Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Jaki błąd popełnił mechanik ?
- AliRS
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-06-16 16:08
- Samochód: ProbeII 2.5 v6 93r US
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Jaki błąd popełnił mechanik ?
Witam
Moje Probe 2.5 v6 dałem do mechanika ponieważ układ chłodzenia się zapowietrzył i ubywał.
Tenże mechanik wymienił uszczelki spod głowicy, pompę wodną , rozrząd kompletny, termostat i
uszczelki spod dekli.
Przy skręcaniu głowic mechanikowi pękł wałek rozrządu ( ssący) został wymieniony a finał jest taki , że po złożeniu silnik pracuje nierówno. Jaki błąd mógł popełnić mechanik ?
Silnik przy odpaleniu pracował równiuteńko jak nówka .
Ryszard
Moje Probe 2.5 v6 dałem do mechanika ponieważ układ chłodzenia się zapowietrzył i ubywał.
Tenże mechanik wymienił uszczelki spod głowicy, pompę wodną , rozrząd kompletny, termostat i
uszczelki spod dekli.
Przy skręcaniu głowic mechanikowi pękł wałek rozrządu ( ssący) został wymieniony a finał jest taki , że po złożeniu silnik pracuje nierówno. Jaki błąd mógł popełnić mechanik ?
Silnik przy odpaleniu pracował równiuteńko jak nówka .
Ryszard
Probe II 2,5 24-V V6 USA 93 Automat + LPG
- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
Ja tam sie na tym za bardzo nie znam, ale może źle rozrząd złożył
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
super znawcą tych silników nie jestem ale w V6 ustawienie rozrządu jest dość trudne być może pan go źle ustawił, może przy naprawie uszkodziły się kable wysokiego napięcia, może problem ze świecami mnie ostatnio ;/ przez świece nie chodził na jeden cylinder w ogóle. Możliwości jest jeszcze kilka ale nie przychodzą mi teraz do głowy
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy

Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
Znaczy niezłożony pracował równiuteńko, a po złożeniu mrówka zdechła?AliRS pisze:finał jest taki , że po złożeniu silnik pracuje nierówno. Jaki błąd mógł popełnić mechanik ?
Silnik przy odpaleniu pracował równiuteńko jak nówka .

Czy może różnica zimny/nagrzany?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
Jeden zabek pomylki przy zakladaniu walka lub skladania rozrzadu i juz bedzie nierowno pracowal.Objawi sie to spadkiem mocy i silnik nie powinien sie zbyt latwo wkrecac na obroty.Moze tez zaczac np. dymic lub strzelac w wydech 

Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- TYGRYSEX
- Posty: 1713
- Rejestracja: 2008-03-19 15:25
- Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14841
- Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
A nie szarpie ci auto ? Bo wynika z tego że nim jechałeś ... Jak ja miałem przeskok paska o jeden ząb szarpało autem niesamowicie , obroty falowały a mieszanka strzelała z rury jak napisał Ero .
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
Taaa i smoki były też
parskały i ogniem strzelały
Rozumiem kilka ząbków na pasku ale jeden
i,aż takie efekty
Ale ponoć bajki są dobre na sen
- dobranoc
Pzdr. & c ya..





Ale ponoć bajki są dobre na sen



Pzdr. & c ya..

- TYGRYSEX
- Posty: 1713
- Rejestracja: 2008-03-19 15:25
- Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14841
- Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
A nie szarpie ci auto ? Bo wynika z tego że nim jechałeś ... Jak ja miałem przeskok paska o jeden ząb szarpało autem niesamowicie , obroty falowały a mieszanka strzelała z rury jak napisał Ero .Ero pisze:Jeden zabek pomylki przy zakladaniu walka lub skladania rozrzadu i juz bedzie nierowno pracowal.Objawi sie to spadkiem mocy i silnik nie powinien sie zbyt latwo wkrecac na obroty.Moze tez zaczac np. dymic lub strzelac w wydech
Jeśli czegoś w mojej wypowiedzi 2Ya nie zrozumiałeś , to ci wytłumaczę : potwierdziłem przypuszczenia Ero bo sam miałem taki przypadek :
-Objawi sie to spadkiem mocy

-silnik nie powinien sie zbyt latwo wkrecac na obroty

-Moze tez zaczac np. dymic lub strzelac w wydech

A tego , że się tylko do mojej wypowiedzi przyczepiłeś , a nie Ero , pozostawię bez komentarza ...
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
TYGRYSEX pisze:A nie szarpie ci auto ? Bo wynika z tego że nim jechałeś ... Jak ja miałem przeskok paska o jeden ząb szarpało autem niesamowicie , obroty falowały a mieszanka strzelała z rury jak napisał Ero .Ero pisze:Jeden zabek pomylki przy zakladaniu walka lub skladania rozrzadu i juz bedzie nierowno pracowal.Objawi sie to spadkiem mocy i silnik nie powinien sie zbyt latwo wkrecac na obroty.Moze tez zaczac np. dymic lub strzelac w wydech
Jeśli czegoś w mojej wypowiedzi 2Ya nie zrozumiałeś , to ci wytłumaczę : potwierdziłem przypuszczenia Ero bo sam miałem taki przypadek :
-Objawi sie to spadkiem mocyszarpało autem niesamowicie
-silnik nie powinien sie zbyt latwo wkrecac na obrotyobroty falowały
-Moze tez zaczac np. dymic lub strzelac w wydechmieszanka strzelała z rury
A tego , że się tylko do mojej wypowiedzi przyczepiłeś , a nie Ero , pozostawię bez komentarza ...
To teraz tak lecimy, przynajmniej zabłyśniesz

Po1 - dziękuję za wytłumaczenie ale ja sie nie znam więc dalej nie rozumiem jak mozna uzyskać takie efekty poprzez przestawienie 1 ząbka na pasku rozrządu

Czy liczy się ząbek na kółku przy wale czy jakiś ząbek na kółku przy 4 wałkach rozrzadu

Dlaczego ma dymic i strzelać


Po2 - Zgadzam się z tym (to na wypadek gdybys nadal nie rozumiał),iż przestawienie rozrządu/przeskoczenie paska może i ma taki sam lub podobny wpływ na zachowanie jednostki silnikowej ale nadal się będe upierał,iz 1 ząbek jak jaskółka wiosny nie czyni..choć oznajmia nam ją

Po3 - Skąd wniosek,iż się przyczepiłem do twojej wypowiedzi




Po4 - nie pisz mi tu kolorowymy literkami,bo nie jestes moim nauczycielem czy tez wykładowcą ,a jakbyś znał dobre zwyczaje to byś wiedział do czego służą kolory na forum.. no ale pomijam już tą kwestię,bo nie będę ci robił przykrości

Dziękuję


Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
Ja bym tam najpierw sprawdził czy wszystko dobrze podłączył jak ściągał głowice to trochę rozbierał może się okazać że gdzieś źle coś podłączył jakiś wężyk od podciśnienia niekoniecznie to musi być rozrząd.
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
2ya jako ze wiekszosc uzytkownikow aut ma np. przestawiony tez zaplonik to uwierz mi ze jeden zabek moze czynic cuda.Sam skladalem swoj rozrzad 2 razy bo za pierwszym razem sie machnalem o jeden zabek i efekty byly takie ze na wolnych obrotach autko nierowno pracowalo i strzelalo sobie w wydech(nie pisze tu o ogniu z rury tylko o bulgotaniu w wydechu).Po ponownym zlozeniu tym razem dobrze wszystkie te efekty zniknely.
Nie twierdze ze u kazdego tak bedzie ale ja mialem i dlatego zapytalem kolegi.Ale skoro znasz sie lepiej to zawsze mozesz Ty pomoc koledze.
PS po cos sa znaki na rozrzadzie zeby sie ich trzymac, i po to sie ich tak rygorystycznie trzyma i sklada nieraz po 2 razy zeby bylo wsio oki.Jak by to nie mialo znaczenia to wszyscy mechanicy mieliby to w d[r]...[/r].
Nie twierdze ze u kazdego tak bedzie ale ja mialem i dlatego zapytalem kolegi.Ale skoro znasz sie lepiej to zawsze mozesz Ty pomoc koledze.
PS po cos sa znaki na rozrzadzie zeby sie ich trzymac, i po to sie ich tak rygorystycznie trzyma i sklada nieraz po 2 razy zeby bylo wsio oki.Jak by to nie mialo znaczenia to wszyscy mechanicy mieliby to w d[r]...[/r].
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
Ten szit pod maska w Probe to nie szwajcarski zegarek
chociaż wiadomo,że znaki sa po coś nie bez powodu - są to odniesienia do prawidłowej pracy motoru lecz często jeśli robisz jakieś auta zauważ ,iż mimo znaków na kółkach i głowicy nie pokrywają sie idealnie (róznica minimalna ale zawsze) i auto chodzi bez problemu.
Dlatego nadal uważam,iż 1 ząbek nie robi tragicznej różnicy - może wtedy być minimalnie opóźniony lup wyprzedzony czas otwarcia lub zamknięcia zaworów ssących i wydechowych.
I oczywiście popieram,że aby wszystko grało należy trzymac się wytycznych dla danego motoru.
Natomiast jeśli ktoś miał dośc mocno planowaną głowicę wtedy już może być spora różnica przez ten 1 ząbek na pasku.
Jak ktoś ma jeszcze jakieś mody porobione w silniku czyli zmieniają nam się wartości fabryczne to juz tez inna bajka.
Nie znam sie lepiej i nie znam sie na wszystkim,popełniam błędy jak każdy i nie jestem encyklopedią motoryzacyjna ani żadna inną ale lubię rzeczowe odpowiedzi,proste i szczere ,a nie straszenie dzieci bajką o złym wilku z własnym dobudowanym watkiem w tej bajce
Poza tym jesli moge to pomoge - i ta dewiza w moim przypadku jest niezmienna,od zawsze chociaż sczerze to zaczynam w nią czasem powątpiewać..
Dzięki Ero,że nie pisałeś na kolorowo
i,że potrafisz uargumentować swój przypadek,bo o to chodzi,a nie wypisywanie bajek,bo ja tak miałem,bo ten ktoś tak miał
Odnośnie jeszcze wypowiedzi kolorowej "rezydenta" Tygrysa - jak pamiętam pisał kiedyś ,iż sam wymieniał rozrząd na podstawie rysunku z forum - więc chętnie przeczytam jakieś konkrety z jego strony..
Pzdr. & c ya..

Dlatego nadal uważam,iż 1 ząbek nie robi tragicznej różnicy - może wtedy być minimalnie opóźniony lup wyprzedzony czas otwarcia lub zamknięcia zaworów ssących i wydechowych.
I oczywiście popieram,że aby wszystko grało należy trzymac się wytycznych dla danego motoru.
Natomiast jeśli ktoś miał dośc mocno planowaną głowicę wtedy już może być spora różnica przez ten 1 ząbek na pasku.
Jak ktoś ma jeszcze jakieś mody porobione w silniku czyli zmieniają nam się wartości fabryczne to juz tez inna bajka.
Nie znam sie lepiej i nie znam sie na wszystkim,popełniam błędy jak każdy i nie jestem encyklopedią motoryzacyjna ani żadna inną ale lubię rzeczowe odpowiedzi,proste i szczere ,a nie straszenie dzieci bajką o złym wilku z własnym dobudowanym watkiem w tej bajce

Poza tym jesli moge to pomoge - i ta dewiza w moim przypadku jest niezmienna,od zawsze chociaż sczerze to zaczynam w nią czasem powątpiewać..
Dzięki Ero,że nie pisałeś na kolorowo


Odnośnie jeszcze wypowiedzi kolorowej "rezydenta" Tygrysa - jak pamiętam pisał kiedyś ,iż sam wymieniał rozrząd na podstawie rysunku z forum - więc chętnie przeczytam jakieś konkrety z jego strony..
Pzdr. & c ya..

- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
panowie nie kłucie się nie jestem asem motoryzacji co nie co wiem - i mogę powiedzieć bez wahania że jeden ząbek może powodować takie efekty - śmieszne jest to że w wiekszości samochodów przy wymianie paska na jednym kole ząbek wychodzi w połowie mimo że są znaki dobrze - myślę że to jest spowodowane że nowy pasek jest nie rozciągnięty i może ma tyle samo ząbków a wychodzą w połowie i przez to można go źle założyć, właśnie o ten jeden ząbek ;]
a tak w ramach dygresji powiem ze mój zdolny kuzyn po szkole samochodowej
jak wymieniał pasek w swoim peugeocie postępując zgodnie z książką założył rozrząd tak ze samochód nie chciał zapalić - i co okazało się ze jakimś cudem założył pasek tak ze nie pokrzywiło zaworów ;D ale któreś kółko było o 180 stopni przekręcone - nawet szkoleni ;D mechanicy się mylą.
a tak w ramach dygresji powiem ze mój zdolny kuzyn po szkole samochodowej

Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy

Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
Ano 2ya moge potwierdzic ze w naszym probie 2.5 nie da rady idealnie ustawic paska bo znaki sie nie pokryja
Zebym nie wiem jak kombinowal to jeden znak zawsze wychodzil w przerwie miedzy zabkami 


Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
JEden zabek nie robi roznicy, u mnie byla roznica o jeden zabek i auto smigalo bez problemu, ale moze wrocmy do sedna tematu. Alirs napisz czy te objawy wystepuja caly czas czy np tylko po rozgrzaniu silnika, jak auto zachowuje sie w czasie jazdy czy ma moc czy ciagnie rowno, czy nie równa praca wystepuje np tylko na wolnych obrotach
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Czarne 2.5V6 USA 92r
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3615
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
Zapłon na pewno jest dobrze ustawiony
Skoro silnik zaraz po odpaleniu pracował wzorowo to "coś" musiało się rozregulować/przestawić.
Rozrząd mógł przeskoczyć i nie koniecznie tylko o jeden ząbek, szukanie przyczyny zacząłbym od ponownego sprawdzenia ustawień rozrządu.
Chociaż kiedyś zdarzyło mi się też że ściął się klin na kole rozrządu- na zgaszonym silniku wszystko niby było sztywne, ale rozrząd całkowicie pomieszany( pomimo że chwilę wcześniej ustawiłem wszystko odpowiednio), po rozebraniu rozrządu okazało się że koło się kręci a wałek stoi w miejscu.

Skoro silnik zaraz po odpaleniu pracował wzorowo to "coś" musiało się rozregulować/przestawić.
Rozrząd mógł przeskoczyć i nie koniecznie tylko o jeden ząbek, szukanie przyczyny zacząłbym od ponownego sprawdzenia ustawień rozrządu.
Chociaż kiedyś zdarzyło mi się też że ściął się klin na kole rozrządu- na zgaszonym silniku wszystko niby było sztywne, ale rozrząd całkowicie pomieszany( pomimo że chwilę wcześniej ustawiłem wszystko odpowiednio), po rozebraniu rozrządu okazało się że koło się kręci a wałek stoi w miejscu.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- AliRS
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-06-16 16:08
- Samochód: ProbeII 2.5 v6 93r US
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: Jaki błąd popełnił mechanik ?
Witam,
Przy odbiorze od mechanika , już na wolnych obrotach silnik pracował nie równo (tylko na wolnych obrotach). Nie wiem czy żle założony rozrząd , czy dostaje lewe powietrze, fakt że chłodzenie silnika jest teraz idealne .
Dzisiaj wracałem z Wrocławia do Brzegu i Probe nie chciało się wkręcać powyżej 130 km/h '' jakby była powyżej blokada prędkości ''
i to wszystko dzieje się po naprawie u mechanika , może to tylko przypadek , lub zbieg okoliczności.
Ryszard
Przy odbiorze od mechanika , już na wolnych obrotach silnik pracował nie równo (tylko na wolnych obrotach). Nie wiem czy żle założony rozrząd , czy dostaje lewe powietrze, fakt że chłodzenie silnika jest teraz idealne .
Dzisiaj wracałem z Wrocławia do Brzegu i Probe nie chciało się wkręcać powyżej 130 km/h '' jakby była powyżej blokada prędkości ''
i to wszystko dzieje się po naprawie u mechanika , może to tylko przypadek , lub zbieg okoliczności.
Ryszard
Probe II 2,5 24-V V6 USA 93 Automat + LPG