Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
brak osiągów przez zerwany tłumik.
- Alian & Rufi
- Posty: 328
- Rejestracja: 2007-03-25 17:16
- Galeria: viewtopic.php?t=13583
- Lokalizacja: Włocławek
brak osiągów przez zerwany tłumik.
tak jak w temacie czy przez zerwany tłumik mozna utracic moc ?
walnął mi na srodku i moc totalnie spadła z tego co wiem to samochody z krótszym tłumikiem mają wiekszą moc ;P
i czy mazdowskie pasuja do proba
pzdro.
(bede za nastepne pare dni)
walnął mi na srodku i moc totalnie spadła z tego co wiem to samochody z krótszym tłumikiem mają wiekszą moc ;P
i czy mazdowskie pasuja do proba
pzdro.
(bede za nastepne pare dni)
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Mają, mają.
Zwłaszcza te, które nie mają rury już od kolektora. Z tym, że tego się nie praktykuje,
bo z kolektora wydobywa się ogień, co jest strasznie niebezpieczne, a po drugie, ryk jest nie do wytrzymania.
Nie na darmo robi się przeloty o większej średnicy.
Ja jednak proponuję, tak jak Basf, abyś to naprawił, pewnie pękła Ci za katem, a to już praktycznie nic nie daje.
Kurcze, nie wiem co zrobić z tym tematem.

Zwłaszcza te, które nie mają rury już od kolektora. Z tym, że tego się nie praktykuje,
bo z kolektora wydobywa się ogień, co jest strasznie niebezpieczne, a po drugie, ryk jest nie do wytrzymania.

Nie na darmo robi się przeloty o większej średnicy.

Ja jednak proponuję, tak jak Basf, abyś to naprawił, pewnie pękła Ci za katem, a to już praktycznie nic nie daje.
Kurcze, nie wiem co zrobić z tym tematem.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
OLEY'u nie maja wiecej mocy
a w dodatku ich moc spada, jak w przyrodzie - musi byc "ruwnowaga".
Najlatwiej porownac to do komina, jak jest krotki badz dziurawy to powstaja zawirowania i niewlasciwe opory wylotu spalin, podobnie z ukladem wydechowym w samochodzie. Srednica wydechu jesli jest wieksza to dobrze, lecz to tez zalezy od mocy silnika bo beda zbyt male opory wylotu spalin i znowu bedzie kupa. Mozna na ten temat wiele pisac.

Najlatwiej porownac to do komina, jak jest krotki badz dziurawy to powstaja zawirowania i niewlasciwe opory wylotu spalin, podobnie z ukladem wydechowym w samochodzie. Srednica wydechu jesli jest wieksza to dobrze, lecz to tez zalezy od mocy silnika bo beda zbyt male opory wylotu spalin i znowu bedzie kupa. Mozna na ten temat wiele pisac.


Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
silniki kiedyś miały tę właściwość iż po zdjęciu wydechu dostawały "mocy" ale to był efekt w połowie placebo a w połowie dźwiękowo mocowy.
Jednak podwyższenie sprawności silnika wynika też z faktu iż spaliny wykorzystuje sie do efektywniejszego przepłukiwania silnika i spaliny w odpowiednio skonstruowanym wydechu niejako wysysają sie z silnika... zwiększanie średnicy nie daje mocy zawsze, jedynie w jakimś zakresie przeróbki....
najlepiej widać to na silnikach motocyklowych w motocrossie.... tam bardzo mocno odczuwa sie na motorze różnice w założonym tłumiku. A tłumiki na biego crossowe czasem zmienia się dobierając je pod temperaturę otoczenia, wilgotność i charakterystykę danego toru.. :d nieprawdopodobne ale jednak
tłumik ma ważniejszą rolę do spełnienia w silnikach niż niejednemu domorosłemu tunerowi się może wydawać
Jednak podwyższenie sprawności silnika wynika też z faktu iż spaliny wykorzystuje sie do efektywniejszego przepłukiwania silnika i spaliny w odpowiednio skonstruowanym wydechu niejako wysysają sie z silnika... zwiększanie średnicy nie daje mocy zawsze, jedynie w jakimś zakresie przeróbki....
najlepiej widać to na silnikach motocyklowych w motocrossie.... tam bardzo mocno odczuwa sie na motorze różnice w założonym tłumiku. A tłumiki na biego crossowe czasem zmienia się dobierając je pod temperaturę otoczenia, wilgotność i charakterystykę danego toru.. :d nieprawdopodobne ale jednak

tłumik ma ważniejszą rolę do spełnienia w silnikach niż niejednemu domorosłemu tunerowi się może wydawać

- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
ja jak mialem Yamahe YZ 465 (silnik 2t, motorek crossowy wyczynowy
wcielony diabel poprostu) i kiedys wystrzelilo mi poprostu tlumik
zostal sam dyfuzor i odziwo motor dostal jeszcze piekielkego kopa
ale po 5 min jazdy dzwonilo w uszach do konca dnia...
a co w pozniejszych motorach co mialem zauwazylem ze poprostu bez tlumika rzeczywiście motory 2t sa slabsze...
a i jak mialem escorta to tam mialem kompletny przelot od poczatku do konca i powiem ze to bylo zabójstwo dla osiagow ale dzwiek byl piekny




a i jak mialem escorta to tam mialem kompletny przelot od poczatku do konca i powiem ze to bylo zabójstwo dla osiagow ale dzwiek byl piekny

- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Heh.
Poczytałem trochę i faktycznie Panowie macie rację.
Tzn. sam przelot da bardzo małe minimum, lub nic. No chyba,
że silnik się "odetka"czyli to co ma wyrzucić będzie w stanie pobrać.
A więc ja, wychowany w erze "Maluchów"
myliłem się co do wzrostu mocy poprzez brak wydechu.

Poczytałem trochę i faktycznie Panowie macie rację.
Tzn. sam przelot da bardzo małe minimum, lub nic. No chyba,
że silnik się "odetka"czyli to co ma wyrzucić będzie w stanie pobrać.
A więc ja, wychowany w erze "Maluchów"



[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- guciek
- Posty: 365
- Rejestracja: 2006-05-16 23:19
- Galeria: viewtopic.php?t=9590
- Lokalizacja: Trzebinia
Mi w gl(czyli bez turbo) przepalil sie srodkowy i zamiast niego wspawalem rure. kata nie mam ostatni seria. i osiagi spadly niesamowicie
szczegolnie przyspieszenie ktore w gl jest i tak słabe.po parodniowej jezdzie kupilem srodkowy przelotowy i wszystko wróciło do normy 


Ostatnio zmieniony 2007-11-27 18:50 przez guciek, łącznie zmieniany 1 raz.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Pozornie spowalniając ona je drastycznie przyspiesza 

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Alian & Rufi
- Posty: 328
- Rejestracja: 2007-03-25 17:16
- Galeria: viewtopic.php?t=13583
- Lokalizacja: Włocławek
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Guciek ma gl
a co do dziurawego wydechu, pomijając silniki doładowane , crossowe i ciągnikowe , a skupiając sie na 2,5 probowym , przepalony uklad w okolicach kata , strasznie spowolni auto i jedyne co można to zaspawać dziurkę jeśli się da , albo wymienić element. Jedno jest pewne auto jest słabsze i to duzo , odczułem to kiedyś na własnym przykładzie

a co do dziurawego wydechu, pomijając silniki doładowane , crossowe i ciągnikowe , a skupiając sie na 2,5 probowym , przepalony uklad w okolicach kata , strasznie spowolni auto i jedyne co można to zaspawać dziurkę jeśli się da , albo wymienić element. Jedno jest pewne auto jest słabsze i to duzo , odczułem to kiedyś na własnym przykładzie

byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 


