Pomocy-bo mnie krew zalewa
Pomocy-bo mnie krew zalewa
Nie mogę znależć przyczyny dlaczego im dłużej jadę,to wolne obroty mi wzrastają przy kolejnych zatrzymaniach.Wystarczy że zgaszę auto na kilka sekund,odpalam i jest ok. obroty około 1000.i znowu w trakcie kolejnych zatrzymań wzrastają do 2500.Czasami nawet więcej.Na benzynie i na gazie tak samo.Problem pojawił się po zmianie płynu chłodzącego,najpierw gasł na wolnych obrotach albo je zawyżał.Po dolaniu płynu przestał gasnąć,ale niestety zawyża je dalej.
Czyścili mi silniczek krokowy,przepustnicę,ustawiali wolne obroty,resetowali komputer,linka do gazu się nie zacina,stożek owijałem szmatą i nic nie pomaga.Rano odpala idealnie,ssanie realizuje prawidłowo,wolne obroty są - a po kilkunastu min. jazdy są coraz wyższe,przy kolejnych zatrzymaniach.
Już sam nie wiem do czego się mam doczepić i o co tu chodzi.POMOCY!!!
Probe 2.0 93r
Czyścili mi silniczek krokowy,przepustnicę,ustawiali wolne obroty,resetowali komputer,linka do gazu się nie zacina,stożek owijałem szmatą i nic nie pomaga.Rano odpala idealnie,ssanie realizuje prawidłowo,wolne obroty są - a po kilkunastu min. jazdy są coraz wyższe,przy kolejnych zatrzymaniach.
Już sam nie wiem do czego się mam doczepić i o co tu chodzi.POMOCY!!!
Probe 2.0 93r
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Dzisiaj mechanik,kolejny z resztą-wymienił kilka możliwych przyczyn zawyżania obrotów i temat olał.
auto może w czasie jazdy powtórnie realizować program ssania,a przyczyną mogą być wadliwe sygnały któregoś czujnika,bo ''zaszedł kamieniem''
lub złe podciśnienie dochodzące do SERWO(pedałem chamulca ''pompuję''i podwyższam mu obroty.I co wy na to???
auto może w czasie jazdy powtórnie realizować program ssania,a przyczyną mogą być wadliwe sygnały któregoś czujnika,bo ''zaszedł kamieniem''
lub złe podciśnienie dochodzące do SERWO(pedałem chamulca ''pompuję''i podwyższam mu obroty.I co wy na to???
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
skoro zmieniałęś płyn i tak zaczęło się dziac to możę zacznij od odpowietrzenia układu chłodzenia.
byc może pompka pompuje wodę i opada ci w jakimś miejscu poziom płynu tak że auto-ssanie nie jest zatopione i po kaszelku...
ja bym sie uczepił procedurki zmiany płynu.
ma ktoś dwójkę i pojęcie czy tak może się dziać? bo w jedynkach to i owszem...
byc może pompka pompuje wodę i opada ci w jakimś miejscu poziom płynu tak że auto-ssanie nie jest zatopione i po kaszelku...
ja bym sie uczepił procedurki zmiany płynu.
ma ktoś dwójkę i pojęcie czy tak może się dziać? bo w jedynkach to i owszem...
Ten układ chłodzenia podobno odpowietrza się sam,przy korku z podziałką jest odpowietrznik,po miesiącu od zmiany powinien się dawno odpowietrzyć.Poziom płynu jest trochę ponad max i już nie opada.Po włączeniu klimy słyszę że się przelewa,ostatnio coś pracuje głośniej ale sądzę że to liście suche które dostały się do nadmuchu.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
układ sam się nie odpowietrza
ESCort pisze:Odpowietrzyć układ.
Wyciagasz przy zapalonym silniku taki wężyk co wchodzi od góry w okolicach przepustnicy.
Jak leci płyn chłodniczy z powietrzem, albo co gorzej samo powietrze to poczekaj aż bedzie leciał sam płyn.
pozdroESCort pisze:W 2.0 dochodzi on do góry przepustnicy. Zapal silnik poszukaj gdzie auto wciąga powietrze , omiń puszke z filtrem i przepływomierz, i tam gdzie zaczyna się aluminiowy korpus powinna wchodzić gumowa rurka. Woda powinna tryskać z wystającej częsci z kolektora a nie z rurki
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok
- jagger
- Posty: 230
- Rejestracja: 2004-09-28 17:39
- Galeria: viewtopic.php?t=5666
W 2.5 jest inaczej niż w 2.0. Rurka dochodzi tam od dołu silnika.
Temat jest opisany dokładnie tutaj:
http://www.ford-probe.net/forum/viewtopic.php?t=1883
Mam nadzieję, ze MODERATORZY potraktują łagodnie (jak to zwykle przed Wigilią) wklejenie tego linka tym bardziej, że już Pimpo wkleił moje wypowiedzi powyżej.
Pozdrawiam
Temat jest opisany dokładnie tutaj:
http://www.ford-probe.net/forum/viewtopic.php?t=1883
Mam nadzieję, ze MODERATORZY potraktują łagodnie (jak to zwykle przed Wigilią) wklejenie tego linka tym bardziej, że już Pimpo wkleił moje wypowiedzi powyżej.
Pozdrawiam
był Probe II '95 16V Silver
jest Carisma 1.8 GDI
jest Carisma 1.8 GDI
- jagger
- Posty: 230
- Rejestracja: 2004-09-28 17:39
- Galeria: viewtopic.php?t=5666
Re: Pomocy-bo mnie krew zalewa
gdzie znajduje sie ten wezyk w 2,5 V6 zeby uklad odpowietrznic? mialby ktos foto?
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
Re: Pomocy-bo mnie krew zalewa
W silnikach 2,5 jest chyba umieszczony z boku -czyli z góry nie widać go.Zdejm ten gumowy dolot powietrza to go zobaczysz.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE