V-max 120 km/h
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
V-max 120 km/h
Witam
Jest taki problem że probek jest bardzo wolny ledwo co osiąga 120 km/h, słychać że jest inny głos z rury wydechowej, bardzo szybko sią nagrzewa jadąc przez chwilę na maksa 120 km/h temperatura przekracza literę L (wcześniej aż tak się nie grzał, wentylatory są sprawne) stało się to po wymianie uszczelniaczy zaworowych i w trakcie wymiany uszczelniaczy trzeba było zdjąć pasek rozrządu i teraz za każdym razem pasek rozrządu jest przesunięty o pół ząbka. Przed wymianą uszczelniaczy probe był szybki bez problemu osiągał 200 km/h. Vrisy są sprawne dzięki Vris BOX. Komputer pokazuje błąd 05 Czujnik stuku (ale niema on żadnego znaczenia).
Jest taki problem że probek jest bardzo wolny ledwo co osiąga 120 km/h, słychać że jest inny głos z rury wydechowej, bardzo szybko sią nagrzewa jadąc przez chwilę na maksa 120 km/h temperatura przekracza literę L (wcześniej aż tak się nie grzał, wentylatory są sprawne) stało się to po wymianie uszczelniaczy zaworowych i w trakcie wymiany uszczelniaczy trzeba było zdjąć pasek rozrządu i teraz za każdym razem pasek rozrządu jest przesunięty o pół ząbka. Przed wymianą uszczelniaczy probe był szybki bez problemu osiągał 200 km/h. Vrisy są sprawne dzięki Vris BOX. Komputer pokazuje błąd 05 Czujnik stuku (ale niema on żadnego znaczenia).
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
Jeżeli na kołach pasowych się znaki pokrywają to na wale zawsze mam pól ząbka różnicy (na wale się o pół ząbka nie pokrywa z znakiem kontrolnym w prawo lub lewo w zależności jak założę pasek na wale). Nie wiem czy to jest wina napinacza czy wyciągnięty pasek. Pasek może mam wyciągnięty ale nie wiem czy równomiernie. Nie włożyłem go w te same miejsca co poprzednio pracował.
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Zwroc uwage ze na walku rozrzadu masz jedno kolo podwojne do kasowania luzu miedzyzebnego i gdy np. przylozysz jedna zebatke z walka do drugiej to po przekreceniu kawalek w jakas strone nagle zeby niepasuja do siebie, moze tu jest jakims dziwnym trafem myk u ciebie?
Jak robil to mechanik to powinienbyl to wiedziec.
Jak robil to mechanik to powinienbyl to wiedziec.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
Zębatki na wałkach rozrządu te duże się zeszły w punkty bo były zaznaczone farbą. Przed demontażem zostały zaznaczone farbą. Nie robił tego mechanik tylko tata zemną. Jeżeli wcześniej miałem zaznaczone punkty na szerszych zębatkach ząb w ząb to czy jest taka możliwość że mała zębatka w jakiś sposób przestawiła punkty podczas pracy silnika. Jak się zachowuje silnik na wyciągniętym pasku rozrządu?
Problem rozwiązany zapłon trzeba było ustawić od nowa.
Problem rozwiązany zapłon trzeba było ustawić od nowa.
Ostatnio zmieniony 2006-10-25 19:51 przez krycha, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Re: V-max 120 km/h
Odświeżę troszceczkę temat. Rozumiem, że miałeś przestawiony zapłon, czy nie miałeś wtedy problemów z rozruchem?
Ja mam problem, że nie mam tyle mocy ile powinienem mieć, do tego obdymia mi świece. Pojechałem do mechanika zeby mi ustawił zapłon (jak jest zbyt wczesny to się robią czarne świece), ten powiedział, że jak nie mam problemów z odpalaniam to nie ma co grzebać przy zapłonie
Ja mam problem, że nie mam tyle mocy ile powinienem mieć, do tego obdymia mi świece. Pojechałem do mechanika zeby mi ustawił zapłon (jak jest zbyt wczesny to się robią czarne świece), ten powiedział, że jak nie mam problemów z odpalaniam to nie ma co grzebać przy zapłonie
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Re: V-max 120 km/h
Zmień mechanika
Pzdr. & c ya..
Pzdr. & c ya..
Re: V-max 120 km/h
właśnie porażka w tej materii u mnie jest...
jeden mowi ze nie ma potrzeby drugi stwierdzil ze kiepski dostęp i mi nie wyreguluje
do 100km/h mam z 10s. Nie mierzylem ale czuję, że niewiele lepiej mi to przyspiesza niz BMW 1.8i 112KM
jeden mowi ze nie ma potrzeby drugi stwierdzil ze kiepski dostęp i mi nie wyreguluje
do 100km/h mam z 10s. Nie mierzylem ale czuję, że niewiele lepiej mi to przyspiesza niz BMW 1.8i 112KM
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Re: V-max 120 km/h
Bo pewnie nie wiedzą jak wyregulować dostęp wcale nie jest taki kiepski,owszem rewelacji nie ma ale idzie spoko
Pożycz strobo od mechanika albo kup na allegro nawet te małe badziewie za 20zł lub dołóż i lepszy kup i sam sobie wyregulujesz bez problemu
W sumie na pewno z 50dych cie wykasuja za ustawienie - więc sam widzisz
c ya
Pożycz strobo od mechanika albo kup na allegro nawet te małe badziewie za 20zł lub dołóż i lepszy kup i sam sobie wyregulujesz bez problemu
W sumie na pewno z 50dych cie wykasuja za ustawienie - więc sam widzisz
c ya
Re: V-max 120 km/h
Poprawna myśl techniczno-ekonomiczna
Kupiłem miernik ciśnienia sprężania bo już po 2 pomiarze sie zwracał, więc czemu nie kupić lampki ?:)
Nie miałem pojęcia ze tak tanio można to dostać. JUŻ ZAMÓWIŁEM I SAM POWALCZE
Kupiłem miernik ciśnienia sprężania bo już po 2 pomiarze sie zwracał, więc czemu nie kupić lampki ?:)
Nie miałem pojęcia ze tak tanio można to dostać. JUŻ ZAMÓWIŁEM I SAM POWALCZE
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Re: V-max 120 km/h
A widzisz - chcieć to móc
Powodzenia
Pzdr. & c ya..
Powodzenia
Pzdr. & c ya..
Re: V-max 120 km/h
dostałem już tą lampkę ale niebardzo wiem jak podejść żeby zaświecić w znacznik i dokladnie odczytac wartość z niego. W ogóle nie mogę namierzyć wzrokiem tego znacznika. Przyspieszyłem sobie testowo zapłon "na oko" i już czuć różnicę (silnik lepiej się wkręca), jakby dokładnie ustawić... może to by było i to
Czy to jest na tym dolnym kole co z wierzchu widać, że są na nim 2 paski? Jeśli tak to chyba nawet po zdjęciu osłony między komorą silnika a kołem nie będzie zbyt łątwo się dostać wczołgując się pod nadkole
Czy to jest na tym dolnym kole co z wierzchu widać, że są na nim 2 paski? Jeśli tak to chyba nawet po zdjęciu osłony między komorą silnika a kołem nie będzie zbyt łątwo się dostać wczołgując się pod nadkole
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Re: V-max 120 km/h
Pochwal się ta lampka - co kupiłeś
Normalnie od góry świeć strobo,odciągnij sobie wąż,od wspomagania wciśnij tam strobo i wszystko zobaczysz
Oczywiście musisz zająć dobra pozycję,kąt nachylenia etc Jest kiepskie dojście ale idzie.
Od dołu nic nie zdziałasz więc w ogóle tam nie podchodź - na obudowie rozrządu masz odstająca stopkę z punktem odniesienia nzapłonu,a na kole pasowym wału masz znacznik/szczerbinke i w świetle strobo będziesz widział gdzie ona wskazuje .
Pzdr. & c ya..
Normalnie od góry świeć strobo,odciągnij sobie wąż,od wspomagania wciśnij tam strobo i wszystko zobaczysz
Oczywiście musisz zająć dobra pozycję,kąt nachylenia etc Jest kiepskie dojście ale idzie.
Od dołu nic nie zdziałasz więc w ogóle tam nie podchodź - na obudowie rozrządu masz odstająca stopkę z punktem odniesienia nzapłonu,a na kole pasowym wału masz znacznik/szczerbinke i w świetle strobo będziesz widział gdzie ona wskazuje .
Pzdr. & c ya..
Ostatnio zmieniony 2009-05-21 13:37 przez 2Ya, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: V-max 120 km/h
I pamiętaj o ustawianiu w trybie serwisowym, bo tak to tylko narobisz więcej roboty komputerowi a nie ustawisz
Re: V-max 120 km/h
właśnie tę kupiłem, cudów nie szukałem, bo pewnie nie użyję jej częściej niz raz na 2 lata :]2Ya pisze:... kup na allegro nawet te małe badziewie za 20zł...
c ya
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Re: V-max 120 km/h
O kurna to czyms takim mozna zaplon ustawic???a jak to podpiac do swiecy pierwszego cylindra????
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: V-max 120 km/h
Z niebieskiego przewodu zrobić cewkę (nawinąć) wokół kabla zapłonowego idącego do tejże świecy. Daleko nie ma.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: V-max 120 km/h
w zasadzie wystarcza aby dotknąć przewodu zapłonowego i widac że cos tam mryga z czestotliwoscia wprost proporcjonalną do obrotów silnika.
Problem jest taki, że nie wiem gdzie mam świecić i patrzeć aby cokolwiek zaobserwować w tym temacie. Dziś podjąłem kolejną próbe i poprostu bladego pojęcia nie mam jak się tam dostać. Podejżewam że chodzi o to dolne koło pasowe. Wydaje mi się, że może i jest tam ząbek na polastikowej obudowie w górnej, prawej okolicy koła, ale jeśli znak na kole ma być od str. silnika to jeśli widzi się ząbek na plastiku to napewno nie zobaczy się znaku bo drugi pasek zasłania.
czy ta odstająca stopka znajduje się tam gdzie narysowałem czerwoną strzałkę?
Czy całą operację z lampą powinno się wykonywać w lekko zaciemnionym pomieszczeniu zeby bylo dobrze widac?
Problem jest taki, że nie wiem gdzie mam świecić i patrzeć aby cokolwiek zaobserwować w tym temacie. Dziś podjąłem kolejną próbe i poprostu bladego pojęcia nie mam jak się tam dostać. Podejżewam że chodzi o to dolne koło pasowe. Wydaje mi się, że może i jest tam ząbek na polastikowej obudowie w górnej, prawej okolicy koła, ale jeśli znak na kole ma być od str. silnika to jeśli widzi się ząbek na plastiku to napewno nie zobaczy się znaku bo drugi pasek zasłania.
czy ogólnie chodzi o koło wskazane żółtą strzałą na poniższym obrazku?2Ya pisze:na obudowie rozrządu masz odstająca stopkę z punktem odniesienia nzapłonu,a na kole pasowym wału masz znacznik/szczerbinke
czy ta odstająca stopka znajduje się tam gdzie narysowałem czerwoną strzałkę?
Czy całą operację z lampą powinno się wykonywać w lekko zaciemnionym pomieszczeniu zeby bylo dobrze widac?
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Re: V-max 120 km/h
Kąt6 9-11 stopni .
Reszta na rysunkach
Poświec sobie tam czyms to zobaczysz
Pzdr. & c ya..
Reszta na rysunkach
Poświec sobie tam czyms to zobaczysz
Pzdr. & c ya..
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Re: V-max 120 km/h
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153