Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Falowanie wolnych obrotów
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Falujące, pływające obroty
Witam.
Sprawdziłem układ chłodniczy- brak ubytków, korki są szczelne, egr też wygląda ok.
Sczytałem kody błędów- błędów brak.
Natomiast zauważyłem problem, bo po wpięciu samochodu w stan diagnostyczny- załączają się wiatraki w chłodnicy. Sugerowałoby to, że jest źle ustawiony czujnik położenia przepustnicy (TP). I tutaj się pojawia problem- za cholerę nie mogę znaleźć tego potencjometru do regulacji. Okolice przepustnicy przeszukałem i nie widzę tego . Czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie i zaznaczyć miejsce, w którym dokładnie to ustrojstwo jest?
Sądzę, że to przez to mogę mieć podwiększone spalanie.
Pozdrawiam.
Sprawdziłem układ chłodniczy- brak ubytków, korki są szczelne, egr też wygląda ok.
Sczytałem kody błędów- błędów brak.
Natomiast zauważyłem problem, bo po wpięciu samochodu w stan diagnostyczny- załączają się wiatraki w chłodnicy. Sugerowałoby to, że jest źle ustawiony czujnik położenia przepustnicy (TP). I tutaj się pojawia problem- za cholerę nie mogę znaleźć tego potencjometru do regulacji. Okolice przepustnicy przeszukałem i nie widzę tego . Czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie i zaznaczyć miejsce, w którym dokładnie to ustrojstwo jest?
Sądzę, że to przez to mogę mieć podwiększone spalanie.
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Falujące, pływające obroty
W faq jest wątek o ustawianiu Tps-a - w 2.0 jest potencjometr i taki guziczek - guziczek umiejscowiony jest w okolicy linki od gazu jak puścisz gaz jest naciśnięty natomiast potencjometr jest na osi przepustnicy po przeciwnej stronie od naciągu linki w 2.0 jak spojrzysz na przepustnice od przodu silnika to jest to taka czarna kostka przykręcona na dwie śrubki z odchodzącymi 3 kablami. Dokładnie jak ustawić pisze w Faq więc nie będę powielał, zrobiłbym zdjęcie ale zepsułem aparat ;P pozdro
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy

Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Falujące, pływające obroty
-- oryginalny post 2010-06-01 22:44 --
Dzięki serdeczne, jutro będę dalej z tym walczyć, samo ustawienie tego to nie jest taki problem
.
Pozdrawiam.
-- dodano 2010-06-04 16:35 --
Odświeżam.
Znalazłem ten guziczek, kostkę. Tylko problem jest taki, że nie mogę jej poluzować- nie mam jak odkręcić tej dolnej śrubki przy kostce. Czy jest na to jakiś specjalny patent?
Pozdrawiam.
Dzięki serdeczne, jutro będę dalej z tym walczyć, samo ustawienie tego to nie jest taki problem

Pozdrawiam.
-- dodano 2010-06-04 16:35 --
Odświeżam.
Znalazłem ten guziczek, kostkę. Tylko problem jest taki, że nie mogę jej poluzować- nie mam jak odkręcić tej dolnej śrubki przy kostce. Czy jest na to jakiś specjalny patent?
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Falujące, pływające obroty
Powiem ci że nie pamiętam wiem że ja wyjąłem całą przepustnicę i najpierw ją wyczyściłem całą wiec miałem to na wierzchu poluzowałem a potem ustawiłem i dokręciłem - jest to trochę roboty - ale faktycznie ta dolna śrubka jest chyba ciężka do odkręcenia.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy

Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Falujące, pływające obroty
Witam serdecznie, sorry za odświeżanie, ale zapomniałem się "przyznać" co było przyczyną falujących obrotów.
Podjechałem do auto-jaksy, panowie stwierdzili, że poprzedni mechanicy zrobili mi straszny bałagan pod maską.
Przyczyną falujących obrotów u mnie było:
- przyśpieszony kąt wyprzedzenia zapłonu+złe ustawienie tps'a. Mechanik stwierdził, że tak ciężkiego przypadku to jeszcze nie miał- zazwyczaj na ustawienie tps'a potrzebuje 10-15 minut, u mnie zajęło mu to około 3 godzin (łącznie z ustawieniem zapłonu).
Pozdrawiam.
Podjechałem do auto-jaksy, panowie stwierdzili, że poprzedni mechanicy zrobili mi straszny bałagan pod maską.
Przyczyną falujących obrotów u mnie było:
- przyśpieszony kąt wyprzedzenia zapłonu+złe ustawienie tps'a. Mechanik stwierdził, że tak ciężkiego przypadku to jeszcze nie miał- zazwyczaj na ustawienie tps'a potrzebuje 10-15 minut, u mnie zajęło mu to około 3 godzin (łącznie z ustawieniem zapłonu).
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Falujące, pływające obroty
to pan nie wiedział co robi
ja czytając opisy na forum zrobiłem to szybciej niż on 


Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy

Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: Falujące, pływające obroty
ustawienie zapłonu max 20 minut, tps poluzowanie śrubki, wpięcie się miernikiem w Tps i ustawienie danej przez producenta wartości w Voltach, max 20 minutmyszs pisze: - przyśpieszony kąt wyprzedzenia zapłonu+złe ustawienie tps'a. Mechanik stwierdził, że tak ciężkiego przypadku to jeszcze nie miał- zazwyczaj na ustawienie tps'a potrzebuje 10-15 minut, u mnie zajęło mu to około 3 godzin (łącznie z ustawieniem zapłonu).
Pozdrawiam.
Re: Falujące, pływające obroty
Witam wszystkich!
Jestem tutaj nowy pare tematow juz przeczytalem..., ten ma juz 8 stronic i za bardzo nie chce mi sie wszystkiego czytac
Ale za to opowiem moją historie z falującymi obrotani( gasnacym silnikiem):
A wiec, przebywajac w Monachium, pomyślałem o kupnie samochodu, znalazłem probeusza 2.5 litra. Odpaliłem, chodził idealnie.
Zakupiłem, po 20 km obroty mu skakaly, powoli wzrastaly do 1,5-2 tys po czym szybko spadaly do prawie 0 i tak w kolko.... po przejechaniu 500 km samochod po ściągnięciu nogi z gazu gasl. Dojechalem do Polski... zajrzałem do silnika i zacząłem sie zastanawiac co to za dziura pomiedzy swiecami jak palec. okazalo sie ze to "odma olejowa" ktorej nie bylo, zakupilem nową wraz z uszczelka za 100 złoty, w miedzy czasie rozkręciłem caly dolot: silnik krokowy, przeplywomierz, i przepustnice. Dokladnie wyczyscilem i skrecilem ponownie na czerwonym silikonie (na uszczelki musialbym znowu czekac i placic) po montazu samochod odpalil bez problemow
wystarczylo tylko na przepustnicy ustawic prawidlowe obroty i obroty trzymaja sie jak trza!
Jestem tutaj nowy pare tematow juz przeczytalem..., ten ma juz 8 stronic i za bardzo nie chce mi sie wszystkiego czytac

Ale za to opowiem moją historie z falującymi obrotani( gasnacym silnikiem):
A wiec, przebywajac w Monachium, pomyślałem o kupnie samochodu, znalazłem probeusza 2.5 litra. Odpaliłem, chodził idealnie.
Zakupiłem, po 20 km obroty mu skakaly, powoli wzrastaly do 1,5-2 tys po czym szybko spadaly do prawie 0 i tak w kolko.... po przejechaniu 500 km samochod po ściągnięciu nogi z gazu gasl. Dojechalem do Polski... zajrzałem do silnika i zacząłem sie zastanawiac co to za dziura pomiedzy swiecami jak palec. okazalo sie ze to "odma olejowa" ktorej nie bylo, zakupilem nową wraz z uszczelka za 100 złoty, w miedzy czasie rozkręciłem caly dolot: silnik krokowy, przeplywomierz, i przepustnice. Dokladnie wyczyscilem i skrecilem ponownie na czerwonym silikonie (na uszczelki musialbym znowu czekac i placic) po montazu samochod odpalil bez problemow

-
- Posty: 70
- Rejestracja: 2010-01-13 20:09
- Samochód: KJ V6 Miller Cycle Engine
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Falujące, pływające obroty
co do falowania obrotów to jest jeszcze inna bajka 
Czyli: poprawnie ustawiony zapłon, a dokładniej "początek sekwencji wtrysku benzyny". Tak tak, jest cos takiego w Probe.
W tym celu jest w aparacie zapłonowym czujnik połozenia 1 cylindra, gdy kąt zapłonu(kąt wtrysku) nie mieści się w tolerancji to obroty falują i silnik przerywa cały czas, nie ważne czy ciepły czy zimny, zjawisko częściowo zanika przy wyższych obrotach, a komp w aucie uwaza że nie ma błędów. Przećwiczyłem to w swoim drugim Probku.... nie powiem żebym na to wpadł szybko bo auto było maksymalnie "dojechane" i przyczyn tez było wiele ale ta była ostatnia...
Mowa oczywiście o 2.5 V6. nie wiem jak jest w 2.0, nie miałem styczności

Czyli: poprawnie ustawiony zapłon, a dokładniej "początek sekwencji wtrysku benzyny". Tak tak, jest cos takiego w Probe.
W tym celu jest w aparacie zapłonowym czujnik połozenia 1 cylindra, gdy kąt zapłonu(kąt wtrysku) nie mieści się w tolerancji to obroty falują i silnik przerywa cały czas, nie ważne czy ciepły czy zimny, zjawisko częściowo zanika przy wyższych obrotach, a komp w aucie uwaza że nie ma błędów. Przećwiczyłem to w swoim drugim Probku.... nie powiem żebym na to wpadł szybko bo auto było maksymalnie "dojechane" i przyczyn tez było wiele ale ta była ostatnia...
Mowa oczywiście o 2.5 V6. nie wiem jak jest w 2.0, nie miałem styczności
Mazda Millenia S ;]
...wszelkie prawa do powyższej wypowiedzi zastrzeżone...
...autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny :]
...wszelkie prawa do powyższej wypowiedzi zastrzeżone...
...autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny :]
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Falujące, pływające obroty
Witam,
dziś pojawił się problem z obrotami (znowu), a mianowicie: gdy silnik się nagrzeje (wskazówka znajduje się między literką O a R) czasami obroty na jałowym wskakują na 1500obr/min. Tzn. Jadę spokojnie, dojeżdżam do świateł, czekam na zielone i czasami samoistnie obroty zaczynają powoli rosnąć do 1500obr/min, zazwyczaj po jakimś czasie powoli spadają na 750obr/min. Nie dzieje się tak zawsze, mniej- więcej co drugie światła.
Zauważyłem ponad to, że ogrzewanie jakoś słabiej mi działa. Czy to możliwe, że termostat mi się zaciął i mam cały czas duży obieg? A, że temperatura na zewnątrz jest teraz dosyć niska, więc może jest niedogrzany i włącza mi się ssanie? Chociaż na wskazówce nie zaobserwowałem, żeby temp. spadła...
Co ciekawe, tydzień temu zajechałem samochodem po kumpla (silnik już miał temperaturę ok), silnik uruchomiony i po jakiś 5 minutach postoju na jałowych obr, wskazówka od temperatury spadła poniżej "normal". Fakt faktem, że było wtedy około -15 stopni, ale to chyba nie powinno tak być..
Dodam, że błędów nie wywala, płyn w chłodnicy jest.
Pozdrawiam.
dziś pojawił się problem z obrotami (znowu), a mianowicie: gdy silnik się nagrzeje (wskazówka znajduje się między literką O a R) czasami obroty na jałowym wskakują na 1500obr/min. Tzn. Jadę spokojnie, dojeżdżam do świateł, czekam na zielone i czasami samoistnie obroty zaczynają powoli rosnąć do 1500obr/min, zazwyczaj po jakimś czasie powoli spadają na 750obr/min. Nie dzieje się tak zawsze, mniej- więcej co drugie światła.
Zauważyłem ponad to, że ogrzewanie jakoś słabiej mi działa. Czy to możliwe, że termostat mi się zaciął i mam cały czas duży obieg? A, że temperatura na zewnątrz jest teraz dosyć niska, więc może jest niedogrzany i włącza mi się ssanie? Chociaż na wskazówce nie zaobserwowałem, żeby temp. spadła...
Co ciekawe, tydzień temu zajechałem samochodem po kumpla (silnik już miał temperaturę ok), silnik uruchomiony i po jakiś 5 minutach postoju na jałowych obr, wskazówka od temperatury spadła poniżej "normal". Fakt faktem, że było wtedy około -15 stopni, ale to chyba nie powinno tak być..
Dodam, że błędów nie wywala, płyn w chłodnicy jest.
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
Re: Falujące, pływające obroty
Na bank masz termostat otwarty cały czas.Sprawdź też poziom płynu chłodniczego,bo jak będzie go za mało i będzie zapowietrzony układ to obroty będą falować.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Falujące, pływające obroty
Mam przyczynę- termostat jest ok, natomiast był problem z płynem chłodzącym- dolałem do chłodnicy jakieś 700ml(tyle weszło), odpowietrzyłem i jest ok.
Tylko teraz trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego był taki ubytek... chłodnica jest szczelna, wężyki raczej też, jedyne co mi przychodzi do głowy to korek spustowy.
Pozdrawiam.
Tylko teraz trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego był taki ubytek... chłodnica jest szczelna, wężyki raczej też, jedyne co mi przychodzi do głowy to korek spustowy.
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Falujące, pływające obroty
Też jest taka opcja.
Tylko dziwię się, że pod samochodem nie ma ani jednej plamki, gdzieś ten płyn się musiał podziać.
Nic, muszę to obserwować i tyle.
Pozdrawiam.
Tylko dziwię się, że pod samochodem nie ma ani jednej plamki, gdzieś ten płyn się musiał podziać.
Nic, muszę to obserwować i tyle.
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Falujące, pływające obroty
mógł wyciekać powoli i odparowywać na gorącym bloku.
- helcio
- Posty: 86
- Rejestracja: 2010-11-02 20:50
- Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=18448
- Lokalizacja: Białystok
Re: Falujące, pływające obroty
u mnie było coś takiego, że płyn chłodniczy uciekał i pod samochodem nie było żadnych śladów, potem przy dużych obrotach sprawdzałem i jednak trochę ciekło, okazało się, że po lewej stronie chłodnicy na takim złączeniu na całej wysokości chłodnicy gdzie są pozaginane aluminiowe blaszki, poodginały się i puszczało od samej góry chłodnicy aż po sam dół,po doginałem je i dla pewności obsmarowałem żywicą i jest ok.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 2010-12-14 14:00
- Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
- Galeria: viewtopic.php?t=18768
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Falujące, pływające obroty
Witam..dziś zauwazyłem coś niepokojącego w moim Probe ,mianowicie zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku po wciśnieciu sprzegła obroty spadają elegancko do ~750 ,lecz nastepnie "podbija" do ~1100 i znów spada do ~750 po czym już elegancko trzyma.Co to może być? świece ,kable nówki , kopułka wyczyszczona,silnik pracuje równo,nie faluje w innych sytucjach.Może to kwestia ustawienia zapłonu? Pzdr. 

- saddam
- Posty: 30
- Rejestracja: 2009-03-04 13:49
- Samochód: Probe USA 96r. 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=17069
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Falujące, pływające obroty
mam dokładnie to samo co pe3lwroc, jak dojdziesz co to to sie pochwal. 

Biały Ford Probe II SE '96 2.0 USA
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Falujące, pływające obroty
Sprawdźcie dokładnie stan płynu w chłodnicy.
Może spróbujcie odpowietrzyć układ.
Może spróbujcie odpowietrzyć układ.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Falowanie wolnych obrotów
Witam,
znowu pojawił mi się problem przygasania/gaśnięcia silnika.
Sprawa wygląda tak jak wcześniej: silnik ciepły, wysprzęglanie przy 2-3tys obr/min, obroty spadają bardzo szybko, co skutkuje zgaśnięciem silnika (czasami obroty schodzą bardzo nisko, ale nie zgaśnie).
Co zdążyłem sprawdzić:
zapłon jest dobrze ustawiony, wężyki od egr'a są szczelnie podpięte, czujnik położenia przepustnicy- ustawiony idealnie, korki szczelne, układ chłodzenia odpowietrzony, stan płynu-ok, obroty jałowe ustawione na ok 700-750 obr/min, świece ok, przewody WN- ok.
Dziś wyjąłem przepustnicę i ją przeczyściłem- była cała zasyfiała, niby jest trochę lepiej, ale to nie to- silnik nadal gaśnie/przygasa.
Jedyne, co w nim jeszcze nie domaga, to alternator- mam ładowanie na poziomie 13.6-13.8V na ciepłym silniku, przy włączonym radiu, nawiewach, światłach.
Panowie, co jeszcze mogę sprawdzić, bo już mnie powoli zaczyna szlag trafiać
.
Pozdrawiam.
PS. Kody błędów sprawdzałem- błędów brak.
znowu pojawił mi się problem przygasania/gaśnięcia silnika.
Sprawa wygląda tak jak wcześniej: silnik ciepły, wysprzęglanie przy 2-3tys obr/min, obroty spadają bardzo szybko, co skutkuje zgaśnięciem silnika (czasami obroty schodzą bardzo nisko, ale nie zgaśnie).
Co zdążyłem sprawdzić:
zapłon jest dobrze ustawiony, wężyki od egr'a są szczelnie podpięte, czujnik położenia przepustnicy- ustawiony idealnie, korki szczelne, układ chłodzenia odpowietrzony, stan płynu-ok, obroty jałowe ustawione na ok 700-750 obr/min, świece ok, przewody WN- ok.
Dziś wyjąłem przepustnicę i ją przeczyściłem- była cała zasyfiała, niby jest trochę lepiej, ale to nie to- silnik nadal gaśnie/przygasa.
Jedyne, co w nim jeszcze nie domaga, to alternator- mam ładowanie na poziomie 13.6-13.8V na ciepłym silniku, przy włączonym radiu, nawiewach, światłach.
Panowie, co jeszcze mogę sprawdzić, bo już mnie powoli zaczyna szlag trafiać

Pozdrawiam.
PS. Kody błędów sprawdzałem- błędów brak.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
Re: Falowanie wolnych obrotów
Wymień przepływke i będzie git, miałem podobny problem i skoro twierdzisz, że układ chłodniczy jest na 100% odpowietrzony no to zostaje Ci tylko ten element.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Falowanie wolnych obrotów
Może po prostu brakować prądu. Jeździsz na niedoładowanym akumulatorze i mógł go w końcu szlag trafić 
Weź aku do domu, naładuj porządnie i sprawdź wtedy.

Weź aku do domu, naładuj porządnie i sprawdź wtedy.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Falowanie wolnych obrotów
Ale wtedy miałbym problem z odpalaniem, czyż nie? A silnik pali bez zająknięcia.
Natomiast dziś zauważyłem, że po zrobieniu zworki, odpaleniu silnika (ciepłego) obroty wynoszą ok 700obr/min, po czym zaczynają powoli rosnąć, aż do 950obr/min. Czy tak powinno być? Coś mi się wydaje, że nie.
Gdy zworki nie ma, nic takiego się nie dzieje- równo trzyma obroty.
Natomiast dziś zauważyłem, że po zrobieniu zworki, odpaleniu silnika (ciepłego) obroty wynoszą ok 700obr/min, po czym zaczynają powoli rosnąć, aż do 950obr/min. Czy tak powinno być? Coś mi się wydaje, że nie.
Gdy zworki nie ma, nic takiego się nie dzieje- równo trzyma obroty.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Falowanie wolnych obrotów
A kręci mocno, równo? Hm... Nawet, jak masz słaby alternator, to z akumulatora powinien podtrzymywać.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Falowanie wolnych obrotów
No właśnie.Kocureq pisze:Nawet, jak masz słaby alternator, to z akumulatora powinien podtrzymywać.
Kręci mocno i równo. Poza tym jak mi dziś zaczął gasnąć, sprawdziłem ładowanie- włączone światła, radio i miałem 14,2V, więc nie ma tragedii.
Ewentualnie, rozbiorę jeszcze aparat zapłonowy, może tam coś wybadam. Przy okazji przeczyszczę palec rozdzielacza... Co prawda jeszcze jakieś 2 miesiące temu był jak nowy.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r