Stożkowy filtr powietrza + dodatki
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Najlepiej jakbyś miał adapter z wyjściem na ten wężyk.
Jeżeli kupiłeś jakieś badziewie z Allegro, to zapewne tam nie ma.
Co prawda, jak sobie wisi osobno, to za wiele tam nie zaszkodzi.
Jeżeli już ma sobie wisieć bezczynnie, to radziłbym założyć na końcówkę
coś w stylu filterka. Choćby kawałek gąbki. Zawsze jest to jakieś zabezpieczenie przed syfem.
Jeżeli kupiłeś jakieś badziewie z Allegro, to zapewne tam nie ma.
Co prawda, jak sobie wisi osobno, to za wiele tam nie zaszkodzi.
Jeżeli już ma sobie wisieć bezczynnie, to radziłbym założyć na końcówkę
coś w stylu filterka. Choćby kawałek gąbki. Zawsze jest to jakieś zabezpieczenie przed syfem.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
No i ja założyłem stożek wraz z dolotem, było trochę roboty żeby to wszystko spasować ale jakoś dałem rade. Wrażenia są następujące:
- jakby tak szybciej wkręca się na obroty
-no i od 3 tyś obrotów zaczyna bardzo głośno warczeć, nie spodziewałem się że będzie tak głośno, dźwięk jest powalający
Pozdro
- jakby tak szybciej wkręca się na obroty
-no i od 3 tyś obrotów zaczyna bardzo głośno warczeć, nie spodziewałem się że będzie tak głośno, dźwięk jest powalający
Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- dyb
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-11-14 22:29
- Galeria: viewtopic.php?t=12699
- Lokalizacja: Warszawa
no wlasnie czytalem chyba na mazdaspeed ze stozkow nikt w tych silnikach nie montuje bo swiszczy ze hoho i jest beznadzieja ;PPitbull pisze: -no i od 3 tyś obrotów zaczyna bardzo głośno warczeć, nie spodziewałem się że będzie tak głośno, dźwięk jest powalający
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
- Furious
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-06-01 14:30
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13950
- Lokalizacja: Pabianice/Łask
siemka, podepnę się pod temat może. Nosze się z zamiarem kupna jakiegoś porządnego filtra. Wybór padł na ITG 78mm (piankowy). I moje pytanie, czy będzie lepszy od np k&n albo pipercross'a? miał już ktoś z nim do czynienia?
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
No właśnie o to chodzi że nie świszczy tylko jest taki warkot, przecież napisałem wyraźnie. Mi się bardzo podobadyb pisze:no wlasnie czytalem chyba na mazdaspeed ze stozkow nikt w tych silnikach nie montuje bo swiszczy ze hoho i jest beznadzieja ;PPitbull pisze: -no i od 3 tyś obrotów zaczyna bardzo głośno warczeć, nie spodziewałem się że będzie tak głośno, dźwięk jest powalający
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Najlepsze są stożki green. Był na forum przypadek że chłopakowi 40km dodałFurious pisze:siemka, podepnę się pod temat może. Nosze się z zamiarem kupna jakiegoś porządnego filtra. Wybór padł na ITG 78mm (piankowy). I moje pytanie, czy będzie lepszy od np k&n albo pipercross'a? miał już ktoś z nim do czynienia?
Co do stożków to prawda jest taka że nie ma różnicy co założysz bo i tak nie odczujesz żadnej różnicy
Ja miałem różne stożki w różnych konfiguracjach i o to co zauważyłem
Założony sam stożek
troszkę inny dźwięk żadnej poprawy mocy elastyczności
Założony stożek odgrodzony blachą od reszty silnika
j/w
Stożek z dolotem
Żadnej poprawy mocy elastyczności i nawet dzwięku nie zmienił
Teraz mam nowy oryginalny i jest super
jak już chcesz kupować to ja polecam Aome voodoo ma chyba do tej pory taki. Porządnie wykonany za dobrą kase
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- Furious
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-06-01 14:30
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13950
- Lokalizacja: Pabianice/Łask
To 40koni to chyba jak probe zalał spirytusem
W taki przyrosty mocy to nie wierze co najwyżej 2-3konie, może 5 jak zimną dłużej na mrozie postoi Ale taki przyrost to wątpię żebym jakoś odczuł. Co do dolotu to kombinuje bo mam trochę dziabnięty wydech i chciałem mu trochę ulżyć w oddychaniu, a jak już coś robić to raczej porządnie. Zresztą ostatnio zdjąłem stożek (całe 50zł za niego dałem) to trochę przepływomierz był zakurzony i to mnie zaniepokoiło.
Też trochę kombinowałem z konfiguracjami. Obecnie leży w starej puszce od filtra. Co do nowego stożka to mam zamiar zabudować go na wzór airbox'ów z czym nie byłoby u mnie problemów i pociągnąć power rurę od przepływki do przepustnicy.
Bardziej z tymi stożkami chodzi mi o przepustowość i filtrację chociaż na konie też liczę
EDIT: pod kolektor dolotowy poszłaby też uszczelka o niskiej przepustowości cieplnej co obniżyłoby trochę temperaturę kolektora. Jak wiadomo im zimniejsze powietrze tym lepiej
W taki przyrosty mocy to nie wierze co najwyżej 2-3konie, może 5 jak zimną dłużej na mrozie postoi Ale taki przyrost to wątpię żebym jakoś odczuł. Co do dolotu to kombinuje bo mam trochę dziabnięty wydech i chciałem mu trochę ulżyć w oddychaniu, a jak już coś robić to raczej porządnie. Zresztą ostatnio zdjąłem stożek (całe 50zł za niego dałem) to trochę przepływomierz był zakurzony i to mnie zaniepokoiło.
Też trochę kombinowałem z konfiguracjami. Obecnie leży w starej puszce od filtra. Co do nowego stożka to mam zamiar zabudować go na wzór airbox'ów z czym nie byłoby u mnie problemów i pociągnąć power rurę od przepływki do przepustnicy.
Bardziej z tymi stożkami chodzi mi o przepustowość i filtrację chociaż na konie też liczę
EDIT: pod kolektor dolotowy poszłaby też uszczelka o niskiej przepustowości cieplnej co obniżyłoby trochę temperaturę kolektora. Jak wiadomo im zimniejsze powietrze tym lepiej
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Furious
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-06-01 14:30
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13950
- Lokalizacja: Pabianice/Łask
Żeby tacy jak my mieli nad czym dyskutowaćSqad pisze:Jak chcesz dobrą filtrację to żaden stożek ci tego nie zapewni, gdyby stożki byly takie super dawały fajny dzwięk, więcej mocy czystsze powietrze to niby po co producenci by zabudowywali filtry.
Chcesz zrobić porządnie to załóż jakiegoś piggybacka do tego jeszcze, w tedy będziesz miał porządnie.
Jeśli chodzi o moje zdanie: Seryjny dolot jest policzony do seryjnego wydechu. Jeśli zrobimy gagę wydechowi (tak jak ja) pasowałoby zrobić też gagę dolotowi jeśli chcemy mieć porządną poprawę:) wiem, wiem do tego trzeba mieć wzory na obliczanie, hamownie, i nie zliczone godziny na testowanie ustawień Ja narazię ograniczę tylko do wymiany filtra na oku mam coś TAKIEGO
Co do powietrza to ono i tak teraz jest niezbyt czyste po moim przejeździe
Nie mam zamiaru też wywalić 300zł tylko żeby wydawał fajny dźwięk więc pytam się o waszą opinię na ten temat.
Kwestia Piggybacka - nad tym będę zastanawiał się przy grubszych modach
ja jak miałem zapchany seryjny filtr powietrza i zwężkę (rura 30mm od kolektora wydechowego do miejsca w którym łączył się środkowy tłumik z reszta wydechu - nie wiem co za debil to założył) palił mi dużo jakieś 12 na 100 do tego takiego muła miał, że porażka (stoperowe 13sek do 100 ;|)Cypol pisze: Jak miałem honde civic jak założyłem dolot K&N nie zauważyłem wzrostu mocy, ale na trasie zmniejszyło mi się spalanie, auto prawdopodobnie dostawało za mało powietrza i mieszanka była do d..
W proboszczu jest na pewno ładny dźwięk.
po wymianie filtra na stożek spalanie wyszło mi 7,5l/100 w mieszanej z nastawieniem na trasę. Tutaj czas był stoperowo 10-11 do 100. Muła miał nadal, ale polonezy już wyprzedzał
po uporaniu się z wydechem stoperowe 7-8 /100 kop nie z tej ziemi i spalanie na poziomie 9-10l /100
Z tego co mi mówiono: modyfikacja wydechu pociąga za sobą większe spalanie, założenie filtra o lepszej przepustowości powietrza powinno obniżyć to spalanie. Jeśli chcesz poczuć kilka koni przy modyfikacjach dolotu to sama wymiana filtra tego nie zapewni. Na dolocie autko traci jakieś 5% mocy, a to tylko ze względu na np rozgrzany kolektor dolotowy i ssanie ciepłego powietrza, które potem jest rozgrzewane dodatkowo w kolektorze, takie błędne koło (dlatego na zimnym lepiej ciągnie ). Jak wiadomo ciepłe powietrze ma mniej powietrza w sobie niż zimne powietrze
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jakaś cienka ta honda bo stożek w hondzie daje wściekły dzwięk. no chyba że byla non vtecCypol pisze:Jak miałem honde civic jak założyłem dolot K&N nie zauważyłem wzrostu mocy, ale na trasie zmniejszyło mi się spalanie, auto prawdopodobnie dostawało za mało powietrza i mieszanka była do d..
W proboszczu jest na pewno ładny dźwięk.
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Jak byś był zainteresowany to ja mam do sprzedania Pipercrossa, używany pół roku w bdb stanie chcę za niego 100zł a wygląda tak jak ten tylko napisy są w kolorystyce bordo :
.
.
- KASZCZU
- Posty: 572
- Rejestracja: 2004-12-29 16:48
- Galeria: viewtopic.php?t=12249
- Lokalizacja: Kraków
kolego nie chce nic mówić ale te Twoje "stoperowe pomiary" wiesz gdzie możesz wsadzić? jak można stoperem mierzyć przyspieszenie ??Furious pisze:Żeby tacy jak my mieli nad czym dyskutowaćSqad pisze:Jak chcesz dobrą filtrację to żaden stożek ci tego nie zapewni, gdyby stożki byly takie super dawały fajny dzwięk, więcej mocy czystsze powietrze to niby po co producenci by zabudowywali filtry.
Chcesz zrobić porządnie to załóż jakiegoś piggybacka do tego jeszcze, w tedy będziesz miał porządnie.
Jeśli chodzi o moje zdanie: Seryjny dolot jest policzony do seryjnego wydechu. Jeśli zrobimy gagę wydechowi (tak jak ja) pasowałoby zrobić też gagę dolotowi jeśli chcemy mieć porządną poprawę:) wiem, wiem do tego trzeba mieć wzory na obliczanie, hamownie, i nie zliczone godziny na testowanie ustawień Ja narazię ograniczę tylko do wymiany filtra na oku mam coś TAKIEGO
Co do powietrza to ono i tak teraz jest niezbyt czyste po moim przejeździe
Nie mam zamiaru też wywalić 300zł tylko żeby wydawał fajny dźwięk więc pytam się o waszą opinię na ten temat.
Kwestia Piggybacka - nad tym będę zastanawiał się przy grubszych modachja jak miałem zapchany seryjny filtr powietrza i zwężkę (rura 30mm od kolektora wydechowego do miejsca w którym łączył się środkowy tłumik z reszta wydechu - nie wiem co za debil to założył) palił mi dużo jakieś 12 na 100 do tego takiego muła miał, że porażka (stoperowe 13sek do 100 ;|)Cypol pisze: Jak miałem honde civic jak założyłem dolot K&N nie zauważyłem wzrostu mocy, ale na trasie zmniejszyło mi się spalanie, auto prawdopodobnie dostawało za mało powietrza i mieszanka była do d..
W proboszczu jest na pewno ładny dźwięk.
po wymianie filtra na stożek spalanie wyszło mi 7,5l/100 w mieszanej z nastawieniem na trasę. Tutaj czas był stoperowo 10-11 do 100. Muła miał nadal, ale polonezy już wyprzedzał
po uporaniu się z wydechem stoperowe 7-8 /100 kop nie z tej ziemi i spalanie na poziomie 9-10l /100
Z tego co mi mówiono: modyfikacja wydechu pociąga za sobą większe spalanie, założenie filtra o lepszej przepustowości powietrza powinno obniżyć to spalanie. Jeśli chcesz poczuć kilka koni przy modyfikacjach dolotu to sama wymiana filtra tego nie zapewni. Na dolocie autko traci jakieś 5% mocy, a to tylko ze względu na np rozgrzany kolektor dolotowy i ssanie ciepłego powietrza, które potem jest rozgrzewane dodatkowo w kolektorze, takie błędne koło (dlatego na zimnym lepiej ciągnie ). Jak wiadomo ciepłe powietrze ma mniej powietrza w sobie niż zimne powietrze
kolejna rzecz spalanie Vki przy jeździe mieszanej 7,5L ? to co to za miasto? A4 ? tyle pali ale w trasie, a Ty przebiłeś nawet spalanie katalogowe Kolejna rzecz, stożek nie zmniejsza spalania wręcz przeciwnie spalanie wzrasta o czym przekonało się mi. wiele osób z forum montując stożek z dolotem (wzrost spalania ok. 0,7-1L na 100km) Jak więcej powietrza dostaje się do układu to komp musi podać więcej paliwa a nie MNIEJ !!!Wzrost mocy to inna sprawa(tu wszystko zależy od wielu czynników bo niektórym stożek zabrał mocy. Za dużo zmiennych by jednoznacznie stwierdzić ile daje on na plus czy minus.
- Furious
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-06-01 14:30
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13950
- Lokalizacja: Pabianice/Łask
Kaszczu, te stoperowe pomiary są tylko napisane dla porównania jakiego muła miał przy jakich konfiguracjach, a sekunda +/- mało mnie obchodzi.
Dokładny czas zmierzę sobie przy najbliżej okazji na hamowni.
tak 7,5 trasa ta sama na której teraz pali mi 10. Wywal sobie katalizator i środkowy i zamiast tego wstaw rurę o średnicy wewnętrznej 25mm potem możesz ustawiać się z alfą 1.8 w gazie, ale za to masz ekonomicznego probe V6. Zresztą o tym nie ma co dyskutować, bo zaraz ktoś znowu wysunie wnioski o kolejnym bajkopisarzu. Co do spalania się już więcej też nie wypowiadam natomiast jeśli chodzi o moc to zauważ, że nie wszyscy mają jednakowe filtry, jeden ma u siebie np. K&N, drugi Greena, trzeci Aomy.
To też możesz uznać jako zmienną.
Dokładny czas zmierzę sobie przy najbliżej okazji na hamowni.
tak 7,5 trasa ta sama na której teraz pali mi 10. Wywal sobie katalizator i środkowy i zamiast tego wstaw rurę o średnicy wewnętrznej 25mm potem możesz ustawiać się z alfą 1.8 w gazie, ale za to masz ekonomicznego probe V6. Zresztą o tym nie ma co dyskutować, bo zaraz ktoś znowu wysunie wnioski o kolejnym bajkopisarzu. Co do spalania się już więcej też nie wypowiadam natomiast jeśli chodzi o moc to zauważ, że nie wszyscy mają jednakowe filtry, jeden ma u siebie np. K&N, drugi Greena, trzeci Aomy.
To też możesz uznać jako zmienną.
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz