bardzo wysokie obroty biegu jalowego/zar z silnika

DRAGO
Posty: 2
Rejestracja: 2007-09-17 17:56
Samochód: brak
Lokalizacja: Gryfice

bardzo wysokie obroty biegu jalowego/zar z silnika

Post autor: DRAGO »

na poczatku chcialem sie przywitac,jestem tu nowy a proba posiadam od niedawna jest to 2,6 v6 wersja USA,od kiedy kupilem forda zaczely sie z nim niemilosierne problemy,ale do rzeczy

pisze nowy temat bo co do tego co sie dzieje z moim silnikiem mozna by podpiac niemal wszystko poczawszy od dupnietych kabli WN skonczywszy na czujnikach polozenia walu....napotkalem też mase roznych czasem sprzecznych opinii na temat tego problemu tak wiec prosilbym o pomoc kogos kompetentnego kto siedzi w tych samochodach nie od wczoraj...

od kiedy kupilem proba mialem dziwne falowanie obrotow na benzynie takie pulsacyjne skakanie od 1000 do 1500,zakres falowania zmienial sie kiedy wcisnalem sprzeglo wtedy byl krotszy o jakies 200 obrotow,jednak nie pomogly zadne zabiegi uszczelniania dolotu ,czyszczenia przepustnicy i regulacji czy tez resety kompa,ostatnio wyskoczyl mi blad 04 jak bylem w serwisie,ale tamci eksperci powiedzieli mi ze to mozliwe gdy mam zwykla instalacje gazowa

instalacja to brc sterowana komputerem autronica z mikserem w dolocie przed przepustnica

na gazie obroty sa stabilne ale stoja nieruchomo powyzej 2000 niewazne co by sie robilo...

a dzisiaj zaczal sie z kolei prawdziwy teksas,na trasie silnik nagrzal sie niemilosiernie mimo ze wcale go nie katowalem(120-130) zar buchal spod maski ,plyn chlodniczy mam uzupelniony,obroty natomiast na gazie i na benzynie na biegu jalowym przekraczaja 4000,pozatym nie wlacza sie wentylator chlodnicy a po wylaczeniu silnika na obrotomierzu wskazowna staje w miejscu na 1400 rpm....

i stad moje kilka pytan:
-czy to moze byc wina walnietego czujnika CKP?
-czy to normalne aby gruby waz wychodzacy spod kolektora(za silnikiem) byl podlaczony bezposrednio do dolotu za przeplywomierzem?(wlasnie u mnie tak jest) poniewaz ten waz syfi strasznie olejem do kolektora gdzie wewnatrz jest juz sodoma i gomora taki osad...
-gdzie powinien byc podlaczony maly wezyk stojacy pionowo przy kolektorze?(na schemacie podcisnienia dostepnym na forum jest on nie oznaczony)u mnie jest on zaslepiony
-co poleciacie sprawdzic a co wymienic ?

dodam jeszcze ze mam filtr stozkowy zamiast oryginalnego

prosze naprawde o pomoc bo juz mi rece opadaja a przeszedlem 4 mechanikow w tym 2 gazowych i nie powiedzieli mi nic czego sam by niewiedzial...z tym ze dzisiaj gazownik powiedzial ze mam uszkodzony przeplywomierz bo jak go odlaczyl na gazie to niebylo zadnej reakcji ze strony silnika...

sorry za brak znakow diakretycznych(polskich liter) ale zwyklem ich nie uzywac w internecie
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Po czym stwierdzasz, że masz płyn w chłodnicy ?
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
DRAGO
Posty: 2
Rejestracja: 2007-09-17 17:56
Samochód: brak
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: DRAGO »

pod wszystkimi 3 zaworami tj. zbiornika wyrownawczego,tego na chlodnicy i na bloku jest plyn wiec wydaje mi sie ze i w chlodnicy powinien byc;)
tak czy inaczej czy brak plynu w chlodnicy lub niewielki niedostatek tlumaczy reszte tych dziwnych zachowan silnika?
Awatar użytkownika
witson
Posty: 19
Rejestracja: 2007-04-09 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontakt:

Post autor: witson »

Siemanko, mam idento problem, komputer wyrzucił błędy przepływomierza, czujnika wody i sondy lambda, problem pojawił się dopiero po remoncie silnika, wcześniej nie działo się nic, mechanicy odpowietrzali układ ale mówili że coś nie chce się zagrzać silniczek krokowy - tak jakby coś go blokowało (silniczek rozkręcony i wyczyszczony - nic nie pomogło) czy może ktoś zna na to rade ? pozdrawiam
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Niestety na odległość cholernie trudno to będzie zdiagnozować :(

Jak przegrzałeś silnik to nie chcę martwić, ale najprawdopodobniej kaplica - te silniki sa mega czułe na temperaturę i każde nawet lekkie przegrzanie odbija się na jego podzespołach.

Wolne obroty można wyregulować w trybie diagnostycznym, może tylko to trzeba zrobić, skoro na gazie obroty są stabilne? Może jednak problemem jest kilka czynników, od walniętej przepływki, przez sondy po świece i kable i dopiero jak wszystkie wymienisz to będzie hulać? Na prawdę na odległość przy tak złożonym problemie to można tylko gdybać :(

Co do grzania się silnika no to sprawdź układ chłodzenia i wywal co wadliwe - coś musi blokować.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

tak jest gdy się kupuje Probasa nie sprawdzając go dokładnie za parę tysięcy kiedy inne stoją 2-3 razy drożej.... zastanawiające prawda?
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A zapowietrzenie układu chłodzenia? Jak mi się zapowietrzył + brak ok 3 L płynu :wink: to obroty stały na ok 2000 rpm i co jakieś 15s skakały gwałtownie do 1000 rpm. Co do tych wężyków to zrób foty i wrzuć.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
witson
Posty: 19
Rejestracja: 2007-04-09 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontakt:

Post autor: witson »

Zapomniałem dodać że mam wszystkie objawy dotyczące obrotów :) silnika nie przegrzałem, a jak jeżdze wskazówka zawsze w pozycji normal. Jak uda mi się naprawić to napisze co to była za przyczyna.
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Proponuję porządne odpowietrzenie układu chłodzenia. 8)
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”