Śpioch...
- songossj6
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-12-20 23:57
- Galeria: viewtopic.php?t=13831
- Lokalizacja: Opole
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Taa.
A w Polsce mało który warsztat posiada certyfikat na używanie
czuczułapek do bumbulatora.
Do tego niezbędny jest jeszcze klucz francuski z wbudowaną suwmiarką.
A tak na poważnie, znajdź kogoś, kto ma jakieś pojęcie o kabelkach
i niech Ci to założy w/g instrukcji za przysłowiowego browara.
A w Polsce mało który warsztat posiada certyfikat na używanie
czuczułapek do bumbulatora.
Do tego niezbędny jest jeszcze klucz francuski z wbudowaną suwmiarką.
A tak na poważnie, znajdź kogoś, kto ma jakieś pojęcie o kabelkach
i niech Ci to założy w/g instrukcji za przysłowiowego browara.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- songossj6
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-12-20 23:57
- Galeria: viewtopic.php?t=13831
- Lokalizacja: Opole
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
5 min roboty samemu w garażu.
Kawałek kabla i przełącznik i będzie jak u mnie. To jest tak proste że nie ma po co jechać do warsztatu.
Kawałek kabla i przełącznik i będzie jak u mnie. To jest tak proste że nie ma po co jechać do warsztatu.
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- songossj6
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-12-20 23:57
- Galeria: viewtopic.php?t=13831
- Lokalizacja: Opole
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2007-12-26 03:54
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wlkp
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Ale tego sie nie da skopac, ciagniesz od skrzyneczki z bezpiecznikami pod maska 2 kable do srodka auta do miejsca gdzie masz miec umieszczony przelacznik, zarabiasz 2 wsuwki na koncu podlanczsz do przelacznika znajdujesz miejsce gdzie go umiescisz ja mialem kolo zapalniczki zamontowany przelacznik fajne miejsce bo nie jest widoczny. I nagorsza robote masz za soba czylu przeciagniecie kabli poprowadzenie ich i montaz przlacznika. Teraz pod maska na jednym z kabli ktore poprowadziles montujesz bezpiecznik kupisz taki w kazdym sklepie motoryzacyjnym w ladnej obudowie zarabiasz wsuwki na koncach kabli, znajdujesz bezpiecznik retra fuse w 2.5V6 jest to chyba jak pamietam 15A plytkowy sa takie 3 tylko w skrzynce obok siebie i jest to chyba srodkowy zreszta masz rozpiske, wypinasz go i w miejsce gdzie byly wsuniete "lapki: bezpiecznika wsuwasz przewody i gotowe. Teraz tylko pocwiczyc refleks
W 2.0 za wysuwanie lamp odowiada bezpiecznik w innym miejscu z tych jak by to nazwac wiekszych gabarytowo przynajmniej w DJ 2.0 tak bylo.
W 2.0 za wysuwanie lamp odowiada bezpiecznik w innym miejscu z tych jak by to nazwac wiekszych gabarytowo przynajmniej w DJ 2.0 tak bylo.
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Czarne 2.5V6 USA 92r
- Leib Garde
- Posty: 52
- Rejestracja: 2008-07-27 23:36
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Koledzy, odświeżę temat, czy w obwodzie podnoszenia świateł naprawdę płynie 30A? Bezpiecznik RETRA jest właśnie 30A. Chodzi mi o to jaki kabel należy pociągnąć żeby nie spalić auta... musi być gruby? Jaką powinien mieć średnicę żyły? Mam też włącznik który nadał by się idealnie, bo jest typu wciskasz - płynie prąd, puszczasz - nie płynie, ale pisze na nim 2A... chyba nie mogę go użyć?
Pozdrawiam
Krzysiek
Pozdrawiam
Krzysiek
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
ja mam zwykly kabel glosnikowy z bezpiecznikiem 20 wpietym i jest ok.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Przekaźnik kosztuje kilka (w porywach kilkanaście) złotych, więc w czym problem?Leib Garde pisze:Mam też włącznik ... ale pisze na nim 2A... chyba nie mogę go użyć?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Leib Garde
- Posty: 52
- Rejestracja: 2008-07-27 23:36
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Hm, więc próbowałem dziś zrobić śpiocha. Wszystko ok, działa jak należy, bardzo prosta sprawa, gdyby nie jedno ale Mało brakowało a spaliłbym auto. No może bez przesady, wszystko miałem pod kontrolą Moje obawy co do kabla się sprawdziły... Użyłem kabla głośnikowego, śr. żyły jakiś milimetr. Złożyłem wszystko jak należy, oczywiście włączając w obwód bezpiecznik - ten sam który wyjąłem z gniazda RETRA. Podłączyłem na próbę, bez przeciągania kabla do kabiny, przy otwartej masce. Po załączeniu lampy się podniosły, mogę zatrzymać je w dowolnej pozycji, ale mój kabel tak cholernie się zagrzał że aż wypuściłem go z rąk Szybko wypiąłem bezpiecznik, na szczęście zdążyłem zanim się przepalił, choć drucik był już mocno osmalony. Izolacja na kablu zaczęła się topić, było trochę dymu i swądu no i strachu że coś popsułem ale na szczęście nic się nie stało. Zastanawiam się jak do tego podejść po raz drugi - kupić grubszy kabel??
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Heh, no pierwszy raz się z czymś takim spotykam...
Być może średnica jednego milimetra jest za mała, bo silniczki jednak pobierają sporo prądu...
A podłączyłeś to poprawnie? Tzn. założyłeś wsuwki , dobrze zamocowałeś przewody,
czy tak na "wariata" jakieś skrętki na krótko itp. Może gdzieś zrobiło się zwarcie?
I raczej to bym obstawiał. Przewód nie topi się bez powodu!
Zwłaszcza, jeśli nie dostaje prądu (puszczenie przycisku).
Spróbuj jeszcze raz, ale dokładnie sprawdź, czy nic co nie powinno nie styka się ze sobą.
Proponuję założyć dużo mniejszy bezpiecznik.
Wyeliminujesz w ten sposób spalenie instalacji.
Być może średnica jednego milimetra jest za mała, bo silniczki jednak pobierają sporo prądu...
A podłączyłeś to poprawnie? Tzn. założyłeś wsuwki , dobrze zamocowałeś przewody,
czy tak na "wariata" jakieś skrętki na krótko itp. Może gdzieś zrobiło się zwarcie?
I raczej to bym obstawiał. Przewód nie topi się bez powodu!
Zwłaszcza, jeśli nie dostaje prądu (puszczenie przycisku).
Spróbuj jeszcze raz, ale dokładnie sprawdź, czy nic co nie powinno nie styka się ze sobą.
Proponuję założyć dużo mniejszy bezpiecznik.
Wyeliminujesz w ten sposób spalenie instalacji.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Leib Garde
- Posty: 52
- Rejestracja: 2008-07-27 23:36
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Wszystko było zamontowane naprawdę solidnie, na wsuwki itp. Na pewno też nie było mowy o zwarciu. Rozgrzanie przewodów nastąpiło w momencie gdy lampy były zamknięte, światła wyłączone, a ja przytrzymałem przez chwilę przełącznik włączony. Wcześniej zdążyłem zrobić kilka prób otwarcie - zamknięcie i wszystko działało. Myślę sobie że ta instalacja może i by dobrze funkcjonowała bo otwarcie lamp zajmuje moment, kable nie zdążą się nagrzać, ale oczywiście ze względów bezpieczeństwa wolę zrobić to lepiej. Zastosuję też bezpiecznik 20A, tak jak tu ktoś pisał. Tylko nadal nie wiem czy to na pewno wina kabla, może ktoś miał już taką sytuację?
A tak przy okazji, jakie miejsce jest najlepsze na przeciągnięcie kabla do kabiny?
A tak przy okazji, jakie miejsce jest najlepsze na przeciągnięcie kabla do kabiny?
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
- Leib Garde
- Posty: 52
- Rejestracja: 2008-07-27 23:36
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-08-04 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=14284
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Chodzi o to, że przekaźnik jest załączany na wejściu minimalnym prądem z praktycznie dowolnie cienkim przewodem sterującym, a wyjście wpinasz grubymi kablami gdzieś w oryginalny obwód, najłatwiej tuż przy bezpieczniku.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Leib - jeśli to Ci coś pomoże - to możesz wykorzystać przekaźnik typ 541.
Do styku 30/51 podłączasz bezpiecznik i dalej do RETRA (styk prądowy), drugi styk RETRA do 87. Styk 85 do masy a 86 do wyłącznika "śpiocha", drugi z wyłącznika do zasilania ( + ). Przewody podłączone do 85 i 86 mogą być cienkie a do 30/51 i 87 powinny być zbliżone przekrojem do ori, które dochodzą do RETRA.
EDIT:
Tak jak napisał Robert - "najłatwiej tuż przy bezpieczniku" ale i najbezpieczniej. Wtedy grube przewody będą jak najkrótsze i nie zrobisz z nich grzałki
Do styku 30/51 podłączasz bezpiecznik i dalej do RETRA (styk prądowy), drugi styk RETRA do 87. Styk 85 do masy a 86 do wyłącznika "śpiocha", drugi z wyłącznika do zasilania ( + ). Przewody podłączone do 85 i 86 mogą być cienkie a do 30/51 i 87 powinny być zbliżone przekrojem do ori, które dochodzą do RETRA.
EDIT:
Tak jak napisał Robert - "najłatwiej tuż przy bezpieczniku" ale i najbezpieczniej. Wtedy grube przewody będą jak najkrótsze i nie zrobisz z nich grzałki
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- Leib Garde
- Posty: 52
- Rejestracja: 2008-07-27 23:36
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Bez problemu dostaniesz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Pytaj o przekaźnik małogabarytowy typ 541 (12V, 30A) producent Elmot-Świdnica.
Stosowany jako przekaźnik świateł drogowych, ogrzewanej szyby itp w różnych autach, cena od 8-15 zł
Powodzenia przy "śpiochu" i nie spal auta
Stosowany jako przekaźnik świateł drogowych, ogrzewanej szyby itp w różnych autach, cena od 8-15 zł
Powodzenia przy "śpiochu" i nie spal auta
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Śpiący Probek
Przeniosłem kilka wypowiedzi z innego tematu, do bardziej pasującego.
podnoszące się lampy, to raczej jest on mało prawdopodobny.
A to z tego względu, że różnice powodujące nierównomierne otwieranie lamp tkwią przede
wszystkim w luzach na sworzniach, w innym tarciu poszczególnych elementów, w pracy
silniczków itp, a więc są indywidualną częścią każdego auta.
wujekhex pisze:Witam wszystkich.
Opracowałem już układ, który będzie włączać śpiocha. Będzie on działać na takiej zasadzie:
-normalnie włączamy światła. Otwierają się w pełni.
-wciskamy przycisk i światła domykają się do określonej wysokości.
Układ jest na razie w pełni analogowy jako włącznik czasowy. Jego koszt nie powinien przekroczyć 50zl (dokładnie nie wiem, bo jeszcze nie kupiłem części i nie przetestowałem). Na symulatorze działa tak jak należy.
Części kupie w piątek i jak dobrze pójdzie, zamontuje w niedziele (wcześniej się nie da, bo nie mam czasu).
Nie wiem jak dokładny jest ten układ, ale myślę, że w pełni wystarczy. Jednak jeżeli podczas testów okaże się, że jest mało dokładny (światła zatrzymują się czasami wyżej-niżej), to wezmę się za stworzenie układu cyfrowego. Nie mam pojęcia ile mógłby on kosztować. Wiem tyle, że na pewno będzie on dokładny do 1us (mikro sekundy czyli 0,000001). A to na pewno wystarczy.
Pozdro
Tak wygląda układ:
Jak widać załączenie wynosi niecałe 0,2 sek, więc możliwa jest regulacja kilku(nastu) stopniowa. Można też czas ten zmienić np. zwiększyć, aby jedno naciśnięcie przycisku ustawiało światła w pozycji właściwej(czyli tej, w której będziemy jeździć).
Ero pisze:Jedno ale W wiekszosci probow lampy pracuja nierowno i przy takim zestawieniu bedziesz mial jedna wyzej druga nizej a tak nie moze byc
Ale mysl mysl jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie bo moje lampki otwieraja sie idealnie rowno
jarsonik pisze:to jajestem w tej mniejszości w której lampy ( a raczej silniczki) pracuja równo. kurcze, to chyba nie dobrze byc w mniejszości
wujekhex pisze:No to mniejszość będzie miała lepiej . Ale myślę, że dla tych, którym lampy otwierają się nierównomiernie też znajdę jakiś sposób, aby to zsynchronizować. Ale to później. Najpierw trza przetestować prototyp no. 1 (jak mi starczy czasu oczywiście ).
Pomysł ze schematem fajny i godny uwagi, ale jeżeli chodzi o sposób na nierównomayday23 pisze:Ciekaw jestem jak Ci to wyjdzie. Jak Ci się to uda to jestem zainteresowany, albo od razu zrób cyfrowy
podnoszące się lampy, to raczej jest on mało prawdopodobny.
A to z tego względu, że różnice powodujące nierównomierne otwieranie lamp tkwią przede
wszystkim w luzach na sworzniach, w innym tarciu poszczególnych elementów, w pracy
silniczków itp, a więc są indywidualną częścią każdego auta.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Supin
- Posty: 38
- Rejestracja: 2009-01-29 17:13
- Samochód: Ford Probe 2.5 v6 24v -moc jest z nami:)
- Galeria: viewtopic.php?t=16188
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Śpiący Probek
Mój kumpel twierdzi, że nie warto bawic sie w spiocha! Czy to prawda, że jak lampy nie są do konca otwarte jest szansa na to że lampy zaczna sie przegrzewac bo nie dostaja chlodzenia z zewnatrz!? Przeciez lampy caly czas sie swieca a nie sa do konca otwarte moze grozic pozarem hehe ?!
Piękna ta bestia..
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Śpiący Probek
Witam,
Nie przesadzajmy... Bzdura
5,
Nie przesadzajmy... Bzdura
5,