Dziwny objaw silnika

Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dziwny objaw silnika

Post autor: Pilich »

Witam wszystkich

Posiadam Probasa 2,5 V6 1996r z instalacją gazową. Problem polega na tym, że silnik na benzynie nie ma w ogóle mocy. Pożera paliwo na jałowym (15min. - 12l), do tego strasznie kopci (na niebiesko) i pracuje bardzo nierówno. Na gazie natomiast nie ma żadnego problemu. Mechanicy rozkładają ręce. Byłem na kompie i wyskoczyły błędy P1170 i P1402. Ten pierwszy był prawdopodobie spowodowany nieszczelnym układem dolotowym - z tym sobie już poradziłem, bo w przeciwnym wypadku na benie od razu by gasł. A ten drugi to EGR. Ale co on może mieć wspólnego z tymi objawami. Proszę o pomoc Panowie!
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

wygląda na to,że masz uwalony/zapieczony zawór recyrkulacji spalin czyli egr i dlatego prawdopodobnie masz objawy takie jakie masz,bo silnik dławi sie spalinami przy za niskich obrotach .
podejrzewam,iż zapiekł się w pozycji półotwartej lub całkowicie otwartej.
sprawdź ten zaworek i daj znać co i jak:wink:

pzdr & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Sprawdz sobie kody bledow http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3758

I zagladaj tu czesciej :wink:
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

W ten sposób sobie raczej nie sprawdzi. W dodatku - przecież już sprawdził :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A ja proponuję przestudiować ten temat i inne w nim zawarte.

:arrow: Totalny brak mocy w V6
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Dzisiaj byłem na regulacji LPG. Facet nie mógł nic zrobić bo lamdba skakała jak oszalała, a na benie miała cały czas maksymalną wartość i nie spadała. Czy sonda jest do wymiany? Czy możliwe jest, że przez to że jest zepsuta podaje tak dużą dawkę paliwa?
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Panowie w sobotę wymieniłem wszystkie wtryski. Efekt jest wciąż ten sam. Okropny smród paliwa, gęsty biały dym z wydechu i opadający w oczach wskaźnik. Co to może być? Sterowanie wtryskami? Dzisiaj słyszałem, że to może być uszkodzony komputer. Na benie nie da się jeździć, zostaje tylko LPG. Co dalej po wymienie wtrysków???

Pozdrawiam
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

A coś z sondą zrobiłeś? Skoro jest ciągle w maksymalnym położeniu (zakładając, że podaje Air to Fuel Ratio) to komputer myśli, że jest za mało paliwa i przelewa.
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Ale możliwe jest żeby przez sondę była taka katastrofa? Sondę wymienię na dniach, zobaczymy czy coś się zmieni ale szczerze wątpię.
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

nawet po całkowitym odpięciu sond nie powinien tyle żreć ..
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Czy ktoś ma jeszcze jakieś propozycje? Dodam, że sprawa jest naprawdę bardzo poważna. Przeglądałem to forum i nie znalazłem żadnej osoby, która miałaby takie objawy...
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Pilich pisze:Przeglądałem to forum i nie znalazłem żadnej osoby, która miałaby takie objawy...
Dlatego też ciężko o diagnozę.

Pytanko - Wymieniłeś sondę?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Tak wymieniłem. Oczywiście wszystko jest bez zmian.
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
darson81
Posty: 43
Rejestracja: 2008-02-08 15:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Tychy

Post autor: darson81 »

Miałem ostatnio podobne objawy i chciałem też wszystko wymieniać co odpowiedzialne za sklad mieszanki itp a okazało się ze wyskoczyły mi dwa kable (z czterech) z czujnika temp powietrza w rurze za filtrem powietrza. Wpięłem kable i silniczek jak nowy :)
Czerwona Strzała 2.5 V6 96'
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Byłem u elektryka. Powiedział, że to komputer ma winę bo źle steruje paliwem. Co Wy na to?
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Lambda, przepływka, Egr, w ostateczności uwalony komp(komp steruje na podstawie czujników). Proponuje w takiej kolejności sprawdzać.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Jak sprawdzić egr?
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Wypnij wężyk,od podciśnienia przy zaworze i załóż inny ,tak żeby mozna było zaciągnąc podcisnienie ustami i obserwuj czy działa,a w sumie to bardziej na słuch-powinno byc słychac,że pracuje albo zdemontuj całkowicie to wtedy obadasz go wizualnie i mechanicznie i mozna wyczyscic jeśli jest taka potrzeba,a raczej na pewno będzie.
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Kurna chata i znów będzie w milionie tematów o jednym i tym samym. :twisted:

Masz:

:arrow: EGR

Wystarczyło poświęcić 30 sekund.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Czy EGR mógł spowodować zalewanie silnika benzyną?
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

nie
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

hmm..
a skoro masz gaz i na gazie jest git,a na benzynie leje wtryskami( bo piszesz,że zalewa) to hmm..moze sterownik,od gazu jest uwalony,może coś zwiera sygnał do wtrysków na stałe,po przełączeniu na zasilanie benzyną i wtryskiwacze wtedy są cały czas otwarte.. :roll:
w końcu sterownik gazu symuluje / emuluje prace wtrysków dla ecu silnika.. :roll:
może warto pójśc tym tropem i wypiąc sterownik gazu i podłączyc z powrotem tak jak było oryginalnie i zobaczyc efekt.. :roll:
może to coś pomoże :idea: :roll:

pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Ada też tak uważa. Sprawdzę czy wszystkie przewody od ECU do wtrysków mają przejście. Jeżeli tak to będę grzebał dalej. A czy może to być wina któregoś z tych dwóch przekaźników w głównym BOX?
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Problem rozwiązany. Nie wiadomo do końca w czym był problem ale spalanie jest już w normie, nie czuć paliwa i już nie kopci. Pozdro
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Gratuluje. Czyżby taj jak podejrzewałem Ecu od gazu??
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”