Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Wymiana silnika 2.5V6 (na taki sam, na 2.0v6, na inną markę)

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

ale przypatrz się Sqad temu kolektorowi, to nie jest kolektor do KL a do KLZE, a że pisze na nim KL to co innego, zresztą na moim też pisało. Facet tylko wie, ze sprzedaje jakieś wzmocnione silniki i tyle w tym temacie.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

yhm faktycznie :oops:
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

golliath pisze:Witam wszystkich, mam takie pytanie czy ten silnik pasowałby do probka 2.5 V6 GT z 95 roku wersja Canadyjska ? i czy to przypadkiem nie jest silnik KL-ZE ? jeżeli tak to czy dało by sie go zamontować bez dokupowania przepływomierza i komputera ? a oto link: http://moto.allegro.pl/item266614783_si ... _mx_6.html
a co do twojego pytania czy da się KLZe zamontować bez przepływki i ECU do niego to odpowiedź brzmi: oczywiście , że tak, ale nie osiągniesz nominalnej mocy tego silnika bez tego osprzetu, więc teoretycznie około 1 tys. PLN przepłacasz za taki silnik bo Kl kupisz za około 2,5 -3 tys.
temat był już wiele razy wałkowany, więc się nie rozpisuje tutaj na temat osprzetu do KLZE lub podmiany eproma w swoim ECU.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Mam pytanie czy slinik z Mazdy Xedos 9 2.5V6 spasuje do probka 2.5V6 wydaje mi sie ze tak ale widze ze kolektor dolotowy ma troche inny ksztalt.
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

pasuje, a jak ma inny kształt tym lepiej dla Ciebie :D:D :twisted: 8)
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

A dlaczego lepiej :?: kolektor wyglada tak jak na zdjeciu czy spasuje moj od V

Obrazek[/url]
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Poproś o numer wybity na przepustnicy tego kolektora, może się okazac , ze to ZE ale tez może byc KL-DE zawsze to o 6 KM wiecej w stosunku do KL
Jeśli chodzi o pytanie czy twój kolektor bedzie pasował to oczywiście odpowiedź brzmi tak.
pzdr.
Ostatnio zmieniony 2007-11-14 22:16 przez Ada, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Dzieki za szybka odpowiedz rozmawialem z gosciem i mowil ze w dowodzie mial wbite ze auto ma 200KM jutro ma podac mi nr wybity na przpustnicy i dokladne info.
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Wydaje mi sie ze po numerze przepustnicy nie poznasz prawdy czy jest to KL-ZE bo wystarczy ze ktos zmienil sam kolektor dolotowy.
Xedos 9 TA mial kolektor typu curved neck (inne ulozenie dolotu) i pomimo ze w naszych Kl mamy np przepustnice ta grzybkowa to xedos mial na drucie + system OBD II. Wez pod uwage ze silniki KF KL KL-ZE roznia sie minimalnie. Moja siostra miala w Xedosie 9 silnik KF (2.0 144KM) i wygladal on identycznie jak ten na focie.


Ten na dole tez mial byc KF-ZE (160KM) a po glebszych ogledzinach okazalo sie ze jest to silnik zwykly KF (133KM) ze zmienionym kolektorem dolotowym.

Najwiecej informacji ma chyba na ten temat Patryk xXx z mazdaspeed ale wiem ze tez tu sie udziela ale nie wiem jaki ma nick.
http://www.carcomputer.pl/mazda/silnikmalowanie.jpg

Tu sa ukazane niby roznice ale jednak lepiej zapytac patryka to bedziesz wiedzial co sprawdzic

http://www.mazda-mx6.com/klze.php
Obrazek
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Mbaster dzieki za info sprobuje z nim pogadac na ten temat. Jutro bede mial VIN autka i oznaczenia silnika wiec moze ocs sie wyjasni
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Oznaczenie na przepustnicy i kolektor to jedno, ale to już daje punkt wyjścia, później należy zobaczyć co jest nabite na głowicy i wtedy już wiesz jaki silnik masz, bo rzadko się zdarza aby ktos zmieniał kolektor i głowice.
Tu masz link , który ci pokaże różnice pomiędzy silnikami http://www.mx-3quebec.com/swap6.htm
Pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
pawelvr
Posty: 27
Rejestracja: 2008-06-03 21:46

inny silnik

Post autor: pawelvr »

Zastanawiam sie nad zmiana ukladu napedowego w probe 2 (silnik i skrzynia). Od jakiego innego samochodu najlepiej pasuje? Najlepiej gdyby to byl silnik 8 zaworowy na gazniku (bez zadnej elektroniki). Mam juz dosc awaryjnosci oryginalnego silnika.
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 518
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Wsadz silnik od VW Polo 1,0 z gaznikiem "92 jezdizlem taka polowka i silnik jest bezawaryjny... 8)

Mysle ze 48KM w Probe II gen to bardzo dobry pomysł napewno nie spalisz sie ze wstydu na swiatłach gdy "podrasowany"maluch Cie pocisnie... :evil:

Jesli Ci nie pasuje ten silnik to poprostu zmien samochod bo wsadzanie tam 8V to profanacja i psucie opinii o tym modelu :evil:
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
pawelvr
Posty: 27
Rejestracja: 2008-06-03 21:46

Post autor: pawelvr »

Zalezy mi na bezawaryjnosci a nie na mocy. Nie kupilem tego auta do wyscigow, kupilem go bo mi sie podoba.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

buhahahaaaa no nie moge :D kupic sobie Probe i chciec zmienic silnik na 8 zaworowy :D Kolego jezeli o silniczek w probie sie dba to zapewniam Cie ze przejedziesz bezawaryjnie nim i z 500tys km ale jak sie nie dba to i 1tys mozna nie przejechac :!: a jezeli wydaje ci sie ze dbasz a dalej ci sie psuje to najpierw poczytaj jak powinno sie dbac o silniczek a potem zrob sobie generalny remont.Pojezdzisz i pojezdzisz wtedy.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Ja jestem zwolennikiem "zrobisz sam - masz pewność" proponuję jakiś diesel od mazdy 626 albo 323 benzynkę :wink: gdzieś na allegro kiedyś był probe diesel :roll:
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Astro nie byles w gorach czasami niedawno???nie spadles czasami w przepasc :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
pawelvr
Posty: 27
Rejestracja: 2008-06-03 21:46

Post autor: pawelvr »

O silnik dbam jak i o auto, jeszcze nigdy sie nie scigalem, nigdy tym autem nie jechalem szybciej niz 140km, zmieniam olej tak jak trzeba i wszystko co trzeba wiec prosze mi nie mowic ze nie dbam o auto i silnik. To ze silnik nawala to nie moja wina tylko marce FORD bo wsadzil w to swoje lapy.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Silnik nawala bo kupiłeś trupa. Polecam Calibrę 2.0 8v...
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Ero to jest takie... hmmm :roll: gadanie/pisanie bezcelowe. Wszyscy wiemy że nic innego tam koleszka nie wsadzi tak samo jak ja nie zrobię z auta paździerzowozu :wink: Ale wracając do "dizela" to taki mocno zmodyfikowany TDI to fajna sprawa np V6 diesel biTurbo w Probe.
Gwarantuje że TVN do Ciebie przyjedzie, a jak jeszcze do tego wsadzisz gaz ziemny to nobel gwarantowany. Tak wiec jeśli kolega robi BiTurbo to ja będe kibicował :wink:
Ostatnio zmieniony 2008-06-09 15:53 przez Astro, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

pawelvr pisze:To ze silnik nawala to nie moja wina tylko marce FORD bo wsadzil w to swoje lapy.
Najprościej wymienisz na inny egzemplarz 2.5 z Probka.
W dodatku masz pewność, że w ten drugi Ford też nie wsadzał swoich łap. |(*,)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
pawelvr
Posty: 27
Rejestracja: 2008-06-03 21:46

Post autor: pawelvr »

Czy ktos mnie zna? Skad wiecie ze nie jestem zdolny do tego zeby zalozyc inny silnik? Jesli nie uda mi sie naprawic tego to bede zakladal inny.
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Racja kolego nie znam Cię osobiście ale myślę ze nie jesteś wstanie wsadzić do proba diesla, jeśli jednak się mylę a Tobie się to uda i auto będzie jeździć to masz u mnie duże piwo a nawet dwa. :twisted:
Wydaje mi się ze to jest większa szansa niż wygrana z niemcami :wink:
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

pawelvr pisze:O silnik dbam jak i o auto, jeszcze nigdy sie nie scigalem, nigdy tym autem nie jechalem szybciej niz 140km, zmieniam olej tak jak trzeba i wszystko co trzeba wiec prosze mi nie mowic ze nie dbam o auto i silnik. To ze silnik nawala to nie moja wina tylko marce FORD bo wsadzil w to swoje lapy.
Buhehehe powiadasz ze sypie sie silnik bo ford maczal w tym palce:D hehehe poczytaj lepiej co tak naprawde masz pod maska :D:D:D
Powiem Ci ze kazdy silnik mozna zajechac w expresowym tempie.Ostatnio zrobilismy remont kapitalny w audi a6(tdi) i powiem ci ze po 2tys km silnik byl trupem(zerwane glowne mocowania walu).

Silnik to nie tylko wymiana oleju na czas i nie sciganie sie.Ale jak Basf pisze jak kupiles juz trupa(okazja na alledrogo za 7tys) to sie nie dziw ze sie sypie.powiadam ci zrob generalke poczytaj jak sie prawidlowo uzytkuje silniczek i bedziesz jezdzil i jezdzil.A jak nie to kup se Calibre 2.0 8v.(silnik naprawde wytrzymaly i wiele wybacza), a Proba sprzedaj bo jak pisales Ford macza w tym palce i dlatego sie psuje buhahahaha
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

pawelvr pisze: Skad wiecie ze nie jestem zdolny do tego zeby zalozyc inny silnik? Jesli nie uda mi sie naprawic tego to bede zakladal inny.
My tu już mamy takiego jednego zdolniachę od kabelków, quatro, tylnych
napędów i grom wie czego jeszcze w Probe. :D
Mam nadzieję, że nie chcesz go pobić w swoich pomysłach. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”