Jakoś(ć) gazu...

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Jakoś(ć) gazu...

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Wiem, że podobny topic był ale dotyczył on porównania gazu rodzimej produkcji.
Macie jakieś doświadczenia jeśli chodzi o gaz w Europie?
Z moich obserwacji (Słowacja, Węgry, Chorwacja) wynika, że mamy najmniej wydajny gaz.
Dość powiedzieć, że na ich gazie przy porównywalnym obciążeniu, stylu jazdy i warunkach na trasie miałem spalanie poniżej 10L. Gaz naszej produkcji to niewyjęte 13L.

Dziwny jest ten kraj :shock:

Pzdrv
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Większość stacji LPG w Polsce oferuje gaz techniczny, który jest mniej wydajny od... hmm... gazu .. jak zwał tak zwał, w każdym razie dobrego gazu. Tylko nieliczne stacje mają ten dobry gaz, podobno shell.
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Telewizor mi wczoraj powiedział że w naszym kraju nie ma żadnych norm prawnych określających jakość gazu a co za tym idzie nikt tego nie kontroluje. Jak nasi ukochani przez naród wybrani posłowie się sprężą w sobie i jakoś przemogą to może w ciągu 9-mcy odpowiednią ustawę wystrugają.

Jedna ważna informacja jaką telewizor przekazał, nie należy kupować czegoś co jest oznaczane jako np. 'auto gaz' tylko taki który jest oznaczany 'LPG GAZ' (czarne litery na żółtym tle) bo to zasadnicza różnica, ten drugi jest przeznaczony do auta, a ten pierwszy nie.
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

sluchajcie jest tez cos takiego.Ze geraralnie aby byl gaz to laczy sie propan i butan.I terazneiuczciwi sporzedawcy robia tak ze nie zachowuja proporcji tylko dolewaja tego tanszego o wiele wiecej(nie pamietam czy jest to propan czy butan) i z tad moze bys wlasnie taka sytuacja ze gaz jest mniej wydajny
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Buster-> popraw mnie jeśli napiszę coś głupiego, bo to co piszę wynika z wiedzy zasłyszanej.

Więc to co spalamy w naszych autachto mieszanina 2 gazów: propanu i butanu. Butan jest gazem cięższym niż propan a też tańszym. Jednak jego wzór chemiczny jest większy (wiecej atomów węgla w cząsteczce) a więc spalanie tego gazu gorsze. Natomiast propan też nie jest bez wad, gdyż jego tem. parowania jest dodatnia (coś koło 4 st.C) - efekt - na samym propanie przez 1/2 roku nie odpalilibyśmy wogóle. Dlatego w polsce miesza się go z butanem którego temp parowania wynosi bodajże -2 st.C.
Wnioski są takie - wydajniejność gazu zależy od składu mieszanki (ilości butanu). Każda firma ma swoje proporcje i osobiście najlepiej mi się jeździ na GASPOL-u.
Nie polecam za to firmy BAŁTYK - GAS. Statoil oraz Orlen maja gaz jakotaki - bez rewelacji.

To że na południu europy gaz jest wydajniejszy to może być przyczyna tego że tam jest to sam propan.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

no jeśli tak bardzo chcecie wiedzieć co tankujecie to proszsz:

Tygodnik Motoryzacyjny MOTOR nr 37 z dnia 06.09.2004

Tytuł: "Tankujesz chrzczony gaz"

W Polsce nie ma przepisów dotyczących jakości i składu paliw gazowych do samochodów czyli LPG . tym samym Inspekcja Handlowa nie ma podstaw do jakiejkolwiek kontroli tego produktu oraz stacji oferujących LPG. Zgodnie z przysłowiem "okazja czyni złodzieja", dystrybutorzy bądź sprzedawcy zmieniają skład sprzedawanej mieszanki. Według ogólnych norm, LPG powinien składać się w rónych częściach z mieszaniny propanu z butanem. Tyle, że butan jest zdecydowanie tańszy więc daje się go więcej niż propanu. Efektem korzystania z takiego "chrzczonego" paliwa będzie zwiększone nawet o 50% zużycie gazu i słabsze osiągi samochodu. Wniosek ? Niestety, nigdy nie masz pewności, co trafia do zbiornika twojego samochodu.
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

caruso pisze:Wniosek - My gazownic tankujemy po prostu tańsze brudy
Popieram!!! :lol: :lol: :lol:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Jadę sopie dzisiaj s rana do pracki, przejeżdzam przez miasto stargard i czuje pod pedałem spadek mocy przy depnięciu - aha - potrzebuje gaziu. Jadę więc dalej i widzę stace BP - ładna stacja gaziu majom. Zajeżdzam tankuje płace i....

Ludzie - kto mi dał skrzydła??? :shock: :lol: 8) 8) 8) 8)
RED-BULLA do gaziu dolewajom cyco? :twisted: :twisted:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Arnie (caruso)
Posty: 86
Rejestracja: 2004-05-25 16:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Arnie (caruso) »

NIe martw się - oni się po prostu pomylili
źle proporcje dobrali
Zapomnieli mieszankę zrobić na Polskę (30% propan, 40% butan, 30% reszta - lepiej żebyś nie wiedział)

Ps: Zatankuj w karnistry to mi odlejesz jak będę przejeżdzał
Arnie
Miałem Probe 2.2 GT
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”