Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
jak podniesc moc w 2,5 v6
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2007-08-18 22:18
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Łódź
jak podniesc moc w 2,5 v6
witam posiadam probka 2,5 v6 i generalnie irytuje mnie fakt ze auto ładne ma naprawde duży piec a jest tak słabe :/(jak na taki silnik).Potrzebuje informacji w jaki sposob mozna podniesc moc w tym autku pomijajac chiptuning.Ogolnie zastanawiam sie nad zmiana dolotu i wydechu na przelotowy ale z tego co mi wiadomo to w wolnossacych moze to troche pokąplikowac plany i auto zamiast byc szybsze bedzie wolniejsze i wogole kupa... jesli ktos wie cos na ten temat to prosze pisac
pozdrawiam
pozdrawiam
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Przedewszystkim dolot!! wydech no najlepiej przelot, vris box, lekkie kolo zamachowe, i juz efekt jest fajny, chyba że masz kupe kasy to robisz kompleksowy i bezwzgledny tuning jednostki wolnossącej (czyli: nowe wałki ,okucie, wieksze wtryskiwacze, spotrowe zawory, sportowe sprzęgło,planowanie głowicy, cienkie uszczelki i wiele innych żeczy czyli kupa kasy no i przy maksymalnym tuningu to ze 280 koni możesz wyrezać z V6). Chyba że stać cie na uturbianie 

Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: jak podniesc moc w 2,5 v6
Jeremy Clarkson jak kupił mesia S-klasę, to się zirytował, że w ogóle pieca nie zamontowali i (z pomocą ekipy polskich murarzy) postanowił naprawić błąd konstruktorów - wstawił kominek. Facet się zna (nie zaprzeczysz), więc może też stuninguj swój piec - jakieś ładne kafelki w kwiatki, jakieś zdjęcia rodzinne na okapie, ładny "przelotowy" komin.Łukasz 2,5 pisze:irytuje mnie fakt ze auto ładne ma naprawde duży piec

A sensowne porady najszybciej znajdziesz tutaj:

Sorki, jakbym był trzeźwy, to bym zablokował z pełną surowością, ale po pijaku nie moderuję.Dee Jay pisze:Ale zważywszy że dziś sob wieczór to wybaczymy robertowi![]()
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- domo
- Posty: 745
- Rejestracja: 2006-04-08 20:45
- Galeria: viewtopic.php?t=11027
- Lokalizacja: Gubin
to zanim Roberta przestaną wkurzać za głośno tupające pająki pod sufitem zapodam 1 link z bliźniaczego forum
TUNING MAZDA 626 2,5 v6
TUNING MAZDA 626 2,5 v6
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
- lukasz16m
- Posty: 133
- Rejestracja: 2007-07-10 20:54
- Galeria: viewtopic.php?t=11778
- Lokalizacja: Sieraków
Nie ma jak to 2.2 turbo.
Już bez przeróbek dwójka ma co robić żeby się tak zebrać jak jedyna słuszna generacja, a co dopiero po przeróbkach
.Ale najważniejsze żeby mieć chęci i rasować nasze cudeńka
A fotki jakieś możesz wystawić,pochwal się swoim autkiem,pewnie inni klubowicze z chęcią też by je obejżeli
.





- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
To auto jak najbardziej nadaje się do tuningu - pytanie ile masz kasy, żeby je przyspieszyć? Możesz zrobić generalnie wszystko, pieniądze wyznaczają granice.
Jeśli przyspieszenie Ci nie wystarczy to sprawdź najpierw czy z Twoim Probkiem wszystko okej. Vrisy - system doładowania rezonansowego zazwyczaj nie działa (wada grubej większości Probasów) + ten silnik lubi gubić kompresje, szczególnie starsze roczniki. Najlepiej sprawdź go na hamowni, jeśli chcesz mieć 100% pewności co auto potrafi teraz, a co będzie potrafiło po przeróbkach.
Widziałem Probki II V6 co miały prawie tyle koni co 2.0 - ba, te silnik są bardzo czułe i lubią gubić moc niestety. Wtedy często można odnieść wrażenie, że auto nie jest zbyt moce i dostać baty od byle czego. Nie mówię, że tak jest z Twoim egzemplarzem, ale warto to sprawdzić, żebyś wiedział czarno na białym na czym stoisz - dlatego polecam hamownię, jeśli się nie boisz konfrontacji z całą prawdą jaką pokazują rolki
Co do mocy - na youtube jest jeden Probas co ma 540 koni, a drugi ponad 800...
Pozdr.
To auto jak najbardziej nadaje się do tuningu - pytanie ile masz kasy, żeby je przyspieszyć? Możesz zrobić generalnie wszystko, pieniądze wyznaczają granice.
Jeśli przyspieszenie Ci nie wystarczy to sprawdź najpierw czy z Twoim Probkiem wszystko okej. Vrisy - system doładowania rezonansowego zazwyczaj nie działa (wada grubej większości Probasów) + ten silnik lubi gubić kompresje, szczególnie starsze roczniki. Najlepiej sprawdź go na hamowni, jeśli chcesz mieć 100% pewności co auto potrafi teraz, a co będzie potrafiło po przeróbkach.
Widziałem Probki II V6 co miały prawie tyle koni co 2.0 - ba, te silnik są bardzo czułe i lubią gubić moc niestety. Wtedy często można odnieść wrażenie, że auto nie jest zbyt moce i dostać baty od byle czego. Nie mówię, że tak jest z Twoim egzemplarzem, ale warto to sprawdzić, żebyś wiedział czarno na białym na czym stoisz - dlatego polecam hamownię, jeśli się nie boisz konfrontacji z całą prawdą jaką pokazują rolki

Co do mocy - na youtube jest jeden Probas co ma 540 koni, a drugi ponad 800...

Pozdr.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2007-08-18 22:18
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Łódź
ogólnie dzięks za inf,generalnie nie stac mnie na to zeby uturbiać v6
i mysle ze malo osob z forum jest w stanie wysypac tyle kasy... no a chodzi mi o te podstawowe przeróbki typu dolot,wydech,świece, jakis dodatek typu (naprawde dobry olej silnikowy) no i ogolnie mam mankament z tym wydechem i dolotem bo slyszalem duzo roznych zdan na ten temat i boje sie ze wrzuce pieniadze w bloto i jeszcze okaze sie ze autko jezdzi gorzej niz jezdzilo :/ dlatego prosilem o zdania innych na ten temat a najlepiej tych ktorzy juz to przerabiali w swoich autkach
pozdrawiam

pozdrawiam
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Łukaszu, generalnie podnoszenie mocy w wolnossących silnikach to delikatna sprawa. W rozsądnych pieniądzach możesz podnieść moc do ok 170koni. Później jest coraz drożej i trudniej.
O ile dolot możesz zrobić bardzo fajny (są dedykowne doloty do Probe 2.5V6), o tyle sprawa z wydechem jest kontrowersyjna bo nie ma dowodów na to że podnosi się moc, czy moment obr po wymianie układu wydechowego. Możesz zamówić kolektory z USA, dopieścić Vris`y Vrisboxem i dać lekkie koło zamachowe. Po takich zmianach powinieneś odczuć poprawę. A jeśli będzie Ci mało to TYLKO IGT i 2.2TURBO

O ile dolot możesz zrobić bardzo fajny (są dedykowne doloty do Probe 2.5V6), o tyle sprawa z wydechem jest kontrowersyjna bo nie ma dowodów na to że podnosi się moc, czy moment obr po wymianie układu wydechowego. Możesz zamówić kolektory z USA, dopieścić Vris`y Vrisboxem i dać lekkie koło zamachowe. Po takich zmianach powinieneś odczuć poprawę. A jeśli będzie Ci mało to TYLKO IGT i 2.2TURBO


BEAUTY...POWER...SOUL...
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Jeśli chcesz szybko i w miarę tanio to po prostu ściągaj wszystko ze Stanów. Gotowe graty do szybkiego montażu, a wbrew opiniom do Probe w USA kupisz wszystko co chcesz. Od dolotów, zewnętrznych cewek po gotowe turbo kity czy kompressor kity (ze wszystkim co potrzeba).
Zdecydowanie najpierw przed tym jak cokolwiek dłubniesz sprawdź kompresje, albo najlepiej pojedź na hamownie - tak jak pisałem, przed tuningiem zobacz czy Twoje auto jest w ogóle blisko seryjnej mocy! Chłopaki z forum mieli na seryjnych autach wyniki 170 koni, ale i zdarzały się wielkie rozczarowania - to na prawdę warto sprawdzić przed tuningiem, bo po co ładować kasę w tuning, jeśli podniesiona moc po prostu zbliży Cię do mocy seryjnej.
Ja mam co nieco więcej w moim Probku (co w nim mam jest w stopce) ale nie pojechałem na hamownie przed i po i teraz mogę gdybać... (żałuje, że nie pojechałem) co jak co robię auto tylko dla siebie więc mi jest obojętnie czy tam jest teraz 120 koni czy 300 koni - odczuwam wyraźną różnicę i jestem zadowolony
Co do podstawowych przeróbek:
Kup długi dolot ze stożkiem, kolektory i wydech np. Borla CatBack, lub Greddy - to są sprawdzone, dokładnie policzone wydechy + resonated test pipe (przelot zamiast kata) lub sportowego kata do tego lekkie koło zamachowe z Mazdy Mx-3 1.8 V6 i już poczujesz różnicę.
Pzdr.
Jeśli chcesz szybko i w miarę tanio to po prostu ściągaj wszystko ze Stanów. Gotowe graty do szybkiego montażu, a wbrew opiniom do Probe w USA kupisz wszystko co chcesz. Od dolotów, zewnętrznych cewek po gotowe turbo kity czy kompressor kity (ze wszystkim co potrzeba).
Zdecydowanie najpierw przed tym jak cokolwiek dłubniesz sprawdź kompresje, albo najlepiej pojedź na hamownie - tak jak pisałem, przed tuningiem zobacz czy Twoje auto jest w ogóle blisko seryjnej mocy! Chłopaki z forum mieli na seryjnych autach wyniki 170 koni, ale i zdarzały się wielkie rozczarowania - to na prawdę warto sprawdzić przed tuningiem, bo po co ładować kasę w tuning, jeśli podniesiona moc po prostu zbliży Cię do mocy seryjnej.
Ja mam co nieco więcej w moim Probku (co w nim mam jest w stopce) ale nie pojechałem na hamownie przed i po i teraz mogę gdybać... (żałuje, że nie pojechałem) co jak co robię auto tylko dla siebie więc mi jest obojętnie czy tam jest teraz 120 koni czy 300 koni - odczuwam wyraźną różnicę i jestem zadowolony

Co do podstawowych przeróbek:
Kup długi dolot ze stożkiem, kolektory i wydech np. Borla CatBack, lub Greddy - to są sprawdzone, dokładnie policzone wydechy + resonated test pipe (przelot zamiast kata) lub sportowego kata do tego lekkie koło zamachowe z Mazdy Mx-3 1.8 V6 i już poczujesz różnicę.
Pzdr.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A jak nie masz kasy to znaczy ze kupiles za wolne auto, bawisz sie w kompleksowy tuning lub mniej kompleksowy, to potem moga pojawic sie problemy, a przy sprzedaży rzeźbione auto nie jest atrakcyjne, wręcz zaniża wartośćRX pisze:Witam,
To auto jak najbardziej nadaje się do tuningu - pytanie ile masz kasy, żeby je przyspieszyć? Możesz zrobić generalnie wszystko, pieniądze wyznaczają granice.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
W sumie prawda!
Zależy też kto jak do tego podchodzi. Dla mnie tuning mojego Probka to po prostu urozmaicenie i zabawa - nie oczekuje super efektów i wygranych na 1/4 mili. Kiedyś byłem mega zajarany wyścigami, ćwiartką itp itd, teraz mi przeszło i po prostu czerpię przyjemność z jazdy, czasami ścigając się z kolegami dla zabawy lub przypadkowo na trasie.
Łukasz swoją drogą Probas ma w pełnej serii zadowalające osiągi - zmierz sobie czas do setki i powiedz co wyszło.
Pzdr.
W sumie prawda!
Zależy też kto jak do tego podchodzi. Dla mnie tuning mojego Probka to po prostu urozmaicenie i zabawa - nie oczekuje super efektów i wygranych na 1/4 mili. Kiedyś byłem mega zajarany wyścigami, ćwiartką itp itd, teraz mi przeszło i po prostu czerpię przyjemność z jazdy, czasami ścigając się z kolegami dla zabawy lub przypadkowo na trasie.
Łukasz swoją drogą Probas ma w pełnej serii zadowalające osiągi - zmierz sobie czas do setki i powiedz co wyszło.
Pzdr.
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Jak i do ilu można podnieść moc:
http://www.performanceprobe.com/upgrade ... #Upgrading
(w dwójkach: 2.5 -> 250KM, 2.0 -> 400KM)

(w dwójkach: 2.5 -> 250KM, 2.0 -> 400KM)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





-
- Posty: 90
- Rejestracja: 2008-08-10 11:27
- Galeria: viewtopic.php?t=14779
Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6
Witam czy ktoś ma może możliwość porównania czy spasowały by wtryski od 2,2T do 2,5 v6 ??
i czy wie ktoś jaką wydajność maja wtryski od 2,5v6, bo od 2,2t maja ponoć 330
i czy wie ktoś jaką wydajność maja wtryski od 2,5v6, bo od 2,2t maja ponoć 330
Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6
2,5V6 ma 220cc , a z 2.2T mają tak jak piszesz 330cc.
A z 2.2T Ci nie podejdą bo są top feed.
Jak chcesz większe wtryski do 2,5V6 do pasują od millenii.
A z 2.2T Ci nie podejdą bo są top feed.
Jak chcesz większe wtryski do 2,5V6 do pasują od millenii.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 2008-08-10 11:27
- Galeria: viewtopic.php?t=14779
Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6
tylko ciężko kupić wtryski od milleni, tak samo jak fmu 10:1
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6
Hey,
Prawda, sam chciałem kiedyś kupić i bardzo nieciekawie było
5,
Prawda, sam chciałem kiedyś kupić i bardzo nieciekawie było

5,
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6
Kup regulowane FMU i sobie ustawisz 10:1 

-
- Posty: 90
- Rejestracja: 2008-08-10 11:27
- Galeria: viewtopic.php?t=14779
Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6
Plan jest kupić wtryski o Mili i do tego FMU 10:1
a pytanko wiecie kto by mógł załatwić FMU 10:1 ??
a pytanko wiecie kto by mógł załatwić FMU 10:1 ??
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.
Ostatnio w Ciekawe a wręcz zabawne.. zaintrygowała mnie aukcja w której wystawiający wyciąga z silnika 2,5l V6 do 210 koni bez czipa i ingerencji w instalację.
Postanowiłem zlicytować i podzielić się z wami tymi niezwykłymi informacjami
Poniżej podaje załącznik w którym jest przepis
Postanowiłem zlicytować i podzielić się z wami tymi niezwykłymi informacjami

Poniżej podaje załącznik w którym jest przepis

- Załączniki
-
- probe.doc
- (505.5 KiB) Pobrany 243 razy
No Probe no problem. Ufff...

- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.
Zalosne jest to ze wiekszosc tego opisu jest moja rozmowa z pewna osoba. Gratuluje zenady dla tego pana.
W tym opisie sa wielkie luki i bez sterownika nie wyciagnie sie 210HP.
Bez sterownika mozna pociagnac max do 180hp.
-- dodano 2009-11-12 23:43 --
I jest w polsce jeden probas ktory ma wszystko co w tym opisie zrobione
Slowo w slowo
:D:D
Jezeli obecny wlascicie zmieni parownik od LPG wyciagnie z niego okolo 180HP.
Jedno jest pewne ze z tym probasem zadna seryjna Vka nie ma szans w sprincie.
W tym opisie sa wielkie luki i bez sterownika nie wyciagnie sie 210HP.
Bez sterownika mozna pociagnac max do 180hp.
-- dodano 2009-11-12 23:43 --
I jest w polsce jeden probas ktory ma wszystko co w tym opisie zrobione


Jezeli obecny wlascicie zmieni parownik od LPG wyciagnie z niego okolo 180HP.
Jedno jest pewne ze z tym probasem zadna seryjna Vka nie ma szans w sprincie.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.
Cholera niepotrzebnie zmarnowalem 10zl
cholernie bylem ciekaw tych modyfikacji
niestety u mnie nie daly 210KM:D pewnie dla tego ze mam seryjny kolektor
.



...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Czarne 2.5V6 USA 92r
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.
Bo zamówiłeś tylko jeden zestaw. Nie wiesz, ze moc jest zależna od ilości zakupionych egzemplarzy ?
Ero, mam tylko jedno pytanie. Czy koleś o którym mówisz jest klubowiczem ?
Ero, mam tylko jedno pytanie. Czy koleś o którym mówisz jest klubowiczem ?
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.
A może Twój silnik to po prostu padakaS_H_A_D_O_W pisze:Cholera niepotrzebnie zmarnowalem 10zlcholernie bylem ciekaw tych modyfikacji
niestety u mnie nie daly 210KM:D pewnie dla tego ze mam seryjny kolektor
.


Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.
Faq nie pomyslalem o tymwingerman pisze: A może Twój silnik to po prostu padaka


...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Czarne 2.5V6 USA 92r