MaN ShIfT ...
MaN ShIfT ...
Od niedawna jezdze Probasem USA z 89r. ASB . Auto jest swietne ! Mialem problemy z zapalajacym sie "man shiftem" i zrobilem skrzynie , sprzeglo i elekryke - wydalem kupe kasy . Czesciowo problem zniknal bo mocy juz nie traci ale na dziurach zapala sie dalej ta zlosliwa kontrolka ... Co ona oznacza ? ? ? ( co z tym zrobic )
Pozdro dla Probe-maniakow !
Pozdro dla Probe-maniakow !
AXERL To masz dziwne auto... ManShift oznaczy tryb ręcznej zmiany biegów w automacie. Lampka o której ty mówisz to Check Engine i zapala się jak są problemy z silnikiem (np sonda lambda przekłamuje i mieszanka jest zla)
Jeżeli lampka się zapala i miga oznacza to problem z pracą ASB. Prawdopodnie uszkodzeniu uległ moduł sterujący pracą skrzyni. (też tak miałem. 300 i po kłopocie )
Jeżeli lampka się zapala i miga oznacza to problem z pracą ASB. Prawdopodnie uszkodzeniu uległ moduł sterujący pracą skrzyni. (też tak miałem. 300 i po kłopocie )
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
KoLeJnE PyTaNiE O MS ...
WiTaM ponownie ! Juz kiedys zadalem pytanie o zapalajaca sie ikonke "NAM SHIFT" strasznie mnie denerwowala Problem zostal wyjasniony - oczywiscie duzo ze mnie wycisnal Ale pozostaje niewyjasnione pytanie DO CZEGO SLUZY przycisk w dzwingni zmiany biegow Za odpisanie bede wdzieczny
Ford Probe GL 89 ASB Wrocław[/img]
Ford Probe GL 89 ASB Wrocław[/img]
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
No nie... Gawros, pokombinuj i bedziesz wiedzial.
Man Shift sluzy do recznej zmiany biegow.
Nie bede tu opisywal zachowywania sie skrzyni na poszczegolnych polozeniach bez wlaczoneo Man Shift.
Skoncentruje sie na jezdzie z jego wykorzystaniem. Wszystko co dalej czytasz dotyczy jazdy z wcisnietym przyciskiem - Man Shift.
Zaczynamy:
Pozycja "L" - samochod jezdzi tylko na pierwszym biegu, nie zmieni go automatycznie, aby zmienic bieg przesowasz dzwignie na pozycje "D"
Pozycja "D" - samochod rusza i jezdzi na drugim biegu, podobnie z ich zmiana, mozesz zredukowac przesowajac pozycje na pozycje"L" lub zmienic bieg na wyzszy "D w koleczku".
Pozycja "D w koleczku" SIWETNA DO RUSZANIA W ZIME - samochod rusza i porusza sie tylko na trzecim biegu mozesz zredukowac na IIbieg poz. "D" a potem na I bieg poz. "L"
UWAGA nie redukuj na pozycje "L" jesli samochod porusza sie zbyt szybko (nawet kolo 40km/h).
Dodatkowo zmaina jaka odczujesz przy wcisnietym MAN SHIFT, bedzie mozliwosc hamowania skrzynia biegow po zdjeciu nogi z pedalu gazu, dokladnie tak jak przy klasycznej skrzyni hamuje silnik gdy zdejmiemy noge z gazu a nie wciskamy sprzegla.
Man Shift swietnie wykorzystasz w korkach by co chwila nie wciskac hamulca, wystarczy zdjac noge z gazu a samochod zacznie zwalniac (nie irytujac goscia w samochodzie za toba, ktorego jak sadze wkurza to ze co chwila wciskasz hamulesc).
Man Shift przydatny jest rowniez gdy zjezdzasz z gory i nie chcesz ciagle podhamowywac samochodu by sie za bardzo nie rozpedzal.
PS.Moznaby to wszystko jeszcze rozwinac o kilka trikow jakie mozesz stosowac jezdzac z wcisnietym, jak i wycisnietym Mas Shift... pokombinuj, fajna sprawa.
Man Shift sluzy do recznej zmiany biegow.
Nie bede tu opisywal zachowywania sie skrzyni na poszczegolnych polozeniach bez wlaczoneo Man Shift.
Skoncentruje sie na jezdzie z jego wykorzystaniem. Wszystko co dalej czytasz dotyczy jazdy z wcisnietym przyciskiem - Man Shift.
Zaczynamy:
Pozycja "L" - samochod jezdzi tylko na pierwszym biegu, nie zmieni go automatycznie, aby zmienic bieg przesowasz dzwignie na pozycje "D"
Pozycja "D" - samochod rusza i jezdzi na drugim biegu, podobnie z ich zmiana, mozesz zredukowac przesowajac pozycje na pozycje"L" lub zmienic bieg na wyzszy "D w koleczku".
Pozycja "D w koleczku" SIWETNA DO RUSZANIA W ZIME - samochod rusza i porusza sie tylko na trzecim biegu mozesz zredukowac na IIbieg poz. "D" a potem na I bieg poz. "L"
UWAGA nie redukuj na pozycje "L" jesli samochod porusza sie zbyt szybko (nawet kolo 40km/h).
Dodatkowo zmaina jaka odczujesz przy wcisnietym MAN SHIFT, bedzie mozliwosc hamowania skrzynia biegow po zdjeciu nogi z pedalu gazu, dokladnie tak jak przy klasycznej skrzyni hamuje silnik gdy zdejmiemy noge z gazu a nie wciskamy sprzegla.
Man Shift swietnie wykorzystasz w korkach by co chwila nie wciskac hamulca, wystarczy zdjac noge z gazu a samochod zacznie zwalniac (nie irytujac goscia w samochodzie za toba, ktorego jak sadze wkurza to ze co chwila wciskasz hamulesc).
Man Shift przydatny jest rowniez gdy zjezdzasz z gory i nie chcesz ciagle podhamowywac samochodu by sie za bardzo nie rozpedzal.
PS.Moznaby to wszystko jeszcze rozwinac o kilka trikow jakie mozesz stosowac jezdzac z wcisnietym, jak i wycisnietym Mas Shift... pokombinuj, fajna sprawa.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Winger bardzo dobrze to opisal, ale biorac pod uwage wrazenia. W rzeczywistosci pracy skrzyni jest to bardziej skomplikowany proces.
Do czego sluzy...
Wylaczenia 4. biegu (jak nadbieg w manulau), a przy okazji do wskazania, ze cos jest nie tak w ASB. Pomine kwestie jak sie zachowuje przy nieprawidlowej pracy skrzyni. Rozwiniecie tematu na zyczenie
Do czego sluzy...
Wylaczenia 4. biegu (jak nadbieg w manulau), a przy okazji do wskazania, ze cos jest nie tak w ASB. Pomine kwestie jak sie zachowuje przy nieprawidlowej pracy skrzyni. Rozwiniecie tematu na zyczenie
Zyczenie ...
GREYG jak bys mogl to rozwin temat bo dla mnie to JESZCZE czarna magia ... A nie chce rozwalic skrzyni ( juz ze mnie wycisnela $$$ )
W skrocie wyglada to tak, ze aby chronic sie przed uszkodzeniem ABS, nalezy:
- normalnie jezdzimy na D,
- jesli jezdzimy po miescie (do 80km/h), mozemy uzywac O/D w pozycji D, co pozwoli nam zaoszczedzic na paliwie. Wynika to glownie na tym, ze nie wylaczajac 4. bieg (nadbieg) przyciskiem O/D, tracimy niepotrzebnie moc silnika na pokonanie oporow, ktore powstaja w wyniku jazdy na 4. biegu z predkoscia n.p. 50km/h. Mozna to przyrownac do jazdy z ta predokoscia manualem na 5. biegu.
- pozostale pozycje sluza przede wszystkim jezdzie z malymi predkosciami w sytuacji kiedy n.p. musimy podjechac pod wysokie wzniesienie lub gdy ciagniemy inne auto.
- normalnie jezdzimy na D,
- jesli jezdzimy po miescie (do 80km/h), mozemy uzywac O/D w pozycji D, co pozwoli nam zaoszczedzic na paliwie. Wynika to glownie na tym, ze nie wylaczajac 4. bieg (nadbieg) przyciskiem O/D, tracimy niepotrzebnie moc silnika na pokonanie oporow, ktore powstaja w wyniku jazdy na 4. biegu z predkoscia n.p. 50km/h. Mozna to przyrownac do jazdy z ta predokoscia manualem na 5. biegu.
- pozostale pozycje sluza przede wszystkim jezdzie z malymi predkosciami w sytuacji kiedy n.p. musimy podjechac pod wysokie wzniesienie lub gdy ciagniemy inne auto.
- Maverick1989
- Posty: 32
- Rejestracja: 2010-04-20 19:29
- Samochód: Ford Probe GL I 2,2 USA 1992
- Lokalizacja: Poznań
Re: Main shift na time shift
przeczytałem cały temat i nadal nie wiem to czego służy ta kontrolka AN SHIFT przy automacie u mnie jest tak że ta kontrolka zapala się gdy naduszę mały przycisk przy automatycznej skrzynie może ktoś mi wyjaśnić co to znaczy ??
Lubię czasami wsiąść do mojego auta i pojechać na najbardziej ruchliwy parking w mieście.
Siedzę godzinami w aucie i liczę tych, którzy mnie pytają czy już wyjeżdżam.
Siedzę godzinami w aucie i liczę tych, którzy mnie pytają czy już wyjeżdżam.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Main shift na time shift
Bo o tym mówi ten drugi temat, bez "time shift" w tytule...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Maverick1989
- Posty: 32
- Rejestracja: 2010-04-20 19:29
- Samochód: Ford Probe GL I 2,2 USA 1992
- Lokalizacja: Poznań
Re: kody serwisowe 4EAT
witam przeczytałem wątek i już wiem że przycisk MAN SHIFT służy do ręcznej zmiany biegów ale jak się to robi przy automacie(do góry wyższy bieg na dół niszy ?? czy jak bo nie wiem)
Lubię czasami wsiąść do mojego auta i pojechać na najbardziej ruchliwy parking w mieście.
Siedzę godzinami w aucie i liczę tych, którzy mnie pytają czy już wyjeżdżam.
Siedzę godzinami w aucie i liczę tych, którzy mnie pytają czy już wyjeżdżam.
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: kody serwisowe 4EAT
Może ja czegoś nie wiem, ale on służy do ręcznej redukcji biegu i zblokowaniu skrzyni w tej pozycji. O ręcznej zmianie biegów niestety nie ma mowy
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: MaN ShIfT ...
[r]Pozbierałem te posty i przeniosłem tutaj, bo Maverick1989 jeszcze długo nie znalazłby tego wątku.[/r]
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Maverick1989
- Posty: 32
- Rejestracja: 2010-04-20 19:29
- Samochód: Ford Probe GL I 2,2 USA 1992
- Lokalizacja: Poznań
Re: MaN ShIfT ...
dzięki Robert za pomoc w znalezieniu odpowiedzi na moje pytanie i sorry że musiałeś za mnie jej poszukać w przyszłości na pewno tak nie będzieRobert pisze:[r]Pozbierałem te posty i przeniosłem tutaj, bo Maverick1989 jeszcze długo nie znalazłby tego wątku.[/r]
Lubię czasami wsiąść do mojego auta i pojechać na najbardziej ruchliwy parking w mieście.
Siedzę godzinami w aucie i liczę tych, którzy mnie pytają czy już wyjeżdżam.
Siedzę godzinami w aucie i liczę tych, którzy mnie pytają czy już wyjeżdżam.
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: MaN ShIfT ...
No i "czegoś" nie wiedziałem. Ile jeszcze ten samochód będzie mnie zaskakiwał
- Maverick1989
- Posty: 32
- Rejestracja: 2010-04-20 19:29
- Samochód: Ford Probe GL I 2,2 USA 1992
- Lokalizacja: Poznań
Re: MaN ShIfT ...
próbowałem jazdy z MAN SHIFT i dochodzę do wniosku że ten przycisk chyba mi nie działa bo gdy go włańczam dźwignie ustawiam w pozycji L auto wkręca mi się tylko na 2000 obr. i wo gule nie rusza kiedy na do miast ustawiam w pozycji D auto oczywiście jedzie ale zachowuje się tak jakby cały czas była automatyczna skrzynia biegów czemu tak uważam a dlatego że auto jedzie mi nawet 130 Km/h bez ruszenia dźwigni zmiany biegów gdyby była włączona ręczna skrzynia biegu auto na pewno by się do takiej prędkości się nie rozpędziło macie jakieś rady co może być przyczyną tego
Lubię czasami wsiąść do mojego auta i pojechać na najbardziej ruchliwy parking w mieście.
Siedzę godzinami w aucie i liczę tych, którzy mnie pytają czy już wyjeżdżam.
Siedzę godzinami w aucie i liczę tych, którzy mnie pytają czy już wyjeżdżam.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: MaN ShIfT ...
Strona http://www.performanceprobe.com/info/op ... lector.htm opisuje działanie tak, jak Winger, ale wg serwisówki (nie ma w niej instrukcji obsługi dla kierowcy, ale znalazłem schemat działania komponentów skrzyni) w trybie automatycznym w pozycji Low wybierane są biegi 1 i 2, w Drive 1-3 i w OverDrive 1-4, natomiast w "manualnym" L też 1-2, zaś D i OD 2-3.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: MaN ShIfT ...
Temat powinien trafić do I-gen, bo w Degeneracji działa to całkowicie inaczej:
Pozycja D - full automat.
Wciśnięty przycisk O/D OFF (OverDrive OFF) - wyłączony nadbieg, czyli 4 bieg. 1-3 działają w automacie.
Pozycja 2 - tylko 2 bieg.
Pozycja 1 - tylko 1 bieg.
Pozycja D - full automat.
Wciśnięty przycisk O/D OFF (OverDrive OFF) - wyłączony nadbieg, czyli 4 bieg. 1-3 działają w automacie.
Pozycja 2 - tylko 2 bieg.
Pozycja 1 - tylko 1 bieg.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: MaN ShIfT ...
Jak znajdziesz i wciśniesz tytułowy przycisk Man Shift, to później działa identycznie.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: MaN ShIfT ...
Ha A właśnie, że nie
I-gen ma "bardziej" automatyczną skrzynię niż D-gen.
W I-gen jakby się nie wciskało i ustawiało wajchy, to i tak w jakimś stopniu pracuje w automacie.
I-gen ma "bardziej" automatyczną skrzynię niż D-gen.
W I-gen jakby się nie wciskało i ustawiało wajchy, to i tak w jakimś stopniu pracuje w automacie.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: MaN ShIfT ...
Uwaga - poniższy schemat pokazuje działanie poszczególnych elementów skrzyni 4EAT'93 (w d.generacji), nie dotyczy tego wątku ani działu i służy wyłącznie wyprowadzeniu WujkaHexa z błędu
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: MaN ShIfT ...
Eeee, ale w czarnym miałem skrzynię CD4E i ona działała tak jak to opisywałem.
Jak wajchę przestawiłem na 1, to był tylko pierwszy bieg i nie ważne czy O/D OFF było włączone czy nie, Probas jechał na pierwszym biegu i ni ch*** na drugi sam nie zmienił.
To samo tyczy się pozycji "2". Ruszał z dwójki i tak jechał, póki nie zmieniłem na "D", lub "1".
Jest duże prawdopodobieństwo, że ktoś tam rzeźbę odwalił i tak działał.
Jest też możliwe, że źle interpretuję Twój schemat działania skrzyni (po nocce i piątym dużym piwie trochu ciężko ).
Jak wajchę przestawiłem na 1, to był tylko pierwszy bieg i nie ważne czy O/D OFF było włączone czy nie, Probas jechał na pierwszym biegu i ni ch*** na drugi sam nie zmienił.
To samo tyczy się pozycji "2". Ruszał z dwójki i tak jechał, póki nie zmieniłem na "D", lub "1".
Jest duże prawdopodobieństwo, że ktoś tam rzeźbę odwalił i tak działał.
Jest też możliwe, że źle interpretuję Twój schemat działania skrzyni (po nocce i piątym dużym piwie trochu ciężko ).
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem