Jak wymienić żarówkę?
Jak wymienić żarówkę?
Problem dla wielu z Was jest pewnie banalny.... Dla mnie nie! Wczoraj wieczorem przepaliła mi się żarówka w lewym leflektorze. Wszystko było by dobrze gdyby nie policjant, który chciał abym ową żaróweczkę wymienił przy nim. Spędziłem na poboczu z nim 45min i nie udało mi się wyciągnąć przepalonej. Jak to zrobić? To przecież [b]MUSI[/b] być proste.
			
			
									
						
							Narazie Proba nie ma...
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
			
						Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
- 
				Gość
 
- 
				Sh(.)(.)ters
 - Posty: 1703
 - Rejestracja: 2004-01-28 21:17
 - Galeria: viewtopic.php?t=5520
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Hehe - musi to umrzeć każdy i tyle 
 
Na początek przygotuj 2 śrubokręty: płaski i gwiazdkę. Odkręcasz 2 śruby z boków reflektora i zdejmujesz plastikową osłonę. Już widzisz reflektor. Z przodu przykręcony jest na 4 śrubki za pośrednictwem delikatnej , metalowej ramki. 2 górne odkręcisz łatwo, dolnych nawet nie próbuj, szkoda czasu bo są niedostępne standardowym śrubokrętem (jestem prawie pewien, że w tym momencie się poddałeś przy policjancie
 ). Delikatnie odginasz metalową rameczkę okalającą reflektor i wyjmujesz go na tyle aby widzieć wiązkę elektryczną (na której końcu w reflektorze zwykle bywa żarówka. 
Właściwie już jesteś w ogródku i witasz się z gąską, ale pamiętaj o kilku rzeczach:
1. Żarówki halogenowe nie lubią być macane paluchami po szkiełku bo podobno szybciej się przepalają i znów 3ba się męczyć
 .
2. Rameczka jest delikatna i nie nadaje się do testów wytrzymałościowych (sprawdziliśmy z Cynkim - długo się ją prostuje po przytrzaśnięciu reflektorem)
 .
3. Jeżeli po skręceniu okaże się, że światła co prawda palą, ale pozostały ci jakieś części (a w szczególności gumki zabezpieczające wiązkę przed wilgocią
 ), to znaczy że masz prze.....
Powodzenia
 
Pzdrv
			
			
									
						
							Na początek przygotuj 2 śrubokręty: płaski i gwiazdkę. Odkręcasz 2 śruby z boków reflektora i zdejmujesz plastikową osłonę. Już widzisz reflektor. Z przodu przykręcony jest na 4 śrubki za pośrednictwem delikatnej , metalowej ramki. 2 górne odkręcisz łatwo, dolnych nawet nie próbuj, szkoda czasu bo są niedostępne standardowym śrubokrętem (jestem prawie pewien, że w tym momencie się poddałeś przy policjancie
Właściwie już jesteś w ogródku i witasz się z gąską, ale pamiętaj o kilku rzeczach:
1. Żarówki halogenowe nie lubią być macane paluchami po szkiełku bo podobno szybciej się przepalają i znów 3ba się męczyć
2. Rameczka jest delikatna i nie nadaje się do testów wytrzymałościowych (sprawdziliśmy z Cynkim - długo się ją prostuje po przytrzaśnięciu reflektorem)
3. Jeżeli po skręceniu okaże się, że światła co prawda palą, ale pozostały ci jakieś części (a w szczególności gumki zabezpieczające wiązkę przed wilgocią
Powodzenia
Pzdrv
..........
.........
.....The Power of Dreams.....
			
						
..............The Power of Dreams.....
- 
				Gość
 
- 
				Sh(.)(.)ters
 - Posty: 1703
 - Rejestracja: 2004-01-28 21:17
 - Galeria: viewtopic.php?t=5520
 - Lokalizacja: Warszawa
 
- nikosnikos
 - Posty: 1022
 - Rejestracja: 2003-07-15 21:40
 - Galeria: viewtopic.php?t=5618
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 
No ja wlasnie przedwczoraj to przerabialem - wymienilem zaroweczke, wszystko poskrecalem i cieszylem sie juz, ze dobrze poszloSh(.)(.)ters pisze: Jeżeli po skręceniu okaże się, że światła co prawda palą, ale pozostały ci jakieś części (a w szczególności gumki zabezpieczające wiązkę przed wilgocią), to znaczy że masz prze.....
Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
			
						
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- 
				Sh(.)(.)ters
 - Posty: 1703
 - Rejestracja: 2004-01-28 21:17
 - Galeria: viewtopic.php?t=5520
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: Jak wymienić żarówkę?
Miałem oryginalnie zamocowany "berecik". Śruby były zalakierowane, więc trzymały bardzo mocno. Z ośmiu śrub udało mi się odkręcić 4. Pozostałe musiałem przewiercić. Poprawiłem gwint M5 i skręciłem nowymi śrubami ze zwykłą podkładką i sprężynujacą. 
Zastanawialiście się ( Ci którzy demontowali "berecik" ) czy nie ma ryzyka że berecik odpadnie w trakcie jazdy, atakowany pędem powietrza ? Na razie nie wymyśliłem jak dodatkowo go zamocować.
Do rozwiercania polecam preparat firmy MOLYDAL - nazwa STAREX. Zdecydowanie łatwiej się wierci.
			
			
									
						
							Zastanawialiście się ( Ci którzy demontowali "berecik" ) czy nie ma ryzyka że berecik odpadnie w trakcie jazdy, atakowany pędem powietrza ? Na razie nie wymyśliłem jak dodatkowo go zamocować.
Do rozwiercania polecam preparat firmy MOLYDAL - nazwa STAREX. Zdecydowanie łatwiej się wierci.
I gen 2.2GT 1991 Opole
			
						- Prezes
 - Klubowicz
 - Posty: 1767
 - Rejestracja: 2008-09-27 13:31
 - Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
 - Galeria: viewtopic.php?t=15588
 - Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
 
Re: Jak wymienić żarówkę?
Ja u mnie obie żarówki wymieniłem na ''czuję''. Co prawda ciężko było ale jest to możliwe. Na początku trzeba kostki wypiac i najgożej jest z gumową osłoną, bo co prawda jest elastyczna, to kostka przeszkadza w jej wyjęciu. No i z tym zatrzaskiem żarówki jest problem żeby wsadzic.. Też nie mogłem odkręcic tych śrub po bokach i dlatego zdecydowałem się na inny sposób i przy okazji wymieniłem jeszcze jedną gumę bo była rozerwana. Przy lampie od strony pasażera jest jeszcze mniej miejsca i długo przy niej siedziałem.
A z ''palcowaniem'' żarówek halogenowych potwierdzam. Kiedyś w tico wymieniałem i dotknąłem, co prawda swieciła ale zrobił się bombel na szkle żarówki co uniemożliwiało późniejsze ustawienie reflektorów.
			
			
									
						
							A z ''palcowaniem'' żarówek halogenowych potwierdzam. Kiedyś w tico wymieniałem i dotknąłem, co prawda swieciła ale zrobił się bombel na szkle żarówki co uniemożliwiało późniejsze ustawienie reflektorów.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
			
						Re: Jak wymienić żarówkę?
Wymieniałem ostatnio reflektor i musiałem wypracować sposób na odkręcenie dwóch dolnych śrubek od metalowej ramki trzymającej klosz. Polecam końcówkę od wkrętarki ( bit ) + klucz płaski 6,5. Potraktowałem śruby uprzednio preparatem "Chemiczny Klucz".
			
			
									
						
							I gen 2.2GT 1991 Opole
			
						