Obniżanie zawieszenia
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- SieMA
- Posty: 663
- Rejestracja: 2005-05-31 15:27
- Galeria: viewtopic.php?t=5617
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Obniżanie zawieszenia
Jako ze jestem po obniżeniu/usztywnieniu Probka wtrącę swoje 3 grosze...
A więc jeśli chodzi o amortyzatory, to nie tyle będą pracować nie w tym zakresie co trzeba, tylko nie będą pracować w pełnym zakresie , a to różnica.
Kolejna rzecz - wg kolesia który mi to robił - faktycznie amortyzatory szybciej się wybijają, aczkolwiek nie ma na to reguły i składa się na to wiele czynników.
Koleś, który mi wymieniał sprężyny zrobił to kiedyś w VW Vento (swoją drogą fajna furka - od psiarni kupiona). Zrobił jak Bozia przykazała - czyli kupił tez amortyzatory o mniejszym skoku i po ok miesiącu okazało się, że amorki się "zjechały" (żeby nie było, ze kiszka to były KAYABki). Zdjął je aby reklamować, a na tymczasem założył seryjne amorki. Oczywiście był przekonany, że amorki wytrzymają góra dwa tygodnie, a przez ten czas dostanie nowe. Przejeździł 2 tygodnie, miesiąc...i tak zostało. Okazało się, ze KAYABA nie przewidziała, że ich sportowe amorki będą eksploatowane w polskich realiach i facet który obsługiwał jego reklamację powiedział, że tym razem mu wymienią, ale na kolejną wyminę niech nie liczy, bo amorki nie były wadliwe, tylko niewłaściwie eksploatowane
Koleś do dziś zasuwa na seryjnych amorach i progresywnych sprężynach, a minęło już coś koło roku , KAYABKI pogonił na allegro.
A więc jeśli chodzi o amortyzatory, to nie tyle będą pracować nie w tym zakresie co trzeba, tylko nie będą pracować w pełnym zakresie , a to różnica.
Kolejna rzecz - wg kolesia który mi to robił - faktycznie amortyzatory szybciej się wybijają, aczkolwiek nie ma na to reguły i składa się na to wiele czynników.
Koleś, który mi wymieniał sprężyny zrobił to kiedyś w VW Vento (swoją drogą fajna furka - od psiarni kupiona). Zrobił jak Bozia przykazała - czyli kupił tez amortyzatory o mniejszym skoku i po ok miesiącu okazało się, że amorki się "zjechały" (żeby nie było, ze kiszka to były KAYABki). Zdjął je aby reklamować, a na tymczasem założył seryjne amorki. Oczywiście był przekonany, że amorki wytrzymają góra dwa tygodnie, a przez ten czas dostanie nowe. Przejeździł 2 tygodnie, miesiąc...i tak zostało. Okazało się, ze KAYABA nie przewidziała, że ich sportowe amorki będą eksploatowane w polskich realiach i facet który obsługiwał jego reklamację powiedział, że tym razem mu wymienią, ale na kolejną wyminę niech nie liczy, bo amorki nie były wadliwe, tylko niewłaściwie eksploatowane
Koleś do dziś zasuwa na seryjnych amorach i progresywnych sprężynach, a minęło już coś koło roku , KAYABKI pogonił na allegro.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: Obniżanie zawieszenia
heja.
ja tez teraz w swoim zmienialem sprezyny i mosze powiedziec ze jestem bardzo zadowolony!
co jesli o amory i spezany osobno, to jest czysty debilizm! sa juz gotowe, przygotowane amory i spezyny, tylko montowac i jechac....ale nie po polskich drogach!
nie zaraz gwintowe czy cos sa tez normalne poprstu bardziej soprtowe np takie...
http://cgi.ebay.de/KAW-Fahrwerk-Ford-Pr ... 286.c0.m14
http://cgi.ebay.de/GTS-Fahrwerk-Ford-Pr ... 286.c0.m14
ja tez teraz w swoim zmienialem sprezyny i mosze powiedziec ze jestem bardzo zadowolony!
co jesli o amory i spezany osobno, to jest czysty debilizm! sa juz gotowe, przygotowane amory i spezyny, tylko montowac i jechac....ale nie po polskich drogach!
nie zaraz gwintowe czy cos sa tez normalne poprstu bardziej soprtowe np takie...
http://cgi.ebay.de/KAW-Fahrwerk-Ford-Pr ... 286.c0.m14
http://cgi.ebay.de/GTS-Fahrwerk-Ford-Pr ... 286.c0.m14
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Obniżanie zawieszenia
No widzisz...cały problem polega na tym, ze musimy po tych drogach jeździć i jakoś sobie radzić z zawieszeniem.
Może to i fajne rozwiązanie, ale wolę we własnym zakresie dobrać elementy producentów, których znam, niż gotowe zestawy nieznanych (przynajmniej mi) firm.
Może to i fajne rozwiązanie, ale wolę we własnym zakresie dobrać elementy producentów, których znam, niż gotowe zestawy nieznanych (przynajmniej mi) firm.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Obniżanie zawieszenia
Co wy mówicie, może jakieś dupne zawieszenia są, ja mam gwint, i moge bez stresu jeździć, nigdzie nie zwalniam i nie sram się że coś urwę.
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: Obniżanie zawieszenia
jestes pierwszym czlowiekiem (do tego jezdzacy po polskich drogach) od ktorego to slysze!Sqad pisze:Co wy mówicie, może jakieś dupne zawieszenia są, ja mam gwint, i moge bez stresu jeździć, nigdzie nie zwalniam i nie sram się że coś urwę.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Obniżanie zawieszenia
oki, to dawaj zrobimy rundkę po chłodnej a jak Ci mało to powązkowskąSqad pisze:Co wy mówicie, może jakieś dupne zawieszenia są, ja mam gwint, i moge bez stresu jeździć, nigdzie nie zwalniam i nie sram się że coś urwę.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Obniżanie zawieszenia
Jeżdził teraz juz nie jeżdzi czeka na nowe wahacze
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Obniżanie zawieszenia
Squadziu, ja nie mówię o przejechaniu raz w tygodniu czy miesiącu jakąś dupną ulicą, tylko regularną jazdą po wybojach.
Ja akurat pracuję na końcu Olbrachta, a ona ma w zasadzie tylko jeden wiazd - od strony górczewskiej. Średnio ludziom tu pracującym auta (zawieszenia) wytrzymują ok 3 m-ce. Potem najczęściej wybijają się sworznie wahaczy itp.
Wiem, że w Warszawie takich ulic jest o wiele więcej, a ci idioci z Zarządu Dróg Miejskich zamiast je wyrównać, układają progi zwalniające, które zapewniają dodatkową porcję wrażeń dla naszych zawieszeń, hamulców, silników... Po prostu paranoja...
Ja akurat pracuję na końcu Olbrachta, a ona ma w zasadzie tylko jeden wiazd - od strony górczewskiej. Średnio ludziom tu pracującym auta (zawieszenia) wytrzymują ok 3 m-ce. Potem najczęściej wybijają się sworznie wahaczy itp.
Wiem, że w Warszawie takich ulic jest o wiele więcej, a ci idioci z Zarządu Dróg Miejskich zamiast je wyrównać, układają progi zwalniające, które zapewniają dodatkową porcję wrażeń dla naszych zawieszeń, hamulców, silników... Po prostu paranoja...
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Obniżanie zawieszenia
strasznie płaczecie. To po co obniżać samochód a potem płakać że wszystko się sypie.
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Obniżanie zawieszenia
Ja nie płacze - zawsze jak mi się chce płakać, to idę się wysikać i potem nie mam czym płakać
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: Obniżanie zawieszenia
heja.
mam jendo pytanko, mianowicie, znalazlem takie cos http://cgi.ebay.de/Ford-Probe-T22-Alu-S ... 286.c0.m14
i teraz pytanko czy do jedynki GT bedzie pasowac, do 2 gen pasuje niby
mam jendo pytanko, mianowicie, znalazlem takie cos http://cgi.ebay.de/Ford-Probe-T22-Alu-S ... 286.c0.m14
i teraz pytanko czy do jedynki GT bedzie pasowac, do 2 gen pasuje niby
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Obniżanie zawieszenia
Nie znam tego barbarzyńskiego języka, ale T22 oznacza jedynkę GT
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: Obniżanie zawieszenia
hehehe...tez to widzialem, jednak zaczelem sie zastanawiac, bo koles pisze T22 tym samy ale tez ze do T22 2 genracji???!!!
i nie wiem do konca o co mu chodzi, pisalem mu maila to odpowiedzial zupelnie co innego, ze do 2 gen ECP pasuje niby.
wiec juz sam nie wiem.
i nie wiem do konca o co mu chodzi, pisalem mu maila to odpowiedzial zupelnie co innego, ze do 2 gen ECP pasuje niby.
wiec juz sam nie wiem.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Obniżanie zawieszenia
A czy rozstaw śrub w I gen nie jest taki sam jak w II ?
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: Obniżanie zawieszenia
tak jest taki sam, ale on tam jeszcze podaje rozmiary jekies piasty czy czegos na kole mianowicie 59,6mm!
co on ma na mysli?
co on ma na mysli?
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Obniżanie zawieszenia
Chodzi o średnicę piasty. Jeżeli by była taka sama, to ok. Jeżeli są różne w I i II, to pytanie, która jest mniejsza. Ale mi się wydaje,że jest taka sama - jeżeli felgi są zamienne, to dystanse też raczej powinny być.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Obniżanie zawieszenia
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Obniżanie zawieszenia
Witam,
T22 określa się 1993 rocznik drugiego gena
5,
T22 określa się 1993 rocznik drugiego gena
5,
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: Obniżanie zawieszenia
z tego co tam wyczytalem, srednica piasty jest taka sama jak w jedynce gt, czyli bedzie pasowac!?
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Re: Obniżanie zawieszenia
To i ja się podłączam do tematu. na przyszły rok mi odwala i opuszczam probaska o -50mm. Sprężynki będę miał pod koniec roku czyli montaż na przyszły sezon więc mam czas na poszukanie odpowiednich amorków do tego. Co warto wsadzić do probe?
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Obniżanie zawieszenia
Hey Dee,
Ja zawsze lansuje Koni Sport - w końcu to stage 2 w Need For Speed Pro Street, ekhem
Napisz do gościa jak masz ochotę: peka.allegro@gmail.com
Z tego co pamiętam, komplet amorków 1500zł - cena wydaje mi się bardzo atrakcyjna jak za bardziej wyczynowe amorki do Probka.
5,
Ja zawsze lansuje Koni Sport - w końcu to stage 2 w Need For Speed Pro Street, ekhem
Napisz do gościa jak masz ochotę: peka.allegro@gmail.com
Z tego co pamiętam, komplet amorków 1500zł - cena wydaje mi się bardzo atrakcyjna jak za bardziej wyczynowe amorki do Probka.
5,