Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
tlumik sportowy
- Arkadi
- Posty: 41
- Rejestracja: 2008-02-16 15:50
- Galeria: viewtopic.php?t=13375
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
- crupek
- Posty: 636
- Rejestracja: 2006-07-21 20:45
- Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
- Galeria: viewtopic.php?t=9043
- Lokalizacja: Głogów Wrocław
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
- crupek
- Posty: 636
- Rejestracja: 2006-07-21 20:45
- Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
- Galeria: viewtopic.php?t=9043
- Lokalizacja: Głogów Wrocław
- KASZCZU
- Posty: 572
- Rejestracja: 2004-12-29 16:48
- Galeria: viewtopic.php?t=12249
- Lokalizacja: Kraków
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ale kto mówił, że chodzi o auto?
(a nie przyspiesza swoją drogą)


Dziwka która buczy, wyje i ryczy mało mleka dajeph1983 pisze:...dziwek...



Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Hiehiehie.Robert pisze:Dziwka która buczy, wyje i ryczy mało mleka daje(a nie przyspiesza swoją drogą)
![]()



Dobre, dobre.

A ja dzisiaj znalazłem taką oto wypowiedź na jakimś samochodowym forum:
"No honda na vtecu mozna sobie ladnie polatac. Nie mowie ze to zly samochod. Jest bardzo szybki, wysoko sie kreci, mały zwrotny itp itp A co do szpanerow z tlumikiem basowym to sie zgodze Ostatnio jade sobie spokojnie a obok mnie probe. Nagle jakis wielki hałas kur..a mowie co jest. Patrze a to ten probe siluje sie na 2. Auto tak przyspieszalo ze myslalem ze to nie on, bo az nie mozliwe bylo ze tak wolno przyspiesza a tyle halasu robi. Ale to akurat byl jakis zdezelowany silnik. Sa lepsi w bmw 316 gaz felgi wielkie, tłumik basowy i jazda 30 przez miasto na luzie bo nie stać go na chodz normalna jazde. A o sciganiu nie ma mowy

Ciekawe, czy pisał o którymś z naszych klubowych kolegów.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
nie wiem czy w dobrym temacie pisze ale było o tłumikach wcześniej więc piszę z zapytaniem, a konkretnie dwoma:
1. co trzeba zrobić żeby uzyskać efekt strzelania z tłumika??
2. chcę wymienić tłumik końcowy na taki: http://allegro.pl/item574924867_tlumik_ ... sport.html ,tylko że ten mój nie ma regulowanej głośności i tu nasuwa się moje pytanie: czy muszę usunąć katalizator żeby osiągnąć efektowny warkot, czy sama wymiana tłumika wystarczy??
1. co trzeba zrobić żeby uzyskać efekt strzelania z tłumika??
2. chcę wymienić tłumik końcowy na taki: http://allegro.pl/item574924867_tlumik_ ... sport.html ,tylko że ten mój nie ma regulowanej głośności i tu nasuwa się moje pytanie: czy muszę usunąć katalizator żeby osiągnąć efektowny warkot, czy sama wymiana tłumika wystarczy??
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 2008-10-01 11:01
- Samochód: Jeep Cherokee,'90, 4 litry+LPG
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
witam
co do pytania numer 1 zdaje mi sie ze wystarczy mieć pełny przelot:) tzn brak katalizatora i tłumikow- jakas rura pod spodem i bedzie strzelalo jak szalone:D
co do pytania numer 2 mam tlumik o takich wymiarach jak ten z Twojego postu ogolnie bardzo podobny, osiagnalem taki poziom "efektownego warkotu" ze ludzie ogladaja sie na ulicy, moj pies boi sie chodzic obok samochodu i nikt ze znajomych niechce ze mna jezdzic bo podobno jest zbyt glosno:)
w gruncie rzeczy mi to nie przeszkadza dodam tylko ze po godzinie jazdy niechce mi sie juz nawet radia sluchac- zreszta i tak malo co slychac:) chcesz to nagram filmik jak odpalam i jak jade itd.
co do pytania numer 1 zdaje mi sie ze wystarczy mieć pełny przelot:) tzn brak katalizatora i tłumikow- jakas rura pod spodem i bedzie strzelalo jak szalone:D
co do pytania numer 2 mam tlumik o takich wymiarach jak ten z Twojego postu ogolnie bardzo podobny, osiagnalem taki poziom "efektownego warkotu" ze ludzie ogladaja sie na ulicy, moj pies boi sie chodzic obok samochodu i nikt ze znajomych niechce ze mna jezdzic bo podobno jest zbyt glosno:)
w gruncie rzeczy mi to nie przeszkadza dodam tylko ze po godzinie jazdy niechce mi sie juz nawet radia sluchac- zreszta i tak malo co slychac:) chcesz to nagram filmik jak odpalam i jak jade itd.
historia:
-kadet gsi,ciemny fiolet metalik, 2,0 8v '94
-civic 4gen,morski, 1,5 D15B1 '91
-passat b4, szary, 1,8+kompresor g60 '92
-ibiza, niebieska, 1,4 mpi '97
-PROBE, czerwone, 2,0 16V, II gen. '96 - SPRZEDANE
-ukochane autko
-frontera, srebrna, 2,3 TDI '92
-megane ph1,wisienka, 1.6 '97
-cherokee,biały, 4,0 '90
i kilka innych terenówek....
JEST: E36 coupe, zielony, 2.0 '92
-kadet gsi,ciemny fiolet metalik, 2,0 8v '94
-civic 4gen,morski, 1,5 D15B1 '91
-passat b4, szary, 1,8+kompresor g60 '92
-ibiza, niebieska, 1,4 mpi '97
-PROBE, czerwone, 2,0 16V, II gen. '96 - SPRZEDANE

-frontera, srebrna, 2,3 TDI '92
-megane ph1,wisienka, 1.6 '97
-cherokee,biały, 4,0 '90
i kilka innych terenówek....
JEST: E36 coupe, zielony, 2.0 '92
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki
Siemka. To ja poproszę na namiary na ten filmik
Pewnie nie skorzystam z tego rodzaju tłumika bo jak piszesz jest ... głośny ale miło będzie posłuchać i zobaczyć
Pisze tutaj a nie na PW bo pewnie inni też chcieli by posłuchać.


Pewnie nie skorzystam z tego rodzaju tłumika bo jak piszesz jest ... głośny ale miło będzie posłuchać i zobaczyć


Pisze tutaj a nie na PW bo pewnie inni też chcieli by posłuchać.
No Probe no problem. Ufff...

Re: tlumik sportowy
no raczej że inni też by chcieli posłuchać
bedzie to dla mnie większa motywacja do zainstalowania go, prawdopodobnie w weekend spawara pójdzie w ruch

bedzie to dla mnie większa motywacja do zainstalowania go, prawdopodobnie w weekend spawara pójdzie w ruch

-
- Posty: 43
- Rejestracja: 2008-10-01 11:01
- Samochód: Jeep Cherokee,'90, 4 litry+LPG
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: tlumik sportowy
sorki za zamotanie- filmik zostanie wrzucony w niedziele-ponieważ chwilowo od prawie miesiąca nie mam dostępu do narzędzi(klucz 10 i śrubokręt
) potrzebnych do wyciągnięcia "silencera", który to element został na powrót wsadzony do tłumika ze względu na notorycznie powtarzające się interwencje sąsiadów podczas odpalania auta o poranku pod blokiem, drugim powodem umiejscowienia z powrotem "silencera" był ból głowy po przejechaniu 50-60km a też nachodzenie na siebie uderzeń basu ze skrzyni w bagażniku i wściekłych pomruków silnika przez tłumik- jeśli to ostatnie można by tak nazwać bo w gruncie rzeczy nic on nie tłumi. jak już napisałem filmiki umiejscowię w necie w niedzielę.

historia:
-kadet gsi,ciemny fiolet metalik, 2,0 8v '94
-civic 4gen,morski, 1,5 D15B1 '91
-passat b4, szary, 1,8+kompresor g60 '92
-ibiza, niebieska, 1,4 mpi '97
-PROBE, czerwone, 2,0 16V, II gen. '96 - SPRZEDANE
-ukochane autko
-frontera, srebrna, 2,3 TDI '92
-megane ph1,wisienka, 1.6 '97
-cherokee,biały, 4,0 '90
i kilka innych terenówek....
JEST: E36 coupe, zielony, 2.0 '92
-kadet gsi,ciemny fiolet metalik, 2,0 8v '94
-civic 4gen,morski, 1,5 D15B1 '91
-passat b4, szary, 1,8+kompresor g60 '92
-ibiza, niebieska, 1,4 mpi '97
-PROBE, czerwone, 2,0 16V, II gen. '96 - SPRZEDANE

-frontera, srebrna, 2,3 TDI '92
-megane ph1,wisienka, 1.6 '97
-cherokee,biały, 4,0 '90
i kilka innych terenówek....
JEST: E36 coupe, zielony, 2.0 '92
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: tlumik sportowy
Witam
Regenerowałem ostatni zaciski hamulcowe z tyłu i przy okazji oblukałem sobie co Probka boli od spodu
Niestety czas na wymianę tłumika końcowego
I tak sobie wymyśliłem że kolejnym tłumikiem będzie tłumik sportowy
Mam pytanie: czy ktoś miał do czynienia z takim tłumikiem
I z jakim wymiarem powinna być końcówka montażowa
RX-kolego wyczytałem w tym wątku że rozmyślałeś nad kupnem podobnego
Co z tego wyszło
Pozdrawiam
-- dodano 2009-11-02 19:01 --
Czy naprawdę nikt nie miał do czynienia z takim wydechem i nikt nie wie jaka powinna być średnica końcówki od strony montażu


Regenerowałem ostatni zaciski hamulcowe z tyłu i przy okazji oblukałem sobie co Probka boli od spodu

Niestety czas na wymianę tłumika końcowego

I tak sobie wymyśliłem że kolejnym tłumikiem będzie tłumik sportowy

Mam pytanie: czy ktoś miał do czynienia z takim tłumikiem

I z jakim wymiarem powinna być końcówka montażowa

RX-kolego wyczytałem w tym wątku że rozmyślałeś nad kupnem podobnego


Pozdrawiam
-- dodano 2009-11-02 19:01 --
Czy naprawdę nikt nie miał do czynienia z takim wydechem i nikt nie wie jaka powinna być średnica końcówki od strony montażu



No Probe no problem. Ufff...

Re: tlumik sportowy
W moim bolidzie pękł ostatni tłumik (oryginalny Bosal
), ... początkowo myślałem że będzie konieczna wymiana.. ale dźwięk zmienił się tak niesamowicie, że postanowiłem się nim upajać aż nie odpadnie całkowicie 


szczęśliwy (bo nowy) posiadacz ProbeII 94r/2.0
-życia w tym silniku nie ma, ale buda jest śliczna !
-życia w tym silniku nie ma, ale buda jest śliczna !
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: tlumik sportowy
Hey,
Cały mój wydech był spawany od podstaw, tłumik również - zrobiła firma robiąca tłumiki do motocykli.
Jak się będzie sprawował ten z allegro niestety trudno mi powiedzieć. Pewnie tak standardowo - bardzo dużo basu.
5,
Cały mój wydech był spawany od podstaw, tłumik również - zrobiła firma robiąca tłumiki do motocykli.
Jak się będzie sprawował ten z allegro niestety trudno mi powiedzieć. Pewnie tak standardowo - bardzo dużo basu.
5,
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: tlumik sportowy
Dzięki za odpowiedź nielicznych
Nadal interesuje mnie średnica jaką powinna mieć końcówka wydechu od strony montażu

Nadal interesuje mnie średnica jaką powinna mieć końcówka wydechu od strony montażu

No Probe no problem. Ufff...

- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: tlumik sportowy
IMO 2.25" - czyli 60mm będzie ok.
Ale na wszelki wypadek wczołgaj się pod auto i sam zmierz.
Ale na wszelki wypadek wczołgaj się pod auto i sam zmierz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





Re: tlumik sportowy
Witam,
jest jakaś różnica pomiędzy tłumikiem końcowym do Probe 2.0 a 2.5? Doszukałem się, że mają inne oznaczenia. Do 2.0 jest 154-403, a do 2.5 jest 154-405. Mogę zamontować tłumik końcowy z wersji z silnikiem 2.5 do 2.0? Więcej dostępnych jest do 2.5, więc zastanawiam się czy pasują do siebie. Moim zdaniem nie różnią się za bardzo... Poza tym to rozpatruję zamontowanie jakiegoś zamiennika. Ale chodzi mi o sam detal. Czyli czy pasują tłumiki do siebie z różnych wersji silnikowych. Zamienniki będą też podobne...
Pozdrawiam
jest jakaś różnica pomiędzy tłumikiem końcowym do Probe 2.0 a 2.5? Doszukałem się, że mają inne oznaczenia. Do 2.0 jest 154-403, a do 2.5 jest 154-405. Mogę zamontować tłumik końcowy z wersji z silnikiem 2.5 do 2.0? Więcej dostępnych jest do 2.5, więc zastanawiam się czy pasują do siebie. Moim zdaniem nie różnią się za bardzo... Poza tym to rozpatruję zamontowanie jakiegoś zamiennika. Ale chodzi mi o sam detal. Czyli czy pasują tłumiki do siebie z różnych wersji silnikowych. Zamienniki będą też podobne...
Pozdrawiam
------------------------------------------------------
Ford Probe II '95 rok 2,0 16V + LPG (sekwencja)
Ford Probe II '95 rok 2,0 16V + LPG (sekwencja)
Re: tlumik sportowy
Zamiennie pasują.
Ostatni wydech,od 2,0 jest mniejszy gabarytowo/objetościowo niż do v6.
Ponadto tłumik do 2.0 ma 1 końcówkę,a v6 podwójną.
też zamienić idzie ale jak to przekłada się na osiągi itd,tego ci nie powiem.
Układy wydechowe 2.0 i 2.5 są zupełnie różnie skonstruowane.
Pzdr. & c ya..
Ostatni wydech,od 2,0 jest mniejszy gabarytowo/objetościowo niż do v6.
Ponadto tłumik do 2.0 ma 1 końcówkę,a v6 podwójną.
też zamienić idzie ale jak to przekłada się na osiągi itd,tego ci nie powiem.
Układy wydechowe 2.0 i 2.5 są zupełnie różnie skonstruowane.
Pzdr. & c ya..

Re: tlumik sportowy
Wielkie dzięki! O to mi chodziło.
Byłem dzisiaj u kilku speców i doszedłem do wniosku, że powinien pasować. Zresztą u mnie jest tłumik końcowy z podwójną końcówką, więc przypuszczam, że już raz był wymieniany i ktoś założył od wersji 2.5L.
Pozdrawiam!
Byłem dzisiaj u kilku speców i doszedłem do wniosku, że powinien pasować. Zresztą u mnie jest tłumik końcowy z podwójną końcówką, więc przypuszczam, że już raz był wymieniany i ktoś założył od wersji 2.5L.
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------
Ford Probe II '95 rok 2,0 16V + LPG (sekwencja)
Ford Probe II '95 rok 2,0 16V + LPG (sekwencja)