebnie wydał kasę i nerwy na holowanie.
Elcia
Posty: 2
Rejestracja: 2007-08-25 08:48

Post autor: Elcia »

Teraz to wydaje sie takie proste :)
DZIEKI WIELKIE!
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”