Nitro - taniej, bezpieczniej, wtedy kiedy trzeba (spalanie w normie), mniej problemów...

5,
Sam intercooler kompletnie nic Ci nie da jeśli chodzi Ci o montaż przy NA. Przy kompresorze na niskim doładowaniu rzędu 0,4 bara też bym się nie bawił w coolery no chyba że egt się okaże wysokie.Taxon pisze:Swoją drogą z generalką mógłbym zarzucić intercooler - negatywnie na osiągi i silnik raczej by to nie wpłynęło Think
Jak myślicie ?
True, bo sprężanie gazu to przemiana adiabatyczna. Tylko skąd ci nagle w wolnossącym aucie rośnie ciśnienie w dolocie?Taxon pisze:Kolejna rzecz - wraz ze wzrostem ciśnienia zwiększa się temperatura powietrza - tak przynajmniej uczyli na Wydziale Uzbrojenia i Lotnictwa WAT.
Logiczny wniosek z powyższego, że intercooler powinieneś zamontować z tyłu za samochodem (wszak podczas jazdy jest tam niższe ciśnienie, znaczy będzie chłodniej). Jak komuś nie pasuje taka argumentacja, to do umieszczenia chłodnicy wzdłuż auta się już nie ma jak przyczepić (z przodu wyższe ciśnienie, bo samochód "się rozpycha", z tyłu niższe, więc po drodze się schładza)kocureq pisze:True, bo sprężanie gazu to przemiana adiabatyczna.Taxon pisze:Kolejna rzecz - wraz ze wzrostem ciśnienia zwiększa się temperatura powietrza - tak przynajmniej uczyli na Wydziale Uzbrojenia i Lotnictwa WAT.
Robo, ale co jak będę chciał cofnąć? Wtedy znów intercooler będę miał z przodu...na wszelki wypadek założę dwaRobert pisze: Logiczny wniosek z powyższego, że intercooler powinieneś zamontować z tyłu za samochodem (wszak podczas jazdy jest tam niższe ciśnienie, znaczy będzie chłodniej). Jak komuś nie pasuje taka argumentacja, to do umieszczenia chłodnicy wzdłuż auta się już nie ma jak przyczepić (z przodu wyższe ciśnienie, bo samochód "się rozpycha", z tyłu niższe, więc po drodze się schładza)
Martines, o jakich oporach ssania mówisz w przypadku doładowania kompresorem ??? Może się mylę, ale takie rzeczy jak opory ssania mają znaczenie w przypadku aut wolnossących, a nie doładowanych.martines_black pisze:im większy cooler tym większe opory ssania więc nie martw się o tuning. bo wg mnie tuning polega na ulepszaniu a nie obniżaniu mocy![]()