4WS- swap z 626 do Probe?
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-08-04 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=14284
4WS- swap z 626 do Probe?
Witam, zastanawiam się, czy realne byłoby przełożenie systemu 4 kół skrętnych do Probe GT. Płyta podłogowa w 626 Coupe i probe jest taka sama, zawieszenia też, więc teoretycznie plug and play. Co sadzicie o tym pomyśle? Przy dzisiejszych cenach Mazd 626 koszt takiej operacji byłby bardzo mały.
http://autofoto.pl/blogs/globy/archive/ ... tnych.aspx
http://autofoto.pl/blogs/globy/archive/ ... ja-01.aspx
http://allegro.pl/item635533509_mazda_6 ... zesci.html
http://autofoto.pl/blogs/globy/archive/ ... tnych.aspx
http://autofoto.pl/blogs/globy/archive/ ... ja-01.aspx
http://allegro.pl/item635533509_mazda_6 ... zesci.html
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
Popieram taką zabawe w autach o ile ktoś ma głowe do tego i wie co robi. Wiec czekam na foto relacje A zerknij jaka piękna jednostka napędowa w tej maździe siedzi
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
wejdź w pierwszy link który podałeś i pod jednym ze zdjęć w ktorych widać spód samochodu jest napisane małym druczkiem : na forum takim i takim można znaleźć jedynego na świecie forda probe I gen z przełożonym układem.. nie szukałem czy jest ale skoro tak napisali to widocznie istnieje
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-08-04 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=14284
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
alfik wiem, przeczytałem to.
Bogdan9999 koszt zabawy nie jest ogromny, auta poza detalami są takie same, więc teoretycznie nie są potrzebne żadne przeróbki oprócz montażu elementów z Mazdy z systemem 4WS. Myślę, że montaż części byłby bardzo prosty, ewentualne problemy mogłaby nastręczać elektronika.
Silnik, jak Twój ale jak widać w 2.2 12V też były 4WS. Ciekawe, czy pompa wspomagania była identyczna.
Na mazdasped są ludzie, którzy znają się na 4ws, myśl, że można byłoby tam uzyskać pomoc.
Jednak muszę zacząć od znalezienia zdrowej budy
Bogdan9999 koszt zabawy nie jest ogromny, auta poza detalami są takie same, więc teoretycznie nie są potrzebne żadne przeróbki oprócz montażu elementów z Mazdy z systemem 4WS. Myślę, że montaż części byłby bardzo prosty, ewentualne problemy mogłaby nastręczać elektronika.
Silnik, jak Twój ale jak widać w 2.2 12V też były 4WS. Ciekawe, czy pompa wspomagania była identyczna.
Na mazdasped są ludzie, którzy znają się na 4ws, myśl, że można byłoby tam uzyskać pomoc.
Jednak muszę zacząć od znalezienia zdrowej budy
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
Pompa wspomagana nie ma tu nic do tego ona ma tylko podawać ciśnienie więc obstawiam na 100% że jest taka sama, inaczej jest już z maglownicą i cała elektryką do niej. A zostaje jeszcze kwestia zbiornika paliwa i czy przypadkiem kształt komory na zbiornik paliwa pod autem jest taki sam. Bo w tej mazdzie jest zbiornik z 2 pompami paliwa. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-08-04 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=14284
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
2 pompy paliwa? Bak ze względu na "tylny mechanizm sterujący" ma inny kształt, ale po co druga pompa paliwa? Zresztą na schematach jej nie ma. Wystarczyłaby jedna umieszczona najniżej.
Z tego, co zrozumiałem do tej pory potrzebne są:
- przekładnia kierownicza (maglownica)
- wałek sterujący
- tylny mechanizm sterujący
- jednostka sterująca
- czujnik prędkości
- przekaźnik i "timer"
- zbiornik paliwa, belka tylna
Instalacja elektryczna wg schematu wydaje się być bardzo prosta i wykonanie jej od podstaw nie powinno stanowić problemu.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 88&start=0
Pozdrawiam
Z tego, co zrozumiałem do tej pory potrzebne są:
- przekładnia kierownicza (maglownica)
- wałek sterujący
- tylny mechanizm sterujący
- jednostka sterująca
- czujnik prędkości
- przekaźnik i "timer"
- zbiornik paliwa, belka tylna
Instalacja elektryczna wg schematu wydaje się być bardzo prosta i wykonanie jej od podstaw nie powinno stanowić problemu.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 88&start=0
Pozdrawiam
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
A tu fotka Probka z systemem 4WS...
link do stronki gdzie jest co nieco o tym temacie...
http://www.mx6.com/forums/fs-cars/22454 ... quirt.html
..i filmik jak to działa http://www.youtube.com/watch?v=q8x-my7s ... r_embedded
link do stronki gdzie jest co nieco o tym temacie...
http://www.mx6.com/forums/fs-cars/22454 ... quirt.html
..i filmik jak to działa http://www.youtube.com/watch?v=q8x-my7s ... r_embedded
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
Pytanie brzmi co to daje?? czy sa jakies wymierne korzyści ???
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
Zalety systemu http://www.mazdaspeed.pl/web/technika/t ... system_4ws.
Co do wad to na pewno będzie dostępnośc części zarówno nowych jak i używanych oraz ich cena..
W samym prowadzeniu wydaje mi się że nie ma żadnych wad, w końcu konstruktorzy tego systemu wymyślili go w celu poprawienia trakcji..
Co do wad to na pewno będzie dostępnośc części zarówno nowych jak i używanych oraz ich cena..
W samym prowadzeniu wydaje mi się że nie ma żadnych wad, w końcu konstruktorzy tego systemu wymyślili go w celu poprawienia trakcji..
Ostatnio zmieniony 2009-05-30 23:02 przez Prezes, łącznie zmieniany 1 raz.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
Witam,
Czy są jakieś nowości w projekcie?? Przypomniało mi się, bo trafiłem na aukcję, gdzie koleś oferuje komplety 4WS:
http://moto.allegro.pl/item643289635_ma ... onowy.html
Czy są jakieś nowości w projekcie?? Przypomniało mi się, bo trafiłem na aukcję, gdzie koleś oferuje komplety 4WS:
http://moto.allegro.pl/item643289635_ma ... onowy.html
93'EuroProbe 2 i 1/2
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
Panowie wolnego. To nie jast tak że to robota Plug&Play.
4WS nigdy nie był montowany w 626 COUPE a taka podłoge posiadamy. Idąc dalej, rozstaw osi jest o 6 cm mniejszy w Coupe niż w sedanie/hb, a na zdjęciu układu widzę drążki, więc coś napewno trzeba będzie przerobić, ale myślę że to nie będzie problem. Instalację zamiast kombinować radzę wydrzeć z tej samej mazdy której będzie WS, ale przypuszczam że powinno byc wszystko bez kombinowania. Kostki sa do wszystkiego w maździe, czyli ful wypas instalacja ale bez urządzeń nawet u siebie mam kostki do podgrzewanych foteli czy główne zasilenie pompy abs, której nie mam, więc pewnie główna instalacja jest podciągnięta na WS potrzeba będzie pewnie łączników z kostkami od czujników i tp.
Powodzenia
Aha serwis tego praktycznie nie istnieje w PL. Jedyną osobą która kuma ten układ w PL jest Wiesiek z Dębicy. Namiary na forum MS. Części żadnych, nawet amotryzatorów nie dostaniesz chyba że w ASO, ale ceny :szok: tak więc warto było by przemyśleć to i owo.
4WS nigdy nie był montowany w 626 COUPE a taka podłoge posiadamy. Idąc dalej, rozstaw osi jest o 6 cm mniejszy w Coupe niż w sedanie/hb, a na zdjęciu układu widzę drążki, więc coś napewno trzeba będzie przerobić, ale myślę że to nie będzie problem. Instalację zamiast kombinować radzę wydrzeć z tej samej mazdy której będzie WS, ale przypuszczam że powinno byc wszystko bez kombinowania. Kostki sa do wszystkiego w maździe, czyli ful wypas instalacja ale bez urządzeń nawet u siebie mam kostki do podgrzewanych foteli czy główne zasilenie pompy abs, której nie mam, więc pewnie główna instalacja jest podciągnięta na WS potrzeba będzie pewnie łączników z kostkami od czujników i tp.
Powodzenia
Aha serwis tego praktycznie nie istnieje w PL. Jedyną osobą która kuma ten układ w PL jest Wiesiek z Dębicy. Namiary na forum MS. Części żadnych, nawet amotryzatorów nie dostaniesz chyba że w ASO, ale ceny :szok: tak więc warto było by przemyśleć to i owo.
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
Waluś, tu się mylisz!!waluś pisze:4WS nigdy nie był montowany w 626 COUPE
4WS był montowany seryjnie w 626 coupe, natomiast nie było nigdy seryjnego 4WD.
polecam spot reklamowy MAZDA CAPELLA C2 4WS 1988
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
no tak, tylko Capella to wytwór JDM więc raczej nie do zdobycia na kontynencie
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
waluś popatrz na to: http://acid3.ufanet.ru/MAZDA/eur/EGA03X3.gif
a ty masz całą resztę http://acid3.ufanet.ru/MAZDA/
a ty masz całą resztę http://acid3.ufanet.ru/MAZDA/
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
dzięki odrazu mi się komp zawiesiłPLaster pisze: a ty masz całą resztę http://acid3.ufanet.ru/MAZDA/
Ok masz rację widocznie były
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Re: 4WS- swap z 626 do Probe?
hmmm... ściągam wszystkie te pliki, a jest tego tak z 2GB (już jest ponad 65tyś plików), większość już mam
tak patrząc na to to można się dopatrzeć wielu ciekawych rzeczy;)
tak patrząc na to to można się dopatrzeć wielu ciekawych rzeczy;)