Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Klimatyzacja i problemy z nią związane.

Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

klima w I

Post autor: AXEL »

pytanie,czy da się wstawić klime do I 92?(ja taką mam),fabrycznie jest bez klimy.ma ktoś może taką jedynke bez klimy z szyberdachem?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ciekawy masz przypadek. Osobiście nie widziałem jeszcze proba bez klimy :) ale słyszałem że takowe są.

A masz kąpletną klimę??
Skraplacz, sprężarka, przewody, chłodniczka pod deską rozdz. od strony pasarzera (ciekawe jak z nagrzewnicą wtedy???), no i przekaźniki. Pewnie jeszcze coś pominołem? Aha, no i włącznik klimy w pokrętle do dmuchawy??? hehe.... :P
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Czywiscie, ze sie da. Musisz miec tylko komplet. Wszystko jak mówi kollek. Jeszcze tylko pasek klinowy taki, który będzie napędzal sprężarkę no i uchwyt z rolka do tego paska.
Generalnie jest z tym kupa roboty. Ale warto!
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Oj warto :)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

mam proba 91 bez klimy z okienkiem w dachu :-) jak i 92 w wersji z klimą!
sam się zastanawiam czy do tego z "okienkiem w dachu" klimy nie włożyć, bo jak sobie tak z klimą pojeździłem to mi się strasznie spodobało! zwłaszcza korki w mieście :-)

a tak w ogóle to orientuje się ktoś jaki jest koszt włożenia klimy?
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Same części to nie mam pojęcia ile będą kosztować a najlepiej było by z jakiegoś szrotu wziąść tylko żeby sprawne było to może za małą kasę by się udało wyrwać.

Jeśli będziesz wkładał to pasowało by zmienić uszczelki - koszt 170 zł (tyle płacił Qand)
Odgrzybianie - ok. 80 zł
Nabicie gazem - 200 - 220 zł
Razem już ok 450 zł plus poszcególne komponenty. Insestycja nie tania ale ile przyjemności :). Flanker coś wie o tym bo się już kiedyś wykosztował :twisted:
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

No to mnie pocieszyliście :D .Dzieki chłopaki,że warto,to wiem,bo mój jest czarny,strasznie się nagrzewa na słońcu :twisted:
Gdzie dokładnie siedzi sprężarka i który pasek ją napędza?
Może ktoś juz to przerabiał,albo wie jakie dokładnie elementy tam idą,bo jak będę wykręcał na szrocie,to musze wiedzieć co?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Elementy te co wyżej opisaliśmy.

Sprężarka jest zaraz po lewej stronie kolektora.
Wiesz co? Jak wroce z Turawy to zrobie fotki i Ci prześle. Tak będzie najlepiej i najprościej. Wszystkich elementów po kolei. Zobaczysz prawie jak to jest ze sobą spięte.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Axel, nie czekaj az Kollek wroci z Turawy... sam przyjedz na do nas na zlot i bedziesz ogladal do wloi. :D
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

kollek pisze:Elementy te co wyżej opisaliśmy.

Sprężarka jest zaraz po lewej stronie kolektora.
Wiesz co? Jak wroce z Turawy to zrobie fotki i Ci prześle. Tak będzie najlepiej i najprościej. Wszystkich elementów po kolei. Zobaczysz prawie jak to jest ze sobą spięte.
Czytasz w moich myślach,właśnie chciałem o to poprosić,ale nie wiedziałem,czy to nie będzie za duży kłopot.Wielkie dzięX. :D
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

wingerman pisze:Axel, nie czekaj az Kollek wroci z Turawy... sam przyjedz na do nas na zlot i bedziesz ogladal do wloi. :D
Bardzo bym chciał,ale nagłaśniam imprezę w Parczewie,więc nie da radę. :( Na następnym będę bankowo :D .
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Dzisiaj zrzucam z karty fotki z Turawy wiec jutro postaram się umieścić zdjęcia klimy na strefie
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Axel już mam fotki. Jutro je wrzuce. Sorry że to tak długo trwa :oops:
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Ależ nic ni szkodzi,czekam,dzęX!
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

sprężyłem się w końcu :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
adikos
Posty: 101
Rejestracja: 2004-01-07 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: adikos »

Kollek dzięki za tak dokładny opis mam to w rozbitym probaku a nie
miałem pojęcia do czego służą niektóre części,Boże oświeciło mnie
txn
Mercedes CE 300 Full wypas
200 KM
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Dzięki Kollek,przy pierwszej lepszej okazji zgłoś się do mnie po flachę :twisted:
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Spoko! napijemy się po piffkuu i będzie gitarka :D
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

klimatyzacja-demontaz???

Post autor: kicur »

witam! czy ktos wyjmowal moze kiedys chlodnice od klimatyzacji?? potrzebuje wyjac ale nie wiem jak sie rozłacza te aluminiowe rurki co ida do chlodnicy(i wogole czy da sie je rozlaczyc)???bo sa tam takie łaczniki ale wogole nie chce to wylesc :lol: -chodzi mi o 1 generacje ale mysle ze w drugiej jest podobnie;] pozdrawiam!!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Musisz mieć takie "specjalne narzędzie z serwisu mazdy" ;) A tak na poważnie to wciska się tam metalową spasowaną tulejkę w celu rozciągnięcia znajdującej się tam sprężyny... Po dokładniejsze info pisz do Maciuchy, on to rozbierał jakiś tydzień temu :D
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Klimatyzacja i problemy z nią związane.

Post autor: spown »

Problem jest taki: włączam klimatyzację, załącza się pod maską i za chwilę wyłącza. Potem znów na chwilę załącza i wyłącza... Znajomy powiedział, że może to być spowodowane niewłaściwą ilością czynnika chłodzącego. A jakie są Wasze sugestie?
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

moment... :)


pod maską masz sprężarkę, która spręża czynnik chłodzący.

teraz dalej, sprężara ma kółko pasowe i tym kółkiem jest napędzana.

terad najważniejsze: kółko to posiada elektromagnetyczne sprzęgiełko, służy ono do sprzęgania obracającego się 100% czasu kółka z ośką sprężarki.

kiedy włączasz klimę te kółko sprzęga się i zaczyna się sprężanie, kiedy sprężara spręży już wystarczająco czynnik chłodzący to się rozłącza ten napęd i do momentu kiedy ciśnienie nie spadnie do określonego poziomu sprężarka nie pracuje... po pewnym czasie ponownie zaczyna się praca sprężarki i ponownie spręża.

jeśliby pracowała na okrągło to oznacza że albo mało jest czynnika i nie może jakiegośtam ciśnienia osiągnąć (wątpliwe bo jest czujnik poziomu czynnika) albo po prostu pracowałaby do momentu kiedy coś by się nie ukręciło.

Znam taki przypadek z Opla Senatora bodajże... mechanicy spięli na sztywno klimę i zmieliło w środku pompę.
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

No dobrze, ale to sprężanie trwa kilka sekund?
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Mario
Posty: 28
Rejestracja: 2003-09-17 18:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mario »

Można zastosować również przeciętą wzdłóż strzykawkę, tylko nie pamiętam który rozmiar.
Pozdrawiam
Mario
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

hehe... rozmiar zalezy od przekroju rurki ktora chcesz rozpiac.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”