Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa
- Camel
- Posty: 256
- Rejestracja: 2005-09-14 15:37
- Galeria: viewtopic.php?t=6440
Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa
Witam.
Mam pewien problem, dziś jadąc około 120km/h zacząłem gwałtownie hamować. na samym początku fazy hamowania samochód zachowywał się OK, lecz po wytraceniu 50km/h hamulce zmniejszyły znacznie swoją skuteczność, a zarazem pedał hamulca poszedł lekko do góry. Chciałbym zaznaczyć, że samochód stał wcześniej na postoju jakieś 30minut wiec tarcze były w miarę zimne.
czy to mogą być przewody hamulcowe???
Mam pewien problem, dziś jadąc około 120km/h zacząłem gwałtownie hamować. na samym początku fazy hamowania samochód zachowywał się OK, lecz po wytraceniu 50km/h hamulce zmniejszyły znacznie swoją skuteczność, a zarazem pedał hamulca poszedł lekko do góry. Chciałbym zaznaczyć, że samochód stał wcześniej na postoju jakieś 30minut wiec tarcze były w miarę zimne.
czy to mogą być przewody hamulcowe???
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Odpowietrznie to pierwsza sprawa, a druga to sprawdź kolor płynu czy nie jest mocno ciamny przypadkiem, mogło dostać się dużo wilgoci lub jest mocno przepracowany i traci swoje właściwości po rozgrzaniu. A trzecia sprawa to należy sprawdzić wszystkie rurki układu czy gdzieś nie robi się bąbel podczas hamowania.
- Camel
- Posty: 256
- Rejestracja: 2005-09-14 15:37
- Galeria: viewtopic.php?t=6440
- Kamil_01
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-12-30 00:34
- Galeria: viewtopic.php?t=9319
- Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
- Kontakt:
pozwoliłem sobie wkleic go tutaj 
dla posiadaczy dwójek, czy będzie ktoś zainteresowany tymi przewodami ? tylko nie wiem jak z przesyłką, jest napisane "worldwide"
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/93-97-FO ... dZViewItem
a tu można się skontaktować z gostkiem co do przesyłki do nas z tym że ja ni w ząb angielskiego i nie mam konta w ebay :/
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Stainles ... dZViewItem
ps cena jest kusząca 160 zł u nich a u Nas 560 Smile

dla posiadaczy dwójek, czy będzie ktoś zainteresowany tymi przewodami ? tylko nie wiem jak z przesyłką, jest napisane "worldwide"
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/93-97-FO ... dZViewItem
a tu można się skontaktować z gostkiem co do przesyłki do nas z tym że ja ni w ząb angielskiego i nie mam konta w ebay :/
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Stainles ... dZViewItem
ps cena jest kusząca 160 zł u nich a u Nas 560 Smile
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

- Alian & Rufi
- Posty: 328
- Rejestracja: 2007-03-25 17:16
- Galeria: viewtopic.php?t=13583
- Lokalizacja: Włocławek
Mam problem z hamulcami a tytuł tego tematu bardzo odpowiada sytuacji w której się znalazłem.
O niedawna zauważyłem, że nie wszystkie hamulce działają, więc zdjąłem kółka i zobaczyłem że na tylnych tarczach pojawiła się rdza!!
Więc wymieniłem klocki odpowietrzyłem.Dla testu czy problem znikł wrzuciłęm wsteczny,gaz na maxa i ostro po hamulcach a tu samochód tylko prawymi kołami hamuje i najbardziej przednie.
LEWE nie żyją.
Okazało się że gdzieś jest przeciek z tej strony, Ale na 2 KOŁA!
.
Wymieniłem uszczelki na tłokach ale problem został. Po paru hamowaniach pedał stał się strasznie miękki i strach nim gdziekolwiek jechać.
proszę o szybką pomoc.
O niedawna zauważyłem, że nie wszystkie hamulce działają, więc zdjąłem kółka i zobaczyłem że na tylnych tarczach pojawiła się rdza!!

Więc wymieniłem klocki odpowietrzyłem.Dla testu czy problem znikł wrzuciłęm wsteczny,gaz na maxa i ostro po hamulcach a tu samochód tylko prawymi kołami hamuje i najbardziej przednie.
LEWE nie żyją.
Okazało się że gdzieś jest przeciek z tej strony, Ale na 2 KOŁA!

Wymieniłem uszczelki na tłokach ale problem został. Po paru hamowaniach pedał stał się strasznie miękki i strach nim gdziekolwiek jechać.
proszę o szybką pomoc.
Ostatnio zmieniony 2008-05-19 13:48 przez Alian & Rufi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
To aż strach pomyśleć, co z lewymi.Alian & Rufi pisze:...tylko prawymi kołami hamuje i najbardziej przednie.
Prawe nie żyją.

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- szpagat
- Posty: 205
- Rejestracja: 2007-02-03 14:34
- Galeria: viewtopic.php?t=11166
- Lokalizacja: Piła
Niech się jeszcze wypowie ktoś kto się lepiej zna, ale ja sugerowałbym Ci wymienić pompkę układu hamulcowego. Mnie wygląda na to że to pompka albo przewody.Alian & Rufi pisze:Mam problem z hamulcami a tytuł tego tematu bardzo odpowiada sytuacji w której się znalazłem.
O niedawna zauważyłem, że nie wszystkie hamulce działają, więc zdjąłem kółka i zobaczyłem że na tylnych tarczach pojawiła się rdza!!![]()
Więc wymieniłem klocki odpowietrzyłem.Dla testu czy problem znikł wrzuciłęm wsteczny,gaz na maxa i ostro po hamulcach a tu samochód tylko prawymi kołami hamuje i najbardziej przednie.
Prawe nie żyją.
Okazało się że gdzieś jest przeciek z tej strony, Ale na 2 KOŁA!.
Wymieniłem uszczelki na tłokach ale problem został. Po paru hamowaniach pedał stał się strasznie miękki i strach nim gdziekolwiek jechać.
proszę o szybką pomoc.
Fight like a man!!!
- rabull
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-03-24 10:14
- Galeria: viewtopic.php?t=13456
- Lokalizacja: Koszalin
- sziaba
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-04-23 20:29
- Samochód: Skoda Octavia Scout
- Galeria: viewtopic.php?t=13751
- Lokalizacja: Szczecinek
- sprawdź szczelność układu hamulcowego (wycieki itp.)
- jak kolega wyżej wspomniał sprawdź jeszcze raz wszystkie klocki hamulcowe czy są prawidłowo zamontowane (nie blokują się)
- czy na przewodach hamulcowych "gumowych" niema pęcherzy
- wymień płyn hamulcowy w takiej kolejności TP - TL - PP - PL dokręcając zaworki przy wciśniętym pedale hamulca !
P.s - przy wymianie klocków z tyłu starłeś pilnikiem krawędzie klocków by idealnie przylegały do tarczy?
- jak kolega wyżej wspomniał sprawdź jeszcze raz wszystkie klocki hamulcowe czy są prawidłowo zamontowane (nie blokują się)
- czy na przewodach hamulcowych "gumowych" niema pęcherzy
- wymień płyn hamulcowy w takiej kolejności TP - TL - PP - PL dokręcając zaworki przy wciśniętym pedale hamulca !
P.s - przy wymianie klocków z tyłu starłeś pilnikiem krawędzie klocków by idealnie przylegały do tarczy?
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
- rabull
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-03-24 10:14
- Galeria: viewtopic.php?t=13456
- Lokalizacja: Koszalin
- Alian & Rufi
- Posty: 328
- Rejestracja: 2007-03-25 17:16
- Galeria: viewtopic.php?t=13583
- Lokalizacja: Włocławek
Hehehhee sorki już poprawiłemRobert pisze:To aż strach pomyśleć, co z lewymi.Alian & Rufi pisze:...tylko prawymi kołami hamuje i najbardziej przednie.
Prawe nie żyją.

Dzięki, sprawdzę wszystko jak pisaliście ale dziś jest zła pogoda, mokro itp

Ja też ale od tego czasu nie działająrabull pisze:ja miałem to samo ale wystarczyło ze zmieniłem klocki z tyłu na oryginalne i jest ok


- sziaba
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-04-23 20:29
- Samochód: Skoda Octavia Scout
- Galeria: viewtopic.php?t=13751
- Lokalizacja: Szczecinek
Jeżeli zakładasz nowe klocki na stare tarcze (używane) to ich powierzchnia nie jest równa i gdy zamontujesz nowe klocki to efekt jest taki że przylegają do tarczy powierzchnią ok. 20% bądź więcej w zależności od stanu tarcz.
Siła hamowania wtedy jest znikoma a w skrajnych przypadkach niewyczuwalna
Gdy pojeździsz z takimi hamulcami ostrożnie jakiś czas to się do siebie dopasują - dotrą (co w zależności od twardości klocków czasami trwa
) klocki do japończyków słyną z dużej twardości co ma też swoje plusy.
A więc gdy przy montażu zetrzesz pilnikiem kanty klocków dopasują sie o wiele szybciej
Siła hamowania wtedy jest znikoma a w skrajnych przypadkach niewyczuwalna

Gdy pojeździsz z takimi hamulcami ostrożnie jakiś czas to się do siebie dopasują - dotrą (co w zależności od twardości klocków czasami trwa


A więc gdy przy montażu zetrzesz pilnikiem kanty klocków dopasują sie o wiele szybciej

Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Powiem tak jak masz takie problemy z było nie było systemem życia w Twoim PROBKU to jeśli tarcze są jeszcze wystarcząjaco grube warto by je przetoczyc koszty nie będą duże a efekt chyba lepszy niż piłowanie kantów od klocków. Choc z objawów o których piszesz może się okazac że to nie tylko wina tej wymiany sprawdzaj poziom płynu przez kilka dni może gdzieś ucieka. Pamiętaj że to autko potrafi jechac 200 kmh więc lepiej aby hamulce jednak działały.
Dodatkowo rdza na tarczach to normalna sprawa jak w wilgotnym okresie autko postoi kilka dni, jeśli wystąpiła przy codziennej eksploatacji tzn. że już tam nie ma czym hamowac i tylko wymiana najlepiej i tarcz i klocków.
Pozdrawiam,
Daj znac jak to się skończyło
Dodatkowo rdza na tarczach to normalna sprawa jak w wilgotnym okresie autko postoi kilka dni, jeśli wystąpiła przy codziennej eksploatacji tzn. że już tam nie ma czym hamowac i tylko wymiana najlepiej i tarcz i klocków.
Pozdrawiam,
Daj znac jak to się skończyło
'93 2,5 V6
- sziaba
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-04-23 20:29
- Samochód: Skoda Octavia Scout
- Galeria: viewtopic.php?t=13751
- Lokalizacja: Szczecinek
A co wedlug ciebie MIKE oznacza :... jeśli tarcze są jeszcze wystarcząjaco grube...
Bo pracowalem troche nad roznymi ukladami hamulcowymi i uwazam ze przetaczanie tarcz z powodu `rantu´ z rdzy to dosc drastyczne posuniecie, wiazace sie z oslabieniem tarczy i jej wydajnosci termicznej
.... i kosztami.
To juz lepiej od razu nowe tarcze

Bo pracowalem troche nad roznymi ukladami hamulcowymi i uwazam ze przetaczanie tarcz z powodu `rantu´ z rdzy to dosc drastyczne posuniecie, wiazace sie z oslabieniem tarczy i jej wydajnosci termicznej

To juz lepiej od razu nowe tarcze

Ostatnio zmieniony 2008-05-20 14:46 przez sziaba, łącznie zmieniany 1 raz.
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Sziba masz racje że lepiej od razu nowe tarcze oczywiście to jest najłatwiejsze wyjście no ale ekonomicznie niestety najdroższe choc jakby to policzyc w czasie na pewno się zwróci. Natomiast jak wiesz każda tarcza ma swoją minimalną grubośc która pozwala na dalsze jej użytkowanie, więc jeśli przetoczenie tarcz nie spowoduje złamania tej granicy to warto to zrobic chocby dla tego aby nowe klocki dobrze pasowały do tarczy. oczywiście masz racje że wpływa to na parametry techniczne tarczy ale lepiej tak niż jeździc na tarczach które ledwo łapią się z nowymi klockami (Alian & Rufi nie napisali czy to tylko rant rdzy powstały w wyniku zużycia tarcz przez poprzednie klocki czy cała ich powierzchnia). Koszty oczywiście są ale samo przetoczenie nie powinno kosztowac zbyt dużo a daje gwarancje że tarcza będzie równa no i przynajmniej bicia nie będzie. Jak ma się kogoś kto tanio przetoczy tarcze to na jakiś czas mogą jeszcze starczyc jeśli nie to nowe tarcze tak sądzę. Bezpieczeństwo jest najważniejsze.
'93 2,5 V6
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ford dopuszcza (a nawet zaleca) przetaczanie, gdy nierówności na tarczy przekraczają 0.22mm (0.009").
Minimalna grubość tarczy przed / po:
przód: 22.7mm (0.890") / 22mm (0.860")
tył: 8.762mm (0.345") / 8mm (0.315")
(w obu generacjach tyle samo)
Minimalna grubość tarczy przed / po:
przód: 22.7mm (0.890") / 22mm (0.860")
tył: 8.762mm (0.345") / 8mm (0.315")
(w obu generacjach tyle samo)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- dyb
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-11-14 22:29
- Galeria: viewtopic.php?t=12699
- Lokalizacja: Warszawa
- rabull
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-03-24 10:14
- Galeria: viewtopic.php?t=13456
- Lokalizacja: Koszalin
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Nie mam d.generacji, nie znam się, ale może ten wątek Ci coś wyjaśni:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





zeby nie zkladac nowego tematu to napisze tu,
mianowicie mam problem z hamulcami. przy gwaltownym hamowaniu niby wszystko jest ok, ale po chwili zaczyna cos tak jakby przeskakiwac pod pedalem hamulca, tzn slychac taki przeskok i czuc ze pedal hamulca poprostu skacze... nie wiem jak to wytlumaczyc. myslalem ze to z winy tarcz i klockow, wiec je wymienilem na nowe, ale problem nie znikl... co to moze byc?
mianowicie mam problem z hamulcami. przy gwaltownym hamowaniu niby wszystko jest ok, ale po chwili zaczyna cos tak jakby przeskakiwac pod pedalem hamulca, tzn slychac taki przeskok i czuc ze pedal hamulca poprostu skacze... nie wiem jak to wytlumaczyc. myslalem ze to z winy tarcz i klockow, wiec je wymienilem na nowe, ale problem nie znikl... co to moze byc?
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Zaraz zaczną się deszcze, więc znajdź kawałek mokrej nawierzchni (najlepsze jest takie jakby masło na zakurzonej drodze, gdy tylko zaczyna padać) i popróbuj hamowanie. Jak na śliskim zacznie wcześniej w ten sam sposób, to wiesz, że ABS.
Dawno byłeś na diagnostyce? Bo może któreś koło dużo sprawniej hamuje i z tego powodu ABS się załącza?
Dawno byłeś na diagnostyce? Bo może któreś koło dużo sprawniej hamuje i z tego powodu ABS się załącza?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





na diagnostyce bylem zaraz po kupnie samochodu, czyli ok. 2 tyg temu i nic nie wykazalo. Jedynie sworzen i lacznik stabilizatorow do wymiany
EDIT:
zrobilem maly test hamulcow na prostej a mianowicie hamowalem co jakis czas. w 3/4 hamowan wystepowalo bicie, zauwazylem tez, ze prawa tarcza duzo bardziej sie nagrzewa niz lewa i to nawet czuc ;] zrobilem diagnostyke ABS i kontrolka anti-lock zgasa, czyli bledow chyba nie ma.
EDIT:
zrobilem maly test hamulcow na prostej a mianowicie hamowalem co jakis czas. w 3/4 hamowan wystepowalo bicie, zauwazylem tez, ze prawa tarcza duzo bardziej sie nagrzewa niz lewa i to nawet czuc ;] zrobilem diagnostyke ABS i kontrolka anti-lock zgasa, czyli bledow chyba nie ma.
Ford Probe '93 2.5 V6 USA II-gen.