Komputer pokladowy... Co myślicie?
Komputer pokladowy... Co myślicie?
Już bez probe ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
A mi się wydaje że to jakiś badziew. Ten wyświetlacz, obudowa, widzę garażową robotę. Chętnie zobaczę to na żywo, może zmienie zdanie.
No i cena mogłaby być niższa. ok 50zł - 100zł
No i cena mogłaby być niższa. ok 50zł - 100zł
Ostatnio zmieniony 2004-07-27 23:06 przez Michał, łącznie zmieniany 1 raz.
Narazie Proba nie ma...
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Napewno jest to garażowa robota, ale to wcale nie oznacza że jest to badziew.Michał pisze:A mi się wydaje że to jakiś badziew. Ten wyświetlacz, obudowa, widzę garażową robotę. Chętnie zobaczę to na żywo, może zmienie zdanie.
No i cena mogłaby być niższa. ok 50zł - 100zł
Co do ceny to pewnie wartość materiałów nie przekracza 20 PLN, koszt wytworzenia 30 PLN, ale żeby autorowi chciało się w ogóle robić bałagan w garażu to chyba musi coś na tym zarobić, nie ? (że nie wspomnę o kosztach marketingu)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Bardzo pobieżnie rzuciłem okiem na opis i wynika z niego że podłącza się to pod sygnał do prędkościomierza lub lepiej, pod sygnał do ABSu z nie napędowego koła, oraz prawdopodobnie (bo tego nie wyczytałem) pod sygnał do jednego z wtryskiwaczy.
Podstawową wadą urządzenia jest to że wymaga kalibracji.
Generalnie komputery pokładowe działają na tej samej zasadzie i niewiele więcej można tu wymyślić, całe sedno sprawy to oprogramowanie tego gadgetu, jeśli autor jest pomysłowy i się postarał to może to być fajna zabawka, a jeśli jest cienki w te klocki, to lipa.
Jedno co można by zrobić lepiej to dokonywać pomiaru przebytej drogi, prędkości i przyspieszenia na podstawie wskazań GPSu (takiego który daje kilka odczytów na sekundę) nie była by wtedy potrzebna kalibracja, ale to już inny przedział cenowy
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pozdrawiam, Rafał.
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Żeby uruchomić silnik, musiałbyś się zalogować
Zjawiska w silniku zachodzą relatywnie wolno, myślę że rozdzielczość czasowa rzędu 10 us powinna wystarczyć, można by więc użyć platformę sprzętową rodziny x86 (PC104, embedded AMD), zresztą najbardziej nerwowe czynności (odpalanie wtrysku i zapłonu) można by zrobić sprzętowym timerem.
Korzystanie z architektury x86 znacznie by ułatwiło sprawę, dane związane z pracą silnika można by magazynować i przetwarzać np. z wykorzystaniem MySQLa i innych wygodnych technologii![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Zjawiska w silniku zachodzą relatywnie wolno, myślę że rozdzielczość czasowa rzędu 10 us powinna wystarczyć, można by więc użyć platformę sprzętową rodziny x86 (PC104, embedded AMD), zresztą najbardziej nerwowe czynności (odpalanie wtrysku i zapłonu) można by zrobić sprzętowym timerem.
Korzystanie z architektury x86 znacznie by ułatwiło sprawę, dane związane z pracą silnika można by magazynować i przetwarzać np. z wykorzystaniem MySQLa i innych wygodnych technologii
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pozdrawiam, Rafał.
Witam
Jeśli chodzi o sterowanie takim komputerkiem to kiedyś chciałem na stałe zamontować laptopa w samochodzie. Na allegro można tanio kupić stare lapy (mogą być nawet bardzo zniszczone wizualnie i bez bateryjki). Ja chciałem go zamontować pod sufitem.
Co wy na to aby w probe mieć lcd 15` z wejściem tv, divxem, sterowaniem komputera lpg i pokładowego, no i oczywiście z moim ulubionym pasjansem pająkiem![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jak to dobrze że za marzenia nie karają![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o sterowanie takim komputerkiem to kiedyś chciałem na stałe zamontować laptopa w samochodzie. Na allegro można tanio kupić stare lapy (mogą być nawet bardzo zniszczone wizualnie i bez bateryjki). Ja chciałem go zamontować pod sufitem.
Co wy na to aby w probe mieć lcd 15` z wejściem tv, divxem, sterowaniem komputera lpg i pokładowego, no i oczywiście z moim ulubionym pasjansem pająkiem
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jak to dobrze że za marzenia nie karają
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pozdrawiam
A mozesz podrzucic te namiary?Cynki pisze:mam też kilka namiarów, schamety jak to samemu polutować, rozrysowaną płytkę, wykaz elementów,
schematy podłączeń, oprogramowanie na PC
no i spory opis działania.
Bede we wrzesniu testowal SMT6, ale chetnie zloze tez cos sam. http://www.perfectpower.com/products/smt6.asp
SMT6 ma zalete w postaci pamieci kilku ustawien. Dzieki temu mozna bez zbednych kombinacji przelaczyc sie n.p. na jazde ekonomiczna itp.
- portable
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-03-15 22:11
- Samochód: Probe 2.2 GT 1992/ Probe 2.5 V6 1995
- Galeria: viewtopic.php?t=20162
- Lokalizacja: WROCŁAW
Trip Computer do każdej probówki :)
To info wrzucam do nowego wątku, ponieważ niezupełnie dotyczy fordowskiego tripa:
Otóż całkiem niedawno uwaliłem mój trip computer. A znalezienie nowego graniczy z cudem chyba.
Zainstalowałem więc ekwiwalent, który w dodatku działa.
Na Allegro jest oferowanych kilka wersji "uniwersalnego komputera pokładowego".
Jedne tańsze (ok 150 pln), oparte o Bascom, inne droższe (ok 250 pln) - dedykowane.
Kupiłem ten droższy. Zestaw z 2 płytkami drukowanymi i ładnym wyświetlaczem + dokładny opis instalacji.
Wyświetlacz podaje hurtowo (graficzny) informacje o spalaniu, zasięgu, średnich itd. Sporo funkcji łącznie z pomiarem przyspieszenia. Wymiary ma odrobinę większe od oryginału, ale to mały problem jak się ma odpowiedni pilniczek do plastiku![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja kupiłem zestaw z zielonym ekranikiem, ale są dostępne inne kolory (biały, niebieski, negatyw, itp).
Instalacja polega na podpięciu zasilania od stacyjki, 3 kabelków sygnałowych i zainstalowaniu 3 przycisków (wmontowałem je w zaślepkę od wajchy tempomatu) oraz termistorków do pomiaru temp. otoczenia i silnika. Generalnie pół dnia roboty, przy czym większość zajmuje wymontowanie licznika z probówki (tam trzeba podpiąć jeden z kabelków). Nie będę tu opisywał szczegółów, jeśli ktoś będzie zainteresowany podpowiem jak to podłączyć, jak przykleić nowy wyświetlacz w miejsce starego itp.
Drobna uwaga przy okazji: taki komputerek można zainstalować bez najmniejszego problemu w Probówce, w której nie było tripa. Najtrudniejsze będzie tu chyba wycięcie ładnego otworu na wyświetlacz w zaślepce pod szybą.
Komputerek po instalacji wygląda jak fabryczny gadget. Jedyna wada tego patentu jest taka, że wyświetla sporo informacji na ekraniku i trzeba się chwilę skupić, żeby zobaczyć interesujące nas dane.
Pisze o tym, bo wiem, że wielu z nas chciało by zainstalować sobie oryginalnego tripa.
Myślę, że szkoda zachodu jak jest prostsze i tańsze rozwiązanie.
pozdrawiam.
Otóż całkiem niedawno uwaliłem mój trip computer. A znalezienie nowego graniczy z cudem chyba.
Zainstalowałem więc ekwiwalent, który w dodatku działa.
Na Allegro jest oferowanych kilka wersji "uniwersalnego komputera pokładowego".
Jedne tańsze (ok 150 pln), oparte o Bascom, inne droższe (ok 250 pln) - dedykowane.
Kupiłem ten droższy. Zestaw z 2 płytkami drukowanymi i ładnym wyświetlaczem + dokładny opis instalacji.
Wyświetlacz podaje hurtowo (graficzny) informacje o spalaniu, zasięgu, średnich itd. Sporo funkcji łącznie z pomiarem przyspieszenia. Wymiary ma odrobinę większe od oryginału, ale to mały problem jak się ma odpowiedni pilniczek do plastiku
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja kupiłem zestaw z zielonym ekranikiem, ale są dostępne inne kolory (biały, niebieski, negatyw, itp).
Instalacja polega na podpięciu zasilania od stacyjki, 3 kabelków sygnałowych i zainstalowaniu 3 przycisków (wmontowałem je w zaślepkę od wajchy tempomatu) oraz termistorków do pomiaru temp. otoczenia i silnika. Generalnie pół dnia roboty, przy czym większość zajmuje wymontowanie licznika z probówki (tam trzeba podpiąć jeden z kabelków). Nie będę tu opisywał szczegółów, jeśli ktoś będzie zainteresowany podpowiem jak to podłączyć, jak przykleić nowy wyświetlacz w miejsce starego itp.
Drobna uwaga przy okazji: taki komputerek można zainstalować bez najmniejszego problemu w Probówce, w której nie było tripa. Najtrudniejsze będzie tu chyba wycięcie ładnego otworu na wyświetlacz w zaślepce pod szybą.
Komputerek po instalacji wygląda jak fabryczny gadget. Jedyna wada tego patentu jest taka, że wyświetla sporo informacji na ekraniku i trzeba się chwilę skupić, żeby zobaczyć interesujące nas dane.
Pisze o tym, bo wiem, że wielu z nas chciało by zainstalować sobie oryginalnego tripa.
Myślę, że szkoda zachodu jak jest prostsze i tańsze rozwiązanie.
pozdrawiam.
- kicker
- Posty: 239
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Co myślicie o tym urządzonku?
Właśnie do tego się przymierzam, fajnie, że ktoś już ogarnął temat. A propo podpięcia - nie lepiej sygnał prędkości wziąć z kompa od ABS lub wspomagania? bez wyjmowania wskaźników.
Z kalibracją nie miałeś problemów? spalanie podaje prawidłowo?
Z kalibracją nie miałeś problemów? spalanie podaje prawidłowo?
- radek
- Posty: 95
- Rejestracja: 2006-12-13 10:03
- Samochód: Probe 22GT Husqvarna TE 610
- Galeria: viewtopic.php?t=10417
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Co myślicie o tym urządzonku?
możesz wrzucić jakiegoś linka jak to cudo wygląda
czarny 2.2GT 92r
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- kicker
- Posty: 239
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
- portable
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-03-15 22:11
- Samochód: Probe 2.2 GT 1992/ Probe 2.5 V6 1995
- Galeria: viewtopic.php?t=20162
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Co myślicie o tym urządzonku?
Witam: kalibrowałem ten patent już 2 x.
Generalnie w zakresie pomiaru zużycia paliwa jest ok, myślę, że z błędem +/- 5% wskazuje (trudno mi to dokładnie sprawdzić, ponieważ mój oryginalny wskaźnik przekłamuje a jeszcze nie wyjeździłem paliwa do zera).
Jest pewna rozbieżność pomiędzy wskazaniem prędkości: Trip pokazuje np 100 km/h, Licznik 106 km/h a nawigacja 98 km/h.
Ale to pewnie kwestia kół, licznik jest dostosowany do oryginalnych 15 tek, ja mam 16 tki z oponami 55 -tkami.
Zapomniałem dodać, że komputerek wskazuje też stan mieszanki- że jest uboga na przykład (kabelek podpina się pod sondę lambda). Póki co nic mi te wskazania nie mówią...
Porobię wkrótce fotki jak to wygląda.
pozdrawiam.
Generalnie w zakresie pomiaru zużycia paliwa jest ok, myślę, że z błędem +/- 5% wskazuje (trudno mi to dokładnie sprawdzić, ponieważ mój oryginalny wskaźnik przekłamuje a jeszcze nie wyjeździłem paliwa do zera).
Jest pewna rozbieżność pomiędzy wskazaniem prędkości: Trip pokazuje np 100 km/h, Licznik 106 km/h a nawigacja 98 km/h.
Ale to pewnie kwestia kół, licznik jest dostosowany do oryginalnych 15 tek, ja mam 16 tki z oponami 55 -tkami.
Zapomniałem dodać, że komputerek wskazuje też stan mieszanki- że jest uboga na przykład (kabelek podpina się pod sondę lambda). Póki co nic mi te wskazania nie mówią...
Porobię wkrótce fotki jak to wygląda.
pozdrawiam.
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: Co myślicie o tym urządzonku?
Normę paliwową sprawdza sie przy tankowaniu pełnego zbiornika a nie na zasadzie ile uda sie z niego wyssssaćportable pisze: Generalnie w zakresie pomiaru zużycia paliwa jest ok, myślę, że z błędem +/- 5% wskazuje (trudno mi to dokładnie sprawdzić, ponieważ mój oryginalny wskaźnik przekłamuje a jeszcze nie wyjeździłem paliwa do zera).
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tankujesz furę do pełna, robisz kilka setek kilometrów, lejesz znów do pełna, przeliczasz litry z kilometrami i masz wynik z niskim % błędu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No Probe no problem. Ufff...![Obrazek](http://emoty.blox.pl/resource/meeting.gif)
![Obrazek](http://emoty.blox.pl/resource/meeting.gif)