Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
250KM w 2,2GT???
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
250KM w 2,2GT???
jak osiągnąć zakładaną moc około 250KM z 2,2GT???
wiem że na forum dużo było jak podnieść moc w probku, ale czy sama zwężka, chip do 16psi, zmienione mapy paliwa, stożek i przelotowy wydech wystarczą żeby osiągnąć taką moc??
pytam bo nigdzie na forum nie można znaleźć jednoznacznej wypowiedzi co dokładnie należy zrobić by taką moc osiągnąć.....fakt jest mówione o tym że niemcy pompują 16 psi i mają 250KM ale czy to faktycznie prawda??? idzie tyle osiągnąć przy takich "drobnych" modyfikacjach.........jeśli ktoś by miał chęci to prosił bym o wypisanie co dokładnie należy zmodyfikować by taką mocą nasze probki dysponowały
wiem że na forum dużo było jak podnieść moc w probku, ale czy sama zwężka, chip do 16psi, zmienione mapy paliwa, stożek i przelotowy wydech wystarczą żeby osiągnąć taką moc??
pytam bo nigdzie na forum nie można znaleźć jednoznacznej wypowiedzi co dokładnie należy zrobić by taką moc osiągnąć.....fakt jest mówione o tym że niemcy pompują 16 psi i mają 250KM ale czy to faktycznie prawda??? idzie tyle osiągnąć przy takich "drobnych" modyfikacjach.........jeśli ktoś by miał chęci to prosił bym o wypisanie co dokładnie należy zmodyfikować by taką mocą nasze probki dysponowały
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Nie wydaje mi się. Kalii miał komplet + jeszcze więcej
modyfikacji u siebie i osiągnął bodajże 230 koni... jakoś tak - jak dobrze pamiętam.
Jak chcesz się bawić w solidne moce to polecam zmienić silnik na FE3. Łatwiej i bezpieczniej z niego wycisnąć więcej koni.
Pzdr.
Poleciał edit: usunąłem powtórzenie z tekstu
Nie wydaje mi się. Kalii miał komplet + jeszcze więcej

Jak chcesz się bawić w solidne moce to polecam zmienić silnik na FE3. Łatwiej i bezpieczniej z niego wycisnąć więcej koni.
Pzdr.
Poleciał edit: usunąłem powtórzenie z tekstu

- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
zeby wyjsc duzo z moca to trzeba by bylo zrobic
wieksze turbo
fmic z calym nowym orurowaniem od turbiny przez fmic do przepustnicy
wydech -2.5 cala by wystarczylo
wydajniejsza pompa paliwa -nie wiem jak z wtryskami,ile seryjne wytrzymaja
i napisac nowy program-nie wiem czy ktos by sie podjal na seryjnym kompie i dlatego bylo by trzeba zainwestowac np. w smt6
teraz pytanie ile wytrzyma silnik bo juz swoje lata maja za soba wiec moga dojsc kute tloki i korby
wiec lista troche dluga i kosztowna dlatego rzadko ktos sie bawi w grube mody w samochodzie ktoego wartosc nie przekracza 8tys
pozdrawiam
wieksze turbo
fmic z calym nowym orurowaniem od turbiny przez fmic do przepustnicy
wydech -2.5 cala by wystarczylo
wydajniejsza pompa paliwa -nie wiem jak z wtryskami,ile seryjne wytrzymaja
i napisac nowy program-nie wiem czy ktos by sie podjal na seryjnym kompie i dlatego bylo by trzeba zainwestowac np. w smt6
teraz pytanie ile wytrzyma silnik bo juz swoje lata maja za soba wiec moga dojsc kute tloki i korby
wiec lista troche dluga i kosztowna dlatego rzadko ktos sie bawi w grube mody w samochodzie ktoego wartosc nie przekracza 8tys
pozdrawiam
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Wszystko (i więcej) chyba było już na forum, tylko trzeba odrobinę poszukać. Więc nie dziwcie się, że ktoś, kto poświęcał czas, kasę, zapał w modyfikacje, potem to opisywał, często z fotorelacją nie będzie Wam tu podawał całości na tacy, skoro Wy nie pofatygowaliście się poszukać.
Odwieczny problem forum - przyjdzie "nowy" i chce to, to i to. Sorry.
Odwieczny problem forum - przyjdzie "nowy" i chce to, to i to. Sorry.

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
" Robert " spox nie denerwuj Sie tak.....szczerze mówiąc to przeglądnąłem chyba wszystkie możliwe wątki na ten temat ale chodziło mi o proste zamieszczenie w jednym miejscu wszystkich modyfikacji potrzebnych do osiągnięcia tych 250KM, ale jak widać osiągnięcie tej mocy nie jest wcale takie proste i można powiedzieć że w zasadzie częsciową odpowiedź na swoje pytanie otrzymałem za co wielkie dzięki
a co do czytania tematów to wierz mi czytam
na forum jestem praktycznie codziennie i staram sie być na bieżąco, ale czasami w "starych" tematach nie ma odpowiedzi na niektóre pytania, nie chciałem żeby ktoś mi tu jakąś jak to powiedziałeś "fotorelacje" robił ale tylko którtko odpowiedział na moje pytanie:)

a co do czytania tematów to wierz mi czytam

było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Daniel, mówiąc krótko i na temat to z tym twoim szukaniem nieco na bakier chyba jesteś..
Ale nie bedę fuzel, dam ci "przepis"
First Generation 2.2L Turbo
The 2.2L turbocharged engine is held back by a restrictive intake and a very conservative turbo setup. The turbo will boost to 7.3 psi and overboost to 9.3 during certain conditions at 3000 rpm. Increasing the boost as a starting point will make noticeable improvements, but will be overshadowed by the intake system and fuel system minimizing the effects. Starting out by opening up the intake will make an immediate improvement. When the intake is completely upgraded and unrestricted, as well as equal exhaust improvements, the fuel system can be tuned to achieve optimal power and well as adding the capability to tune the fuel as additional upgrades are added. This will maximize the impact of each additional performance upgrade as well as make the addition of a boost controller more rewarding.
Stage 1 145hp Stock
Stage 2 152hp Spark Plugs, Ignition Wires, Coil, Ignition System
Stage 3 175hp K&N Filter, Air Ram/Cold Air Intake, Cat-Back Exhaust, Ported & ceramic coated exhaust manifold, Underdrive Pulley
Stage 4 210hp Downpipe, Catalytic Converter, Fuel Pump, Fuel Regulator, Fuel Injectors, Fuel Management Computer, Camshaft, Throttle Body, Intercooler Pipes
Stage 5 260hp Turbo Upgrade, Boost Controller, Cylinder Overbore, Custom Computer Program, Ported Intake Manifold
i smacznego, jeśli wykonasz wszystkie poziomy, punkt po punkcie to możesz liczyć na swoje 250 koni ale:
Po jaką holerkę ci ta moc na przedniej osi?????
:D:D:D
ja mam stockowo plus parę koników i przy oponach 245/35/17 do trzeciego biegu często mam uślizgi kół (jakiś piach na drodze, mokro itp...)
sądzę, że przy takich mocach potrzeba obowiązkowo całkowicie zmodyfikowanych hamulców, nenagannego stanu zawieszenia i pewnie drugiego zbiornika paliwa.

Ale nie bedę fuzel, dam ci "przepis"

First Generation 2.2L Turbo
The 2.2L turbocharged engine is held back by a restrictive intake and a very conservative turbo setup. The turbo will boost to 7.3 psi and overboost to 9.3 during certain conditions at 3000 rpm. Increasing the boost as a starting point will make noticeable improvements, but will be overshadowed by the intake system and fuel system minimizing the effects. Starting out by opening up the intake will make an immediate improvement. When the intake is completely upgraded and unrestricted, as well as equal exhaust improvements, the fuel system can be tuned to achieve optimal power and well as adding the capability to tune the fuel as additional upgrades are added. This will maximize the impact of each additional performance upgrade as well as make the addition of a boost controller more rewarding.
Stage 1 145hp Stock
Stage 2 152hp Spark Plugs, Ignition Wires, Coil, Ignition System
Stage 3 175hp K&N Filter, Air Ram/Cold Air Intake, Cat-Back Exhaust, Ported & ceramic coated exhaust manifold, Underdrive Pulley
Stage 4 210hp Downpipe, Catalytic Converter, Fuel Pump, Fuel Regulator, Fuel Injectors, Fuel Management Computer, Camshaft, Throttle Body, Intercooler Pipes
Stage 5 260hp Turbo Upgrade, Boost Controller, Cylinder Overbore, Custom Computer Program, Ported Intake Manifold
i smacznego, jeśli wykonasz wszystkie poziomy, punkt po punkcie to możesz liczyć na swoje 250 koni ale:
Po jaką holerkę ci ta moc na przedniej osi?????

ja mam stockowo plus parę koników i przy oponach 245/35/17 do trzeciego biegu często mam uślizgi kół (jakiś piach na drodze, mokro itp...)
sądzę, że przy takich mocach potrzeba obowiązkowo całkowicie zmodyfikowanych hamulców, nenagannego stanu zawieszenia i pewnie drugiego zbiornika paliwa.

- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Pierwszy zewnętrzny odsyłacz wdaniel pisze:dzieki cynki;) cholera to kiedyś już też widziałem ale 2-gi raz znaleźć nie mogłemi to chyba nie po naszemu

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Panowie, na rolki pojadę - obiecuję
A co do Waszych rozważań, to mówię stanowczo że nie potrzebuję już więcej mocy w aucie. Te modyfikacje które teraz mam, dały Probkowi tak zaj******* buta, że ostatnio jadąc z 2 kolegami (waga około 80kg każdy z nich) to przy każdej próbie przyspieszenia na 2 biegu samochód momentalnie tracił przyczepność i mieliło kołami (bez wciskania sprzęgła), przy 3 biegu już można było przyspieszać normalnie a asfalt był suchutki a opona 235
Tak więc moc jest bardzo duża, a w serduszku mam nadzieję na 200koni na wykresie
A co do Waszych rozważań, to mówię stanowczo że nie potrzebuję już więcej mocy w aucie. Te modyfikacje które teraz mam, dały Probkowi tak zaj******* buta, że ostatnio jadąc z 2 kolegami (waga około 80kg każdy z nich) to przy każdej próbie przyspieszenia na 2 biegu samochód momentalnie tracił przyczepność i mieliło kołami (bez wciskania sprzęgła), przy 3 biegu już można było przyspieszać normalnie a asfalt był suchutki a opona 235


Tak więc moc jest bardzo duża, a w serduszku mam nadzieję na 200koni na wykresie

BEAUTY...POWER...SOUL...
Re: 250KM w 2,2GT???
Ja na fabryce z bardzo zdrowym turbo na 195 sam w aucie zrywam na zmianie 2 na 3 myślę ze jak założę coś szerszego i wymienię amortyzatorki bedzie git a w zapasie jeszcze zwężka




- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3615
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: 250KM w 2,2GT???
Seryjnie w GT powinny być opony 205/60/15;]
Za wąskie, nie pierwszej młodości opony dają właśnie takie efekt braku przyczepności
Za wąskie, nie pierwszej młodości opony dają właśnie takie efekt braku przyczepności

EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: 250KM w 2,2GT???
Lisiu ma racjęLisiu napisał(a):
Seryjnie w GT powinny być opony 205/60/15;]

A co do podniesienia mocy w 2.2 gt to wczoraj czytałem jak się pewien spec na forum wypowiadał ( nie pamiętam jakim), że tuning do 200KM zamyka się w granicach symbolicznej złótówki, wystarczy tylko dyszę od kuchenki wsadzic 0,65mm. do wężyka od turbo i juz!. Dla mnie to mógłby pisac ksiązki dla dzieci albo tuningowac piekarniki


Każdy silnik w czasie swojej eksploatacji traci swą moc fabryczną, więc ja przy moim przebiegu (236tyś.) i przeróbce wydechu wole życ w świadomości, że rzeczywiście mam te 147kucy niż łudzic się że może już mi tam pod 160 podchodzi..


„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Re: 250KM w 2,2GT???
A na fabryczne fele 225 wejdzieLisiu pisze:Seryjnie w GT powinny być opony 205/60/15;]
Za wąskie, nie pierwszej młodości opony dają właśnie takie efekt braku przyczepności


- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: 250KM w 2,2GT???
[o]A może tak "wykopiesz" jakiś temat o oponach (a jest ich sporo) i tam się dowiesz,archeolog pisze:A na fabryczne fele 225 wejdzie![]()
nawet bez zadawania pytania?


[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: 250KM w 2,2GT???
Wejdzie tylko czytałem że to niezbyt dobry pomysł bo z trakcją jest do bani i zużycie opon może się zwiększyc od 10 do 15%. 

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: 250KM w 2,2GT???
I co?
Macie zamiar zacząć filozofować w temacie: "250KM z 2.2GT?" o sensie przekładania opon na szersze?
To już nie ma odpowiedniejszych tematów?
Czy może chcecie uzyskać taką moc po założeniu szerszych opon?
Sami sobie robicie syf!
Macie zamiar zacząć filozofować w temacie: "250KM z 2.2GT?" o sensie przekładania opon na szersze?

To już nie ma odpowiedniejszych tematów?

Czy może chcecie uzyskać taką moc po założeniu szerszych opon?
Sami sobie robicie syf!
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: 250KM w 2,2GT???
Oley spoko już się zamykamy.. 

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
Re: 250KM w 2,2GT???
Prezes1986 pisze:Lisiu ma racjęLisiu napisał(a):
Seryjnie w GT powinny być opony 205/60/15;]Ja w moim przy seryjnym silniku jak depnę na dwójcę i załączy się turbo to potrafi czasem zrywac przyczepnośc (większa kałuża, wyboje, oszroniona droga) co czasem może byc niebezpieczne.
A co do podniesienia mocy w 2.2 gt to wczoraj czytałem jak się pewien spec na forum wypowiadał ( nie pamiętam jakim), że tuning do 200KM zamyka się w granicach symbolicznej złótówki, wystarczy tylko dyszę od kuchenki wsadzic 0,65mm. do wężyka od turbo i juz!. Dla mnie to mógłby pisac ksiązki dla dzieci albo tuningowac piekarnikiAlbo mój kumpel, który mówi, że strumiennica w golifie jego kumpla daje 15koni więcej. No imponujący wynik normalnie! Też tak chcę!..
Każdy silnik w czasie swojej eksploatacji traci swą moc fabryczną, więc ja przy moim przebiegu (236tyś.) i przeróbce wydechu wole życ w świadomości, że rzeczywiście mam te 147kucy niż łudzic się że może już mi tam pod 160 podchodzi..![]()
200KM w 2,2 turbo to żaden problem...troche chęci, kasy i zobaczyłbyś jak Probe potrafi sie zbierać...mój już latał całkiem ładnie..
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: 250KM w 2,2GT???
Nie mówię że nie tylko najpierw trzeba dobrze silnik do porządku doprowadzic żeby przy pierwszej przygazuwie sie nie rozleciał
Muszę trochę sary nazbierac i biorę się za poważniejsze mody..

Muszę trochę sary nazbierac i biorę się za poważniejsze mody..

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Re: 250KM w 2,2GT???
Soryy ale tak na logike to ktoś by mi odpowiedział jednym prostym trzy literowym słowem czy można czy nie i już a tutaj kolega oley robi awanturkę która to zasyfia forum .... i marnuje jakże cenne miejsce na serwerze . Chyba lepiej i łatwiej będzie jeśli takie informacje będą na forum w kilku topikach pod różnymi kontextami i opisywane przez różnych ludzi Bo na każde pytanie jest KILKA MOŻLIWYCH ODPOWEIDZI .Pomija że co jak co ale pytanie było całkiem do tematu bo opony są najważniejszym ostatnim elementem układu przeniesienia napędu a co za tym idzie MOCY o której tutaj sie rozchodziOLEY pisze:I co?
Macie zamiar zacząć filozofować w temacie: "250KM z 2.2GT?" o sensie przekładania opon na szersze?![]()
To już nie ma odpowiedniejszych tematów?![]()
Czy może chcecie uzyskać taką moc po założeniu szerszych opon?
Sami sobie robicie syf!


