Problem ze skrzynią I gen.
- klimek
- Posty: 146
- Rejestracja: 2004-01-26 21:42
- Galeria: viewtopic.php?t=1563
- Lokalizacja: Katowice
Problem ze skrzynią I gen.
witam wszystkich. probe 2.2 GL.
Mam problem ze skrzynią a dokładnie dotyczy jazdy na piątym biegu.
Jadąc dłuższy czas na piątym biegu mniej więcej prędkość 120 - 160 km/h
wszytko gra do momentu w którym chce lub musze zwolnić i zachodzi potrzeba redukcji biegu lub porostu zrzucenia na luz. obiaw : porostu sie nieda. Wcisne sprzegło do końca i nic. nie chce zejść z piątego biegu.
jak do tej pory po kilku próbach zrzucenia w końcu sie udawało ale obiaw ten pojawia się coraz częściej i coraz trudniej go zrzucić.
Co jest grane. co o tym sądzicie. jakieś podpowiedzi. może ktoś miał podobny przypadek. Za pomoc z góry dzięki.
Jeśli zajdzie potrzeba otwierania skrzyni to byłbym wdzięczny gdyby ktoś miał jakieś schematy skrzyni jej budowa itd. i mógłby mi je tu zamieścić lub przesłać.
Mam problem ze skrzynią a dokładnie dotyczy jazdy na piątym biegu.
Jadąc dłuższy czas na piątym biegu mniej więcej prędkość 120 - 160 km/h
wszytko gra do momentu w którym chce lub musze zwolnić i zachodzi potrzeba redukcji biegu lub porostu zrzucenia na luz. obiaw : porostu sie nieda. Wcisne sprzegło do końca i nic. nie chce zejść z piątego biegu.
jak do tej pory po kilku próbach zrzucenia w końcu sie udawało ale obiaw ten pojawia się coraz częściej i coraz trudniej go zrzucić.
Co jest grane. co o tym sądzicie. jakieś podpowiedzi. może ktoś miał podobny przypadek. Za pomoc z góry dzięki.
Jeśli zajdzie potrzeba otwierania skrzyni to byłbym wdzięczny gdyby ktoś miał jakieś schematy skrzyni jej budowa itd. i mógłby mi je tu zamieścić lub przesłać.
klimek
- Brychu
- Posty: 482
- Rejestracja: 2003-05-25 00:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8101
- Lokalizacja: Bydgoszcz
U mnie w piwnicy leży do dziś popsuta skrzynia od 2.2T, nie wiem tylko co z nią nie tak. Wiem, że jak ojciec kupił kiedyś swojego Probe to wyskakiwał V bieg i trzeba było wymienić skrzynię. Tata mówi, że jest pęknięta obudowa, ale nie jest tego pewien. Gdybyś potrzebował jakiś części to uderzaj na GG.
- klimek
- Posty: 146
- Rejestracja: 2004-01-26 21:42
- Galeria: viewtopic.php?t=1563
- Lokalizacja: Katowice
- JAZDA-PRZEMO
- Posty: 140
- Rejestracja: 2003-03-21 13:46
- Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
- Lokalizacja: Czestochowa/Berlin
odp
Witam jesli ci bedzie potrzebna skrzynia to daj znac mam razem z silnikiem od 2,2gl od gt nie bedzie pasowac pozdrawiam
JAZDA NA MAXA IM BACK
- klimek
- Posty: 146
- Rejestracja: 2004-01-26 21:42
- Galeria: viewtopic.php?t=1563
- Lokalizacja: Katowice
Dzieki Cynki.
Masz racje pojezdziłem dziś troche i faktycznie zauważyłem że jak śilnik jest zimny to lewarek chodzi idealnie im dłużej jade tym gorzej.
Znalazłem tom chłodnice o której mówisz ale dostęp do niej jest taki kiepski że nawt jej narazie nie ruszałem.
Pytanie tylko jak mam sprawdzić czy ona działa?????i czy działa prawidłowo?
Jak już zaczne przy tym grzebać to olej napewno przy okazji wymienie
i tu z kolei następne pytanie: Jaki olej????
Masz racje pojezdziłem dziś troche i faktycznie zauważyłem że jak śilnik jest zimny to lewarek chodzi idealnie im dłużej jade tym gorzej.
Znalazłem tom chłodnice o której mówisz ale dostęp do niej jest taki kiepski że nawt jej narazie nie ruszałem.
Pytanie tylko jak mam sprawdzić czy ona działa?????i czy działa prawidłowo?
Jak już zaczne przy tym grzebać to olej napewno przy okazji wymienie
i tu z kolei następne pytanie: Jaki olej????
klimek
Z tego co mi wiadomo, oleju w skrzyni w 1st. gen sie nie wymienia... a jezeli juz zajdzie taka koniecznosc, nalezy wlac DEXTRON III (czerwony), podobno taki jak do automatu... a jesli ktos tam wlal wczesniej cokolwiek innego, to konieczme jest konkretne plukanko skrzyni, przed zalaniem dextrona.. podobno ten olej bardzo reaguje z innymi...
Pierwsza generacja - automat:
wszytskie modele - 7.2qt lub 6.8l
-----------------------------------
Pierwsza generacja - manual:
2.2 non turbo i 3.0V6 - 3.5qt lub 3.3l
2.2 turbo - 3.9qt lub 3.7l
-----------------------------------
Druga generacja - automat:
wszystkie modele - 9.3qt lub 8.8l
-----------------------------------
Druga generacja - manual:
wszytskie modele - 2.9qt lub 2.7l
wszytskie modele - 7.2qt lub 6.8l
-----------------------------------
Pierwsza generacja - manual:
2.2 non turbo i 3.0V6 - 3.5qt lub 3.3l
2.2 turbo - 3.9qt lub 3.7l
-----------------------------------
Druga generacja - automat:
wszystkie modele - 9.3qt lub 8.8l
-----------------------------------
Druga generacja - manual:
wszytskie modele - 2.9qt lub 2.7l
- klimek
- Posty: 146
- Rejestracja: 2004-01-26 21:42
- Galeria: viewtopic.php?t=1563
- Lokalizacja: Katowice
wczoraj przeglądałem dokładniej moją skrzynie i niestety Cynki ale jednak nie mam tej chłodnicy ani pompy. Olej w skrzyni jest.
A więc odnawiam post bo dalej nie wiem co jest grane. ???
Tak sie zastanawiam czy gdyby to było coś poważnego to może warto by było od razu wsadzić skrzynie od GT??? Może ktoś taką ma???
A więc odnawiam post bo dalej nie wiem co jest grane. ???
Tak sie zastanawiam czy gdyby to było coś poważnego to może warto by było od razu wsadzić skrzynie od GT??? Może ktoś taką ma???
klimek
- klimek
- Posty: 146
- Rejestracja: 2004-01-26 21:42
- Galeria: viewtopic.php?t=1563
- Lokalizacja: Katowice
- klimek
- Posty: 146
- Rejestracja: 2004-01-26 21:42
- Galeria: viewtopic.php?t=1563
- Lokalizacja: Katowice
- klimek
- Posty: 146
- Rejestracja: 2004-01-26 21:42
- Galeria: viewtopic.php?t=1563
- Lokalizacja: Katowice
- klimek
- Posty: 146
- Rejestracja: 2004-01-26 21:42
- Galeria: viewtopic.php?t=1563
- Lokalizacja: Katowice
Z góry dziękówka Cynki.Cynki pisze:hehe.. :twisted:
poziom sprawdzasz tak, że wykręcasz linkę od prędkościomierza i już... ona ma miarkę. :)
i tamtędy dolewasz... :)
proste, wszystko bardzo proste oprócz wykręcenia tej j........nej linki, tam na prawdę jest ciasno :)
rób to od dołu. :)
Pozdrowionka
klimek
- klimek
- Posty: 146
- Rejestracja: 2004-01-26 21:42
- Galeria: viewtopic.php?t=1563
- Lokalizacja: Katowice
Zastanawiam sie tylko czy wszystkie probe są na lince bo wydaje mi sie że mój nie jest na lince. Kiedyś ściągałem licznik i wydaje mi sie że nie było tam linki.Cynki pisze:hehe.. :twisted:
poziom sprawdzasz tak, że wykręcasz linkę od prędkościomierza i już... ona ma miarkę. :)
i tamtędy dolewasz... :)
proste, wszystko bardzo proste oprócz wykręcenia tej j........nej linki, tam na prawdę jest ciasno :)
rób to od dołu. :)
klimek
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 2004-05-25 16:08
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Łódź
a jak ten przełącznik działa?po nagrzaniu zwiera do masy?jak sprawdzić,czy mój czujnik działa?caruso pisze:Cynki ja zrobiłem ten przełącznik od pompy chłodzenia skrzyni i jest poprawa.Włączam go manualnie w kabinie -ale nie zawsze się pompa załącza.
A propos skrzynia by mi się przydała (2.2 GT) bo mi z mojej cieknie i jak przyspieszam ostro to czuć olejem w kabinie
Pozdrawiam
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
I am a baaad boy!
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
problem ze skrzynia biegow ;(
Mam maly problem - otoz ostatnio zauwazylem duzy luz w skrzyni na wyjsiu polosiek - poprostu jak sie podniesie auto z jednej strony (drugie kolo jest opuszczone) , wbije sie bieg np 1 i rusza sie kolem to kreci sie dosc sporo w jedna i druga strone- pozatym jak tez sie pusci noge z gazu podczas jazdy to odczuwalne jest takie czarpniecie - co jest grane ? czy konczy mi sie skrzynia? da sie to jakos naprawic ?konieczna jest wymiana calej skrzyni czy tylko jakiegos elementu ?dodam ze jest to skrzynia MANUALNA olej wlewalem pol roku temu (syntetyczny mobila ) i poziom jest w normie - prosze o wasze opinie -pozdrawiam i z gory dziekuje
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393