Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Nie wchodzi na obroty
Nie wchodzi na obroty
Witam wszystkich forumowiczów.
Pojawił sie problem w moim probolcu. Silnik nie wchodzi na obroty przy raptownym wciśnięciu "gazu". Dusi sie i gaśnie (Gdy auto jest na ssaniu ten problem nie występuje) Jeżeli wolno i stopniowo dodaję gazu jest wszystko ok i auto przyśpiesza.
Prosze o pomoc . Może ktos miał podobne kłopoty.
----------------------------------------
Probe 2.0 1995rok
Pojawił sie problem w moim probolcu. Silnik nie wchodzi na obroty przy raptownym wciśnięciu "gazu". Dusi sie i gaśnie (Gdy auto jest na ssaniu ten problem nie występuje) Jeżeli wolno i stopniowo dodaję gazu jest wszystko ok i auto przyśpiesza.
Prosze o pomoc . Może ktos miał podobne kłopoty.
----------------------------------------
Probe 2.0 1995rok
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: Nie wchodzi na obroty
rewers pisze: (Gdy auto jest na ssaniu ten problem nie występuje)




2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
Ja bym sprawdzal po kolei, paliwo, powietrze, iskra, sonda itp. podstawowe rzeczy.
Ostatnio zmieniony 2007-12-29 19:33 przez Pluto, łącznie zmieniany 1 raz.


- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Mi to wyglada tylko na problem z paliwem dlaczego???Ano dlatego ze na ssaniu silnik dostaje go wiecej i nie ma problemu.Paliwa wiecej powietrza mniej.Jak sie ssanie juz odloczy powietrza jest wiecej a paliwa mniej i w tym momencie cos sie zepsuło bo przy naglym dodaniu gazu silnik dostaje za malo paliwa a za duzo powietrza.Sprawdz cisnienie paliwa,kody bledow (bo to latwe a nie zaszkodzi).Jak nie pomoze to sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- kamilos
- Posty: 36
- Rejestracja: 2007-12-17 18:01
- Samochód: Probe II '93 2.5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=12876
- Lokalizacja: Częstochowa
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
4 wątki w d.generacji do rzucenia okiem i 1 (ostatni) w pierwszej, ale też wart uwagi:
obroty
Gorzej jeździ rozgrzany niż na ssaniu.
Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem
Dziwne obroty ?
Problem z przyspieszaniem i mocą silnika.
...cały post w temacie:roofio pisze:"efekt zdychania po naciśnięciu pedała gazu"
z takim efektem mamy tez do czynienia jesli ...





Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





Erofrog napisał:
.Sprawdz cisnienie paliwa,kody bledow (bo to latwe a nie zaszkodzi).Jak nie pomoze to sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego.
Powiedz mi jeszcze jak sprawdzić kody błędów.
I jeszcze jedno . W którymś z tematów ktoś napisał by zresetować kompa zdejmując klemę i naciskając hamulec przez kilkadziesiąt sekund. Powiedz mi którą klemę sie zdejmuje ? Masową czy prądową?
Spróbuje zresetować kompa .Może to pomoże.
Widze że w moim probolcu poprzedni właściciel zmienił niedawno aparat zapłonowy. Może te problemy i z tego powodu wynikają?
Pozdrawiam
-------------------------------------
2.0, 95 rok
.Sprawdz cisnienie paliwa,kody bledow (bo to latwe a nie zaszkodzi).Jak nie pomoze to sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego.
Powiedz mi jeszcze jak sprawdzić kody błędów.
I jeszcze jedno . W którymś z tematów ktoś napisał by zresetować kompa zdejmując klemę i naciskając hamulec przez kilkadziesiąt sekund. Powiedz mi którą klemę sie zdejmuje ? Masową czy prądową?
Spróbuje zresetować kompa .Może to pomoże.
Widze że w moim probolcu poprzedni właściciel zmienił niedawno aparat zapłonowy. Może te problemy i z tego powodu wynikają?
Pozdrawiam
-------------------------------------
2.0, 95 rok
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
wpisz w wyszukiwarce kody bledow znajdziesz temaci tam jest opisane jak je sprawdzic.
Z tego co pamietam odlacz kleme z napieciem
Z tego co pamietam odlacz kleme z napieciem

Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Re: Nie wchodzi na obroty
a co taki zdziwionyjarsonik pisze:rewers pisze: (Gdy auto jest na ssaniu ten problem nie występuje)
![]()
![]()
![]()
na ssaniu?? A to można jakoś właczyć?? No pierwsze słyszę.



Bardzo prawdopodobne wskazania na aparat zapłonowy/moduł ale prześledź dokładnie powyższe podane tematy i podpowiedzi włącznie ze sprawdzeniem kodów błędów i po kolei wyeliminujesz jakąś przyczynowość.
Najlepiej zacznij,od sprawdzenie kodów błędów ,co i jak masz tutaj : http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
Pzdr & c ya..

Re: Nie wchodzi na obroty
a co taki zdziwiony
przecie jak silnik jest zimny i dopóki nie osiągnie swojej ustalonej temperatury pracy dopóty pracuje na tzw. ssaniu
hehe to się nazywa ssanie automatyczne



hehe to się nazywa ssanie automatyczne

2.5 V6 24V
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2007-12-25 16:25
- Galeria: viewtopic.php?t=12836
- Lokalizacja: Kielce
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
Dzisiaj zmieniłem przepustnicę ,przepływomierz powietrza, zawór ciśnienia paliwa od rozbitego probe. NIC NIE POMOGŁO. Dalej ten sam problem. Gdy temperatura silnika osiągnie pozycje "Normal" zaczyna sie dławienie silnika przy raptownym wciskaniu gazu. Przy powolnym dodawaniu gazu jest w miare ok i nie dusi sie.Obroty biegu jałowego są wtedy na poziomie 400-500 obr/min. Zastanawiam sie czy nie wymienić komputer. Chociaż nie sądze by to była wina komputera gdyż po odpaleniu lampka " check engine" gaśnie- czyli z kompem jest wszystko ok. Sonda Lambda chyba też nie jest temu winna gdyż spalanie jest na poziomie 9 litrów .
Ford Probe II gen 2,0 95 rok
Ford Probe II gen 2,0 95 rok
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
rewers pisze: Sonda Lambda chyba też nie jest temu winna gdyż spalanie jest na poziomie 9 litrów .
Ford Probe II gen 2,0 95 rok
Według mnie to troche dużo pali. Ale to tylko moje spostrzeżenie. Słuchaj jauwazam, że nei powinieneś tak robić. Nie wymieniaj wszystkiego tego, co ci do głowy przyjdzie, bo się w kocu okaże, że juz nie ma co wymieniac, a samochód dalej będzie źle przyspieszał. sprawdź to , co ci chłopaki piszą, zobacz czy układ jest szczelny. Aha...w samochodzie mojej dziwczyny tez był taki objaw dodawałes gazu, a on nie dośc ze się słabo wkręcał to jeszcze wpadał w drgania ostre. Każdy stawiał, że drgania są związane z walnięta poduszka na skrzyni biegów, co jest akurat zrozumiałe, a tutaj zonk. Mechanior wymienił pompe paliwa i wszystko jest ok. też sprawdź najpierw pompe i resztę tego co ci napisaliśmy, a ni eod razu kompy wymieniac chcesz.
pppozdro
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Jeszcze jedna kwestia. W moim probolcu jest całkowicie inny aparat zapłonowy niż w Mazdzie z tego samego rocznika i z tym samym silnikiem 2,0. Ten który zamontowany jest w moim aucie wyglada na całkiem nowy. Może poprzedni właściciel zamontował aparat z nowszej wersji Probe???Lub z innego Forda??
I jeszcze jedno. Jeżeli ktoś z forumowiczów mieszka w Szkocji i potrzebuje części do Probe 2,5 to mogę dać namiary na rozbitka z okolic Edynburga.
Probe 2,0 95 rok.
I jeszcze jedno. Jeżeli ktoś z forumowiczów mieszka w Szkocji i potrzebuje części do Probe 2,5 to mogę dać namiary na rozbitka z okolic Edynburga.
Probe 2,0 95 rok.
Witam.
Sorka że się wtrącę ale dzisiaj odpaliłem pierwszy raz swojego Probe 2,5 V6 ( bo kupiłem go jak miał panewki do wymiany i nie odpalał) wymieniłem panewki itd, wszystko chodzi tak jak trzeba ale zdziwiło mnie to ze jak go odpaliłem to pomyślałem że oborotomierz nie działa, ale po dodaniu gazu zobaczyłem że wskazówka się podnosi ale od 0 a nie np od 800rpm czy 900rpm.... na wolnych obrotach obrotomierz pokazuje zero... czy to tak ma byc?
Dałem w tym temacie bo dotyczy obrotów, nie chciałem już nowego zakładac... Pozdrawiam!
Sorka że się wtrącę ale dzisiaj odpaliłem pierwszy raz swojego Probe 2,5 V6 ( bo kupiłem go jak miał panewki do wymiany i nie odpalał) wymieniłem panewki itd, wszystko chodzi tak jak trzeba ale zdziwiło mnie to ze jak go odpaliłem to pomyślałem że oborotomierz nie działa, ale po dodaniu gazu zobaczyłem że wskazówka się podnosi ale od 0 a nie np od 800rpm czy 900rpm.... na wolnych obrotach obrotomierz pokazuje zero... czy to tak ma byc?
Dałem w tym temacie bo dotyczy obrotów, nie chciałem już nowego zakładac... Pozdrawiam!
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
No i chwała Ci Panie.RoX pisze:Dałem w tym temacie bo dotyczy obrotów, nie chciałem już nowego zakładac... Pozdrawiam!

Rozumiem, że silnik pracuje normalnie. Tak?
Wkręca się na obroty i chodzi tak, jak powinien?
Jeżeli tak, to proponuję zadać pytanie tu:

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
dziura w gazie
Ko;edzy, mam taki oto problem: auto chodzi normalnie, ma moc i wszystko jest ok poza jednym. Jesli powoli dodaje gazu jest wszystko ok ale jesli mu depne caly gaz robi sie taka luka w gazie jakby przez chwilke nie dostawal paliwa okolo 0,5s i potem normalnie przyspiesza. Moze ma ktos jakis pomysl co jest nie tak? Jest to probe 2,5 93r z gazem. Aha problem jest i na gazie i na benzynie, modul zewnetrzny mam zalozony.