Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Odmówił współpracy...
Odmówił współpracy...
Witam,
mam problem z moim probem, mianowicie mocno szarpie na niskich obrotach (do 2,5 tysięcy), na luzie jest to niewyczuwalne, dopiero gdy jadę wolno i chcę przyspieszyć cholernie szarpie (potrafi nawet zgasnąć).
Miałem duży ubytek płynu chłodzącego, niestety po uzupełnieniu "wodą destylowaną" problem nie zniknął.
Kiedy wypnę czujnik temperatury (C195) wszystko jest ok, z tego co zdążyłem się zorientować bez tego czujnika samochód pracuje w trybie serwisowym, a skoro jest ok to można wykluczyć świece, przewody i aparat zapłonowy (???)
93r. 2,5 USA gaz (na gazie te same objawy)
Może macie jakieś sugestie ???
mam problem z moim probem, mianowicie mocno szarpie na niskich obrotach (do 2,5 tysięcy), na luzie jest to niewyczuwalne, dopiero gdy jadę wolno i chcę przyspieszyć cholernie szarpie (potrafi nawet zgasnąć).
Miałem duży ubytek płynu chłodzącego, niestety po uzupełnieniu "wodą destylowaną" problem nie zniknął.
Kiedy wypnę czujnik temperatury (C195) wszystko jest ok, z tego co zdążyłem się zorientować bez tego czujnika samochód pracuje w trybie serwisowym, a skoro jest ok to można wykluczyć świece, przewody i aparat zapłonowy (???)
93r. 2,5 USA gaz (na gazie te same objawy)
Może macie jakieś sugestie ???
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Dobra rada wujka Zbycha na początek:
(P.I.M.P.O. w kwietniu 2006 dał dobrą instrukcję jak odpowietrzać - jeśli samodzielnie nie poradzisz sobie z wyszukiwarką, to pomogę na PW, ale taki stary /użytkownik/ powinien sobie dać radę).Mr. Cynk pisze:skoro zmieniałęś płyn i tak zaczęło się dziac to możę zacznij od odpowietrzenia układu chłodzenia.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





Oczywiście odpowietrzałem układ na wszystkie możliwe sposoby
,bo stawiłam że to jest to.
,niestety
Nie dopisałem ze strasznie ciężko go uruchomić jak jest zimny.
Przy dzisiejszej zabawie zauważyłem, że wciskając gaz spokojnie wkręca się na obroty prawidłowo,ale przy gwałtownym wciśnięciu dusi się ,przerywa i strzela z rury

,niestety

Nie dopisałem ze strasznie ciężko go uruchomić jak jest zimny.
Przy dzisiejszej zabawie zauważyłem, że wciskając gaz spokojnie wkręca się na obroty prawidłowo,ale przy gwałtownym wciśnięciu dusi się ,przerywa i strzela z rury
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na gazie też jest źle, a instalacja starego typu (mieszacz) więc to wyklucza przepływomierz i PCM w temacie sterowania wtryskami. Co zostaje? Zapłon.
Jeśli odłączenie czujnika temperatury pomaga? -> tryb awaryjny -> inaczej ustawiany kąt wyprzedzenia zapłonu? Wnioskowanie o położeniu wału na podstawie innego hallotronu?
Czyżby jeden z hallotronów poleciał ? Rocznik '93 ma ich chyba 3.
Tu prośba, mam teraz utrudniony dostęp do serwisówki, niech ktoś sprawdzi z którego hallotronu kiedy rocznik 93 korzysta.
Sprawdź Robert jeszcze TPS (potencjometr na przepustnicy).
Błędy przeczytałeś ?
Jeśli odłączenie czujnika temperatury pomaga? -> tryb awaryjny -> inaczej ustawiany kąt wyprzedzenia zapłonu? Wnioskowanie o położeniu wału na podstawie innego hallotronu?
Czyżby jeden z hallotronów poleciał ? Rocznik '93 ma ich chyba 3.
Tu prośba, mam teraz utrudniony dostęp do serwisówki, niech ktoś sprawdzi z którego hallotronu kiedy rocznik 93 korzysta.
Sprawdź Robert jeszcze TPS (potencjometr na przepustnicy).
Błędy przeczytałeś ?
Pozdrawiam, Rafał.
wiesz mam taki sam objaw jak Ty. tylko powiedz czy jak jest zimny też szarpie?? Też odłączałem czujnik temperatury i było ok do czasu. Aktualnie po rozgrzaniu szarpie, gaśnie. sprawdzałem nie ma iskry i stoi już u mechanika napisze co było jak odbiorę auto. Prawdopodobnie to aparat zapłonowy.
Sprzedam Probe 2,5 v6 94r
Wczoraj troszkę walczyłem z moim probem i :
błędy 8;9;10-pojawiły się zapewne dlatego ze podczas zabawy wypinałem czujniki, po resecie nie występują.
23;24-od dawna do wymiany
układ powietrzny sprawdzony -jest ok
Sprawdziłem jeszcze raz układ chłodzenia -po odkręceniu korka z lewej strony silnika, pojawiają się bąbelki powietrza i płyn pieni się mocno-czyżby uszczelka pod głowicę
,ale czy w takim układzie silnik pracowałby prawidłowo po wypięciu czujnika ETC 
błędy 8;9;10-pojawiły się zapewne dlatego ze podczas zabawy wypinałem czujniki, po resecie nie występują.
23;24-od dawna do wymiany

układ powietrzny sprawdzony -jest ok
Sprawdziłem jeszcze raz układ chłodzenia -po odkręceniu korka z lewej strony silnika, pojawiają się bąbelki powietrza i płyn pieni się mocno-czyżby uszczelka pod głowicę




-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: