Obniżanie zawieszenia
Obniżanie zawieszenia
Noszę się z zamiarem obniżenia Probe I o ok 4cm. Taki zabieg powinien poprawić już i tak wspaniałe wrażenia wizualne, jakimi szczyci sie w/w autko. Jednak czy Waszym zdaniem obniżenie za pomocą "podkówek" (zciśnięcie ze sobą sprężyny amortyzatora) to w przypadku Probe jest dobrym pomysłem? Zawieszenie jest dość skomplikowane i słyszałem że w tym samochodzie znakomicie spełnia swoją rolę. Może kotoś obniżał w inny sposób (niedrogi ofkoz)? Kolejna sprawa dotyczy dystansów do oryginalnych alu-felg. Jakie sa opinie na ten temat?
Narazie Proba nie ma...
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
Obcinałeś te sprężyny czy są jakieś specjalne tjuningowe?
Jak Ci się zmieniły właściwości trakcyjne pojazdu?
Efekt wizualny jest Ok? Czy skoro Chciałbyś wrócić do standardowego zawieszenia, auto wygląda gorzej jak oryginał?
Jak Ci się zmieniły właściwości trakcyjne pojazdu?
Efekt wizualny jest Ok? Czy skoro Chciałbyś wrócić do standardowego zawieszenia, auto wygląda gorzej jak oryginał?
Narazie Proba nie ma...
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
Kiedyś coś tam kiedyś chciałem swojego obniżyć i zacząłem się tym interesować.
Moim zdaniem to tak:
1. Obniżanie auta za pomocą zacisków na sprężyny jest o d u p e rozbić. Sztucznie wymuszasz żeby auto było niższe a właściwości trakcyjne nigdy nie są tak dobre. Poza tym możem być efekt że Ci zacznie coś stukać w zawieszeniu bo będzie uderzać sprężyna o zacisk. No i na pewno szybciej zużyją się sprężyny.
2. Zostaje kupno sprężyn już obniżających - progresywnych co w znacznym stopniu różni je od oryginalnych (seryjnych). Jeżeli chcesz obnizyć go o 4cm to pociąga to za sobą zmianę amortyzatorów (choć różne są tu opinie). Jeśli tego nie zrobisz to po roku max. masz po oryginalnych a tego byś pewnie nie chciał. Zmiana amorów jak wiadomo wiąze się z wywaleniem oryginalnych wiec nie będziesz miał orygianlnej regulacji. Z tego co się orientuję to nie trzeba zmieniać amorów przy obniżaniu auta o ok. 3 cm. Szukałem takich gdzie tylko mogłem i najniższe i chyba jedyne jakie znalazłem to były obniżające o 3,5 cm. Zobacz sobie tu. Są to sprężyny ENZO. Osobiście nie słyszałem zbyt dobrych opinii na ich temat.
Moim zdaniem to tak:
1. Obniżanie auta za pomocą zacisków na sprężyny jest o d u p e rozbić. Sztucznie wymuszasz żeby auto było niższe a właściwości trakcyjne nigdy nie są tak dobre. Poza tym możem być efekt że Ci zacznie coś stukać w zawieszeniu bo będzie uderzać sprężyna o zacisk. No i na pewno szybciej zużyją się sprężyny.
2. Zostaje kupno sprężyn już obniżających - progresywnych co w znacznym stopniu różni je od oryginalnych (seryjnych). Jeżeli chcesz obnizyć go o 4cm to pociąga to za sobą zmianę amortyzatorów (choć różne są tu opinie). Jeśli tego nie zrobisz to po roku max. masz po oryginalnych a tego byś pewnie nie chciał. Zmiana amorów jak wiadomo wiąze się z wywaleniem oryginalnych wiec nie będziesz miał orygianlnej regulacji. Z tego co się orientuję to nie trzeba zmieniać amorów przy obniżaniu auta o ok. 3 cm. Szukałem takich gdzie tylko mogłem i najniższe i chyba jedyne jakie znalazłem to były obniżające o 3,5 cm. Zobacz sobie tu. Są to sprężyny ENZO. Osobiście nie słyszałem zbyt dobrych opinii na ich temat.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
To sie zgadza w 100%, ale nalezy dodac ze konieczne jest zastosowanie amorow o bardzo szybkie reakcji. Ogolnie ujmujac wymiana sprezyn = wymiana amorow. Brak zgrania tutaj moze nas wyprowadzic na drzewo, gdy trafimy na spory dolek na zakrecie przy znacznej predkosci.kollek pisze:Moim zdaniem to tak:
1. Obniżanie auta za pomocą zacisków na sprężyny jest o d u p e rozbić. Sztucznie wymuszasz żeby auto było niższe a właściwości trakcyjne nigdy nie są tak dobre. Poza tym możem być efekt że Ci zacznie coś stukać w zawieszeniu bo będzie uderzać sprężyna o zacisk. No i na pewno szybciej zużyją się sprężyny.
2. Zostaje kupno sprężyn już obniżających - progresywnych co w znacznym stopniu różni je od oryginalnych (seryjnych). Jeżeli chcesz obnizyć go o 4cm to pociąga to za sobą zmianę amortyzatorów (choć różne są tu opinie).
to bylem jaAnonymous pisze:mam sprezyny lejsjofors
auto jak przyklejone
obnizaja okolo 40 mm
niesamowite uczucie podczas jazdy po zalozeniu
naprawde wiem ze to ja prowadze auto a nie auto mnie
niesamowite wlasciwosci jezdne
przewiozlem kolegow na takzwany test i powiedzieli ze jestem wariat i
juz zemna do alta niewsizada
Z tego co czytałem po necie to nie trzeba zmieniać amorów gdy obniżasz auto do 3 cm. Niektórzy nawet twierdzą że do 4 cm.
Osobiście jak bym coś takiego robił to tylko cały zestaw: amory + sprężyny ale to większy wydatek. Mam wtedy pewność że jest wszystko OK, chociaż na samych sprężynach obniżonych autko już też fajnie śmiga
Osobiście jak bym coś takiego robił to tylko cały zestaw: amory + sprężyny ale to większy wydatek. Mam wtedy pewność że jest wszystko OK, chociaż na samych sprężynach obniżonych autko już też fajnie śmiga
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- kamilos22
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-05-19 11:59
- Galeria: viewtopic.php?t=13761
- Lokalizacja: Prabuty
nowiutkie sprężyny
witam, nie chce otwierać nowego postu bo mnei zjedzą za chwile..
pekła mi sprezyna i mam problem bo za 2 tyg jade na wakacje a dostac cięzko to dziadostwo.. nawet klubowicz jeden ktorego nazwy nie wymienie nie chce mi odsprzedać swoich starych.. :]
no ale do rzeczy. o to kilka propozycji:
http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.exe/01 ... 4500010858
http://www.maxtuning.pl/index.php?dzial=sprez
http://moto.allegro.pl/item382015455_sp ... d_mts.html
które wybrać?
pozdrawiam
pekła mi sprezyna i mam problem bo za 2 tyg jade na wakacje a dostac cięzko to dziadostwo.. nawet klubowicz jeden ktorego nazwy nie wymienie nie chce mi odsprzedać swoich starych.. :]
no ale do rzeczy. o to kilka propozycji:
http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.exe/01 ... 4500010858
http://www.maxtuning.pl/index.php?dzial=sprez
http://moto.allegro.pl/item382015455_sp ... d_mts.html
które wybrać?
pozdrawiam
następny
- sliwka
- Posty: 84
- Rejestracja: 2005-06-23 11:32
- Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo
- Galeria: viewtopic.php?t=10701
- Lokalizacja: Rzeszow
czy ktos ma zamontowane te sprezyny http://aukcja.interia.pl/show_item.php?item=398710657 do swojego probe chce obnizyc swojego i chcialbym zasiegnac opini innych ktorzy to kupili chyba ze ktos ma do sprzedania to prosze pisac
- oszolom
- Posty: 89
- Rejestracja: 2007-10-29 11:42
- Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
- Galeria: viewtopic.php?t=13342
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- SieMA
- Posty: 663
- Rejestracja: 2005-05-31 15:27
- Galeria: viewtopic.php?t=5617
- Lokalizacja: Bartoszyce
Ja właśnie takie zamontowałem jednemu z klubowiczów... ogólnie auto siadło moim zdaniem idealnie nisko, wcześniej w swoim probe miałem zielone Weitec (chyba! -6cm) i były dużo sztywniejsze..sliwka pisze:czy ktos ma zamontowane te sprezyny http://aukcja.interia.pl/show_item.php?item=398710657 do swojego probe chce obnizyc swojego i chcialbym zasiegnac opini innych ktorzy to kupili chyba ze ktos ma do sprzedania to prosze pisac
więc te czerwone są dość neutralne na twardość i nie obniżają jakoś drastycznie...
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
- dyb
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-11-14 22:29
- Galeria: viewtopic.php?t=12699
- Lokalizacja: Warszawa
widze ze tu sami wlasciciele I sie wypowiadaja ;P
moze mi ktos polecic jakies sprezyny?
teraz mam terenowe auto:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7045a5b3a5
i to jest jeszcze gorzej bo mam gumy o mniejszym profilu niz na tym zdjeciu
moze mi ktos polecic jakies sprezyny?
teraz mam terenowe auto:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7045a5b3a5
i to jest jeszcze gorzej bo mam gumy o mniejszym profilu niz na tym zdjeciu
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Poszukaj jakiś 50mm powinno być idealnie.
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- dyb
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-11-14 22:29
- Galeria: viewtopic.php?t=12699
- Lokalizacja: Warszawa
a moze teraz sa zalozone jakies z mazdy i dlatego tak wysoko stoi, i w takim wypadku zwykle 35mm beda starczyly?
np
http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... cts_id=503
teraz funt tak lezy ze chyba cena nie jest tragiczna, moglbym przy okazji jeszcze pare gadzetow dorzucic zeby sie w 1k jakos zmiescic
np
http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... cts_id=503
teraz funt tak lezy ze chyba cena nie jest tragiczna, moglbym przy okazji jeszcze pare gadzetow dorzucic zeby sie w 1k jakos zmiescic
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
A ile masz prześwitu między oponą o nadkolem i jakie opony.
Mnie się wydaje że jest tak w miarę oryginalnie na tym zdjęcie.
A co do sprężym 3,5 to obniżą auto o jakieś 2cm już przerabiało to sporo osób na forum więc może lepiej jakieś 50 to różnica będzie bardziej widoczna ?
Mnie się wydaje że jest tak w miarę oryginalnie na tym zdjęcie.
A co do sprężym 3,5 to obniżą auto o jakieś 2cm już przerabiało to sporo osób na forum więc może lepiej jakieś 50 to różnica będzie bardziej widoczna ?
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- dyb
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-11-14 22:29
- Galeria: viewtopic.php?t=12699
- Lokalizacja: Warszawa
tak na oko to tyl moglby nawet o 10cm usiasc a przod 5cm spokojnie
ALE, tak mnie to zastanawia, przeciez nizsze sprezyny beda powodowac to ze amortyzatory beda wykonywac duzo wieksza prace, nawet na postoju bedzie pracowal caly czas? Ogolnie prawie wszystkie elementy zawiechy beda mialy duzo wieksze obciazenie co nawet kilkakrotnie szybciej bedzie je eksploatowac?
ALE, tak mnie to zastanawia, przeciez nizsze sprezyny beda powodowac to ze amortyzatory beda wykonywac duzo wieksza prace, nawet na postoju bedzie pracowal caly czas? Ogolnie prawie wszystkie elementy zawiechy beda mialy duzo wieksze obciazenie co nawet kilkakrotnie szybciej bedzie je eksploatowac?
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen