Problemy przy przyspieszaniu (turbo + odcinka)
hej.mam problem.
probe 2,2GL automat-> odcielo mi zaplon podczas jazdy i dopiero zapala jak ostygnie silnik.co ciekawe gdy zapale samochod gdy jest zimny i gdy sobie tak stoi i mruczy to gdy sie nagrzeje to też odcina ten zaplon i dopiero jak ostygnie to zapala znowu.wskaznik temp w normie.woda w chlodnicy jest.co to moze byc?
probe 2,2GL automat-> odcielo mi zaplon podczas jazdy i dopiero zapala jak ostygnie silnik.co ciekawe gdy zapale samochod gdy jest zimny i gdy sobie tak stoi i mruczy to gdy sie nagrzeje to też odcina ten zaplon i dopiero jak ostygnie to zapala znowu.wskaznik temp w normie.woda w chlodnicy jest.co to moze byc?
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
a jest mozliwosc ze to termostat? strasznie cieply(wrecz parzy jak sie go dotknie) jest waz od chlodnicy.swiece i kable nowe.auto jak sie odpali i sie go nie rusza to i tak gasnie po nagrzaniu.
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
termostat nie ma nic do odcięcia .
nie wiem czy jest czujnik odpowiedzialny za wyłączanie silnika gdy jest zbyt gorący ale nie sądzę.
sprawdz te przewody i swiece.
jak to nie pomoże to może podmień kompa
nie wiem czy jest czujnik odpowiedzialny za wyłączanie silnika gdy jest zbyt gorący ale nie sądzę.
sprawdz te przewody i swiece.
jak to nie pomoże to może podmień kompa
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
odcięcie zapłonu
dokładnie wczoraj moje auto miało takie same objawy , jak by odcinało zapłon przy szybkim ruszaniu . Okazało się że filtr na pompce paliwa był zapchany i ograniczał dopływ paliwa
ale mi wlasnie odcielo zaplon..wyzej jest wszystko opisane.palec juz zdjalem i jest rzekomo do wymiany ...OLEY pisze:Jasne, że może.
Ale wydaje mi się, że pomyliliście tematy.
To jest wątek o odcięciu zapłonu, a nie o gaśnięciu samochodu...
objaw jest tym bardziej dziwny ze auto gasnie jak naweet go zapale i go z miejsca nie ruszam ..silnik pracuje dopóki zgasnie i odcina zaplon.dopiero po dluzszej chwili mozna go odpalic.temperatury nie podnosi,termostat dobrym,kable i swiece nowe(3miesieczne NGK)...zarowno na gazie i benzynie tak sie dzieje.
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
- tymooon
- Posty: 72
- Rejestracja: 2008-12-23 19:54
- Galeria: viewtopic.php?t=15874
- Lokalizacja: olsztyn
Re: Odcięcie zapłonu
Mam taki sam problem jak Kriss..czyli odcina mi zapłon wtedy kiedy gwałtownie wcisne gaz do dechy, nie wazne na jakich obrotach i jakim doładowaniu.. po przejechaniu kilku kilometrów czyli jak silnik jest juz cieplutki zapłonu juz nie odcina, natomiast auto jest duzo słabsze jakby turbina pracowała na połowe mocy..na wskazniku pokazuje ze mam prawie 12 psi ale jest zdecydowanie słabszy choć jak mowie nie odcina wtedy zapłonu.. z góry dzieki za pomoc . . .
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Odcięcie zapłonu
Czy masz założoną zwężkę?
Jeżeli tak, to zmień ją na taką o większej średnicy.
Ja mam założoną 0.6 mm i mam identyczne objawy, jak Ty.
Ciśnienie jest zbyt duże i komp odcina zapłon.
Po takim odcięciu komputer zmienia ustawienia na fabryczne i dlatego po każdym odcięciu
samochód już przyśpiesza gorzej.
Zrób doświadczenie.
Wystartuj sobie ostro, aż do odcięcia. potem się zatrzymaj, zgaś silnik na kilka sekund
i spróbuj jeszcze raz.
Jeżeli znów odetnie, to na bank problem zwężki.
Czy zadałeś sobie trud sprawdzenia szczelności dolotu?
Być może masz pęknięte kolanko, które przy lekkim dodawaniu gazu wytrzymuje,
ale przy wciśnięciu gwałtownym gazu podciśnienie powoduje rozszczelnienie kolanka
i zasysanie lewego powietrza, co też może spowodować odcięcie.
Wszystko jest opisane na forum po kilka razy. Wystarczy nauczyć się szukać.
I nie trzeba zakładać nowych tematów. Regulamin kolego!
Każdy następny założony klon usunę bez wyjaśniania powodów.
Jeżeli tak, to zmień ją na taką o większej średnicy.
Ja mam założoną 0.6 mm i mam identyczne objawy, jak Ty.
Ciśnienie jest zbyt duże i komp odcina zapłon.
Po takim odcięciu komputer zmienia ustawienia na fabryczne i dlatego po każdym odcięciu
samochód już przyśpiesza gorzej.
Zrób doświadczenie.
Wystartuj sobie ostro, aż do odcięcia. potem się zatrzymaj, zgaś silnik na kilka sekund
i spróbuj jeszcze raz.
Jeżeli znów odetnie, to na bank problem zwężki.
Czy zadałeś sobie trud sprawdzenia szczelności dolotu?
Być może masz pęknięte kolanko, które przy lekkim dodawaniu gazu wytrzymuje,
ale przy wciśnięciu gwałtownym gazu podciśnienie powoduje rozszczelnienie kolanka
i zasysanie lewego powietrza, co też może spowodować odcięcie.
Wszystko jest opisane na forum po kilka razy. Wystarczy nauczyć się szukać.
I nie trzeba zakładać nowych tematów. Regulamin kolego!
Każdy następny założony klon usunę bez wyjaśniania powodów.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Odcięcie zapłonu
Zamiast zastanawiać się skąd wziąć "zwężkę o większej średnicy" sprawdź, czy ją (dotychczasową) masz a potem po prostu namierz i usuń.
Może być Ci w tym pomocny dotychczasowy właściciel (tzw.telefon do przyjaciela) albo wyszukiwarka na forum.
Publiczność Ci mówi, że masz...
Może być Ci w tym pomocny dotychczasowy właściciel (tzw.telefon do przyjaciela) albo wyszukiwarka na forum.
Publiczność Ci mówi, że masz...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Odcięcie zapłonu
Tylko żeby nie usunął oryginalnej.
Tymooon - oryginalna (fabryczna) ma 1.2 mm i ta ma zostać.
Tymooon - oryginalna (fabryczna) ma 1.2 mm i ta ma zostać.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Re: Odcięcie zapłonu
a tak z ciekawości. Jak najłatwiej/najprościej sprawdzić szczelność układu. Pomijam opaski bo to oczywiste. raczej chodzi o znalezienie ukrytych nieszczelności których nie można dostrzec wzrokowo
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- wacek
- Posty: 176
- Rejestracja: 2006-10-31 12:58
- Galeria: viewtopic.php?t=14682
- Lokalizacja: a z Lasu
Re: Odcięcie zapłonu
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
- tymooon
- Posty: 72
- Rejestracja: 2008-12-23 19:54
- Galeria: viewtopic.php?t=15874
- Lokalizacja: olsztyn
Re: Odcięcie zapłonu
Dzięki panowie za rady.. no zajme się zwężką jak dojde do ładu z przepływomierzem bo rozregulowałem go jak tylko mozna.. no i oczywiście kto by tam zaznaczał ustawienia fabryczne na tym kółeczku Do tego połamalem wtyczke która wchodzi w tą przepływke bo myślałem ze nie łączy;-) no fakt... teraz nie łączy Obecnie auto przerywa, troche sie dusi nawet jak ten wtyk łączy tez ma doła..wyjąłem przepływomierz ze stożkiem - auto odpala tylko tez pracuje nierówno. Wsadziłem z powrotem ..zrobiłem ładnie wtyczke.. no moze nie tak ładnie:p dalej jest to samo no i nawet jak go rozbujam w dalszym ciągu... odcina zapłon he he he Czyli to bedzie problem tej zwężki. No mi chyba wolno tylko paliwo wlewać broń Boże maske podnosić . .
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Odcięcie zapłonu
Najprościej by było, gdybyś podmienił przepływomierz. Założył od innego (sprawnego) auta
i zobaczył jak zachowuje się samochód. Sprawdź dokładnie to nieszczęsne kolanko.
Zdejmij je, zanieś w ciepłe miejsce, obejrzyj dokładnie, "pougniataj", czy nie ma gdzieś pęknięć, czy nie jest sparciałe.
Do tego kolanko wcale nie musi być popękane. Wystarczy, że będzie źle założone i już będzie problem.
Sprawdź wszystkie połączenia rur, opaski. Może stożek masz źle zamontowany?
My tu się rozwodzimy nad zwężką, a może to po prostu Twoje nieumiejętne grzebanie
i kręcenie śrubami narobiło kłopotu.
i zobaczył jak zachowuje się samochód. Sprawdź dokładnie to nieszczęsne kolanko.
Zdejmij je, zanieś w ciepłe miejsce, obejrzyj dokładnie, "pougniataj", czy nie ma gdzieś pęknięć, czy nie jest sparciałe.
Do tego kolanko wcale nie musi być popękane. Wystarczy, że będzie źle założone i już będzie problem.
Sprawdź wszystkie połączenia rur, opaski. Może stożek masz źle zamontowany?
My tu się rozwodzimy nad zwężką, a może to po prostu Twoje nieumiejętne grzebanie
i kręcenie śrubami narobiło kłopotu.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- tymooon
- Posty: 72
- Rejestracja: 2008-12-23 19:54
- Galeria: viewtopic.php?t=15874
- Lokalizacja: olsztyn
Re: Odcięcie zapłonu
Jeszcze co do zwężki panowie... poczytałem o tym jak mozna ją zrobić samemu, no i zrobiłem 0,7mm, teraz pytanie czy bez wjazdu na kanał jestem w stanie dotrzeć do wężyka w którym idzie zwężka? Czy problem z odcinaniem sie juz nie pojawia czy to tylko połowiczy sukces ? Bo chciałbym pozbyć sie tego odcięcia raz na zawsze ... sygnał odcięcia i te szarpnięcie zabija mój związek ;-( Kobieta mówi : coś ty kur.. kupił za samochód!?
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Problem z...niewiadomo.
witam.
Taka sprawa, mam przerobionego kompa zeby powyzej 10 PSI nie przerywal zaplonu.
jest juz tak jest to trza bylo MBC zeby podkrecic troche , wszystko podłonczylem, ustawilem i dzialalo bez problemu.
Ostatnio jednak, na autostradzie probek zwijal sie jak glupi, tak zap..... ze az strach!!!!
poniewaz ciekala mi chlodnica, jakis tydzen puzniej zmienialem na nowa i zauwazylem ze ten wezyk co z turbiny do trojnika idzie (ten maly, patrzac z gory po prawej stronie) byl urwany!!!! oczywiscie odrazu wszystko naprawilem ale...tu problem... dzialo sie cos dziwnego, probek od tego momentu zwijal sie dobrze, ale jak tylko przekroczyl czerwone pole, odrazu redukowal na 7-8 PSI!!! strasznie denerwojące
pomyslalem ze MBC zwalone i kupilem nowe-to samo...za czerwone pole i znowu redukcja cisnienia
ze mialem tego dosc, wywalilem MBC i zamontowalem znowu standart, jak fabrycznie...I NADAL TO SAMO!!!
co to moze byc????
Taka sprawa, mam przerobionego kompa zeby powyzej 10 PSI nie przerywal zaplonu.
jest juz tak jest to trza bylo MBC zeby podkrecic troche , wszystko podłonczylem, ustawilem i dzialalo bez problemu.
Ostatnio jednak, na autostradzie probek zwijal sie jak glupi, tak zap..... ze az strach!!!!
poniewaz ciekala mi chlodnica, jakis tydzen puzniej zmienialem na nowa i zauwazylem ze ten wezyk co z turbiny do trojnika idzie (ten maly, patrzac z gory po prawej stronie) byl urwany!!!! oczywiscie odrazu wszystko naprawilem ale...tu problem... dzialo sie cos dziwnego, probek od tego momentu zwijal sie dobrze, ale jak tylko przekroczyl czerwone pole, odrazu redukowal na 7-8 PSI!!! strasznie denerwojące
pomyslalem ze MBC zwalone i kupilem nowe-to samo...za czerwone pole i znowu redukcja cisnienia
ze mialem tego dosc, wywalilem MBC i zamontowalem znowu standart, jak fabrycznie...I NADAL TO SAMO!!!
co to moze byc????
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Problem z...niewiadomo.
Ja miałem tak samo, że ładował za czerwone pole i zaraz zchodził na 9 psi. Problem leżał w tym że zwężka którą założyłem nie była ściśnieta, zacisnęłem zwężkę i jest git. Przyczyną może być jakiś niedokręcony cybant na wężyku od boosta. Sprawdz szczelność układku może tu leży problem
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: Problem z...niewiadomo.
czyli mam sprawdzic te wszystkie wezyki co od tubiny wchodza tak?
zrobie to jutro, moze cos znajde!
POZDR
zrobie to jutro, moze cos znajde!
POZDR
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Problemy przy przyspieszaniu (turbo + odcinka)
To akurat nie to panowie probek 1 ma przy turbince taki elektroniczny zaworek który otwiera sie przy przekroczeniu doładowania co powoduje otwarcie WG.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: Problemy przy przyspieszaniu (turbo + odcinka)
No to super! i co teraz? jak ten wezyk co do trojnika idzie sie urwal, rwal jak glupi, teraz tez ,ale redukuje cisnienie!
Z tego co napisales ozacza, ze ten elektroniczny zaworek funkcjonuje jak napezy i przy nadcisnieniu redukuje...ale czemu turbina pompuje tak duzo,jesli MBC jest wymontowane i znowu standart?
hmmm
Z tego co napisales ozacza, ze ten elektroniczny zaworek funkcjonuje jak napezy i przy nadcisnieniu redukuje...ale czemu turbina pompuje tak duzo,jesli MBC jest wymontowane i znowu standart?
hmmm
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problemy przy przyspieszaniu (turbo + odcinka)
Pewien jesteś, że wszystko zrobiłeś tak, jak fabryka nakazała?
Każda ingerencja w ciśnienie (zbyt duże zwiększenie doładowania - zwężka, mbc), bez odpowiedniego
dostosowania komputera objawiać się będzie odcięciem zapłonu i przywróceniem przez komputer
fabrycznych ustawień (stąd po odcięciu, ciśnienie doładowania maleje).
Chwilowo ratować się można zgaszeniem auta na kilka sekund, wtedy znów doładowanie będzie
duże, ale tylko jeden raz.
Niestety w taki sposób drastycznie skracamy żywotność turbiny, bo po wyłączeniu silnika nie
jest ona odpowiednio schłodzona...
Każda ingerencja w ciśnienie (zbyt duże zwiększenie doładowania - zwężka, mbc), bez odpowiedniego
dostosowania komputera objawiać się będzie odcięciem zapłonu i przywróceniem przez komputer
fabrycznych ustawień (stąd po odcięciu, ciśnienie doładowania maleje).
Chwilowo ratować się można zgaszeniem auta na kilka sekund, wtedy znów doładowanie będzie
duże, ale tylko jeden raz.
Niestety w taki sposób drastycznie skracamy żywotność turbiny, bo po wyłączeniu silnika nie
jest ona odpowiednio schłodzona...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Problemy przy przyspieszaniu (turbo + odcinka)
Kolego masz MBC, wyreguluj sobie cisnienie tak żeby na każdym biegu ładował bez odcinki. Z tego co zaobserwowałem u siebie to zawsze na niższych biegach było wyższe ciśnienie, a później od 3 biegu w górę odcinał. Tu Oley poratował mnie odpowiednią zwężką i jest dobrze, na każdym biegu ładuje na czerwone pole
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: Problemy przy przyspieszaniu (turbo + odcinka)
I tu walsnie mam problem ktorego nie rozumie i tu napisaelm...nawet jesli MBC skrece na minimalne cisnienie i tak jedzie za czerwone i skreca potem na 8PSI, ale jesli odloncze ten wezyk co z turbiny do trojnika idzie, rwie jak glupi i nie odcina, ale nie zdrowe dla silnika...
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."