Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wskaznik EGT
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Lipex
- Posty: 135
- Rejestracja: 2007-10-24 02:28
- Galeria: viewtopic.php?t=13455
- Lokalizacja: Dębica
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
aby nie wystapiło spalanie stukowe, czyli: spalanie stukowe wystepuje wtedy gdy mieszanka jest zbyt uboga, po prostu pompa nie wyrabia, spalanie stukowe powoduje powstawanie wielkich tem które mogą nawet stopic tłoki.
p.
p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU
. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 
I JEST ZNOWU
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Panowie, ale zastanówmy się nad jednym.
Wykluczamy pompę paliwową, bo jak nie używam turbo i jadę pod górę, to temp dochodzi do 850 stopni. Więc pompa by nie wyrabiała?
Albo jak pompuję 2-3 psi to temp. też przekracza 900stopni.
Silniczek pracuje równo i nic się nie krztusi. Więc opcja za mało paliwa idzie w kosmos.
Obstawiam uszkodzone mapy paliwowe (za krótkie czasy wtrysków) albo zwalone wskaźniki (ale żeby dwa na raz?) i Bogdan mi jeszcze podsunął zapchane wtryski, ale to wtedy by chyba silnik pracował nierówno...
Filtr paliwa wymieniony...
Jeszcze jakieś pomysły?
Może miejsce gdzie wkręciłem czujnik jest złe (idealnie w środku tak że wieją na niego wszystkie 4 wyloty z kolektora) i dlatego jest za ciepło (może gdyby wiał jeden wylot to by było normalnie?)
Wykluczamy pompę paliwową, bo jak nie używam turbo i jadę pod górę, to temp dochodzi do 850 stopni. Więc pompa by nie wyrabiała?
Albo jak pompuję 2-3 psi to temp. też przekracza 900stopni.
Silniczek pracuje równo i nic się nie krztusi. Więc opcja za mało paliwa idzie w kosmos.
Obstawiam uszkodzone mapy paliwowe (za krótkie czasy wtrysków) albo zwalone wskaźniki (ale żeby dwa na raz?) i Bogdan mi jeszcze podsunął zapchane wtryski, ale to wtedy by chyba silnik pracował nierówno...

Filtr paliwa wymieniony...
Jeszcze jakieś pomysły?
Może miejsce gdzie wkręciłem czujnik jest złe (idealnie w środku tak że wieją na niego wszystkie 4 wyloty z kolektora) i dlatego jest za ciepło (może gdyby wiał jeden wylot to by było normalnie?)
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Z sumowaniem temperatur jest jak z sumowaniem ciśnień 

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Jest jeszcze druga szkoła - jak najbliżej silnika - ja mam na 1 kanale, z pełną świadomością, że mierzy mi jeden cylinder - ale ja mam dużo dłuższe baranki w kolektorze.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Panowie jestem już "lekko" zdesperowany.
1. podmieniłem stare mapy - nie pomogło
2. wywaliłem wszystkie zwężki - nie pomogło
3. regulator ciśnienia paliwa - nie pomaga
4. sprawdziłem napięcie na 2 pompach - wynosi 13,2
Objawy są bardzo dziwne. Wysokie EGT przekraczające 900 stopni nawet bez używania TURBO. AFR spada na ubogo. Przy stałej prędkości obrotowej 4500obr szarpanie silnikiem jakby było mało paliwa. Jak wciskam gaz do końca samochód ciągnie jak oszalały aż do odcięcia. Na wolnych obrotach EGT takie jak mają inni (wyposażeni w te wskaźniki) i równa praca silnika. Żadnych błędów w kompie.
A może być np. tak że samochód "nie widzi" że się dodaje gazu i cały czas wtryskuje taką samą ilość paliwa???
Czy może być np. przepływomierz walnięty, albo źle ustawiony?
Jakie macie jeszcze pomysły?
Ja już normalnie wysiadam. Chce się cieszyć jazdą Probkiem, tym bardziej że go tak sobie przygotowałem, a coś mi nie pozwala
POMOCY!
EDIT: sprawdzałem przepływomierz i jest w porządku. Tzn. ściągnąłem stożek i palcem popychałem tą blaszkę w środku i silnik reaguje. Tzn jak ją wciskałem to auto przygasało. Przy dodawaniu gazu blaszka sie wychyla do środka.
EDIT 19.04.2008:
Rozebrałem przepływkę, wyczyściłem krzywkę itp. Przestawiałem nawet to koło zębate o 5zębów tak aby przepływka się lżej otwierała, ale nic to niewiele pomogło
No może minimalnie mniej się grzeje, ale auto przy zmianie biegów miało tendencję do przygasania, więc zmieniłem na takie ustawienie jak było. Przepływomierz reaguje bo poruszałem tą krzywkę podczas pracy silnika i silnik przygasał.
p.s. a może być to wina tej dziweczki "sondy lambda"? (tyle że ona działa bo AFR coś tam pokazuje)
Jakieś pomysły?
1. podmieniłem stare mapy - nie pomogło
2. wywaliłem wszystkie zwężki - nie pomogło
3. regulator ciśnienia paliwa - nie pomaga
4. sprawdziłem napięcie na 2 pompach - wynosi 13,2
Objawy są bardzo dziwne. Wysokie EGT przekraczające 900 stopni nawet bez używania TURBO. AFR spada na ubogo. Przy stałej prędkości obrotowej 4500obr szarpanie silnikiem jakby było mało paliwa. Jak wciskam gaz do końca samochód ciągnie jak oszalały aż do odcięcia. Na wolnych obrotach EGT takie jak mają inni (wyposażeni w te wskaźniki) i równa praca silnika. Żadnych błędów w kompie.
A może być np. tak że samochód "nie widzi" że się dodaje gazu i cały czas wtryskuje taką samą ilość paliwa???
Czy może być np. przepływomierz walnięty, albo źle ustawiony?
Jakie macie jeszcze pomysły?
Ja już normalnie wysiadam. Chce się cieszyć jazdą Probkiem, tym bardziej że go tak sobie przygotowałem, a coś mi nie pozwala



POMOCY!
EDIT: sprawdzałem przepływomierz i jest w porządku. Tzn. ściągnąłem stożek i palcem popychałem tą blaszkę w środku i silnik reaguje. Tzn jak ją wciskałem to auto przygasało. Przy dodawaniu gazu blaszka sie wychyla do środka.
EDIT 19.04.2008:
Rozebrałem przepływkę, wyczyściłem krzywkę itp. Przestawiałem nawet to koło zębate o 5zębów tak aby przepływka się lżej otwierała, ale nic to niewiele pomogło

p.s. a może być to wina tej dziweczki "sondy lambda"? (tyle że ona działa bo AFR coś tam pokazuje)
Jakieś pomysły?
BEAUTY...POWER...SOUL...
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Problem był duuuużo wcześniej. Pojadę do gościa na rolki wepniemy jego EGT Greedy i zobaczymy na rolkach co się dzieje ze wskaźnikiem ciśnienia paliwa, oraz z EGT. Jeżeli ciśnienie paliwa będzie dobre na listwie, to znaczy że pompy są ok. Jeżeli będą spadki, to znaczy że coś niedobrego dzieje się na drodze pompa-regulator.
Ja już nie mam siły... mieć tyle mocy a nie móc z niej korzystać...

Ja już nie mam siły... mieć tyle mocy a nie móc z niej korzystać...



BEAUTY...POWER...SOUL...
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Jestem po kuracji czyszczenia wtryskiwaczy metodą bezinwazyjną (temat w F.A.Q.). Silniczek chodzi cudownie, są bardzo fajne strzały z wydechu na życzenie jakich wcześniej nie było ale problem wysokiego EGT pozostał i w tej kwestii nic się nie zmieniło.
Byłem u speca, gość powiedział że ciśnienie na regulatorze jest.
Sprawa wygląda tak jak by wtryskiwacze nie dostawały sygnału o dłuższych czasach wtrysku.
Ja już nie mam siły. W związku z tym mam takie pytanie:
Czy ktoś by się podjął wyeliminowania tego problemu w moim samochodzie?
Oczywiście za robociznę zapłacę!
Byłem u speca, gość powiedział że ciśnienie na regulatorze jest.
Sprawa wygląda tak jak by wtryskiwacze nie dostawały sygnału o dłuższych czasach wtrysku.
Ja już nie mam siły. W związku z tym mam takie pytanie:
Czy ktoś by się podjął wyeliminowania tego problemu w moim samochodzie?
Oczywiście za robociznę zapłacę!
BEAUTY...POWER...SOUL...
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
sorka ze pisze dopiero terazDrzymek pisze:W jakim trybie awaryjnym?
ale drzymek wszystkie czynności "grzebania" w przepływce powinieneś robic na w trybie awaryjnym albo serwisowym , czyli tak jak bys sprawdzał błedy, zapłon, pin od odczytu błędów zmasowany i do dzieła.
A dlaczego?? a no dlatego że jak grzebiesz w przepływce tak normalnie to co byś tam nie przestawił to komp i tak sobie wszystko ustawi tak jak mu się podoba a nie tak jak mu ty " przestawisz".
tak mnie kiedyś poinstruowano więc i tak pisze tobie , sam to robiem i pomogło.
p.
jak sie w czyms mysle to nie "krzyczec", bo moge juz czegos nie pamietac


BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU
. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 
I JEST ZNOWU
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ale grzebanie w fabyrcznie ustawionej przepływce to nie jest rozwiązanie!
Poza tym już próbowałem przestawiać przepływkę w trybie awaryjnym i też nic. Ja mam chyba kompa zwalonego bo wydaje mi się że wtryski nie reagują na gaz (tzn. cały czas podają tyle samo paliwa). Chyba się skończy na S.M.T. 6...
Poza tym już próbowałem przestawiać przepływkę w trybie awaryjnym i też nic. Ja mam chyba kompa zwalonego bo wydaje mi się że wtryski nie reagują na gaz (tzn. cały czas podają tyle samo paliwa). Chyba się skończy na S.M.T. 6...
BEAUTY...POWER...SOUL...
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
ja jednak mysle że to wina pompy paliwa, skoro na starej też tak miałes a tu bynajmniej teoretycznie cisnienia wiekszego nie daje wie to chyba tego wina.
jak by nie patrze masz za mało paliwa

jak by nie patrze masz za mało paliwa


BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU
. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 
I JEST ZNOWU
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
A jak wytłumaczysz bardzo wysoką temperaturę (ok 800stopni) jak auto jedzie pod górę 60km/h ma 2500obr i nie używa w ogóle turbo?
Też pompa nie wyrabia?
Też pompa nie wyrabia?
Ostatnio zmieniony 2008-05-12 10:13 przez Drzymek, łącznie zmieniany 1 raz.
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Jak już ma być piggyback wsadzaj ecumasteraDrzymek pisze:Ale grzebanie w fabyrcznie ustawionej przepływce to nie jest rozwiązanie!
Poza tym już próbowałem przestawiać przepływkę w trybie awaryjnym i też nic. Ja mam chyba kompa zwalonego bo wydaje mi się że wtryski nie reagują na gaz (tzn. cały czas podają tyle samo paliwa). Chyba się skończy na S.M.T. 6...

Lepszy support i cały czas jest rozwijany a smt stoi w miejscu.