Tarcze hamulcowe.
Tarcze hamulcowe.
Orientujecie się jakie grube powinny być tarcze ?
Poprosze jeszcze o sugestie dotyczące wyboru tarcz (w razie wymiany), no mile widziane ceny.
Acha i jescze namiary na klocki -> poprosze firmę i ewentualnie jakieś numerki katalogowe
Poprosze jeszcze o sugestie dotyczące wyboru tarcz (w razie wymiany), no mile widziane ceny.
Acha i jescze namiary na klocki -> poprosze firmę i ewentualnie jakieś numerki katalogowe
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
PROBE II 2,5 GT USA Version
proponuje tarcze Ate, czyli takie jak masz w oryginale
http://www.contiteves-am.com/
przod:
ATE-T ok. 200zl/szt.
lub
ATE-TPD - ok. 300zl/szt (dodatkowe naciecia wentylujace)
tyl:
ATE-T - ok. 140zl/szt.
klocki:
ATE-K - ok. 140zl/4szt. przod i tyl
http://www.contiteves-am.com/
przod:
ATE-T ok. 200zl/szt.
lub
ATE-TPD - ok. 300zl/szt (dodatkowe naciecia wentylujace)
tyl:
ATE-T - ok. 140zl/szt.
klocki:
ATE-K - ok. 140zl/4szt. przod i tyl
Ostatnio zmieniony 2004-02-08 12:19 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Tarcze hamulcowe
Żadne Ate ,Lucas czy Ferodo.Wszystko to przerabiałem.Polecam klocki
EBC Grenstuff V4 lub Redstuff i do tego tarcze nawiercane i rowkowane
też EBC. Można dostać w Forti w Warszawie. Wym. klocki kosztowały w
maju 2003 - 215 PLN. Dotyczy napewno II gen., a jak z pierwszą nie wiem.
Pozdrawiam
______________________
Probe 24v medici, 96r
EBC Grenstuff V4 lub Redstuff i do tego tarcze nawiercane i rowkowane
też EBC. Można dostać w Forti w Warszawie. Wym. klocki kosztowały w
maju 2003 - 215 PLN. Dotyczy napewno II gen., a jak z pierwszą nie wiem.
Pozdrawiam
______________________
Probe 24v medici, 96r
Jakbys zerknal lepiej Gosciu, to na swoich zaciskach masz ladnie wybte ATE. Przerabialem juz rozne zestawy w roznych autach i ATE ma najlepszy stosunek cena/jakosc. Pomijam fakt, ze sa z nacieciami, ktore owszem - daja sporo, ale niestety mocno zuzywaja klocki - szczegolnie w automatach. Tarcze nawiercane sa super, tylko kto jezdzi na tyle ostro, aby wykorzystac te wlasciwosci. Zalecal bym Ci poczytac troche fachowej lektury na temat zastosowania roznych tarcz i... plynow hamulcowych !!! w zaleznosci od potrzeb. Proponowanie zestawu tarcze + klocki za ok. 1000zl do normalnego uzytku jest co najmniej dla mnie idiotyczne.
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tarcze hamulcowe
Wymienione przeze mnie klocki EBC/koszt ok.220PLN przód/
zostały sprawdzone w "wyscigu" górskim /lato/na trasie Grenoble-Gap jak zresztą i samochód /to jest dopiero jazda/. Na codzień też się sprawdzają.
Klocki hamulcowe ATE 140 PLN-4 szt. to jakiś obłęd. Tarcza rowkowana ATE za 300 PLN też podejrzana jakościowo. To nie jest zestaw dla miłośników Probe- tylko z nienawiści do Probe zafundowałbym mu komplet za 140 PLN. Nie muszę nic więcej czytać na ten temat - przed zakupem to robię. Używam płynu hamulcowego Ferodo 5.1, ale spróbuję ATE Super Blue Racing /tak z ciekawości, żeby coś zmienić/. Ponadto mam zbrojone końcówki przewodów hamulcowych Goodrich i nie uważam tego za przesadę - skuteczność i bezpieczeństwo nieco kosztują. Natomiast malowanie zacisków/mam czarne/ i tarcze dla wyglądu można olać.
Klocki EBC nie brudzą felg, bo dają jasnoszary pył, a nie czarny jak te co
zawieraja dużo węgla, ponadto zero faddingu.
Pozdrawiam miłośników Probe
PS. Klocki ATE-4 szt. a 140PLN do Probe- jeszcze mnie trzęsie.
_____________________________
Probe 24v medici, 96r
zostały sprawdzone w "wyscigu" górskim /lato/na trasie Grenoble-Gap jak zresztą i samochód /to jest dopiero jazda/. Na codzień też się sprawdzają.
Klocki hamulcowe ATE 140 PLN-4 szt. to jakiś obłęd. Tarcza rowkowana ATE za 300 PLN też podejrzana jakościowo. To nie jest zestaw dla miłośników Probe- tylko z nienawiści do Probe zafundowałbym mu komplet za 140 PLN. Nie muszę nic więcej czytać na ten temat - przed zakupem to robię. Używam płynu hamulcowego Ferodo 5.1, ale spróbuję ATE Super Blue Racing /tak z ciekawości, żeby coś zmienić/. Ponadto mam zbrojone końcówki przewodów hamulcowych Goodrich i nie uważam tego za przesadę - skuteczność i bezpieczeństwo nieco kosztują. Natomiast malowanie zacisków/mam czarne/ i tarcze dla wyglądu można olać.
Klocki EBC nie brudzą felg, bo dają jasnoszary pył, a nie czarny jak te co
zawieraja dużo węgla, ponadto zero faddingu.
Pozdrawiam miłośników Probe
PS. Klocki ATE-4 szt. a 140PLN do Probe- jeszcze mnie trzęsie.
_____________________________
Probe 24v medici, 96r
Skoro producent US (Ford) je stosowal to na pewno bym tego nie kupil,
orginalne dyski w Probe byly wycofane z urzytku (Recall) przez Forda w 1998.
Mialy defekt i sie wyginaly przy mocnym chamowaniu i potem chamulce pulsowaly..
Recall obejmuje :
- Dyski 93-97
- Tylne chamulce (cale) 93-94 (reczny sie zacinal)
Ford robi dziadostwo, dobrze ze to jest tak naprawde Mazda (90%)
he he,
Ale rzeczywiscie jesli ktos nie szaleje to polecam Brembo (nie nawiercane) ~$30 z www.nopi.com (Fedexem do Polski)
Chyba nowe dyski ATE tez sa ok, sprawdz date produkcj dla pewnosci.
Ale zaciski maluje sie na czerwono panowie
orginalne dyski w Probe byly wycofane z urzytku (Recall) przez Forda w 1998.
Mialy defekt i sie wyginaly przy mocnym chamowaniu i potem chamulce pulsowaly..
Recall obejmuje :
- Dyski 93-97
- Tylne chamulce (cale) 93-94 (reczny sie zacinal)
Ford robi dziadostwo, dobrze ze to jest tak naprawde Mazda (90%)
he he,
Ale rzeczywiscie jesli ktos nie szaleje to polecam Brembo (nie nawiercane) ~$30 z www.nopi.com (Fedexem do Polski)
Chyba nowe dyski ATE tez sa ok, sprawdz date produkcj dla pewnosci.
Ale zaciski maluje sie na czerwono panowie
BLaCK '94 GT 5sp
Tarcze hamulcowe
Emocje wzięły górę. Klocki ATE 140zł/4szt przód,tył to cena kompletu
na przód lub tył, a nie łącznie jak pierwotnie zrozumiałem. Ale i tak
uważam, że jest to standard podobnie jak Ferodo Premier.Pagid,Lucas
czy Mintex w zbliżonej cenie. Godne polecenia są klocki/części/ lepsze
od standardu w cenach do zaakceptowania. Cała "zabawa" zaczyna się
od klocków mających ponadstandardowy wspł. tarcia, powyżej 0.35
/jak dla mnie/. Takimi są klocki Ferodo 2000/nie ma dla Probe IIgen/ czy Mintex F series/u nas niedostępne/. EBC mają współ. tarcia ok.0.45
i sensowną cenę. ATE to bardzo dobra firma, wszystko jest kwestią ceny,modelu itd. Standardy nawet najlepszych firm są nieciekawe.
Jeżeli tarcze ATE TPD to ATE PowerDisc to warte zainteresowania
choć bardziej mnie biorą EBC Sport Grooved Rotors.
Pozdrawiam
PS. Czerwone zaciski są super, ale jak są Brembo.
Sprawdzę czy mam na zaciskach ATE. Wydaje mi się, że mam SEI.
___________________________________
Probe 24v medici, 96r
na przód lub tył, a nie łącznie jak pierwotnie zrozumiałem. Ale i tak
uważam, że jest to standard podobnie jak Ferodo Premier.Pagid,Lucas
czy Mintex w zbliżonej cenie. Godne polecenia są klocki/części/ lepsze
od standardu w cenach do zaakceptowania. Cała "zabawa" zaczyna się
od klocków mających ponadstandardowy wspł. tarcia, powyżej 0.35
/jak dla mnie/. Takimi są klocki Ferodo 2000/nie ma dla Probe IIgen/ czy Mintex F series/u nas niedostępne/. EBC mają współ. tarcia ok.0.45
i sensowną cenę. ATE to bardzo dobra firma, wszystko jest kwestią ceny,modelu itd. Standardy nawet najlepszych firm są nieciekawe.
Jeżeli tarcze ATE TPD to ATE PowerDisc to warte zainteresowania
choć bardziej mnie biorą EBC Sport Grooved Rotors.
Pozdrawiam
PS. Czerwone zaciski są super, ale jak są Brembo.
Sprawdzę czy mam na zaciskach ATE. Wydaje mi się, że mam SEI.
___________________________________
Probe 24v medici, 96r
Tarcze hamulcowe
Cynki, jak ma super wyglądać i działać to polecam EBC Greenstuff V4 Pads i EBC Turbo Groove Rotors. Mam na felgach 17''. Fantastycznie
hamują zwłaszcza po lekkim nagrzaniu, no i ten dżwięk/ przypomina ten
z aut WRC/. Zero pylenia. Gazy i pył odprowadzane przez rowki, chłodzenie przez nawiercane otwory/ nie na wylot/. Koledzy mogą
potwierdzić wygląd.
PS. Zmiana średnicy tarcz i zaciski wielotłoczkowe to tysiące.
Pozdrawiam
_____________________
Probe 24v medici, 96r ; after servicing VRIS now
hamują zwłaszcza po lekkim nagrzaniu, no i ten dżwięk/ przypomina ten
z aut WRC/. Zero pylenia. Gazy i pył odprowadzane przez rowki, chłodzenie przez nawiercane otwory/ nie na wylot/. Koledzy mogą
potwierdzić wygląd.
PS. Zmiana średnicy tarcz i zaciski wielotłoczkowe to tysiące.
Pozdrawiam
_____________________
Probe 24v medici, 96r ; after servicing VRIS now
Tarcze hamulcowe
Wyjeżdżam na weekend majowy w okolice Szklarskiej Poręby - będzie
kawałek drogi do przejechania, więc jak wrócę to przekażę wrażenia
jak się hamulce sprawowały - na razie mam doświadczenie z miasta
i krótkich tras.
Pozdrawiam
______________________
Probe 24v medici, 96r
kawałek drogi do przejechania, więc jak wrócę to przekażę wrażenia
jak się hamulce sprawowały - na razie mam doświadczenie z miasta
i krótkich tras.
Pozdrawiam
______________________
Probe 24v medici, 96r