Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wahacze i sworznie
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Wahacze i sworznie
Wlasnie wrocilismy z przegladu... no i mam maly problem. Mam wyrobiony sworzen kulisty dolnego wahacza po stronie kierowcy z przodu. No i teraz pytanko - co kupic, gdzie polecacie no i jakie sa ceny?
Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630


PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dodam jeszcze, ze slychac delikatne stukania przy skrecaniu, szczegolnie przy wolnej jezdzie!!! Mozliwe zeby te stuki pochodzily tylko od tego sworznia czy moze jeszcze cos warto sprawdzic? Moze lozysko McPer... (czy jakos tak
) Choc koles na przegladzie stwierdzil, ze tylko sworzen jest do wymiany. Poszukalem w JC, do mazdy 626 54 zl/sztuke. Co myslicie?

Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630


PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Prawdopodobnie będzie to łożycko McPersona ale spróbuj je najpierw wyciągnąć i przesmarować świerzym smarem. Powinno pomóc jeśli nie masz mocno wychurane. Ktoś już tak robił i pomogło. Nie wiem czy nie Raf???? W każdym bądź razie pomogło.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
O ile dobrze pamietam to Olo cos takiego robil i pomoglo. Jak bede mial chwile czasu i ochote
to sprobuje to zrobic. Oby pomoglo - zawsze lepiej placic za naprawe 0zl!!!!!!

Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630


PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Ja podobna sprawe miałem u siebie jak stuka przy skręcaniu to z dużym prawdopodobieństwem któraś końcówka drążka kierowniczego u mnie też tak było nawet specjalnie nie było czuć luz na tej końcówce drązka i jak wymieniłem to stukanie przy skręcaniu ustąpiło. A jesli chodzi o wahacze to można je dostać za jakies 300 za sztukę ale lepiej wymienić sam swożeń
1. można kupić w JC za 220 złmax pisze:A jesli chodzi o wahacze to można je dostać za jakies 300 za sztukę ale lepiej wymienić sam swożeń
2. Lepiej kupić na giełdzie za 100 - 130 bo wtedy jest oryginał od mazdy i jest napewno lepszy od nowego JC
3. Swożnia na którym trzyma sie zwrotnica nie da się wymienić - chyba że wspawasz nowy swożeń ale wtedy wytopisz smar - swożeń jest na stałe
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Konrad dobrze prawi sworzeń jest na stałe (nie ladnie z nami zagrali bo inne autka naja wymienialne ) ale jest na to sposób nie wiem jak uwas ale u mnie jest taki zakład który sworznie regeneruje koszt okolo 70pln (wprawdzie nie jest to nowka ale zawsze można pojeżdzic troche )
co do tuleji metalowo gumowych to można je dostać a jak nie to można dorobić z innych na przykład od mercedesa (tak z pieć lat temu ja tak robilem bo dostanie czegos takiego graniczylo z cudem )
pozdrawiam
ps. co do sworzni to ja mam nie wymienne może sa jakies wymienne na przykład w mazdach (ktos pisał że sa dostepne wiec musza być wachacze do których możnnna je zamontować
co do tuleji metalowo gumowych to można je dostać a jak nie to można dorobić z innych na przykład od mercedesa (tak z pieć lat temu ja tak robilem bo dostanie czegos takiego graniczylo z cudem )
pozdrawiam
ps. co do sworzni to ja mam nie wymienne może sa jakies wymienne na przykład w mazdach (ktos pisał że sa dostepne wiec musza być wachacze do których możnnna je zamontować
Mozna wlozyc nowy. Fakt. Z obspawaniem jest problem, ale jest to do zrobienia.Konrad pisze:3. Swożnia na którym trzyma sie zwrotnica nie da się wymienić - chyba że wspawasz nowy swożeń ale wtedy wytopisz smar - swożeń jest na stałe
Tuleje przednie tez idzie wymienic na porzadne, a nie z JC (mam takie u siebie).
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Mam w katalogu, ale brak na magazynie - tylko na indywidualne zamowienie, a to sporo trwa. Niestety koszt tez jest spory. Wahacz firmy SIDEM na tyl I gen. kosztuje ok. 400zl/szt. Sworzen przedniego wahacza do II gen. mam na miejscu po 45zl/szt., ale tak jak pisalem - trzeba go umiejetnie obspawac, tzn. powoli, zeby nie doprowadzic do zagrzania sie smaru w srodu, o czym wczesniej napisal Konrad.
No - w takim wypadku to ja chyba nie kupiłem tej tuleji......strober pisze:Grzesiu Nasz Nadworny Mechanik ktory ma do dyspozycji Hurtownie i wiele kontaktów nie zdobył tuleji(która to była nie wiem,a tak wogole togałka w wahaczu tez była styrana)Grzesiu te fachura-spec i ufam mu bardziej niz sobie
Ale....... kur.. wymienilem na nową - juz sam sie nie moge połapać - no bo jak Grzesiu nie mogł kupić to jak ja mogłem

no coz, nie do konca sie moge zgodzic
Jezdzilem ponad rok na obspawanym sworzniu i wymienilem na uzywany wahacz. Wytrzymal pol roku, wiec wymienilem na nastepny. Ten niestety tez dlugo nie pociagnal, wiec nie majac za bardzo wyboru, wrocilem do tego spawanego i znow problem z glowy.
Mam swoje pewne przemyslenia po walce z tym tematem. Zdaje sie, ze powraca stara zasada - szukaj przyczyny, a nie lecz tylko skutek.
Jezdzilem ponad rok na obspawanym sworzniu i wymienilem na uzywany wahacz. Wytrzymal pol roku, wiec wymienilem na nastepny. Ten niestety tez dlugo nie pociagnal, wiec nie majac za bardzo wyboru, wrocilem do tego spawanego i znow problem z glowy.
Mam swoje pewne przemyslenia po walce z tym tematem. Zdaje sie, ze powraca stara zasada - szukaj przyczyny, a nie lecz tylko skutek.
Przy spawaniu swożnia - gdzie są elementy teflonowe i gumowe, zakładam ciągłe chłodzenie - zeby nie wytopić plastików - co niestety obniża wytrzymałość spawów - oczywiście nie można powiedzieć ze zawsze coś sie stanie - ale zaufajmy konstruktorom co to projektowali ze nie przewidzieli tam wymiany więc zaspawali!
juz bardziej odpowiednie było by wstawienie nowego swożnia na połączenie skręcane
juz bardziej odpowiednie było by wstawienie nowego swożnia na połączenie skręcane
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No i ja wlasnie zaspawalem nowy sworzen i stuki co jest ok. Oby jak najdluzej. Przeczyscili i przesmarowali nowym smarem tez oba lozyska McPersona i jest cisza!!!!!!!!!!!!!!
Teraz mi sie podoba!!!!

Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630


PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Więc swożeń od Mazdy 626 GE pasuje dokładnie wymiarem, jednak rowki nie są idealnie spasowane. Dlatego dla PEWNOŚCI i TRWAŁOŚCI obspawuje się swożeń. Niebeizpieczeństwo wypadnięcia jest niewiększe niż w orginalnym rozwiązaniu, gdyż swożeń ma płaszcz zabezpieczający.Konrad pisze:Przy spawaniu swożnia - gdzie są elementy teflonowe i gumowe, zakładam ciągłe chłodzenie - zeby nie wytopić plastików - co niestety obniża wytrzymałość spawów - oczywiście nie można powiedzieć ze zawsze coś sie stanie - ale zaufajmy konstruktorom co to projektowali ze nie przewidzieli tam wymiany więc zaspawali!
juz bardziej odpowiednie było by wstawienie nowego swożnia na połączenie skręcane
Aby nie uszkodzić elementów niemetalowych należy po prostu zanurzyć wachacz w wodzie. wystaje wtedy nad wode dolna częśc swożnia i wahacza - wystarczająco do obspawania.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
dziś jest cisza ale pamiętaj że standardowe łożyska miały końcówki szyjek wykonane z teflonu, dopiero po jakimś czasie ktoś w Fordzie (a właściwie w Maździe) się zorientował, że lepsza i trwalsza bedzie szyjka metalowa. To czyszczenie i przesmarowanie da ci efekt na rok może dwa a później znowu będziesz ściągał McPersona... Polecam właśnie w/w łożyska z JC (u mnie są po 60PLN/szt.) tu masz gwarancję że nie będą terkotać nawet po 200 tys. teflon po prostu się nie wyrabia a co za tym idzie nie ma możliwości takiego zabrudzenia łożysk - będę je teraz wymieniał.nikosnikos pisze:No i ja wlasnie zaspawalem nowy sworzen i stuki co jest ok. Oby jak najdluzej. Przeczyscili i przesmarowali nowym smarem tez oba lozyska McPersona i jest cisza!!!!!!!!!!!!!!Teraz mi sie podoba!!!!
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Ale za to rok spokojuBIENIAS - GDP pisze:dziś jest cisza ale pamiętaj że standardowe łożyska miały końcówki szyjek wykonane z teflonu, dopiero po jakimś czasie ktoś w Fordzie (a właściwie w Maździe) się zorientował, że lepsza i trwalsza bedzie szyjka metalowa. To czyszczenie i przesmarowanie da ci efekt na rok może dwa a później znowu będziesz ściągał McPersona... Polecam właśnie w/w łożyska z JC (u mnie są po 60PLN/szt.) tu masz gwarancję że nie będą terkotać nawet po 200 tys. teflon po prostu się nie wyrabia a co za tym idzie nie ma możliwości takiego zabrudzenia łożysk - będę je teraz wymieniał.



Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630


PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: Wahacze i sworznie
Panowie , jakiej marki wahacze przednie polecacie do dwójki? Zastanawiałem sie nad Delphi - ale podobno aktualnie robią szajs bo firme kupili Chinole..
Padł mi sworzeń wahacza, wybiłem go i wprasowałem nowy ale niestety sworzeń nie siedzi ciasno w "oczku" i finał taki że szukam nowego wahacza.
Padł mi sworzeń wahacza, wybiłem go i wprasowałem nowy ale niestety sworzeń nie siedzi ciasno w "oczku" i finał taki że szukam nowego wahacza.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- Spider33
- Posty: 1244
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Wahacze i sworznie
Kilka dni temu przechodziłem przez to samo. Sworzeń Lemforder. Daj do kogoś kto Ci to przyłapie spawarką tylko tak żeby go nie przegrzać. Nie ma prawa puścić. No chyba że reszta gum już zmęczona to szukaj nowego ale licz się ze sporym wydatkiem. TRW polecam. Nie pakuj się tylko w chinola typu Denckermann czy Maxgear bo po roku wszystko się rozsypie.