no to co, sugerujesz ze powinnienem przejsc na polsyntetyk?
Pierwsze wyniki w google mowia ze sie nie powinno tymbardziej na silnikach o duzych przebiegach
www.asu.pl
Niestety, w niektórych przypadkach może się to obrócić przeciw silnikowi. Jeżeli jednostka jest już stara i była eksploatowana na oleju mineralnym, to nalanie do niej syntetyka może spowodować wypłukanie osadów i rozszczelnienie silnika - czyli konieczność jego remontu.
Ja osobiście proponuje przechodzenie:
1. syntetyk
2. półsyntetyk
3. minerał
Jeśli silnik ma już przejechane 250000 km to możemy spokojnie przejść na olej mineralny. Jest on gęstszy (wyciszy i uszczelni nam silnik).
Castrol Polska:
6. Czy do każdego silnika dobry jest olej syntetyczny?
Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika.
mi nie chodzi o oszczednosc i to ze jest niska cena nie jest dla mnie zadnym argumentem
w tej chwili silnik nie pije praktycznie nic oleju, jesli po zmianie mialoby to wyjsc na minus to po co to robic?

Na autko oszczedzal nie bede

nawet zrezygnowalem z zakladania gazu mimo ze oznaczaloby to jakies 500zl miesiecznie
z drugiej strony
Castrol Polska:
14. Czy mogę użyć oleju syntetycznego w starszym pojeździe?
Generalnie tak, szczególnie w przypadku, kiedy stan techniczny silnika jest w dobrej kondycji, adekwatnej do przebiegu. Pamiętajmy, żę oleje syntetyczne oferują lepszą ochronę pod każdym względem, należy jednak uważać z wyborem odpowiedniej lepkości. Statystycznie starsze samochody zazwyczaj potrzebują bardziej gęstych olejów, o większej lepkości, z uwagi na większe luzy silnikowe jakie pojawiły się w trakcie eksploatacji. Castrol EDGE Sport 10W-60 jest przez nas rekomendowany do starszych samochodów (10 lat i więcej) To bardziej gęsty olej stworzony z myślą o właśnie takich samochodach.
to juz sam niewiem
