Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
immobiliser, immo - gdzie jest?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Zamiast sygnału otwarcia poprzez opornik na biało/zielony przewód wystarczy zmasować przewód żółto/czerwony (idący od zamka).
Jeśli się mylę, to niech ktoś mnie poprawi.
Czyli zamiast sterować dwoma plusami (w tym 1 przez opornik) będzie sterowanie plusem (zamykanie, do biało/zielonego przewodu jak we wcześniejszych opisach, bez żadnego opornika) i minusem do przewodu idącego od cylinderka.
Nie mam pojęcia tylko, czy starczy pojedynczy sygnał, czy należy zmasowanie tego przewodu utrzymywać aż do ponownego zamknięcia drzwi. Łatwiej byłoby, gdyby wystarczył krótki sygnał, bo w przeciwnym przypadku trzeba dodać jakieś proste podtrzymanie.
Pozostaje poczekać na czyjąś relację z frontu.
Jeśli się mylę, to niech ktoś mnie poprawi.
Czyli zamiast sterować dwoma plusami (w tym 1 przez opornik) będzie sterowanie plusem (zamykanie, do biało/zielonego przewodu jak we wcześniejszych opisach, bez żadnego opornika) i minusem do przewodu idącego od cylinderka.
Nie mam pojęcia tylko, czy starczy pojedynczy sygnał, czy należy zmasowanie tego przewodu utrzymywać aż do ponownego zamknięcia drzwi. Łatwiej byłoby, gdyby wystarczył krótki sygnał, bo w przeciwnym przypadku trzeba dodać jakieś proste podtrzymanie.
Pozostaje poczekać na czyjąś relację z frontu.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





Re: immo
Wielkie dzięki za to zdjęcie rozebranego kluczyka.
Mój probek stoi od miesiąca czasu bo poprzedni właściciel dorabiał kluczyk i ten mały biały element przykleił tandetnie taśmą izolacyjną do stacyjki. Kiedyś się to po prostu przesunęło i immo odcinał zapłon (czy paliwo nie wiem) gdyby nie to zdjęcie to bym go chyba na szrot oddał
Wielkie dzięki VooDoo

Mój probek stoi od miesiąca czasu bo poprzedni właściciel dorabiał kluczyk i ten mały biały element przykleił tandetnie taśmą izolacyjną do stacyjki. Kiedyś się to po prostu przesunęło i immo odcinał zapłon (czy paliwo nie wiem) gdyby nie to zdjęcie to bym go chyba na szrot oddał
Wielkie dzięki VooDoo



Prob 16V 97r Scotland UK
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
Re: immo
widzicie, jak zdjęcie sprzed 4 lat moze poprawić humorek. hehehe
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Re: immo
Nie ma jakiegos sposobu na wywalenie tego immo? Chyba mi sie ten maly bialy element w kluczyku popsul i niemoge za cholere odpalic. Wiem, ze to nie miejsce na takie pytania, ale mi to raczej nie ukradna nawet jakbym kluczyk w srodku zostwil, no chyba ze dzieci
Szkocja to nie Polska 


Prob 16V 97r Scotland UK
- crupek
- Posty: 636
- Rejestracja: 2006-07-21 20:45
- Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
- Galeria: viewtopic.php?t=9043
- Lokalizacja: Głogów Wrocław
Re: immo
A skąd masz pewność że to IMMO
W 96-97 ta usterka zostala poprawiona i nie da sie obejsc immo tak jak to mozna bylo zrobic w 94-95
Jezeli by Ci padlo to biale cos w kluczyku
To auto by odpalilo na sekunde po czym zgaslo, tak sie dzieje gdzy odpalasz (auto z immo) dorobionym kluczykiem bez pestki
Jezeli Ci auto nie odpala w ogole to na 100%
Wystarczy ze przeczyscisz wtyczke czujnika polozenia wału! Bo w w 96-97 modul i immo nie pada
Chyba ze masz skrajny przypadek i padly Ci Halle ...

W 96-97 ta usterka zostala poprawiona i nie da sie obejsc immo tak jak to mozna bylo zrobic w 94-95
Jezeli by Ci padlo to biale cos w kluczyku

To auto by odpalilo na sekunde po czym zgaslo, tak sie dzieje gdzy odpalasz (auto z immo) dorobionym kluczykiem bez pestki
Jezeli Ci auto nie odpala w ogole to na 100%
Wystarczy ze przeczyscisz wtyczke czujnika polozenia wału! Bo w w 96-97 modul i immo nie pada
Chyba ze masz skrajny przypadek i padly Ci Halle ...
Re: immo
No wlasnie dokladnie tak sie dzieje. Juz kiedys mialem ten problem. Mam dorabiany kluczyk i ten bialy element przyklejam do stacyjki. Jednak ostatnio zauwazylem ze ten maly szklany element sie porusza i chyba cos nie styka w srodku albo porostu sie popsulo. Na razie tego nie bede rozbieral. Odpala na sekundke po czym gasnie. Jak krece za czesto to wogole nie odpala nawet na sekunde. Teraz to sie bardziej przejmuje tym ze auto stoi w nieodpowiednim miejscu i policja sie moze zainteresowac a nie chce mi sie im tlumaczyc dlaczego tam stoi.
Najchetniej bym to immo poprostu rozlaczyl. Mi to i tak do niczego nie jest potrzebe. nie raz juz zapomnialem zamknac i nic nie zginelo. Zreszta wielu moim znajomym sie zdarza.
Nawet alarm mi niepotrzebny bo i tak tylko mi sie go zdarza przypadkiem uruchomic
Jak kiedys do Polski wroce to sie bede nad takimi sprawami zastanawial
-- dodano 2009-05-08 20:24 --
A gdybym chciał przełożyć pestkę z kluczyka i immobilaizer z innego probka to by zadziałało?
Gdzie się zapisuje kod z kluczyka? W której części? W tym immo co jest na zdjęciu powyżej?
Najchetniej bym to immo poprostu rozlaczyl. Mi to i tak do niczego nie jest potrzebe. nie raz juz zapomnialem zamknac i nic nie zginelo. Zreszta wielu moim znajomym sie zdarza.
Nawet alarm mi niepotrzebny bo i tak tylko mi sie go zdarza przypadkiem uruchomic
Jak kiedys do Polski wroce to sie bede nad takimi sprawami zastanawial

-- dodano 2009-05-08 20:24 --
A gdybym chciał przełożyć pestkę z kluczyka i immobilaizer z innego probka to by zadziałało?
Gdzie się zapisuje kod z kluczyka? W której części? W tym immo co jest na zdjęciu powyżej?
Prob 16V 97r Scotland UK
Re: immo
Też mam problem z immo. Probek przestał palić z dnia na dzień . Aparat zapłonowy na 99% okey bo nie cały miesiąc temu był w yakuzie w turoniu i dostał nowy moduł cewkę i kopułkę. Iskra też dziwna bo pojawia się raz na jakiś czas a immo nie puszcza rozrusznika za każdym razem. Próbowałem je naprawić wg tego fixa z angielskiej strony ale luty wyglądają okej a parę kabli z wtyczki zostało odciętych i połączonych przez przekaźnik:/ też poddałem się . czy ktoś może mi pomóc jak go odłączyć na stałe lub zdiagnozować czy działa okej lub gdzie leży problem?? Ps immo z 94r.
Ford Probe 2.0 16v 1994r.
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: immo
witam
ja też chyba nie mam immo a mam 95r nie mam nic w kluczyku i nie mam pilota .auto sprowadzone z rajchu.odpala normalnie .jak sprawdzić czy w aucie jest immo bez rozkręcania czego kolwiek (jestem po szpitalu i niebardzo mam siły na szukanie)chcę założyć alarm i pilot jest razem z kluczykiem do dorobienia. co myślicie o tym . pozdrawiam 


JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Re: immo
u mnie chyba antenka ni bardzo ma zasięg, przykleili mi pestkę bezpośrednio do środka do antenki. Gdzieś już ktoś radził żeby zmienić stacyjkę i to pomaga, podobno antenki często padają.
Co do tego probe z 95 nie wiem czy jest zamontowane immo ale ja też z rok jeździłem zanim sobie uświadomiłem, że mam. Proponuję sprawdzić okolice antenki jeśli kluczyk był dorabiany pestka może być gdzieś tam zamocowana na stałe.
Tak myślę że samo to że się ma tą antenkę wokół stacyjki powinno świadczyć że się ma immo.
Co do tego probe z 95 nie wiem czy jest zamontowane immo ale ja też z rok jeździłem zanim sobie uświadomiłem, że mam. Proponuję sprawdzić okolice antenki jeśli kluczyk był dorabiany pestka może być gdzieś tam zamocowana na stałe.
Tak myślę że samo to że się ma tą antenkę wokół stacyjki powinno świadczyć że się ma immo.
Prob 16V 97r Scotland UK
Re: immo
Ta antenka to też tzw: koronka immo lub czytnik lub pętla immobilisera .
Jeśli chodzi o tzw: pestkę (czyli transponder) doklejaną na stałe do "antenki" musi byc odpowiednio ułożona względem pętli i nie może byc luźna,bo potem są jaja takie,że auto jedzie gaśnie i koniec,za jakiś czas znów zapali lub już wcale itd .,a ludzie tną kable,dorabiaja moduły itd..
Pzdr. & c ya..
Jeśli chodzi o tzw: pestkę (czyli transponder) doklejaną na stałe do "antenki" musi byc odpowiednio ułożona względem pętli i nie może byc luźna,bo potem są jaja takie,że auto jedzie gaśnie i koniec,za jakiś czas znów zapali lub już wcale itd .,a ludzie tną kable,dorabiaja moduły itd..
Pzdr. & c ya..

- Lapeno
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-03-23 20:55
- Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
- Galeria: viewtopic.php?t=15929
- Lokalizacja: Łódź i okolice
Re: immo
Najlepiej sprawdzic czy fizycznie masz czy nie masz o tutaj >konrad6 pisze: (...) Tak myślę że samo to że się ma tą antenkę wokół stacyjki powinno świadczyć że się ma immo.
sonda FS 2.0 16v '94
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: immo
witam i dzięki za podpowiedź. sprawdzę to miejsce i odpiszę . mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie czy jeśli okaże się że jest immo to czy przy instalacji alarmu nie uaktywni się to immo,wspomne że alarm który mam do zamontowania trzeba podłączyć pod pompę poliwa i zapłon. pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2009-06-05 22:37 przez arko, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Re: immo
Immo to osobna kwestia,a alarm jak chcesz sobie dołożyć to osobna - immo robi swoje,a alarm dodatkowo bedzie robił swoje.
Przynajmniej tak mi sie wydaje
Pzdr. & c ya..
Przynajmniej tak mi sie wydaje

Pzdr. & c ya..

- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: immo
sprawdziłem to miejsce i ima brak ale między kiarowcą a pasażerem znalazłem jakieś dziwne przeróbki z kostką i myślę że ktoś to przerabiał i wyeliminował immo
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Lapeno
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-03-23 20:55
- Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
- Galeria: viewtopic.php?t=15929
- Lokalizacja: Łódź i okolice
Re: immo
No wiesz
u mnie na bank immo nie ma! za to najlejki na szybach mówią co innego hehhee też je macie?

sonda FS 2.0 16v '94
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: immo
naklejki i owszem są ale problemy się zmiejszają prznajmniej o immo
pozdrawiam

JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Re: immobilajzer- gdzie on jest?
Witam.
Czy jest możliwosc calkowitego wywalenia immo z proba z roku 97?
Czy jest możliwosc calkowitego wywalenia immo z proba z roku 97?
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: immobilajzer- gdzie on jest?
u mnie ktoś już to przerobił porobił jakieś zworki wtyczce i to działa to znaczy immo zostało odłączone myślę że dobry elektryk da sobie radę samemu będzie trudno jak wrócę do domu to zrobię zdjęcie . pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2009-08-03 10:45 przez arko, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Re: immobilajzer- gdzie on jest?
Czeli tak rozwiązanie ze zwieraniem pinów w wtyczce można zastosować w probe do 95 roku, gdzie było OBD1 więc skoro zamontuje wiązke z OBD1 to pozwieram piny i bedzie sprawa załatwiona z IMMO, pozostaje tylko jeden problem, mianowicie:

W wiąze z OBD1 nie ma wtyczki która jest zaznaczona na zdjęciu, a wiązce z OBD2 jest,
wydaje mi się że wlaśnie ona jest związana z immo ponieważ jak odłącze te kostke to auto odpala, zapala się kluczyk i auto gaśnie po około 5 sekundachd.
Ma któś jakiś schemat wiązki elektrycznej w probe, schemat immo? Co do czego idzie itD?
Pozdro

W wiąze z OBD1 nie ma wtyczki która jest zaznaczona na zdjęciu, a wiązce z OBD2 jest,
wydaje mi się że wlaśnie ona jest związana z immo ponieważ jak odłącze te kostke to auto odpala, zapala się kluczyk i auto gaśnie po około 5 sekundachd.
Ma któś jakiś schemat wiązki elektrycznej w probe, schemat immo? Co do czego idzie itD?
Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
-
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-03-25 18:50
- Samochód: była skoda superb
- Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce
Re: immobilajzer- gdzie on jest?
czy każdy probe II gen. ma immo???
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: immobilajzer- gdzie on jest?
wydaje mi się że każdy ma immo chyba że tak jak u mnie ktoś wcześniej robił przeróbki
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: immobilajzer- gdzie on jest?
Masz racjęarko pisze:wydaje mi się że każdy ma immo

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: immobilajzer- gdzie on jest?
pomylić się rzecz ludzka
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: immobilajzer- gdzie on jest?
Tylko po co wprowadzać w błąd innych?