Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Zakucie silnika
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Zakucie silnika
to logiczne ale ja przy uturbianiu tego silnika pomyślał bym o mocniejszych korbowodach seryjne śmiesznie wyglądają a co mówić o ich wytrzymałości.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Zakucie silnika
yyy - wiem nie znam się - ale jak może wyglądać inaczej korbowód? Podobno Probe 2,2 GT ma kute korbowody i wał korbowy z tego co gdzieś czytałem
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Zakucie silnika
hehe kute to złe określenie to wszystkie mają auta bo korbowody to odkuwka ale tu bardziej chodzi z jakich materiałów został dany element odlany i odkuty i jak jest solidny tz. jego grubość. Te w 2.5 V6 są śmieszne patyki w 2.2 gt są takiej grubości że można im zaufać 300 km zniosą. A jest ich 4 w przeciwieństwie do 2.5 V6 gdzie jest ich 6.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

-
- Posty: 155
- Rejestracja: 2009-10-30 16:46
Re: Zakucie silnika
probe 2.2 gt na seryjnych gratach ile wytrzyma koni???
tak zeby silnik sie dobrze czuł (niemówie o skrajnych wartosciach)
Mam zamiar zakuć silnik ale niewiem czy jest sens (wiadomo jak by był zakuty to by była spokojna głowa ze sie niesypnie tak łatwo nawet z mniejszą mocą)
ale tak: największy problem- skrzynia i przedni napęd.
wiencej niz 300 koni z napędem na przód- mija sie z celem
skrzynia(dokładnie mechanizm różnicowy)- zesra sie odrazu
Bo gdybym zakówał silnik to wieksze moce mnie interesowały by niz 300KM ale jakby bez zakucia wytrzymywał jakotaką moc to bym se dał spokuj z tą ''kosztowną'' zabawą.
kompa mam do 15psi, odcinka 7300 obr. plus jakies tam modyfikacje by sie zrobiło,zeby było lepiej niz jest a zmienic mozna naprawde duzo średnimi kosztami plus turbo większe (chyba ze bendzie ładnie dmuchać to co tworze teraz z seryjnej, ale to sie okaże)
i cieszyc sie jazdą.
tak zeby silnik sie dobrze czuł (niemówie o skrajnych wartosciach)
Mam zamiar zakuć silnik ale niewiem czy jest sens (wiadomo jak by był zakuty to by była spokojna głowa ze sie niesypnie tak łatwo nawet z mniejszą mocą)
ale tak: największy problem- skrzynia i przedni napęd.
wiencej niz 300 koni z napędem na przód- mija sie z celem
skrzynia(dokładnie mechanizm różnicowy)- zesra sie odrazu
Bo gdybym zakówał silnik to wieksze moce mnie interesowały by niz 300KM ale jakby bez zakucia wytrzymywał jakotaką moc to bym se dał spokuj z tą ''kosztowną'' zabawą.
kompa mam do 15psi, odcinka 7300 obr. plus jakies tam modyfikacje by sie zrobiło,zeby było lepiej niz jest a zmienic mozna naprawde duzo średnimi kosztami plus turbo większe (chyba ze bendzie ładnie dmuchać to co tworze teraz z seryjnej, ale to sie okaże)
i cieszyc sie jazdą.
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Zakucie silnika
seryjne bebechy hmm powinny 220 -240 km trochę wytrzymać. Mówię tu o silniki złożonym na nowych elementach nie na wypracowanych 20 letnich.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

-
- Posty: 90
- Rejestracja: 2008-08-10 11:27
- Galeria: viewtopic.php?t=14779
Re: Zakucie silnika
Silnik żeby czuł się dobrze do 250 koni może przyjąć, w skrajnych wartościach korby poddały sie przy 310-320 kunia, skrzynia traktowana po ludzku znosci do 300 niutonometrów, potem sypią sie dwójka, trójka, żeby zadbac o trakcje LSD(wielkie koszta), zębatki na prostych zębach (wielkie koszta) i taka skrzynia radzi sobie z momentem 450 niutona i zapina naprawdę potężnie
A co do kosztów to zawsze cos wychodzi nie wiesz kiedy pęka 6 tyś zł 8 tyś zł
A co do kosztów to zawsze cos wychodzi nie wiesz kiedy pęka 6 tyś zł 8 tyś zł
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zakucie silnika
Witam może ktoś mi powiedzieć co kolwiek na temat części w tym linku z opisu wynika ze są to wzmocnione bebechy ale cena jest śmiesznie niska co wy na to?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SBF-FORD ... 4cf3a97bd1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SBF-FORD ... 4cf3a97bd1
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Zakucie silnika
To nie jest zestaw do silników Mazdy, tylko do Forda "Fits FORD 302 blocks" czyli 302 cubic inch = 5.0 na rozwiercenie do 347 cubiców (cubic inch - cale szcześcienne).
Probe to firma która robi kute graty.
A ceny tak niskie są zupełnie normalne i to jest piękne w amerykańskich autach.
Do ryża nie dostaniesz za tyle dobrego dolotu
Probe to firma która robi kute graty.
A ceny tak niskie są zupełnie normalne i to jest piękne w amerykańskich autach.
Do ryża nie dostaniesz za tyle dobrego dolotu

- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zakucie silnika
Kurde tak to jest jak się czyta bez zrozumienia szkoda w takim razie że do naszych nie ma takich tanich dziękuje za sprostowanie 

- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zakucie silnika
Znowu?
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Zakucie silnika
Codziennie ktoś kupuje i sprzedaje zakute silniki. TO chleb powszedni.
A poważnie, to ciężko znaleźć kupca na taką zabawkę.
A poważnie, to ciężko znaleźć kupca na taką zabawkę.

- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zakucie silnika
Powiesz mi coś więcej o tym silniku?
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Zakucie silnika
Ostatnio ci już pisałem, i rozmawialiśmy. Nie chcę wracać do rozmowy, z której nic nie wyniknie a ty na koniec powiesz, że chcesz same korby.
A takie zawracanie głowy z allegro nie wchodzi w rachubę
A takie zawracanie głowy z allegro nie wchodzi w rachubę


- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zakucie silnika
Wszyscy po mnie dziś krzyczą :p a tak na poważnie spytałem się tylko po to żeby dowiedzieć się jak ten silnik jest zrobiony i jaką cenę byś za niego chciał, zdaje sobie sprawy ile taki silnik kosztuje bo sam chciałbym to zrobić co zresztą też wiesz, ale gdyby cena była przystępna zresztą w chwili obecnej i tak albo musiał byś poczekać albo zgodzić się na raty czego pewnie nie zrobisz bo mnie nie znasz ale może dzięki temu że go opiszesz w tym temacie może się znajdzie jakiś kupiec.
Nie chce zaczynać żadnej kłótni czy wymiany niepotrzebnych zdań więc jeśli w jakiś sposób źle się wyraziłem bądź źle podchodzę do sprawy to przepraszam
Nie chce zaczynać żadnej kłótni czy wymiany niepotrzebnych zdań więc jeśli w jakiś sposób źle się wyraziłem bądź źle podchodzę do sprawy to przepraszam
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 2008-08-10 11:27
- Galeria: viewtopic.php?t=14779
Re: Zakucie silnika
Więc napisz konkrety:
1.Jakie korby
2.Tłoki
3.Pierścienie
4.Czy pompa oleju też Inna czy fabryka
5.Jakie panewki
6.Głowice KL czy KLZE
7.Jaka cena
8.Powód sprzedaży
9.Zdjęcia
1.Jakie korby
2.Tłoki
3.Pierścienie
4.Czy pompa oleju też Inna czy fabryka
5.Jakie panewki
6.Głowice KL czy KLZE
7.Jaka cena
8.Powód sprzedaży
9.Zdjęcia
- Ozyryz
- Posty: 171
- Rejestracja: 2009-06-29 10:09
- Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
- Galeria: viewtopic.php?t=18142
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zakucie silnika
Mam takie drobne pytanie, wiecie może jakie tłoki ze seryjnego silnika podejdą do kl-a na korby kj tak żeby nie trzeba było rozwiercać sworznia tłoka czyli 21mm i średnica tłoka wychodziła 84.5mm a wysokość pułki tzn od górnej krawędzi sworznia do góry tłoka nie przekraczała 20mm ?. No i żeby strachu bara dmuchać nie było.
Aha co do średnicy tłoka to mógłby być delikatnie szerszy, tak żeby nie przekroczyć 1 szlifu.
Aha co do średnicy tłoka to mógłby być delikatnie szerszy, tak żeby nie przekroczyć 1 szlifu.

Ostatnio zmieniony 2018-07-25 20:45 przez Ozyryz, łącznie zmieniany 1 raz.