Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Witam niedawno pojawił mi sie poważny problem z moim probe, mianowicie chodzi o to że wogle nie dochodzi napiecie do samochodu zadna lapmka kontrolka czy nawet zaroweczka sie nie zaswieci... tak jak by nie bylo akumulatora. podlaczylem naladowany akumulator posprawdzalem bezpieczniki łącznie z głównym i nic zero reakcji na cokolwiek:( nie mam pomyslu co to moze byc... prosze podpowiedzcie moj probe to 2.5 V6 93r. a najbardziej bym byl wdzieczny gdyby ktos z Białegostoku podjechał do mnie i zobaczył o co kaman bo juz trace wszystkie nadzieje... napiszcie co o tym sadzicie. Jak by ktos mial mozliwosc podjechac to prosze o kontakt 512 966 873.
(jesli taki watek juz byl to przepraszam ale szukalem naprawde dlugo bez skutku dlatego serdecznie prosze o pomoc bo serce mnie boli ze probe stoi)
-- dodano 2009-04-20 16:25 --
A i jeszcze dodam ze sprawdzalem miernikiem i za klemami i bezpiecznikami jest napiecie a dalej nie mialem jak sprawdzic zbytnio.... nawet na przewody od innego samochodu probowalem i nic jak zaklety a ja jak ten pustelnik bez mojego probe:(
(jesli taki watek juz byl to przepraszam ale szukalem naprawde dlugo bez skutku dlatego serdecznie prosze o pomoc bo serce mnie boli ze probe stoi)
-- dodano 2009-04-20 16:25 --
A i jeszcze dodam ze sprawdzalem miernikiem i za klemami i bezpiecznikami jest napiecie a dalej nie mialem jak sprawdzic zbytnio.... nawet na przewody od innego samochodu probowalem i nic jak zaklety a ja jak ten pustelnik bez mojego probe:(
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 2008-10-01 11:01
- Samochód: Jeep Cherokee,'90, 4 litry+LPG
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
A w skrzynce bezpieczników tej wewnątrz auta sprawdzałeś czy masz napięcie ??
lewa strona(strona kierowcy) nieopodal pedału sprzęgła, po jego lewej stronie, jest tam taka puszeczka- może tam coś nie halo??
lewa strona(strona kierowcy) nieopodal pedału sprzęgła, po jego lewej stronie, jest tam taka puszeczka- może tam coś nie halo??

historia:
-kadet gsi,ciemny fiolet metalik, 2,0 8v '94
-civic 4gen,morski, 1,5 D15B1 '91
-passat b4, szary, 1,8+kompresor g60 '92
-ibiza, niebieska, 1,4 mpi '97
-PROBE, czerwone, 2,0 16V, II gen. '96 - SPRZEDANE
-ukochane autko
-frontera, srebrna, 2,3 TDI '92
-megane ph1,wisienka, 1.6 '97
-cherokee,biały, 4,0 '90
i kilka innych terenówek....
JEST: E36 coupe, zielony, 2.0 '92
-kadet gsi,ciemny fiolet metalik, 2,0 8v '94
-civic 4gen,morski, 1,5 D15B1 '91
-passat b4, szary, 1,8+kompresor g60 '92
-ibiza, niebieska, 1,4 mpi '97
-PROBE, czerwone, 2,0 16V, II gen. '96 - SPRZEDANE

-frontera, srebrna, 2,3 TDI '92
-megane ph1,wisienka, 1.6 '97
-cherokee,biały, 4,0 '90
i kilka innych terenówek....
JEST: E36 coupe, zielony, 2.0 '92
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
sprawdzilem bezpieczniki we wnatrz auta kolo blotnika i pod maska Fuse Box podajze to sie nazywa w kazdym razie pod maska idzie napiecie za bezbieczniki a w srodku to z bytnio nie mam jak sprawdzic... pozatym tak kazdy bezpiecznik za co innego a u mnie nic nie dziala swiatla kontrolki nawiew radio nic nawet glupie oswietlenie kabiny... tak jak by akumulatora nie bylo... sprawdze jeszcze w srodku jakos czy napiecie do bezpiecznikow wogle dochodzi tylko musze pomyslec jak ale watpie zeby to bylo to... a jesli nie pomoze macie jeszcze jakies propozycje?? bo ja juz nie mam glowy kilka dni nad tym rozmyslam i nic:(
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-08-04 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=14284
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Problem pojawił się nagle?
Masz jakiś pobór prądu na akumulatorze?
Jak chcesz to mogę wpaść - jestem z Białegostoku, mimo, że nie posiadam już Probe (niedawno była I GT) to postaram się pomóc. Mam gdzieś serwisówkę do II. Mogę przywieźć. Pozdr
Masz jakiś pobór prądu na akumulatorze?
Jak chcesz to mogę wpaść - jestem z Białegostoku, mimo, że nie posiadam już Probe (niedawno była I GT) to postaram się pomóc. Mam gdzieś serwisówkę do II. Mogę przywieźć. Pozdr
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
problem pojawil sie po 20 godzinach gdzies od ostaniej jazdy... zamkna sie normalnie na pilocika a na drugi dzien zero reakcji...
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Pod maską masz w fuse box główne zabezpieczenie/bezpiecznik na lini + ,bodajże 40A - sprawdź czy jest ok,czy ma przejście,bo na oko może wydawać sie ok.
Jeśli jest ok to sprawdź połączenia masy - może coś zakorodowało,plusowe połączenia też sprawdź.Sprawdź też połaczenie skrzynki fuse box do masy czyli karoseri - jest przykrecana na śrubki na klucz 10,na takim stelażu do karoserii - często to wszystko śniedzieje czego reakcja jest brak przepływu prądu i wskutek tego nie bedzie zasilania na aucie.
Przyjrzyj sie dokładnie kablom zasilającym itd.
Pzdr. & c ya..
Jeśli jest ok to sprawdź połączenia masy - może coś zakorodowało,plusowe połączenia też sprawdź.Sprawdź też połaczenie skrzynki fuse box do masy czyli karoseri - jest przykrecana na śrubki na klucz 10,na takim stelażu do karoserii - często to wszystko śniedzieje czego reakcja jest brak przepływu prądu i wskutek tego nie bedzie zasilania na aucie.
Przyjrzyj sie dokładnie kablom zasilającym itd.
Pzdr. & c ya..

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
dzieki za podpowiedz sprawdzalem sie zdaje wszystko a tam jest glowny bezpiecznik 100 A i jak sprawdzalem miernikiem na klemie plusowej i do kielicha do sroby zeby sprawdzic mase to wsio jest ale dzieki sprawdze jeszcze raz... pozdrawiam.
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
No faktycznie jest 100amperówka na zabezpieczeniu ,sprawdzaj za bezpiecznikiem - jak jest napiecie to ok,musi iść dalej - dobrze się wszystkiemu przyjrzyj i poczyść,posprawdzaj tez łącza czyli główne kostki w okolicy fusebox pod maską itd.
Pzdr. & c ya..
Pzdr. & c ya..

-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-08-04 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=14284
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Posprawdzaliśmy dzisiaj trochę i:
Masa jest
Bezpieczniki wszystkie całe (w komorze silnika i we wnętrzu). Wszędzie jest przejście.
nigdzie nie ma prądu - na żadnej kostce we wnętrzu, nigdzie, nic nie działa.
Przy podłączaniu/ odłączaniu akumulatora lekko iskrzyło, po wyjęciu bezpiecznika od sterownika gazu zjawisko znikło - zero przepływu prądu. Bezpiecznik był na oddzielnym przewodzie podłączony bezpośrednio do klemy aku.
Ogólnie przy elektryce już dużo było grzebane, w kabinie znaleźliśmy kabel telefoniczny
Stawiałbym na uszkodzony przewód plusowy. Gdzie oryginalnie powinien być podłączony? Idzie od klemy + do ?
Masa jest
Bezpieczniki wszystkie całe (w komorze silnika i we wnętrzu). Wszędzie jest przejście.
nigdzie nie ma prądu - na żadnej kostce we wnętrzu, nigdzie, nic nie działa.
Przy podłączaniu/ odłączaniu akumulatora lekko iskrzyło, po wyjęciu bezpiecznika od sterownika gazu zjawisko znikło - zero przepływu prądu. Bezpiecznik był na oddzielnym przewodzie podłączony bezpośrednio do klemy aku.
Ogólnie przy elektryce już dużo było grzebane, w kabinie znaleźliśmy kabel telefoniczny

Stawiałbym na uszkodzony przewód plusowy. Gdzie oryginalnie powinien być podłączony? Idzie od klemy + do ?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
2 czarne przewody: bezpośrednio do rozrusznika i bezpieczników.marcpol pisze:Stawiałbym na uszkodzony przewód plusowy. Gdzie oryginalnie powinien być podłączony? Idzie od klemy + do ?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-08-04 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=14284
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Być może w tym Probe jest coś pomieszane, ale wygląda to tak - przewód minusowy od klemy jest podłączony do skrzynki bezpieczników, najpierw do bezpiecznika głównego, minusowy biegun aku nie jest podłączony bezpośrednio do masy, tylko przechodzi przez bezpieczniki.
plusowy idzie gdzieś w dół pod puszkę filtra powietrza, być może do rozrusznika. Gdzie powinien iść dalej? Do skrzyni bezpieczników we wnętrzu?
Dość dziwnie to wygląda, zwłaszcza, że na schemacie jest odwrotnie (strona 287 i dalsze serwisówki Haynes).
plusowy idzie gdzieś w dół pod puszkę filtra powietrza, być może do rozrusznika. Gdzie powinien iść dalej? Do skrzyni bezpieczników we wnętrzu?
Dość dziwnie to wygląda, zwłaszcza, że na schemacie jest odwrotnie (strona 287 i dalsze serwisówki Haynes).
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Coś nie halo - masa jest przykrecana bezpośrednio do stelażu fusebox,a stelaż do karoserii/podłużnicy i nie idzie przez żaden bezpiecznik
Do bezp. głównego 100A jest przewód + od aku i leci na auto i druga częśc jak napisał Robert leci do rozrusznika.
Jak bede miał chwilę czasu to zrobie fotki,bo mam luzem wiązki więc może coś pomoże wam.
Pzdr. & c ya..

Jak bede miał chwilę czasu to zrobie fotki,bo mam luzem wiązki więc może coś pomoże wam.
Pzdr. & c ya..

-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-08-04 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=14284
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Zrobione.
wazirowi oderwał się przewód od bezpiecznika i podłączył go pod klemę - zamiast pod +
Auto podobno tak jeździło, co jest dla mnie całkowicie niezrozumiałe...
wazirowi oderwał się przewód od bezpiecznika i podłączył go pod klemę - zamiast pod +
Auto podobno tak jeździło, co jest dla mnie całkowicie niezrozumiałe...
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
udalo sie ale jak to jezdzilo to ja nie mam zielonego pojecia... co prawda troche bylo komedi ale jakos powoli doszlismy w czym rzecz. dzieki marcpol (kumaty chłopak i uparty nie odpuscil) probe znow odrzyl a mi nic nie zostalo jak cieszyc sie życiem:d jeszcze raz dzieki marcpol. pozdrawiam
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Nieźle
No to fajno,że się udało - chcieć to móc
Pzdr, & c ya..


Pzdr, & c ya..

- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Witam a moze mnie ktos poradzi cos madrego bede wdzieczny mam taki problem ze kradnie mi cosik prad byłem u elektryka ktory akurat niemiał czasu by sie zajac moim Probaskiem ale podpowiedział mi taka rzecz : mam sie wpiac próbówka miedzy kleme od aku a aku i po kolei wyjmowac bezpieczniki gdy zgasnie zaróweczka w probowce wtedy bede wiedział gdzie sie znajduje ten złodziej pradu postapiłem zgodnie z instrukcja elektryka i nic sie nie znalazło zaróweczka cały czas swieciła co robic gdzie dalej i jak szukac prosze o pomoc




był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3615
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Skoro żarówkę podpiąłeś bezpośrednio pod akumlator to logiczne, że żarówka ciągle świeci- przecież dostaje napięcie bezpośrednio z klem aku
Pobór prądu sprawdź miernikiem- ustaw miernik za pomiar prądu, podepnij się pod akumlator i wtedy wyciągaj bezpieczniki parrzac kiedy wartość na mierniku znacząco spadnie.

Pobór prądu sprawdź miernikiem- ustaw miernik za pomiar prądu, podepnij się pod akumlator i wtedy wyciągaj bezpieczniki parrzac kiedy wartość na mierniku znacząco spadnie.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
tylko wepnij szeregowo - odepnij jedna kleme i "wloz" miernik miedzy te kleme a zlacze aku od tej klemy!
nie wpinaj miedzy klemy
nie wpinaj miedzy klemy

- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Okey zrobie jeszcze tak jak napisał Lisiu zobacze co wtedy pokarze dziekuje i pozdrawiam




był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
Sposób z miernikiem jest lepszy, ale z żaróweczką też jest dobry - jeśli podepnie pomiędzy klemę plusową a kabel plusa, to żarówka świeci tylko wtedy, gdy płynie prąd. Z tym, że może słabo świecić przy słabym prądzie, który jednak wystarczy do rozładowania.
Jeśli wyjęcie żadnego z bezpieczników nic nie da (może napisz, które wyjmowałeś, bo mam podejrzenia, że MAIN pominąłeś, a jeżeli tak, to może i wszystkie pod maską umknęły Twojej uwadze), to pozostają jeszcze do odpięcia cieńsze kabelki prowadzone bokiem do plusa (np. dodatkowy alarm) oraz - niezabezpieczany bezpiecznikami - rozrusznik.
Jeśli wyjęcie żadnego z bezpieczników nic nie da (może napisz, które wyjmowałeś, bo mam podejrzenia, że MAIN pominąłeś, a jeżeli tak, to może i wszystkie pod maską umknęły Twojej uwadze), to pozostają jeszcze do odpięcia cieńsze kabelki prowadzone bokiem do plusa (np. dodatkowy alarm) oraz - niezabezpieczany bezpiecznikami - rozrusznik.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2008-03-21 19:15
- Samochód: Blue SE`95 2,0 ; Legacy Turbo 92
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!
U mnie przy odłączeniu klemy i podpięciu miernika wciąga 0,07A
Pozdr
Kowal-szeryf
Kowal-szeryf
Probe 2.5 V6 brak prądu
Witam. Pisze w imieniu kolegi. Otóż kolega posiada Forda Probe 2.5 V6 o ile sie nie myle to 95r, problem polega na tym iż jednego dnia wziął akumulator do ładowania, naładował i włożył do samochodu, przykręcił klemy i chciał uruchomić auto a tu zonk poniewż po przekręceniu kluczyka nie ma wogle prądu. Nie działa kompletnie nic, ani central nie mowiac juz o oswietleniu. Działa jedynie alarm oraz radio ale jest podłaczone bezpośrednio pod aku. Sprawdzałem bezpieczniki w kabinie i te głowne pod maska ale wszystkie sa sprawne, wszystkie kable pradowe się nie zerwały. Wiec moje pytanie w czym może tkwić problem?
- Metal
- Posty: 62
- Rejestracja: 2010-05-30 13:48
- Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
- Galeria: viewtopic.php?t=17643
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Probe 2.5 V6 brak prądu
-- oryginalny post 2010-07-12 21:08 --
Może pokićkaliście klemy - z + haha xD
Ale nie teraz poważnie... Sprawdzcie czy aku żyje chodz ta diagnoza mało prawdopodobna.
Stawiam na główny bezpiecznik chyba był 100A. Właściwie jest od alternatora ale objawy typowe. Przede wszystkim zbadajcie jeszcze raz bezpieczniki, w sumie was dotyczą tylko te z pod machy.
-- dodano 2010-07-12 21:10 --
ten 100A jest pierwszym po lewym (w moim przypadku był niebieski).
Możliwe też że macie zaśniedziałe klemy, też szczota druciana i jedziemy
Może pokićkaliście klemy - z + haha xD
Ale nie teraz poważnie... Sprawdzcie czy aku żyje chodz ta diagnoza mało prawdopodobna.
Stawiam na główny bezpiecznik chyba był 100A. Właściwie jest od alternatora ale objawy typowe. Przede wszystkim zbadajcie jeszcze raz bezpieczniki, w sumie was dotyczą tylko te z pod machy.
-- dodano 2010-07-12 21:10 --
ten 100A jest pierwszym po lewym (w moim przypadku był niebieski).
Możliwe też że macie zaśniedziałe klemy, też szczota druciana i jedziemy

Re: Probe 2.5 V6 brak prądu
Bezpieczniki te główne własnie te wysoko amperowe sprawdzałem przez żarówkę (nie miałem miernika pod ręką
)i wszystkie sprawne,aku na pewno cały a klemy sa pozłacane praktycznie nówki, jak mowiłem radio działa 


- Metal
- Posty: 62
- Rejestracja: 2010-05-30 13:48
- Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
- Galeria: viewtopic.php?t=17643
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Probe 2.5 V6 brak prądu
Faktycznie zapomniałem o radiu...
Możliwe że przy wyjmowaniu aku poluzowaliscie coś. Np. ten bezpiecznik o którym wspominałem jest przykręcony na 2 dziesiątkach a kabel z aku idzie centralnie do niego.Posprawdzajcie wszystko bo naprawdę nie ma innej możliwości...
Możliwe że przy wyjmowaniu aku poluzowaliscie coś. Np. ten bezpiecznik o którym wspominałem jest przykręcony na 2 dziesiątkach a kabel z aku idzie centralnie do niego.Posprawdzajcie wszystko bo naprawdę nie ma innej możliwości...