Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wymiana silnika 2.5V6 (na taki sam, na 2.0v6, na inną markę)
1. Nie chce zalozyc diesla
2.Silnik mam sprawny (padla elektryka)
3. Jestem mechanikiem i wiem co dobre dla silnika a co zle wiec prosze mi przestac ciagle wmawiac ze o niego nie dbalem
4. przed probe mialem MERCEDESA a teraz kupilem FORDA (bez komentarza)
5. Jak to sie mowi OPEL i FORD .........................
2.Silnik mam sprawny (padla elektryka)
3. Jestem mechanikiem i wiem co dobre dla silnika a co zle wiec prosze mi przestac ciagle wmawiac ze o niego nie dbalem
4. przed probe mialem MERCEDESA a teraz kupilem FORDA (bez komentarza)
5. Jak to sie mowi OPEL i FORD .........................
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
To wybacz ale dupa z Ciebie a nie mechanik, bo jeździsz Mazdą ze znaczkiem Forda, a nie Fordem. Wszystkie podzespoły wraz z silnikiem są Mazdy. I skąd pomysł że 8v jest mniej awaryjne? Jak dbasz o silniczek(widać jednak nie umiesz) to i 16v długo pojeździsz. PS u mnie w rodzinie są i były same Fordy i jakoś nigdy żaden się nie popsuł. No ale nie każda morda pasuje do Forda.Pozdrawiam Cię i Powodzenia
Let The Galaxy Burn....
Wiec mowie jako mechanik: silniki mazdy sa nie do zajechania auto potrafi sie rozpasc a silnik dalej lata, ale te auta nie sa skladane przez mazde tylko forda o to mi chodzilo. Mam to auto 1 miesiac i wsadzilem w nie duzo pieniedzy i ciagle nie chodzi (zgaslo i nie zapali). mechanicy roskladaja rece jak i elektromechanicy. Klubowicze tez nie raczyli mi pomoc tylko wywalali moje posty. Pomoc uzyskalem tylko od S_H_A_D_O_W za co bardzo jestem wdzieczny. Wiec sami powiedzcie co mi zostaje oprucz zmiany silnika? Skoro nikt sobie z nim nie moze poradzic.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
ASO Forda lub Mazdy też sobie nie poradziło? Czy jednak za drogo i lepiej się zżymać, że klub nie daje ci za darmo serwisu?
Jeśli ktoś ci wywalił temat, to przeczytałeś dlaczego i zastosowałeś się do porad, czy uznałeś że ciebie zasady nie dotyczą, bo jesteś super mechanikiem?
Kody błędów sprawdziłeś? Układ zapłonowy sprawdziłeś?
Jeśli ktoś ci wywalił temat, to przeczytałeś dlaczego i zastosowałeś się do porad, czy uznałeś że ciebie zasady nie dotyczą, bo jesteś super mechanikiem?
Kody błędów sprawdziłeś? Układ zapłonowy sprawdziłeś?
Myslalem ze klub jest po to zeby sobie wzajemnie pomagac. Co z silnikiem? nie wiem, wszystko wyglada ze ok a odpalic nie chce.
<b title="Zapraszam do lektury. Robert">Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj
Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert</b>
<p disabled="on">Jechalem ok 80km i wcislem hamulec zeby zwolnic (nie wcisnolem sprzegla), dodaje gazu auto przerywa i na koncu nastepuje wystrzal gazu w kolektor i koniec jazdy, juz wiecej nie zapalil. Sprawdzilem rozrzad, wszystkie wezyki czy nie lapie lewego powietrza, sprezanie, zaplon i wiele, wiele, innych rzeczy. Myslalem ze to moze modul i zrobilem zewnetrzny i nic. Iskra jest, paliwo podaje,sprezanie ok, rozrzad ok, zaplon ok a auto za .......... nie zapali.
ps. komp nie widzi zadnych bledow.</p>
<b title="Zapraszam do lektury. Robert">Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj

Robert</b>
<p disabled="on">Jechalem ok 80km i wcislem hamulec zeby zwolnic (nie wcisnolem sprzegla), dodaje gazu auto przerywa i na koncu nastepuje wystrzal gazu w kolektor i koniec jazdy, juz wiecej nie zapalil. Sprawdzilem rozrzad, wszystkie wezyki czy nie lapie lewego powietrza, sprezanie, zaplon i wiele, wiele, innych rzeczy. Myslalem ze to moze modul i zrobilem zewnetrzny i nic. Iskra jest, paliwo podaje,sprezanie ok, rozrzad ok, zaplon ok a auto za .......... nie zapali.
ps. komp nie widzi zadnych bledow.</p>
- crupek
- Posty: 636
- Rejestracja: 2006-07-21 20:45
- Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
- Galeria: viewtopic.php?t=9043
- Lokalizacja: Głogów Wrocław
Ja stawiam w ciemno że moduł
już nawet nie pytam o rocznik ale na bank 93/94. 
Najpierw Ci gasł, i odpalał => padający moduł
Potem całkiem nie chciał odpalić. wszystko działało rozrusznik kręcił aż do rozładowania akumulatora => padł moduł
10zł + 10 minut roboty
Od strony osłony rozrządu masz kostkę, kostka ta jest od czujnika położenia wału. Sprawdź ją przeczyść. To też jest częsta przyczyna! Ewentualnie sprawdź jeszcze czujnik położenia wału.


Najpierw Ci gasł, i odpalał => padający moduł
Potem całkiem nie chciał odpalić. wszystko działało rozrusznik kręcił aż do rozładowania akumulatora => padł moduł
10zł + 10 minut roboty
Od strony osłony rozrządu masz kostkę, kostka ta jest od czujnika położenia wału. Sprawdź ją przeczyść. To też jest częsta przyczyna! Ewentualnie sprawdź jeszcze czujnik położenia wału.
Ostatnio zmieniony 2008-06-09 17:16 przez crupek, łącznie zmieniany 1 raz.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Przepraszam, ale czy to jest temat o tym dlaczego stary silnik nie odpala,(jeżeli tak, to zmuszony będę go zablokować, bo po pierwsze - zdaje się podałem odpowiednie wątki, gdzie można to poruszyć, po drugie temat jest źle zatytułowany), czy może dotyczy on wymiany silnika na inny?

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Kolego sam twierdzisz ze japonskie silniki sa nie do zajechania a te w probe to calkowicie japonski silniczek:D ford tylko bude zrobil dla tego samochodu:D
1: sprawdz kody bledow
2:sprawdz czy iskra jest na swiecach
3:czujnik polozenia walu
Czasami glupi niepodlaczony kabelek powoduje takie rzeczy.Ale najpierw sprawdz te rzeczy co napisalem(najwazniejsze czy iskra jest czy nie ma)
Mogl ci nawet glupi wlacznik uderzeniowy w bagazniku wyskoczyc i tez nie bedzie zapalac:D(tu sprawdz czy paliwko jest podawane czy nie)
I mam do ciebie pytanie ile dales za swoje probe???
A zeby bylo na temat to powiem Ci ze przekladka silnika z innego samochodu jest totalnie nieoplacalna z tego wzgledu ze cala elektryka podzespoly itp beda do wymiany bo nie beda pasowac:DJedyne co pasuje to blizniacze silniczki z mazdy:D
1: sprawdz kody bledow
2:sprawdz czy iskra jest na swiecach
3:czujnik polozenia walu
Czasami glupi niepodlaczony kabelek powoduje takie rzeczy.Ale najpierw sprawdz te rzeczy co napisalem(najwazniejsze czy iskra jest czy nie ma)
Mogl ci nawet glupi wlacznik uderzeniowy w bagazniku wyskoczyc i tez nie bedzie zapalac:D(tu sprawdz czy paliwko jest podawane czy nie)
I mam do ciebie pytanie ile dales za swoje probe???
A zeby bylo na temat to powiem Ci ze przekladka silnika z innego samochodu jest totalnie nieoplacalna z tego wzgledu ze cala elektryka podzespoly itp beda do wymiany bo nie beda pasowac:DJedyne co pasuje to blizniacze silniczki z mazdy:D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
hehe napisales w tym czasie kiedy ja pisalem juz:D
(temat czytalem ale jest napisane ze zmienil modul np. ale nie ma napisane ze iskra jest)
(temat czytalem ale jest napisane ze zmienil modul np. ale nie ma napisane ze iskra jest)
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Ero pisze:ale nie ma napisane ze iskra jest)
Przeczytaj jeszcze raz.OLEY pisze:Zgasł i nie odpali


Temat chyba przeniosę do "Osobliwości".
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Alez drogi kolego ja pisze ze w tym temacie nic nie pisze o tym:D tamtego nie czytalem:D
PS wytnij co trzeba bo sie smieci
pozdro
PS wytnij co trzeba bo sie smieci

Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- rabull
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-03-24 10:14
- Galeria: viewtopic.php?t=13456
- Lokalizacja: Koszalin
mam Probika z 96, 2.5. Silnik mi padl. mam opcje kupic lekkiego rozbitka z donrym silnikiem 2.5 ale z 93 roku.
Czy silniki sa dokladnie te same?
Czy roznia sie czymkolwiek?
Trzeba robic jakies przerobki?
Jesli trzeba cos przerabiac to czy jest to trudne?
Prosze o informacje, bo cierpie bez mojego autka..
Czy silniki sa dokladnie te same?
Czy roznia sie czymkolwiek?
Trzeba robic jakies przerobki?
Jesli trzeba cos przerabiac to czy jest to trudne?
Prosze o informacje, bo cierpie bez mojego autka..
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
silniki różnią sie jednym czujnikiem do temp. i aparatem zapłonowym z tego co kojarze ale to żaden problem - wszystko pasujeyerzyk pisze:mam Probika z 96, 2.5. Silnik mi padl. mam opcje kupic lekkiego rozbitka z donrym silnikiem 2.5 ale z 93 roku.
Czy silniki sa dokladnie te same?
Czy roznia sie czymkolwiek?
Trzeba robic jakies przerobki?
Jesli trzeba cos przerabiac to czy jest to trudne?
Prosze o informacje, bo cierpie bez mojego autka..
Pzdr. & c ya..

- mario88
- Posty: 152
- Rejestracja: 2007-11-14 11:57
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=12865
- Lokalizacja: Świecie
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Kilka lat temu Dałem do hartowania elementy sprężarki podciśnieniowej od Cytryny do hartowni łódzkiej polibudy . Mieli fajny sprzęt do sulfuryzacji (nie jestem pewny nazwy) , wg. człeka który wykonywał tę robotę - metoda znacznie lepsza niż azotowanie . Sprężarka własngo pomysłu bez uszkodzeń chodziła przez dwa lata ; potem Cytrynę sprzedałem ...S_H_A_D_O_W pisze: ...Szlif walu+obowiazkowe azotowanie nowe panewki i bedzie smigal chyba ze wal nie nadaje sie do szlifu ...
Wracając do istoty tematu , może warto by rozpatrzeć ten wariant - to jeżeli wał będzie szedł pod szlif ?
Gotar ! Czy "fachmeni" z 11go listopada chociaż robią jeszcze same szlify ???

