
Mam pytanie zalozylem pare dni temu instalacje i gdy dodaje duzo gazu to autem szarpie wymienilem swiece i jestem ciekawy czy jak wymienie kopulke i kable to problem zniknie??
Przecież probe ma 4 biegową automatyczną skrzynię biegów, więc skąd wziąłeś ten 5 bieglukas1 pisze:Chaciałbym się dowiedzieć jakie emulatory powinny być założone do 2.0 95, czy potrzebne są em. sondy i wtrysków, zcy tylko np wtrysków?
![]()
a i jeszcze jedno pytanie coś mi się dzieje ze skrzynią automat czasami nie włącza mi się 5 bieg poziom oleju prawidłowy?
Sonda (jak nazwa wskazuje) jest czujnikiem a nie elementem wykonawczym i komp odczytuje napięcie ze sondy a nie steruje nim.kollek pisze:Witam!
Chciałem zapytać czy komputer steruje napięciem sondy czy może jest jeszcze coś po drodze co reguluje jej napięcie?
Ale "Raf" pmiętaj iż, - sonda sama nie wytwarza napięcia, jedynie moduluje napięcie podawane z kompa w zależności od jakości spalin.Raf pisze: Sonda (jak nazwa wskazuje) jest czujnikiem a nie elementem wykonawczym i komp odczytuje napięcie ze sondy a nie steruje nim.
Napięcie na sondzie jest ustalane przez sonde w zależności od zawartości tlenu w spalinach, a ta z kolei zależy od pracy całego silnika.
Raczej bardziej to że stały - Hmm - jak by podawał zmienny to skąd by wreszcie wiedział jaki jest ten pomiar.Raf pisze: Komp podaje prąd, mniej lub bardziej stały, a o wartości napięcia decyduje sonda.
Kollek powiedział:Raf pisze: Oczywiście że jeśli nie będzie kontaktu to nie będzie napięcia, ale zakładam że Kollek to sprawdził, awarię kompa też uważam za mało prawdopodobną.
MiB pisze: Apropo - tak przy okazji - napięcie na sondzie powinno się zmieniać cyklicznie od około 0.2V ÷ 0.85V na ciepło, 0.35V ÷ 0.65V na zimno. Górna i dolna granica napięcia (WSPÓLNIE) może się przesuwać w górę lub w dół w zależności od spalin.
A powoduje - powoduje - cykl pomiaru.Raf pisze: Sonda po prostu reaguje na skład mieszanki z pewnym opóźnieniem, komp reaguje na wskazania sondy zmieniając skład mieszanki, na co silnik reaguje też z pewnym opóźnieniem i to tworzyć pewien cykl, im lepiej zrobiony komp i silnik tym 'cykl' płytszy.
zapomniałeś dodać że stara się utrzymać średnią napięcia na sądzie!! - czyli najoptymalniejszą mieszankę - ale wcześniejszy link powinien wszystko wyjaśnić.Raf pisze: 0.2V - 0.85V to maksymalny zakres zmian. Komp regulując skład mieszanki stara się utrzymać 0.5V : poniżej 0.5 - mieszanka zbyt uboga, powyżej - mieszanka bogata.
Komp podaje prąd, mniej lub bardziej stały, a o wartości napięcia decyduje sonda. Oczywiście że jeśli nie będzie kontaktu to nie będzie napięcia, ale zakładam że Kollek to sprawdził, awarię kompa też uważam za mało prawdopodobną.MiB pisze: Ale "Raf" pmiętaj iż, - sonda sama nie wytwarza napięcia, jedynie moduluje napięcie podawane z kompa
MiB pisze: Apropo - tak przy okazji - napięcie na sondzie powinno się zmieniać cyklicznie od około 0.2V ÷ 0.85V na ciepło, 0.35V ÷ 0.65V na zimno. Górna i dolna granica napięcia (WSPÓLNIE) może się przesuwać w górę lub w dół w zależności od spalin.
OK - po pierwsze - aby komuś pomóc trzeba więcej wiadomości - np.Raf pisze:Nikt się nie obraża, wszyscy się uczymy, i po to jest to forum, z dyskusji na GG skorzysta tylko Kollek, jeśli pomożesz rozwiązać problem na forum to pewnie więcej osób skorzysta, bo z moich obserwacji wynika że w autach około 10 lat zaczynają się problemy z sondami. Słyszałem że taką sondę można czymś spryskać wiesz coś na ten temat ?