Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
V-max dla 2.0 16V
- daviboss20
- Posty: 23
- Rejestracja: 2009-05-16 18:37
- Samochód: Probe Medici 1997r. 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=21528
- Lokalizacja: Rynarzewo k/Bydgoszczy
Re: V-max dla 2.0 16V
witam,ja swoim pierwszym probaskiem wycisnąłem 185km/h na A1 do gdańska(1994r,16V,w trzy osoby na felach 17'' 215/45)a niedawno testowałem mój nowy nabytek i 195km/h w dwie osoby na obwodnicy bydgoszczy i na autostradzie obok poznania i ani km więcej(1997r,medici,16V,na felach 17'' 225/45 przód i 235/45 tył) i przy tej prędkości czuć już ze to jest end V-max;-(w moim 2.0
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-03-03 21:24
- Samochód: II gen, 95' gt usa!
- Galeria: viewtopic.php?t=17469
Re: V-max dla 2.0 16V
nie chodzilo mi o konserwy tylko o autaScyzor pisze:Uważasz że nowiutką Yariską, Twingo czy inną Pandzinką jest bezpieczniejArturLodz pisze:troche jednak sie boje, bo stara maszyna![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

np taka rx8, viperkiem moglbym smignac bez wiekszych strachow...
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: V-max dla 2.0 16V
Do V-max'a jeszcze nie doszedłem i raczej tego nie będę robić- szkoda samochodu, chyba, że zmusi mnie do tego sytuacja.
Na drodze do białegostoku w 3 osoby osiągnąłem 195km/h na oponach 205/60/15 (profil trochę wyższy niż ory), ale to przez przypadek, bo się zagapiłem.
Gaz nie był w podłodze, a samochód dalej się rozpędzał, na "pusto" myślę, że pojechałby z 210km/h, tylko pytanie ile oszukuje prędkościomierz.
Na ory oponkach 205/55/15 prędkościomierz zdecydowanie śmielej idzie do przodu, aniżeli na 205/60/15. Szkoda, że gps'a nie posiadam, to sprawdziłbym czy bardzo zawyża.
Pozdrawiam.
Na drodze do białegostoku w 3 osoby osiągnąłem 195km/h na oponach 205/60/15 (profil trochę wyższy niż ory), ale to przez przypadek, bo się zagapiłem.


Gaz nie był w podłodze, a samochód dalej się rozpędzał, na "pusto" myślę, że pojechałby z 210km/h, tylko pytanie ile oszukuje prędkościomierz.
Na ory oponkach 205/55/15 prędkościomierz zdecydowanie śmielej idzie do przodu, aniżeli na 205/60/15. Szkoda, że gps'a nie posiadam, to sprawdziłbym czy bardzo zawyża.
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- helcio
- Posty: 86
- Rejestracja: 2010-11-02 20:50
- Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=18448
- Lokalizacja: Białystok
Re: V-max dla 2.0 16V
Witam, ostatnio sprawdzałem jaką prędkość osiągnie mój probek 2.5, i drugim biegiem do odcięcia paliwa jechałem z prędkością 125km/h , i chciał bym się dowiedzieć czy to normalne? jeździłem wcześniej bmw 325, i ona nie rozwijała takiej prędkości drugim biegiem, więc, czy to normalne na seryjnego probka czy ktoś w nim coś grzebał?licznik nie oszukuje bo sprawdzałem z innym samochodem.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: V-max dla 2.0 16V
To chyba masz coś nie tak, nie wiem, ja śmigam 2.0, ale nie wydaje mi się to normalne.
Luknij tu: http://www.performanceprobe.com/index2. ... hp?do=calc
wejdź w "Gear Speed Calculator" ustaw opony, wersję silnikową i zobacz sobie.
Wychodziłoby, że odcinkę masz powyżej 8tys obr/min, a z tego co się orientuję powinna być w okolicach 7500 obr/min.
Pozdrawiam.
Luknij tu: http://www.performanceprobe.com/index2. ... hp?do=calc
wejdź w "Gear Speed Calculator" ustaw opony, wersję silnikową i zobacz sobie.
Wychodziłoby, że odcinkę masz powyżej 8tys obr/min, a z tego co się orientuję powinna być w okolicach 7500 obr/min.
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- helcio
- Posty: 86
- Rejestracja: 2010-11-02 20:50
- Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=18448
- Lokalizacja: Białystok
Re: V-max dla 2.0 16V
-- oryginalny post 2011-01-07 12:20 --
odcine mam równiutko na 8.000 rpm , i właśnie mnie dziwi to trochę że rozwija taka prędkość 125km/h na drugim biegu i na dodatek na krótkim odcinku , na którym bmw 325 193km rozwija prędkość około 110km/h
-- dodano 2011-01-07 12:24 --
i chcę aby posiadacze probków 2.5V6 pomogli mi , i podali osiągi swoich samochodów na drugim biegu, z góry dzięki
odcine mam równiutko na 8.000 rpm , i właśnie mnie dziwi to trochę że rozwija taka prędkość 125km/h na drugim biegu i na dodatek na krótkim odcinku , na którym bmw 325 193km rozwija prędkość około 110km/h
-- dodano 2011-01-07 12:24 --
i chcę aby posiadacze probków 2.5V6 pomogli mi , i podali osiągi swoich samochodów na drugim biegu, z góry dzięki
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: V-max dla 2.0 16V
U mnie licznik w Probku zawyża o jakies 10 % . wiem to po tym jak mnie zlapali na radar:) ogolnie to kazdy predkosciomierz zawyża wskazania ale nie powinien zaniżać , takie sa normy dla producenta.HellHound pisze:Raczej licznik przekłamuje
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- helcio
- Posty: 86
- Rejestracja: 2010-11-02 20:50
- Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=18448
- Lokalizacja: Białystok
Re: V-max dla 2.0 16V
przecież napisałem, że licznik sprawdzałem, a dokładniej to sprawdzałem z bmw e36 2.6 , i jechaliśmy równo po ulicy i pokazywały tak samo 60 km/h, wiec licznik może i oszukuje ale jak tak to oszukuje tak samo jak w bmw, a bmw nie dałem rady rozwinąć takiej prędkości jak probe, na tym odcinku.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: V-max dla 2.0 16V
A możesz mi powiedzieć jaki był sens ciągnięcia auta na dwójce do takiej prędkości?
Przecież skrzynia, to chyba ryczała z bólu, a ja bym ryczał razem z nią...
Jeżeli to w ogóle możliwe, w co wątpię, bo np. jedynka GT na trójce (!) dochodzi, jak się nie mylę do 150.

Przecież skrzynia, to chyba ryczała z bólu, a ja bym ryczał razem z nią...

Jeżeli to w ogóle możliwe, w co wątpię, bo np. jedynka GT na trójce (!) dochodzi, jak się nie mylę do 150.

Ciężko będzie znaleźć szaleńca, co by tak katował swojego pupila.helcio pisze:i chcę aby posiadacze probków 2.5V6 pomogli mi , i podali osiągi swoich
samochodów na drugim biegu, z góry dzięki

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: V-max dla 2.0 16V
Licznik kłamie, na dwójce max to ledwo powyżej setki. OLEY - skrzynia nie wyje i daje radę 
Tutaj pełne dane - http://www.performanceprobe.com/info/sp ... le_tra.htm

Tutaj pełne dane - http://www.performanceprobe.com/info/sp ... le_tra.htm
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: V-max dla 2.0 16V
Jasne...Kocureq pisze: OLEY - skrzynia nie wyje i daje radę

Przy ośmiu tysiącach na dwójce skrzynia wcale nie płacze...( może na początku)


[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- helcio
- Posty: 86
- Rejestracja: 2010-11-02 20:50
- Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=18448
- Lokalizacja: Białystok
Re: V-max dla 2.0 16V
samochód jest tak skonstruowany aby jego podzespoły wytrzymywały moc silnika i nie ulegały zniszczeniu , a nawet muszą mieć jeszcze zapas wytrzymałości na dodatkową moc, wiec jak kręcę mego probka do 8000 rpm, to nie powinno miec znaczenia dla skrzyni
. pozdrawiam

- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: V-max dla 2.0 16V
Ja mam Amerykańca i nie wycisnę więcej niż te 180-190 km/h (ciężko stwierdzić dokładnie, bo licznik w milach) chyba, że zmieniłbym PCM na Euro, ale nie warto.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: V-max dla 2.0 16V
Samochody owszem, dużo zniosą, ale nie robią ich, jak w reklamie Zelmera, że zniosą wszystko. Nie są dla kompletnych ignorantów. Te, które mają obrotomierz, mają na nim zaznaczone czerwone pole. W Twoim zaczyna się od 7000rpm. Może rozpędź się do setki i zacznij hamować metr przed betonową ścianą - przecież samochód ma hamulce i jest tak skonstruowany, by nie uległ zniszczeniu, nie?helcio pisze:samochód jest tak skonstruowany aby jego podzespoły wytrzymywały moc silnika i nie ulegały zniszczeniu , a nawet muszą mieć jeszcze zapas wytrzymałości na dodatkową moc, wiec jak kręcę mego probka do 8000 rpm, to nie powinno miec znaczenia dla skrzyni. pozdrawiam

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: V-max dla 2.0 16V
powiem tak jak mialem escorta 1.6 16 mk6 to na dwojce rozwijal 110km/h przy odcince wiec probek moze i tyle pojdzie aczkolwiek wchodza w gre przełozenia skrzyni biegow. w escorcie z tego co zaowazylem biegi sa nieco dluzsze.
A co do V-max to mój 2.5 v6 z kompletem osob i pełnym bagażnikiem zniczy (
) na autostradzie pijechał 240km/h , lecz jak jechałem sam za porszawką to gość mi powiedział pozniej na stacji ze bylo +- 260 i w tym momencie sie za głowe złapałem i zacząłem sie zastanawiać jak to możliwe, co prawda wskazóweczka predkosciomiwrza poza 24 przeszła 
A co do V-max to mój 2.5 v6 z kompletem osob i pełnym bagażnikiem zniczy (








- Przemek-83
- Posty: 203
- Rejestracja: 2009-12-01 17:38
- Samochód: B5 "00 1.8 20V
- Galeria: viewtopic.php?t=16910
- Lokalizacja: bombaj :)
Re: V-max dla 2.0 16V
a zauważyłeś jak temat brzmi
?

-
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-03-25 18:50
- Samochód: była skoda superb
- Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce
Re: V-max dla 2.0 16V
to pojechałeś z tym bagażnikiem zniczy, kompletem na pokładzie i 240 km/h na blacie
jak te reklamy z cyklu "Zwolnij"
wiesz jak się kończyły?????



wiesz jak się kończyły?????
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: V-max dla 2.0 16V
wiem wiem. ale musze dodać na swoje usprawiedliwienie ze juz od pół roku nie przekraczam 120km/h
az sam sie dziwie. a miałem kiedyś ciezka noge.
chyba sie starzeje


chyba sie starzeje


- Conan204
- Posty: 132
- Rejestracja: 2011-02-24 16:16
- Samochód: 2.5v6 95r
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: V-max dla 2.0 16V
Witam!
Co do tego gazu w aucie to zawsze będą dwa zdania.....osobiście nie jestem zwolennikiem poprawiania fabryki, miałem kiedyś BMW 525 w gazie i nie mam miłych wspomnień zwłaszcza z okresu zimowego
Muszę jednak przyznać że to już odległe czasy i wiele się zmieniło w gazowych instalacjach, jednak ja optuję za paliwem
Co do tego gazu w aucie to zawsze będą dwa zdania.....osobiście nie jestem zwolennikiem poprawiania fabryki, miałem kiedyś BMW 525 w gazie i nie mam miłych wspomnień zwłaszcza z okresu zimowego
Muszę jednak przyznać że to już odległe czasy i wiele się zmieniło w gazowych instalacjach, jednak ja optuję za paliwem

Po ponad czterdziestu latach badań stwierdzam że sucha kiełbasa jest lepsza od suchego chleba...
- Przemek-83
- Posty: 203
- Rejestracja: 2009-12-01 17:38
- Samochód: B5 "00 1.8 20V
- Galeria: viewtopic.php?t=16910
- Lokalizacja: bombaj :)
Re: V-max dla 2.0 16V
Conan Ty nie pomyliłeś się ? gdzie tu coś o gazie masz ?
- Conan204
- Posty: 132
- Rejestracja: 2011-02-24 16:16
- Samochód: 2.5v6 95r
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: V-max dla 2.0 16V
Hehehe....czytałem od początku ten wątek i koledzy pisali o tym że ogranicznik prędkości nie działa na gazie i kilka jeszcze postów w ten deseń...więc skrobnołem swoje zdanie na temat gazu......fakt mogłem zacytowaćPrzemek-83 pisze:Conan Ty nie pomyliłeś się ? gdzie tu coś o gazie masz ?

Po ponad czterdziestu latach badań stwierdzam że sucha kiełbasa jest lepsza od suchego chleba...
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: V-max dla 2.0 16V
Chyba faktycznie jest ogranicznik prędkości w 2.0 bo na 5 biegu mój Probek nie chce przekroczyć 5200 obrotów co odpowiada 195 km/h wg prędkościomierza czyli faktyczna predkosc jeszcze troche niższa.Na innych biegach bez problemu przekraczam 6000 obr./min. To po cholere te katalogowe 204 km/h, jechalem na standardowym ogumieniu a silnik mam w stanie idealnym.Rzadko tak szybko sie śmiga ale na autostradzie chcialem pogonić za Eclipsem i mi uciekł bo moj samochód przestał przyspieszać przy 195km/h 

Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: V-max dla 2.0 16V
Ograniczenie jest tylko w wersji usa i to jest odciecie, czyjesz jak nagle silnik przestaje jechac (spore szarpniecie jesli wczesniej jechales z gazem w podlodze), to nie tak ze delikatnie przestaje przyspieszac