
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Problem z pasami
- Scyzor
- Posty: 1275
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'02
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: pasy w jedynce
Mi też się tak zwijają - myślę że to raz, że mało znaczące i potrzebne, a dwa że wynika pewnie ze słabości sprężyny zwijającej (w końcu całymi latami jest generalnie zawsze rozciągnięta) i/lub stanu samych pasów - wiadomo jak się strzępią itp. 

-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: pasy w jedynce
Ja też mam że nie zwijają się do końca - jak mam swoją stronę zapiętą to wtedy tamta się wciągnie do końca i odwrotnie. chciałem to rozebrać i odkręcić rolkę żeby się zwijało więcej ale dobrze że nie mogłem rozkręcić bo chyba bym zepsuł coś z tego co tu czytam nie takie hop siup 

- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: pasy w jedynce
A to już wiem dlaczego tak jest bo te 2 rolki jak są na nie pasy nawinięte to się o siebie stykają i dlatego nie można ich dalej zwinąc bo po prostu miejsca brakuje. Czyli skoro nie ma miejsca to nie wiem czy to się da tak latwo zrobic.. No niby nic nie znaczący szczegół ale mnie trochę denerwuje 

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Scyzor
- Posty: 1275
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'02
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: pasy w jedynce
A po co Wam to zwijanie pasów
Odpinacie je ręcznie
Co do kontrolki od pasów (i brzęczyka): będzie ona świecić jeśli:
a) pas jest ZWINIĘTY a więc niezapięty
b) jeśli mechanizm automatu nie dojedzie do końca (wyłącznik krańcowy w słupku)
Ewentualnie - nie rozgryzałem - ale słychać jeszcze po tym jak pas się zapnie jakby zaskakiwała jakaś blokada - o ile taka jest w ogóle
- może to też ma znaczenie.
Pewnie jest bo skoro można imbusem odpiąć/zapiąć pas (prowadnica) to mogłoby się zdarzyć że w momencie uderzenia i sił działających wtedy na pas sam by się "odpiął"





Co do kontrolki od pasów (i brzęczyka): będzie ona świecić jeśli:
a) pas jest ZWINIĘTY a więc niezapięty
b) jeśli mechanizm automatu nie dojedzie do końca (wyłącznik krańcowy w słupku)

Ewentualnie - nie rozgryzałem - ale słychać jeszcze po tym jak pas się zapnie jakby zaskakiwała jakaś blokada - o ile taka jest w ogóle

Pewnie jest bo skoro można imbusem odpiąć/zapiąć pas (prowadnica) to mogłoby się zdarzyć że w momencie uderzenia i sił działających wtedy na pas sam by się "odpiął"

- CowboysFromHell
- Posty: 3
- Rejestracja: 2010-09-03 17:19
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pasy - prowadnica.
mam małe pytanie bo stalo mi sie coś podobnego jestem świeżak i nie wiem co jest grane rano otwierałem jeszcze drzwi i pasy działały jak wracałem z roboty to już nie i to z obu stron i nie wiem czy przypadkiem sam tego nie wyłaczyłem jakoś ( o ile sie da ? ) mam Forda Probe I GT z 1992 dzieki z góry za jakieś info
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Pasy - prowadnica.
Jakbyś się odrobinę wysilił i nie czepiał pierwszego tematu, który zwróci wyszukiwarka, to znalazłbyś rozwiązanie na jednej z 10 stron wątku, w którym pojawił się problem identyczny z Twoim.
Ja znalazłem, to i
Ty sobie poradzisz. 
Ja znalazłem, to i


Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: Pasy - prowadnica.
Panowie i Panie
Jezeli ktos kiedys dorabialby linke u jakiegos zaciskacza linek,to bardzo prosze o wykonanie dodatkowej sztuki dla mnie.
podchodzilem juz 3 razy do tematu i mi sie zepsula po 2-3 tygodniach
pozdrawiam
Jezeli ktos kiedys dorabialby linke u jakiegos zaciskacza linek,to bardzo prosze o wykonanie dodatkowej sztuki dla mnie.
podchodzilem juz 3 razy do tematu i mi sie zepsula po 2-3 tygodniach
pozdrawiam
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2010-09-27 23:36
- Samochód: probe 91r. 2.2 gt
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Pasy - prowadnica.
Witam pojawił się u mnie problem z pasem lewym a dokładnie to chodzi o to że pas się ,,zamknął" i teraz się nie otwiera. Gdy otworze go za pomocą imbusa przez otwór w tapicerce z tyłu to po zamknięciu drzwi przekręceniu stacyjki zamyka się płynnie ale już nie chce wrócić. Co może być przyczyną ??
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: Pasy - prowadnica.
a stuka jak juz sie zamknie - tak jakby co jakis czas "kilka sekund" probowal sie domknac
albo czy stuka jak jest otwarty?
bo jezeli tak to masz zrabana krancówke
albo czy stuka jak jest otwarty?
bo jezeli tak to masz zrabana krancówke
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2010-09-27 23:36
- Samochód: probe 91r. 2.2 gt
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Pasy - prowadnica.
nic nie słychać.
- pusher1
- Posty: 656
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Problem z pasami
To najprawdopodobniej zerwało linkę , poszukaj na allegro bądź na forum i kup cały mechanizm z silniczkiem kompletny ja jak swojego kupiłem to tak zrobiłem za 100 już znajdziesz.pozdro
2.2gt 92 rok
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z pasami
Nie mogło zerwać linki, skoro pas się płynnie sam zamyka.
Całkiem możliwe, że przy zamykaniu linka wrzyna się w szynę, a zadzior nie pozwala jej wrócić.
Hmm... ale wtedy by znów silniczek stukał co jakiś czas...
Jeżeli linka chodzi be zarzutu w jedną stronę, to najprawdopodobniej chodzi o jakieś słabe styki.
Bajerek odpowiedzialny za zasuwanie i odsuwanie pasa jest w zamku drzwi (wszystko jest na forum).
Może spróbuj otworzyć drzwi i "pomieszać" trochę ich mechanizmem zatrzaskowym. Jak pojawi się chociaż jakieś drgnięcie pasa, to będziesz "w domu".

Całkiem możliwe, że przy zamykaniu linka wrzyna się w szynę, a zadzior nie pozwala jej wrócić.
Hmm... ale wtedy by znów silniczek stukał co jakiś czas...
Jeżeli linka chodzi be zarzutu w jedną stronę, to najprawdopodobniej chodzi o jakieś słabe styki.
Bajerek odpowiedzialny za zasuwanie i odsuwanie pasa jest w zamku drzwi (wszystko jest na forum).
Może spróbuj otworzyć drzwi i "pomieszać" trochę ich mechanizmem zatrzaskowym. Jak pojawi się chociaż jakieś drgnięcie pasa, to będziesz "w domu".

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2010-09-27 23:36
- Samochód: probe 91r. 2.2 gt
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Problem z pasami
Oley dzięki za podpowiedz bo mam problemy z zamkiem od strony kierowcy, zmienię zamek w lewych drzwiach jutro może się poprawi. Napisze jutro czy zabieg coś dał. I jeszcze jedno co miałeś na myśli pisząc żebym w nim ,,pomieszał"?
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Problem z pasami
Pociągał za klamkę przy otwartych drzwiach?turboBiedro pisze:co miałeś na myśli pisząc żebym w nim ,,pomieszał"?


„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z pasami
turboBiedro pisze:Oley co miałeś na myśli pisząc żebym w nim ,,pomieszał"?

Najzwyczajniej przy otwartych drzwiach "okłam" pas, że są zamknięte (zatrzask drzwi w dół, a potem klamką w górę). Wszystko przy włączonej stacyjce.
Pisałeś coś o problemach z zamkiem. Z samym zamkiem (wkładką) czy całym elementem (klamka, zamek i reszta)?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2010-09-27 23:36
- Samochód: probe 91r. 2.2 gt
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Problem z pasami
z wkładką ciężko przekręcić kluczyk przy otwieraniu. A dziś pojawił się nowy problem. Dobry początek znajomości z proboszczem 

- K4mil
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-12-13 11:10
- Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
- Galeria: viewtopic.php?t=15213
- Lokalizacja: Legnica/Głogów
Re: Problem z pasami
Do tych aut trzeba się trochę przyłożyć i satysfakcja gwarantowana więc nie poddawaj się 

Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED

-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2010-09-27 23:36
- Samochód: probe 91r. 2.2 gt
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Problem z pasami
mam nadzieje że jak dojdzie do takiego stanu, że już wszystko będzie nowe to nie będzie się psuł. na razie musi poczekać aż się zwolni miejsce na podnośniku. Probe jest moim 4 fordem i z żadnym nie miałem tyle problemów.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z pasami
Problemy nie mają związku z tym, że to Probe.
Problemy, to przede wszystkim niedbający (poprzedni?) właściciel...
Problemy, to przede wszystkim niedbający (poprzedni?) właściciel...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2010-09-27 23:36
- Samochód: probe 91r. 2.2 gt
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Problem z pasami
i tu się zgodzę ale postanowiłem że go reanimuje 

- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z pasami
Trzymam Cię za słowo.
Cenię ludzi ambitnych, a Twoje powyższe słowa o tym świadczą.
Powiedz jak tam sprawa z pasami?
Napisałeś, że pojawiły się nowe problemy.
Pytaj w odpowiednich wątkach, a jak będę potrafił, to postaram się pomóc,
bo widzę, że warto pomóc, i że auto nie wyląduje za miesiąc na Allegro...
Pozdro.

Cenię ludzi ambitnych, a Twoje powyższe słowa o tym świadczą.
Powiedz jak tam sprawa z pasami?
Napisałeś, że pojawiły się nowe problemy.
Pytaj w odpowiednich wątkach, a jak będę potrafił, to postaram się pomóc,
bo widzę, że warto pomóc, i że auto nie wyląduje za miesiąc na Allegro...
Pozdro.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2010-09-27 23:36
- Samochód: probe 91r. 2.2 gt
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Problem z pasami
problem z pasami jeszcze nie został rozwiązany z powodu braku miejsca do naprawy a pogoda nie sprzyja do napraw w plenerze. A co do nowego problemu musze najpierw zobaczyć spód auta i w tedy będę pisał co i jak. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
- DeViL268
- Posty: 87
- Rejestracja: 2009-04-30 16:40
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Problem z pasami
Pisze bo z tego co czytam z waszych wypowiedzi to ja juz nic nie wiem kto jaki ma problem. U mnie wyglada tak ze nawalila czesc od strony pasazera. Przy zamykani drzwi pasy domknely sie do polowy. Jest spory looz na czesci do ktorej sie wklada pas tzn jak reka nim ruszam to chodzi dosyc lozno gdzies po 2 cm w lewo i prawo. Pasy od strony kierowcy chodza bardzo dobrze. Teraz sprawa silniczka czy czegos tam. Slychac dzwiek jakby cos tam chcial zdzialac.Rozebralem wszystko i wyciagnolem caly zestaw do reki. Okazuje sie ze podczas zalaczenia tych pasow silniczek probuje zwinac lub rozwinac. Wyglada to ze linka zostaje troszke szarpnieta badz poluzniona i nic wiecej. Przy silniczku znajduje sie taka jakby "tuba" ktora sie cholernie grzeje od tego zabiegu. Nie wiem co teraz zrobic. Bawic sie w naprawe czy moze odrazu caly zestaw zmienic ?? Boje sie ze jak kupie nowy zestaw i go podlacze to nie bedzie dzialal bo calosc wyglada tak jakby silniczek nie mial sily. Bo chyba jezeli by cos blokowalo linke to by jej nie zwijaj ale rozwijal cala. Jak wyciaglem silnik to potrafilem bez wiekszego trudu wyciagnac gdzies 20 cm tej linki owinietej w jakas szara izolacje z mnostwem brudu. Nawet po wyciagnieciu tej linki silniczek dalej leciutko szarpal badz rozwijal kawalek linki. Mysle ze juz duzo napisalem i jasniej sie nie da
Co do czujnika w drzwiach to raczej dziala.

Mistrz improwizacji.
- pusher1
- Posty: 656
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Problem z pasami
Najlepiej będzie jak kupisz cały kompletny mechanizm i będzie git
Naprawa trochę skomplikowana no chyba że chcesz się pobawić
Mógł się zrobić zadzior na lince mały i to wystarczy że nie będzie działało
Ogólnie poszukaj na allegro za ok 100 złoty kupisz cały używany sprawny mechanizm z silniczkiem , ja tak zrobiłem i chodzi do dzisiaj bez zarzutu
pozdrawiam






2.2gt 92 rok
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z pasami
DeViL268 pisze: Mysle ze juz duzo napisalem i jasniej sie nie da![]()



Ja prawie nic nie zrozumiałem.

Ale spoko. Jutro rano zrobię sobie kawkę, zasiądę przed kompem, przeczytam z piętnaście razy
Twój post i wtedy zrozumiem.
(chyba)

A jak zrozumiem, to Ci odpowiem dlaczego ta "tuba" się cholernie grzeje od tego zabiegu. OK?

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]