martines_black pisze:to nie jest wcale ściema. strażacy twierdzą że z pomocą kompresora da się pospawać nawet zbiornik z paliwem. osobiście bym spuścił paliwo. ale widziałem taką operację
"DGW"- (dolna granica wybuchowości) przesuwa się znacznie na niekorzyść wraz ze wzrostem ciśnienia . Przewiew powietrza w pojemniku zamkniętym (też częściowo) powoduje zagęszczenie oparów palnych . M in . dla tego przy zabezpieczaniu instalacji/zbiorników w których występują substancje lotne stosujemy obojętne gazy , zimne spaliny , CO2 , pianę - wszystko to co jest w stanie wyprzeć tlen i nie wchodzi w reakcję z danym paliwem . Powietrza
NIGDY . Tlen zawarty w powietrzu dodatkowo przy zwiększonym ciśnieniu powoduje działanie katalityczne dla ognia a w przypadku gdy zostanie przekroczona DGW - wybuch . Strażaków którzy opowiadają takie herezje chętnie bym zobaczył u siebie na kursie . Jeśli znów byś miał oglądać takowe spawanko rób to z daleka
Bogdan ! Jeśli będziesz ciął bak rób to z zastanowieniem - iskry + powietrze + opary paliwa ...

To samo dzieje się w cylindrze silnika