Wpisz sobie w wyszukiwarkę słowa "czujnik wstrząsowy", a doświadczysz jasności...adrian_seki pisze: Dodatkowo w bagażniku przy płynie spryskiwaczy jest jakiś włącznik przeciążeniowy czy coś z trzema przewodami i przyciskiem czerwonym - miałem jeden kabel urwany (zielony) i auto śmigało normalnie może to coś wam podpowie
ALARM w I-gen
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: w sprawie alarmu
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- askot
- Posty: 67
- Rejestracja: 2009-02-27 20:26
- Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: w sprawie alarmu
Witaj Oley ! Domyślam się że chodzi o czujnik uderzeniowy który w czasie kraksy odcina dopływ paliwa. Czujniki wstrząsowe występują jako dodatkowe czujniki alarmów. Ktoś zwarł przewody by ominąć ten czujnik. Pozdrowienia dla ciebie i wszystkich klubowiczów. askot
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: w sprawie alarmu
Czyli jak rozewrę te dwa kable tego samego koloru to wtedy będzie działać czujnik wstrząsowy tak?
- askot
- Posty: 67
- Rejestracja: 2009-02-27 20:26
- Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: w sprawie alarmu
Nie wstrząsowy a uderzeniowy. Co do rozłączenia przewodów trzeba sprawdzić kilka spraw,
1. rozłącz zwarte przewody i sprawdź czy silnik odpali. Jeśli tak to dostań się do czujnika w bagażniku i uderz go zdecydowanie, powinno nastąpić rozłączenie. Silnik nie powinien odpalić. Wciśnięcie guzika powoduje zamknięcie obwodu silnik odpala.
2. Jeśli po rozłączeniu przewodów silnik nie odpala, sprawdź czy czujnik jest wciśnięty tzn czy zamyka obwód.
Pozdrawiam askot.
1. rozłącz zwarte przewody i sprawdź czy silnik odpali. Jeśli tak to dostań się do czujnika w bagażniku i uderz go zdecydowanie, powinno nastąpić rozłączenie. Silnik nie powinien odpalić. Wciśnięcie guzika powoduje zamknięcie obwodu silnik odpala.
2. Jeśli po rozłączeniu przewodów silnik nie odpala, sprawdź czy czujnik jest wciśnięty tzn czy zamyka obwód.
Pozdrawiam askot.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: w sprawie alarmu
Witaj Askot!
Nie będę się kłócił, ale powiem tak:
Czasami, jak się wpadnie w zdrową (w sensie sporą) dziurę, to ten czujnik potrafi zadziałać.
Zadziałał od wstrząsu, czy od uderzenia?
Dlatego też nie działa on tylko w momencie uderzenia, zderzenia, a powinien działać
zawsze, gdy z autem stanie się coś "nienormalnego".
Pozdrówka.
He, he.askot pisze:Nie wstrząsowy a uderzeniowy.
Nie będę się kłócił, ale powiem tak:
Czasami, jak się wpadnie w zdrową (w sensie sporą) dziurę, to ten czujnik potrafi zadziałać.
Zadziałał od wstrząsu, czy od uderzenia?
Dlatego też nie działa on tylko w momencie uderzenia, zderzenia, a powinien działać
zawsze, gdy z autem stanie się coś "nienormalnego".
Pozdrówka.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: w sprawie alarmu
Martinesowi kiedyś ten "czujnik" się rozłączył jak mu dolot strzelił
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: w sprawie alarmu
Dzięki za info askot
Tłumaczysz jak dziecku - ale rozumie i tak należy robić bo nigdy nie wiadomo na kogo trafisz
"Czujnik" wstrząsowy mam dobry (miałem w ręce i naprawiałem styk bo zgnił) wyłącza się na przeciążeniach i wstrząsach, ma trzy nóżki i jednocześnie jedno jest zwarte drugie nie i odwrotnie. Nie wiem jak wam się wydaje ale z moich spostrzeżeń wiem że kable które są przecięte i zlutowane jakoś razem są BIAŁO-ZÓŁTE a kabele w czujniku wstrząsowym są BIAŁO-CZERWONY, czarny i zielony.
Nie chcę zalewać samochodu paliwem bo jutro będę wyciągał silnik (rozmontowywał osprzęt bo wyciągnę pewnie po jutrze jeszcze nie wiem) a po za tym jest już za późno bo założyłem podłogę i nie chce mi się jej odginać Tak wiec poczekam może ktoś to przerabiał już i się podzieli
Tłumaczysz jak dziecku - ale rozumie i tak należy robić bo nigdy nie wiadomo na kogo trafisz
"Czujnik" wstrząsowy mam dobry (miałem w ręce i naprawiałem styk bo zgnił) wyłącza się na przeciążeniach i wstrząsach, ma trzy nóżki i jednocześnie jedno jest zwarte drugie nie i odwrotnie. Nie wiem jak wam się wydaje ale z moich spostrzeżeń wiem że kable które są przecięte i zlutowane jakoś razem są BIAŁO-ZÓŁTE a kabele w czujniku wstrząsowym są BIAŁO-CZERWONY, czarny i zielony.
Nie chcę zalewać samochodu paliwem bo jutro będę wyciągał silnik (rozmontowywał osprzęt bo wyciągnę pewnie po jutrze jeszcze nie wiem) a po za tym jest już za późno bo założyłem podłogę i nie chce mi się jej odginać Tak wiec poczekam może ktoś to przerabiał już i się podzieli