Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Kto przerobi aparat zaplonowy w Wawie?
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Dzisiaj wrócił do mnie aparacik z naprawy
zamontowałem go i wręcz nie mogłem uwierzyć gdy mój Probek odpalił za pierwszym razem
Wszystko działa cacy a całkowity koszt wyniósł mnie niewiele ponad dwie stówki. Obeszło sie bez drastycznych przeróbek oraz nerwów w szukaniu magików po całym mieście którzy potrafili by naprawić moduł. Pozdrawiam


Probe 94r 2,0 16v
- KASZCZU
- Posty: 572
- Rejestracja: 2004-12-29 16:48
- Galeria: viewtopic.php?t=12249
- Lokalizacja: Kraków
tu masz linka http://www.allegro.pl/item229118468_nap ... _ford.htmlsmarki100 pisze:witam! ma ktoś może namiary na tego gościa co naprawia te aparaty zapłonowe?? z góry dzięki.
i numer kom. 0 513 177 992
Probe 94r 2,0 16v
Dzisiaj znowu probek przestał odpalac
a dokladniej stało sie to po jezdzie w desczu i zaliczeniu kilku sporych kałuż. Nie wiem czy to znowu moze byc przyczyna aparatu czy poprostu sie zalalo cos? Ale probe to przecież nie polonez wiec czy moze przestac odpalać po wjechaniu w wiekszą kałuże? Nie zabierałem sie jeszcze do sprawdzenia iskry itd. bo wszystko jest mokre pod maską i czekam az wyschnie ale jesli ktos mial podobna sytuacje to bylbym wdzieczny za jakąś rade.

Probe 94r 2,0 16v
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Moja rada, to taka, że zamiast sam gdybać, a my zgadywać co może być przyczyną, po prostu sprawdź czy jest iskra.
Jeśli ten wasz magik od aparatów z torunia zamontował tranzystor bezpośrednio w module i go tam nie nitował, a po prostu wlutował, to ja długiego żywota takiego modułu nie widzę.
W ten sam sposób już mi naprawiali aparat w Maździe MX-3 i to 2 razy. Za każdym razem ten sam problem - lutowanie puszczało.
Ja tam wole sprawdzony patent - tranzystor na zewnątrz z dala od silnika. Jakoś jeszcze nie miałem reklamacji.
Jeśli ten wasz magik od aparatów z torunia zamontował tranzystor bezpośrednio w module i go tam nie nitował, a po prostu wlutował, to ja długiego żywota takiego modułu nie widzę.
W ten sam sposób już mi naprawiali aparat w Maździe MX-3 i to 2 razy. Za każdym razem ten sam problem - lutowanie puszczało.
Ja tam wole sprawdzony patent - tranzystor na zewnątrz z dala od silnika. Jakoś jeszcze nie miałem reklamacji.


Właśnie sprawdziłem iskre i tak jak przypuszczałem jej nie ma czyli znowu moduł
Wykręciłem aparat i wyraznie czuć spalenizne. Nie wiem w jaki sposob ten magik z torunia naprawia aparaty ale ponoc sie na tym zna. Odesłałem dzisiaj aparacik do reklamacji jednak jesli znowu padnie to zastosuje sposob woodoo o ile sobie z nim poradze bo elektonikiem nie jestem i przydal by sie jakis leprzy opisik dla mniej doswiadczonych

Probe 94r 2,0 16v
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Tak myślałem
Taka naprawa nie ma sensu, po prostu to nie wytrzymuje. A do tego jeśli jeszcze masz fabryczny immo i działa (korzystasz z niego) to trzeba zwrócić szczególną uwagę aby samochodu nie zostawiać na zapłonie dłużej jak 1min. bez rozłączonego immo
Hehehe... inaczej po prostu się wypala tranzystor.
A co do schematu, to myślę, że jaśniej się nie da. Nie licz, że ktoś zrobi Ci coś lepszego. A może chcesz zdjęcia jak trzymać lutownicę, cynę i jak łączyć ze sobą elementy
Jeśli masz pojęcie, to te schematy są bardzo czytelne, a jak nie, to lepiej się za elektronikę nie dotykać.
Ja elektroniki uczyłem się parę lat i raczej w jednym poście Ci tego nie przełożę na polski
Na marginesie, postaraj się nie przekręcać mojego nicka. "Voodoo" a nie "woodoo".
Pozdro.


A co do schematu, to myślę, że jaśniej się nie da. Nie licz, że ktoś zrobi Ci coś lepszego. A może chcesz zdjęcia jak trzymać lutownicę, cynę i jak łączyć ze sobą elementy

Ja elektroniki uczyłem się parę lat i raczej w jednym poście Ci tego nie przełożę na polski


Na marginesie, postaraj się nie przekręcać mojego nicka. "Voodoo" a nie "woodoo".
Pozdro.

Sorki Voodoo mała pomyłka z tym W
a co do schematu to oczywiscie jest on banalnie prosty i gdybym miał wszystkie czesci to poradziłbym sobie z nim bez problemu jednak jak juz pisałem kilka postow wczesniej znalazlem rowniez alternatywny schemacik w którym jest mała ale zapewne znacząca róznica w podłączeniu przewodów. Jako ze nie jestem elektonikiem to nie rozumiem oznaczen tych wszystkich opornikow czy jak to tam zwą wiec tu nie jest dla mnie jasny ten schemat. Gdy by było napisane wprost ze nalezy kupic moduł od poloneza lub jakis inny z konkretnym oznaczeniem to bym po prostu poszedł do sklepu i go kupił a pozniej powpinał w te druciki
ale oznaczenia typu BC BU są dla mnie czarną magią


Probe 94r 2,0 16v
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Złota Czcionka Teleekspresu - nie ma to jak wesołe rozpoczęcie dniaGiciorek pisze:co do schematu to oczywiscie jest on banalnie prosty
...
ale oznaczenia typu BC BU są dla mnie czarną magią

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





No tak... a moze zamiast obdarowywać mnie złotymi czcionkami napisałbys cos konkretnego? Banalnie proste jest takie połączenie : http://www.probewiki.de/Bild:Heimodulueberblick.jpg
Ale jak ktos zamieni to na schemat techniczny to chyba normalne ze jesli sie nie zna oznaczen to i sie nie rozumie o co biega. Ale moze jestem w błedzie i całkiem cos pokreciłem to niech w takim razie ktos mnie oswieci
Pozdro
Ale jak ktos zamieni to na schemat techniczny to chyba normalne ze jesli sie nie zna oznaczen to i sie nie rozumie o co biega. Ale moze jestem w błedzie i całkiem cos pokreciłem to niech w takim razie ktos mnie oswieci
Pozdro
Probe 94r 2,0 16v
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
Jaśniej chyba naprawdę się nie da. Albo masz pojęcie, albo go nie masz. Nie ma nad czym się rozwodzić. Tylko nie korzystaj z wewnętrznego podłączenia, a prosto w kostki jak na pierwszym rysunku.
Jaśniej chyba naprawdę się nie da. Albo masz pojęcie, albo go nie masz. Nie ma nad czym się rozwodzić. Tylko nie korzystaj z wewnętrznego podłączenia, a prosto w kostki jak na pierwszym rysunku.

ja cały czas mówie o tym schemacie i chodzi mi jedynie o to co oznacza rys.1
Przypuszczam ze na rys.1 pomiedzy dwoma wtyczkami jest rozrysowany jakiś moduł zastepczy ale ze nie znam sie na tych oznaczeniach wiec na chłopski rozum pytam -jaki to moduł??? Niech ktos poda konkretna nazwe zebym mógł po prostu pujsc do sklepu i go kupic. Być moze bardziej doswiadczonym klubowiczom wydaje sie to smieszne co pisze ale czy zamiast złotej czcionki moglbym teraz dostac nazwe modułu? np 3 pin module od poloneza O ile taki jest
Przypuszczam ze na rys.1 pomiedzy dwoma wtyczkami jest rozrysowany jakiś moduł zastepczy ale ze nie znam sie na tych oznaczeniach wiec na chłopski rozum pytam -jaki to moduł??? Niech ktos poda konkretna nazwe zebym mógł po prostu pujsc do sklepu i go kupic. Być moze bardziej doswiadczonym klubowiczom wydaje sie to smieszne co pisze ale czy zamiast złotej czcionki moglbym teraz dostac nazwe modułu? np 3 pin module od poloneza O ile taki jest

Probe 94r 2,0 16v
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Ale człowieku, na wszystkich tych rysunkach jest ten sam moduł rozrysowany i to nie jest żaden sklepowy, tylko trzeba sobie kupić elementy (tranzystory, rezystory, diody) i samemu polutować. Popatrz na rysunki poniżej. Wszystko masz dokładnie opisane. Rys.1 pokazuje sposób podpięcia do wtyczek, a reszta jak połączyć ze sobą elementy. Jeśli tego nie kumasz, to znaczy się, że nie masz zielonego pojęcia o elektronice i po prostu trzeba się przyznać i koniec. Wałkowanie w koło macieju tego samego nic tu nie zmieni.

OK teraz już jarze
myślałem ze to ma jakis związek z tym rozwiązaniem http://www.probewiki.de/Bild:Heimodulueberblick.jpg gdzie wszystko wygląda dosc prosto i nie stosuje sie tranzystorow itd Dzieki bardzo za oswiecenie . Skozystam z tego schematu jednak wykonanie zlece jakiemus elektronikowi.

Probe 94r 2,0 16v
- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kto naprawi aparat zapłonowy w Warszawie??
Witam, czy mógłby ktoś wypisać parametry poszczególnych części tego schematu z strony net?
Pozdro
Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Kto naprawi aparat zapłonowy w Warszawie??
1N4007 - Dioda półprzewodnikowa
220Ω - Zwykły opornik o rezystancji 220Ω. Wystarczy 0.5W, ale ja na wszelki wypadek zastosowałem 1W
0.1Ω 5W - Zwykły opornik o rezystancji 0.1Ω i mocy 5W
BC547B - Tranzystor krzemowy, małej mocy i małej częstotliwości Vcbo=50V Vceo=45V Vebo=6V Ic=100mA Icm=200mA Ibm=200mA Ptot=0.5W
BU941ZP - Tranzystor krzemowy, impulsowy dużej mocy Vceo=350V Vebo=5V Ic=15A Ib=1A Icm=30A Ibm=5A Ptot=155W Tj=175˚C (bardzo ciężko dostać, ja znalazłem w jakimś sklepie internetowym ze Śląska)
Proszę bardzo. Choć nie wiem po co Ci parametry tych części.
220Ω - Zwykły opornik o rezystancji 220Ω. Wystarczy 0.5W, ale ja na wszelki wypadek zastosowałem 1W
0.1Ω 5W - Zwykły opornik o rezystancji 0.1Ω i mocy 5W
BC547B - Tranzystor krzemowy, małej mocy i małej częstotliwości Vcbo=50V Vceo=45V Vebo=6V Ic=100mA Icm=200mA Ibm=200mA Ptot=0.5W
BU941ZP - Tranzystor krzemowy, impulsowy dużej mocy Vceo=350V Vebo=5V Ic=15A Ib=1A Icm=30A Ibm=5A Ptot=155W Tj=175˚C (bardzo ciężko dostać, ja znalazłem w jakimś sklepie internetowym ze Śląska)
Proszę bardzo. Choć nie wiem po co Ci parametry tych części.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-12-24 22:38
- Samochód: PROBE 2.5 92r USA
- Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE
Re: Kto naprawi aparat zapłonowy w Warszawie??
Jak by ktos potrzebowal to mam modul zaplonowy do kl zapasowy i moge odstapic ,sprawdzony u mnie.Mieszkam 60 kilometrow od Warszawy.
pozdr.
pozdr.
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Re: Kto naprawi aparat zapłonowy w Warszawie??
Ja to mam od reki w sklepie gdzie naprawiają wszelaką elektronikę (TV, radia, pralki etc.) Koszt takiego to około 12-15 zł nie pamiętam dokładnie. Jeżeli ktoś chce, to zakupię i wyślęwujekhex pisze:BU941ZP - [...] bardzo ciężko dostać, ja znalazłem w jakimś sklepie internetowym ze Śląska

Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside

Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM



Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya

Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM

- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kto naprawi aparat zapłonowy w Warszawie??
ja tez ostatnio naprawiałem moduł u mnie w sklepie też jest (aż byłem zdziwiony bo nigdy nic nie maja)kosz ok 15zł
A mam takie pytanie na probe.net jest napisane że ten moduł należy zakleić klejem na gorąco - teraz mam pytanie czy używacie takiego kleju w tym celu czy coś innego. Ja zakleiłem tym klejem ale widziałem właśnie że od temperatury się to powoli rozpuszcza i spływa;/ przełożyłem go w inne miejsce mam nadzieje ze pomoże,bo chyba miał za ciepło od silnika.
A mam takie pytanie na probe.net jest napisane że ten moduł należy zakleić klejem na gorąco - teraz mam pytanie czy używacie takiego kleju w tym celu czy coś innego. Ja zakleiłem tym klejem ale widziałem właśnie że od temperatury się to powoli rozpuszcza i spływa;/ przełożyłem go w inne miejsce mam nadzieje ze pomoże,bo chyba miał za ciepło od silnika.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy

Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Kto naprawi aparat zapłonowy w Warszawie??
Ja przykręciłem śrubką do jakiegoś radiatora ze starego wzmacniacza. Tylko taki miałem pod ręką.
Jak ktoś chce zdjęcia to niech się zgłosi do Oley'a lub Agusi, bo moduł jest teraz w Probku Agusi.
Aha i jeszcze jedno: tranzystor jest typu n-p-n, ten metalowy element tranzystora, który odpowiada za odprowadzenie ciepła ma biegun dodatni.
Czyli po przykręceniu do radiatora, na radiatorze jest +12V, więc musi być przymocowany do jakiegoś plastiku, co by nie robił zwarcia gdzieś do masy.
Jak ktoś chce zdjęcia to niech się zgłosi do Oley'a lub Agusi, bo moduł jest teraz w Probku Agusi.
Aha i jeszcze jedno: tranzystor jest typu n-p-n, ten metalowy element tranzystora, który odpowiada za odprowadzenie ciepła ma biegun dodatni.
Czyli po przykręceniu do radiatora, na radiatorze jest +12V, więc musi być przymocowany do jakiegoś plastiku, co by nie robił zwarcia gdzieś do masy.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem