wymiana plynu chlodzenia
wymiana plynu chlodzenia
Witam.mam zamiar wymienic plyn w ukladzie chlodzenia czy ktos moglby mi powiedziec ile potrzeba plynu i jak odpowietrzyc uklad chlodzenia z gory dziekuje za odpowiedz.Pozdrawiam.Probek 2,5 v6
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Jak zrobić żeby nie zapowietrzyć?? od tego jest zbiorniczek wyrównawczy. Nie uniknie się zapowietrzenia układu minimalnego. Po wlaniu pod korek można użyć rury wychodzącej z chłodnicy jako pompki, ponaciskać ją, napewno coś jeszcze się wtłoczy w układ, no chyba że owa rura jest metalowa. A chodzi mi o tą wychodzącą z prawej strony chłodnicy patrząc od przodu. Reszte ubytków w układzie dociągnie sobie ze zbiorniczka.
W układ wedle książki wchodzi 7,5 litra dokładnie tak samo jest w I gen. Ale na pewno nie uda ci się spuścić wszystkiego więc 7l w zupełności wystarczy.
I pamiętaj o tym że masz aluminiową chłodnice.
W układ wedle książki wchodzi 7,5 litra dokładnie tak samo jest w I gen. Ale na pewno nie uda ci się spuścić wszystkiego więc 7l w zupełności wystarczy.
I pamiętaj o tym że masz aluminiową chłodnice.
Dziekuje za odpowiedz ale nadal mam problem.Wlalem okolo 2 litrow plynu (od strony silnika)a zbiorniczek wyrownawczy nadal mam pusty.Czy powinienem tez nalac plynu od strony zbiorniczka wyrownawczego?bo od strony silnika raczej juz nie wleje bo plyn podchodzi pod korek.jeszcze jedno wlewam petrygo czy to nie przeszkadza ze chlodnica jest aluminiowa czy powinienem zmienic plyn na inny (borygo czy jakis uniwersalny)???jeszce raz dziekuje i pozdrawiam
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2005-04-09 10:48
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Zabrze
Witam.Kupiłem niedawno 2.5 v6 GT 93r.i chciałem wymienić płyn chłodniczy.Odkręciłem zawór od chłodnicy,obydwa korki oraz gruby wąż na dole chłodnicy,po prawej stronie.Dla pewności dmuchnąłem kilka razy w miejsce wlewu płynu.Okazało się,że wyleciało tylko ok.3l płynu (tyle samo weszło z powrotem),a powinno być 7l.Być może że nie wyleciał z bloku silnika,albo jest tam jakiś zawór którego nie mogę znalezć? I jeszcze jedno pytanie-czy te 7l ma wejść w cały układ chłodzenia tzn.łącznie ze zbiornikiem wyrównawczym?Pewnie to banalnie proste,ale nie chcę niczego spaprać,więc pytam SPECJALISTÓW.Z góry dziękuje za wszelkie informacje.
2.5 V6 GT
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: wymiana plynu chlodzenia
jak wejdziesz pod samochód to na dole chłodnicy po stronie pasażera jest kranik którym spuścisz reszte płynu.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: wymiana plynu chlodzenia
Tomku - on zdjął wąż obok kranika, więc stąd już nie zleci (ew.jakieś krople).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Dokładnie tak jak mówisz Robert,nawet po odkręceniu tego kranika na dole chłodnicy i zdjęciu węża(na dole chłodnicy po prawej)zapaliłem na chwilę silnik żeby wyrzucił resztę płynu.Robiłem tak 2 razy bo nie mogłem uwierzyć,że weszło tylko tyle Mam jeszcze hyundai-a sonatę 2.0 i tam wchodzi 5l.W probasie po wlaniu tych ok.4l cały układ jest pełny.Po zapaleniu silnika weszło jeszcze ok. 100ml-wszystkie węże mają płyn,układ nie jest zapowietrzony,temperatura jest w normie-tak samo jak przed wymianą.Nie widzę żadnej różnicy przed i po.Jedynie co mi się nasuwa na myśl to,że może termostat sie nie otworzył i nie puścił płynu z silnika,gdyż w obydwu przypadkach wymiany silnik miałem tylko trochę nagrzany.Co o tym myślicie?
2.5 V6 GT
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: wymiana plynu chlodzenia
raczej termostat tu nic nie przeszkodzi. termostat tak czy siak ma mały otworek to raz a dwa, że dolną rurą do chłodnicy spłynie czy termostat jest czy go nie ma :d
jeździj i sprawdzaj co jakiś czas czy ci nie brakuje.
jeździj i sprawdzaj co jakiś czas czy ci nie brakuje.
Re: wymiana plynu chlodzenia
witam
najlepszy sposub i najszybszy to wlasnie zdjecie przewodu a nastepne go zagrzac termostat(jesli ktos chce moze zrobic to poprzez zdjecie i załozenie spowrotem przewodu i przy zagrzaniu zdjac spowrotem tylko najlepiej robic to z kanału i trzeba byc bardzo ostroznym) sie otwozy a pompa wody zalatwi reszte tak mi sie wydaje a zeby wszystko mniej wiecej zlecialo ustaw nadmuch na grzanie (dmuchawy nie musisz włanczac)w tedy i z nagrzewnicy syf zleci gdyz w lato wontpie zeby ktos mial na grzanie ustawione wiec plyn w miejscu stoi i jest pominiety obiek czasem nawet jest dobre płukanie ukladu jak sie długo nie wymienia płynu bo syf galanty potrafi sie uzbierac (mianowicie jak jest tak jak by przerdzewialy płyn,koloru pod bronzowy potchodzi)a przy w lewaniu aby dobrze odpowietrzyc tak samo musi byc ustawione na grzanie(czerwone)i jak wlejesz juz to odpal go zeby termostat sie otwozyl,dolej w tedy jeszcze płynu i powinien dobrze sie odpowietrzyc :)PAMIETAJ NIGDY NIE WLEWAJ ZIMNEGO PŁYNU NA ROZGRZANY SILNIK BO GŁOWICE SZLAG TRAFI.NIECH PŁYN TEZ GORĄCY BEDZIE Mam nadzieje ze pomoglem Pozdrawiam
najlepszy sposub i najszybszy to wlasnie zdjecie przewodu a nastepne go zagrzac termostat(jesli ktos chce moze zrobic to poprzez zdjecie i załozenie spowrotem przewodu i przy zagrzaniu zdjac spowrotem tylko najlepiej robic to z kanału i trzeba byc bardzo ostroznym) sie otwozy a pompa wody zalatwi reszte tak mi sie wydaje a zeby wszystko mniej wiecej zlecialo ustaw nadmuch na grzanie (dmuchawy nie musisz włanczac)w tedy i z nagrzewnicy syf zleci gdyz w lato wontpie zeby ktos mial na grzanie ustawione wiec plyn w miejscu stoi i jest pominiety obiek czasem nawet jest dobre płukanie ukladu jak sie długo nie wymienia płynu bo syf galanty potrafi sie uzbierac (mianowicie jak jest tak jak by przerdzewialy płyn,koloru pod bronzowy potchodzi)a przy w lewaniu aby dobrze odpowietrzyc tak samo musi byc ustawione na grzanie(czerwone)i jak wlejesz juz to odpal go zeby termostat sie otwozyl,dolej w tedy jeszcze płynu i powinien dobrze sie odpowietrzyc :)PAMIETAJ NIGDY NIE WLEWAJ ZIMNEGO PŁYNU NA ROZGRZANY SILNIK BO GŁOWICE SZLAG TRAFI.NIECH PŁYN TEZ GORĄCY BEDZIE Mam nadzieje ze pomoglem Pozdrawiam
2,5V6 97r.skunks<lol>
Życie to nie jest bajka,bajke mozemy stwozyc sobie sami:)
Życie to nie jest bajka,bajke mozemy stwozyc sobie sami:)
- dzidzius82
- Posty: 66
- Rejestracja: 2009-03-14 20:56
- Galeria: viewtopic.php?t=15449
- Lokalizacja: united kingdom
Re: wymiana plynu chlodzenia
witam.wymienilem plyn w chlodnicy ale mam male obawy co do mojego zabiegu.a wiec,wylalem caly plyn(odkrecilem kranik w chlodnicy zeby wszystko splynelo),zapalilem silnik i rozgrzalem go do stanu normalnosci(zeby plyn zlecial dokladnie),zgasilem go i wlalem plyn przez korek po lewej stronie silnika.nie wiem dlaczego ale plynw zbiorniczku wyr nie zlecial,ale to nie o to chodzi.wlalem 5,7l plynu ktory mial temp sklepowa.i teraz moje pyt czy istnieje mozliwosc rozwalenia bloku bo wiem ze nie leje sie zimnego plynu na cieply silnik,jakie moga byc obiawy jesli go rozwalilem?
ps.plyn wymienialem ok 16.00 i juz 4 razy dolewalem go (ok 100ml za kazdym razem) zeby pod lewym korkiem bylo pelno.to normalne?
ps.plyn wymienialem ok 16.00 i juz 4 razy dolewalem go (ok 100ml za kazdym razem) zeby pod lewym korkiem bylo pelno.to normalne?
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: wymiana plynu chlodzenia
W kolejności chronologicznej (rosnących numerów tematów), niekoniecznie w pierwszym znajdziesz wyczerpującą odpowiedź, więc przeczytaj wszystkie 4 (bez stresu, aż tyle tego nie ma, żeby nie przebrnąć):
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=5157
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=6795
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6816 (nie zniechęcaj się generacją)
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=8011
A płynu w II GT mieści się rzeczywiście 7.5 litra (ktoś napisał, że tyle co w I, ale tam tylko 7 litrów - tyle, co w 2.0, a w 3.0V6 9.4l).
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=5157
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=6795
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6816 (nie zniechęcaj się generacją)
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=8011
A płynu w II GT mieści się rzeczywiście 7.5 litra (ktoś napisał, że tyle co w I, ale tam tylko 7 litrów - tyle, co w 2.0, a w 3.0V6 9.4l).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- dzidzius82
- Posty: 66
- Rejestracja: 2009-03-14 20:56
- Galeria: viewtopic.php?t=15449
- Lokalizacja: united kingdom
Re: wymiana plynu chlodzenia
wielkie dzieki robert za pomoc,dzieki tobie juz wszystko zrobilem na tip-top.jeszcze raz DZIEKUJE
-- dodano 2009-04-30 01:23 --
a tak swoja droga to mam male pyt.po co sa dwa wlewy przy chlodnicy tzn jeden po prawej przy samej chlodnicy,a drugi po lewej na tym grubym wezu gumowym?czym one sie roznia?czy moglby mi to ktos wytlumaczyc bo jestem laikiem samochodowym a bardzo mnie to ciekawi.dziekuje z gory za odp
pozdrawiam
-- dodano 2009-04-30 01:23 --
a tak swoja droga to mam male pyt.po co sa dwa wlewy przy chlodnicy tzn jeden po prawej przy samej chlodnicy,a drugi po lewej na tym grubym wezu gumowym?czym one sie roznia?czy moglby mi to ktos wytlumaczyc bo jestem laikiem samochodowym a bardzo mnie to ciekawi.dziekuje z gory za odp
pozdrawiam
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: wymiana plynu chlodzenia
Oba odkręcasz, przez ten na rurze (przy silniku) lejesz płyn, przez ten na chłodnicy układ się odpowietrza. O ile dobrze rozumiem.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-10-21 22:04
- Samochód: Ford Probe 2.2GT Turbo
- Lokalizacja: dolnyślask
Re: wymiana plynu chlodzenia
Może ktoś opisze jak odpowietrzyć 2.2 GT turbo
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wymiana plynu chlodzenia
Może nawet jesy opisane w dziale 2.2 turbo?
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-10-21 22:04
- Samochód: Ford Probe 2.2GT Turbo
- Lokalizacja: dolnyślask
Re: wymiana plynu chlodzenia
-- oryginalny post 2014-12-29 14:50 --
To poproszę o link Lub odpowiedz bo to co znalazłem to rozmowy o wszystkim ale nie o odpowietrzeniu 2.2 GT turbo
-- dodano 2014-12-30 12:35 --
Super widzę potok informacji
To poproszę o link Lub odpowiedz bo to co znalazłem to rozmowy o wszystkim ale nie o odpowietrzeniu 2.2 GT turbo
-- dodano 2014-12-30 12:35 --
Super widzę potok informacji
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wymiana plynu chlodzenia
Potok informacji jest u najbliższego mechanika, płatny
Spróbuj tu: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 2A#p296028
Spróbuj tu: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 2A#p296028
- -michal-
- Posty: 982
- Rejestracja: 2011-12-10 03:04
- Samochód: Yugo Koral :P
- Lokalizacja: Lublin, Chełm
Re: wymiana plynu chlodzenia
Pytanie do właścicieli V6
Zakładając, że układ chłodzenia jest sprawny (chłodnica, korek, uszczelki pod głowicami nie wygwizdane).
Zaglądam rano pod korek wlewu płynu chłodniczego (ten po lewej stronie na silniku), ile powinno być tam płynu po sam korek
Zakładając, że układ chłodzenia jest sprawny (chłodnica, korek, uszczelki pod głowicami nie wygwizdane).
Zaglądam rano pod korek wlewu płynu chłodniczego (ten po lewej stronie na silniku), ile powinno być tam płynu po sam korek
Oxanin pierwszej klasy
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wymiana plynu chlodzenia
w zasadzie to tak, a na pewno wypełniony kanał.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wymiana plynu chlodzenia
Nie miałem tam chyba nigdy pełno, ale jak włożyć palec to ma być mokro.
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: wymiana plynu chlodzenia
Witam tym razem w tutejszym wątku
Słuchajcie po wczorajszych zabiegach związanych m.in. z czyszczeniem przepustnicy (całkowity jej demontaż), a tym samym ulaniu nieco płynu chłodzącego (odpięcie od niej węży) zamierzam uzupełnić płyn w układzie chłodzenia. Generalnie chciałbym całkowicie spuścić, a następnie zalać w całości nowy płyn. Gdzieś kiedyś wyczytałem (nie mogę tego tutaj nigdzie teraz odszukać), że aby spuścić starą ciecz gdzieś na bloku znajduje się specjalny korek, i po jego odkręceniu praktycznie całość płynu chłodzącego idzie w kanał. Kojarzy gdzieś ktoś taki temat? Zapytam jeszcze czy ponownie nasuwając przewody gumowe od cieczy chłodzącej na przepustnicę należy je smarować jakimś "ala mazidłem" czy jedynie same metalowe opaski zaciskowe spełnią w 100% swoje zadanie?
Słuchajcie po wczorajszych zabiegach związanych m.in. z czyszczeniem przepustnicy (całkowity jej demontaż), a tym samym ulaniu nieco płynu chłodzącego (odpięcie od niej węży) zamierzam uzupełnić płyn w układzie chłodzenia. Generalnie chciałbym całkowicie spuścić, a następnie zalać w całości nowy płyn. Gdzieś kiedyś wyczytałem (nie mogę tego tutaj nigdzie teraz odszukać), że aby spuścić starą ciecz gdzieś na bloku znajduje się specjalny korek, i po jego odkręceniu praktycznie całość płynu chłodzącego idzie w kanał. Kojarzy gdzieś ktoś taki temat? Zapytam jeszcze czy ponownie nasuwając przewody gumowe od cieczy chłodzącej na przepustnicę należy je smarować jakimś "ala mazidłem" czy jedynie same metalowe opaski zaciskowe spełnią w 100% swoje zadanie?
Nie Sprzedam
Gen II 94
V6 2,5L
Gen II 94
V6 2,5L
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: wymiana plynu chlodzenia
Same opaski wystarczą, a temat z korkiem czytałem chyba na Probe.net jest korek w który wchodzi grzałka płynu do wersji chyba Kanadyjskiej, czy coś w tym stylu. Jak znajdę, podeślę link_/Damian\_ pisze:Zapytam jeszcze czy ponownie nasuwając przewody gumowe od cieczy chłodzącej na przepustnicę należy je smarować jakimś "ala mazidłem" czy jedynie same metalowe opaski zaciskowe spełnią w 100% swoje zadanie?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest