
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Pytanie z ciekawości - moc w 2.2 T
- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Tylko że jest wtedy ryzyko, że jak Ci za bardzo dmuchnie to odetnie zapłon (np. przy wyprzedzaniu).
Ja mam tak stuningowany silnik, że przy fabrycznym kompie odcina mi zapłon bez zwężki i bez żadnego MBC za każdym razem przy ok 4000obr
(chyba że mam coś zwalone, ale obydwa wskaźniki pokazują wtedy 12psi)
Ja mam tak stuningowany silnik, że przy fabrycznym kompie odcina mi zapłon bez zwężki i bez żadnego MBC za każdym razem przy ok 4000obr

Ostatnio zmieniony 2008-07-01 13:01 przez Drzymek, łącznie zmieniany 1 raz.
BEAUTY...POWER...SOUL...
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Co do instalacji LPG w jedynce GT, to proponuję nie poruszać tego
zagadnienia w tym topiku. Wiele jest napisane w dziale:
LPG
Jeżeli chodzi o MBC, to również nie ma co tego roztrząsać tutaj:
Szukaj
Wystarczy wpisać "MBC"
Zmiana map jest przydatna wtedy, gdy zwiększymy doładowanie o tyle
, że komputer przy zbyt dużym doładowaniu odcina paliwo.
Ewentualnie możemy założyć chipa.
Mój seryjnie pompuje około 10 psi. Po założeniu zwężki ( 0.6 mm)
nie ma jazdy
Paliwo odcina nawet na piątce przy wciśnięciu pedału gazu do połowy.
Wskazówka boost wychyla się poza skalę i jest jedno
wielkie szarpnięcie.
O ściganiu się można zapomnieć.
MBC to nic innego, jak taka zwężka (o niej też jest wiele na forum
)
tylko, że z regulacją.
zagadnienia w tym topiku. Wiele jest napisane w dziale:

Jeżeli chodzi o MBC, to również nie ma co tego roztrząsać tutaj:

Wystarczy wpisać "MBC"

Zmiana map jest przydatna wtedy, gdy zwiększymy doładowanie o tyle
, że komputer przy zbyt dużym doładowaniu odcina paliwo.
Ewentualnie możemy założyć chipa.
Mój seryjnie pompuje około 10 psi. Po założeniu zwężki ( 0.6 mm)
nie ma jazdy

Wskazówka boost wychyla się poza skalę i jest jedno
wielkie szarpnięcie.
O ściganiu się można zapomnieć.

MBC to nic innego, jak taka zwężka (o niej też jest wiele na forum

tylko, że z regulacją.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2008-01-10 23:55
- Samochód: probe 94 2.5v6
- Galeria: viewtopic.php?t=13999
- Lokalizacja: Warka
super latałem na gazie (sekwencja) i spisywał sie super to zależy jaka jest instalacja odradzam ag centrum polecam ep gaz instalacje stella pozdro
<b title="Zapraszam do lektury. Robert">Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj
Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert</b>
<p disabled="on">Gaz jak najbardziej spisuje sie dobrze pod warunkiem ze jest to sekwencja dobrej firmy polecan elpigaz instalacja stella odradzam do tedo auta ag centrum instalacja auronic nie zdaje egzaminu pozdrawiam</p>
<b title="Zapraszam do lektury. Robert">Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj

Robert</b>
<p disabled="on">Gaz jak najbardziej spisuje sie dobrze pod warunkiem ze jest to sekwencja dobrej firmy polecan elpigaz instalacja stella odradzam do tedo auta ag centrum instalacja auronic nie zdaje egzaminu pozdrawiam</p>
Też mnie dziwi, ze I gen ale wszystko na to wskazuje :/ no ale nieźle silnik to znosi, ma większa turbo-dziure do 2tys rpm, ale później juz jest ok i nawet jeżdże na MBC odkręconym tak, że pompuje do 12psiARRECKONE pisze: A tak wogóle to nierozumiem jednej kwestiiLPG przy Turbo? Chyba coś nie tak? I to jeszcze instalka I gen. ?ponad to jeżdże na gazie I gen
A tak przy okazji i z ciekawości jak wogóle 2.2 T znosi LPG?


bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
No no BLOS to jest ponoć świetne urządzenie, też mam nadzieje, że będziesz kolejną osobą zadowoloną z tego urządzeniamyśle, zę jak wrzuce BLOSa to juz będzie całkiem przyjemnie

Ale dalej jest dla mnie dziwne że zasilasz ten silnik instalacją gazową I gen. Przecież jak płomień Ci się cofnie to kolektor maską poleci i będzie niezłe boom. W takich turbodoładowanych silnikach temperatura jest przecież wyższa a paliwo w fazie lotnej parując nie odprowadza nadmiaru temperatury tak jak benzyna więc według mnie jest to zabójstwo dla silnika.
Pozdro.
Mazda USAczy moze byc cos lepszego niz niezawodność mazdy i stylistyka prosto z USA

Pojazdem z tym silnikiem można naprawdę sporo aut objechać. Największy śmiech mnie wziął jak w tyle zostało BMW 325 i to prawie dwie długości.
Jak Probe nie wystarczy to Proponuję spróbować przejechać się Mazdą z tym silnikiem. 100 kg różnicy w masie robi swoje. Nie mam pojęcia skąd wynika taka różnica niemal bliźniaczych aut. Być może kwestia solidniejszej (amerykańskiej) konstrukcji i wyposażenie


Mam w tej chwili ponad 250 tys km nalatane, z czego około 60 tys na wyżyłowanym silniku (do max doładowania jakie mogę osiągnąć bez odcięcia - czyli 0,75 bara) i dalej lata bez uszczerbku na zdrowiu


MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
I_Mat pisze: ma większa turbo-dziure do 2tys rpm, ale później juz jest ok i nawet jeżdże na MBC odkręconym tak, że pompuje do 12psi



Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Turbo-dziura to coś na rodzaj prawie płaskiego miescja na wykresie moc/obroty czyli do tych 2tys rpm zamiast rosnąć sukcesywnie aby przy pełnym doładowaniu już ładne cyferki pokazywać to do tych 2 tys wzrost jest raczej słaby (małe nachylenie) - przyśpieszanie mało odczuwalne. Nie prawdą jest, że turbo dopiero od 2,5tys pompuje - ono przy tych obrotach dopiero wytwarza jakieś sensownie ciśnienie, ponizej też pompuje, tyle, ze doładowanie jest b.niskie. W końcu napędzają je spaliny gazów wylotowych
bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
wojtass89 pisze:Poniżej 2 tys jest jeszcze podcisnienie;/
Nieprawda! Podciśnienie/ wartość ciśnienia zależy od otwarcia przepustnicy (naciśnięcia pedału gazu). Możesz jechać nawet 4000tys obr i nadal mieć podciśnienie. Po prostu po pewnym wciśnięciu pedału gazu, otwiera się dodatkowa przepustnica, a też westgate przekazuje większą część spalin na łopatki turbiny!!!
A turbo dziura to jest czas od momentu całkowitego wciśnięcia pedału gazu do momentu uzyskania maksymalnego doładowania dla danych obrotów (może to być nawet 0,05 BAR)
Ostatnio zmieniony 2008-08-14 08:31 przez Drzymek, łącznie zmieniany 1 raz.
BEAUTY...POWER...SOUL...
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz