Pisal kiedyś w innym temacie że tak.Dee Jay pisze:TBC i udało ci się wykorzystać te przyciski jako sterowanie radiem???
pozdro
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
macie racje sprawa nie taka prosta...
chcialbym dodac w zegarach probkow z tempomatem jest dodatkowe ustrojstwo, ktore nie wiem jak sie zwie, aczkolwiek jesli mowa o sprzedazy/kupnie kompletu to wiem na 100% ze elektronika zegarow sie rozni. Ja wymienialem u siebie zegary (jakas sciezka mi poszla od obrotomierza) kupilem drugie zegary od tego samego modelu, 2.0 manual, ten sam rocznik, rowniez usa, ba - prawie ten sam przebieg (+5tys km). Po wymianie, tempomat umarł i do dzisiaj sie nie odzywa. Dla testow zalozylem spowrotem tamte zepsute zegary i dziala. Elektronika jest calkiem inna na tylniej scianie zegarow. W wersji z tempomatem jest bardziej skomplikowana. Dodam iz znalazlem na folii drukowanej rozne oznaczenia w stylu V.2 1995 V.3 1995 na moich budzikach, więc to może być ta rożnica. Tempomat dziala pow 40km/h oraz od 3 lub 4 biegu - nie pamietam, tyle u nas tych autostrad. Jeśli komuś pomogłem to się ciesze.
/Roofio Probe II 1995 USA
- wacek
- Posty: 176
- Rejestracja: 2006-10-31 12:58
- Galeria: viewtopic.php?t=14682
- Lokalizacja: a z Lasu
W mojej fałce nie mogę znaleźć wtyczki w którą wpina sie komp z tempomatu (rocznik 97 euro) 
fabryka przez sknerstwo nie wsadziła czy jest a ja nie mogę tego znaleźć ??
w jedynce dołożenie tempomatu zajmuje 2h pracy, wszystkie wtyczki sa wystarczy to co trzeba powpinać.
a jak jest w D.generacji ...da sie go dołożyć ??

fabryka przez sknerstwo nie wsadziła czy jest a ja nie mogę tego znaleźć ??
w jedynce dołożenie tempomatu zajmuje 2h pracy, wszystkie wtyczki sa wystarczy to co trzeba powpinać.
a jak jest w D.generacji ...da sie go dołożyć ??
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Nawiązując do mojego problemu na poprzedniej stronie.
Gumki, które zwierają piny były już wytarte, a druga pęknięta. Są to takie gumki jakie stosuje się w pilotach np. do TV. Zmieniłem gumki i działa.
Gumki, które zwierają piny były już wytarte, a druga pęknięta. Są to takie gumki jakie stosuje się w pilotach np. do TV. Zmieniłem gumki i działa.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
O ile mnie pamięć nie myli, to takie pytanie już zadałeś i dostałeś pozytywną odpowiedź, czyli schemat. A nie myli, bo sam Ci go wklejałem.Dee Jay pisze:Ma może ktoś schemat od tempomatu?

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Sorry robert nie mogłem tego znaleźć ale już mam
I teraz mam kolejne pytanie czy rocznikowo były jakieś różnicę w tempomatach tzn ja probe 93 a docelowy tempomat ma pochodzić z anglika 96

I teraz mam kolejne pytanie czy rocznikowo były jakieś różnicę w tempomatach tzn ja probe 93 a docelowy tempomat ma pochodzić z anglika 96

Ostatnio zmieniony 2008-03-02 16:27 przez Dee Jay, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3615
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
- KASZCZU
- Posty: 572
- Rejestracja: 2004-12-29 16:48
- Galeria: viewtopic.php?t=12249
- Lokalizacja: Kraków
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka
Czy przyciski na kierownicy do sterowania tempomatem są zwykłe, monostabilne, czy coś jeszcze po drodze siedzi i zmienia sygnał?
- basco1984
- Klubowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 2008-09-08 19:06
- Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=14459
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka
Witam
Jak ktoś chce to mam przyciski do sterowania tempomatem i ramke do kierownicy z uchwytami pod przyciski.
Pozdrawiam
Jak ktoś chce to mam przyciski do sterowania tempomatem i ramke do kierownicy z uchwytami pod przyciski.
Pozdrawiam
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos
Trochę czasu minęło ale wreszcie zabrałem się za dołożenie tempomatu. Przyciski na kierownicy są, pedał gazu wymieniony, siłownik zainstalowany i podpięty pod pedał gazu, wiązki przygotowane ale utknąłem na etapie szukania dziury, żeby przeciągnąć wężyk z podciśnieniem z komory silnika do kabiny do pedału hamulca i wiązkę od siłownika do sterownika w kabinie. Może ktoś mógłby strzelić jakieś fotki którędy wchodzi do kabiny ten wężyk i wiązka od siłownika. Przy okazji też w którym miejscu podpięty jest wężyk podciśnienia od siłownika do układu podciśnienia przy kolektorze.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
- basco1984
- Klubowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 2008-09-08 19:06
- Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=14459
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos
Dziś wieczorem postaram się zrobić fotki 
A licznik też już zmienieś ??

A licznik też już zmienieś ??
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos
Dzięki i czekam z niecierpliwością. Licznik nie powinien mieć znaczenia. Wystarczy, podpiąć się pod kabelki od VSS i powinno działać.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos
Darel!
Ty żyjesz!
Miło wiedzieć że Probe ciągle w Twoich rękach

Ty żyjesz!

Miło wiedzieć że Probe ciągle w Twoich rękach

- basco1984
- Klubowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 2008-09-08 19:06
- Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=14459
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: macie racje sprawa nie taka prosta...
I ja to potwierdzam bo próbowałem zmienić zegary to tempomat przestał działaćroofio pisze:.... wiem na 100% ze elektronika zegarow sie rozni. Ja wymienialem u siebie zegary (jakas sciezka mi poszla od obrotomierza) kupilem drugie zegary od tego samego modelu, 2.0 manual, ten sam rocznik, rowniez usa, ba - prawie ten sam przebieg (+5tys km). Po wymianie, tempomat umarł i do dzisiaj sie nie odzywa. Dla testow zalozylem spowrotem tamte zepsute zegary i dziala. Elektronika jest calkiem inna na tylniej scianie zegarow. W wersji z tempomatem jest bardziej skomplikowana. ...

Fotki zrobię jutro bo jak wracam z roboty to jest już ciemno i nie mam jak zrobić zdjęć.
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos
Kopę latRX pisze:Darel!![]()
Ty żyjesz!
Miło wiedzieć że Probe ciągle w Twoich rękach

Sorki za offtopic ale mam andzieję, że MOD wybaczy

Skoro piszesz co piszesz to pewnie coś w tym jest chociaż jak się popatrzy na schamat to nie ma tam specjalnej filozofii i teoretycznie licznik nie powinien mieć znaczenia. To że tempomat się nie włącza moze mieć ziązek z tym, że po wymianie licznika nie dostaje sygnału z VSS. Może jest jakiś nieco inny konektor zubożony o jakieś piny, które ida potem do sterownika tempomatu. Tempomat nie wie, że prędkość przekroczyła wielkość po której powinien zadziałać. Może spróbuj odszukać w wiązce te kabelki które idą od czujnika VSS do licznika i wepnij się w nie bepośrednio wiązką od sterownika tempomatu (dwa kabelki). To oczywiście tylko moje domysłybasco1984 pisze:I ja to potwierdzam bo próbowałem zmienić zegary to tempomat przestał działaćroofio pisze:.... wiem na 100% ze elektronika zegarow sie rozni. Ja wymienialem u siebie zegary (jakas sciezka mi poszla od obrotomierza) kupilem drugie zegary od tego samego modelu, 2.0 manual, ten sam rocznik, rowniez usa, ba - prawie ten sam przebieg (+5tys km). Po wymianie, tempomat umarł i do dzisiaj sie nie odzywa. Dla testow zalozylem spowrotem tamte zepsute zegary i dziala. Elektronika jest calkiem inna na tylniej scianie zegarow. W wersji z tempomatem jest bardziej skomplikowana. ...![]()
Fotki zrobię jutro bo jak wracam z roboty to jest już ciemno i nie mam jak zrobić zdjęć.

Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
- basco1984
- Klubowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 2008-09-08 19:06
- Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=14459
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos
Dzięki 

Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos
Masz może fotki licznika dedykowanego pod tempomatbasco1984 pisze:I ja to potwierdzam bo próbowałem zmienić zegary to tempomat przestał działaćroofio pisze:.... wiem na 100% ze elektronika zegarow sie rozni. Ja wymienialem u siebie zegary (jakas sciezka mi poszla od obrotomierza) kupilem drugie zegary od tego samego modelu, 2.0 manual, ten sam rocznik, rowniez usa, ba - prawie ten sam przebieg (+5tys km). Po wymianie, tempomat umarł i do dzisiaj sie nie odzywa. Dla testow zalozylem spowrotem tamte zepsute zegary i dziala. Elektronika jest calkiem inna na tylniej scianie zegarow. W wersji z tempomatem jest bardziej skomplikowana. ...![]()
Fotki zrobię jutro bo jak wracam z roboty to jest już ciemno i nie mam jak zrobić zdjęć.

Ja rozebrałem liczniki z czarnego i ciekawi mnie płytka pod główną obudową. Jest "wciśnięta" zaraz za prędkościomierzem.
Na jej odwrocie są styki opisane jako "BRAKE", "4 PULSE", "PROVE" I "GND 2".
Zastanawia mnie, po co na prędkościomierz (lub z prędkościomierza) sygnał hamulca

Może czarny miał kiedyś tempomat.
Wrzucam fotki.







Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos
Panowie,
To jak to jest w końcu z tym licznikiem? ma znaczenie przy montażu do auta fabrycznie bez tempomatu??
To jak to jest w końcu z tym licznikiem? ma znaczenie przy montażu do auta fabrycznie bez tempomatu??
- skalpel
- Posty: 216
- Rejestracja: 2010-08-11 19:42
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=23090
- Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia
Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos
Czy montował ktoś w probe taki tempomat jak na załączniku? Lub ma taki tempomat w aucie i mógł by powiedzieć jak połączyć kable razem który z którym.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo