Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
LOCK w stacyjce
LOCK w stacyjce
Witam wszystkich.
Czy ktoś próbował przy wyłączaniu silnika, zostawiając auto wcisnąć kluczyk w stacyjne od siebie i przekręcić go w położenie LOCK (odwrotnie do ruchu wskazówek zegara).
U mnie jest tak że w momencie jak tak uczynię, np. przy grającym radiu, chowa się antena.
Czy może ktoś wie jakie jeszcze inne funkcje ma przekręcenie (po wciśnięciu kluczyka) w maksymalne położenie w lewo - czyli na pozycję LOCK?
Pozdrowionka
Czy ktoś próbował przy wyłączaniu silnika, zostawiając auto wcisnąć kluczyk w stacyjne od siebie i przekręcić go w położenie LOCK (odwrotnie do ruchu wskazówek zegara).
U mnie jest tak że w momencie jak tak uczynię, np. przy grającym radiu, chowa się antena.
Czy może ktoś wie jakie jeszcze inne funkcje ma przekręcenie (po wciśnięciu kluczyka) w maksymalne położenie w lewo - czyli na pozycję LOCK?
Pozdrowionka
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: LOCK w stacyjce
witam....pozwolę sobie odświeżyć nieco temat. Ostatnio zauważyłem że trochę zbyt szybko pada mi aku i podejrzewam, że coś mi żre prąd w aucie szczególnie gdy zostawię go w pozycji ACC na stacyjce. Zastanawiam się czy jest istotna różnica w pozostawianiu auta na pozycji ACC i LOCK jeśli chodzi o pobór prądu na postoju. Co o tym myślicie?
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: LOCK w stacyjce
Co oznacza "gdy zostawię..."? Jak stoisz kilkanaście minut pod sklepem nie opuszczając pojazdu (do tego służy ACCessory), czy zostawiasz na noc z kluczykiem w stacyjce? Jeśli możesz wyjąć kluczyk w pozycji ACC, to masz zepsutą stacyjkę.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





Re: LOCK w stacyjce
to wiem, że moja stacyjka chyba jest kombinowana - jest taka odkąd kupiłem auto czyli kilka lat temu. Chodzi mi o to czy na ustawieniu ACC auto pobiera prąd z aku - bo gdy zostawiam na takim ustawieniu pada mi po kilku dniach. W mojej stacyjce da się wyjąć kluczyk w pozycji ACC - niestety....
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: LOCK w stacyjce
Na str.15 instrukcji użytkownika (jest w strefie, odsyłacz znajdziesz na forum) enigmatycznie wspomniano, że działa "większość układów" z wyjątkiem zapłonu oraz odblokowana zostaje kierownica.
Ze stron 321 i 322 schematów elektrycznych (też są w strefie, znajdziesz w ten sam sposób) dowiesz się, że dopiero dalej (ON i START) zaczynają działać zapłon, wtryskiwacze, pompa paliwa czy rozrusznik.
Ale po co Ci wiedza, co konkretnie działa? Nie wystarczy zapamiętać, żeby wyjmować kluczyk w pozycji LOCK?
Ze stron 321 i 322 schematów elektrycznych (też są w strefie, znajdziesz w ten sam sposób) dowiesz się, że dopiero dalej (ON i START) zaczynają działać zapłon, wtryskiwacze, pompa paliwa czy rozrusznik.
Ale po co Ci wiedza, co konkretnie działa? Nie wystarczy zapamiętać, żeby wyjmować kluczyk w pozycji LOCK?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





Re: LOCK w stacyjce
OK- dzięki za pomoc. Zastanawiałem się tylko czy powodem padania aku jest właśnie niezostawianie w pozycji LOCK (zostawianie w pozycji ACC) czy też jakiś niezidentyfikowany pobór prądu. Tak na marginesie to nie wiedziałem do tej pory że prawidłowo działająca stacyjka nie pozwoliłaby mi na usunięcie zeń kluczyka w pozycji ACC.....
Dzięki - pozdro
Dzięki - pozdro

Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: LOCK w stacyjce
Ja też kiedyś dopiero po kupnie zostawiłem tak Probka na ok 2 tyg ( nie wiem w jakim aku było stanie, ale jak kupowałem to palił bez problemu ) no i szlag go oczywiście trafił. Tylko w pozycji lock jak wyjmiesz to nie rozładujesz aku.
.
He he, ja wyjmuję w każdejRobert pisze:Jeśli możesz wyjąć kluczyk w pozycji ACC, to masz zepsutą stacyjkę.

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: LOCK w stacyjce
A to fajny patent i często się przydaje np. szybko wyskakuje do sklepu to sobie zamykam auto a silniczek pracuje i nie muszę czekac, aż turbinka się schłodzi. Fajnie jest miec czasem coś zepsutego w aucie. 

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: LOCK w stacyjce
Niekoniecznie musisz mieć coś zepsutego, aby tak zrobić
Tylko jest jedno "ALE" - w polskim prawie pozostawienie pojazdu z włączonym silnikiem, bez obecności kierowcy jest zabronione
Kolejny dziwny przepis.

Tylko jest jedno "ALE" - w polskim prawie pozostawienie pojazdu z włączonym silnikiem, bez obecności kierowcy jest zabronione

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: LOCK w stacyjce
Nie taki dziwny ten przepis, ma swoje uzasadnienie.
Natomiast wracając do wymiany zdań dot. elektrycznych szyb. Rocznik '89 tylko w pozycji ON. Rocznik '90 w pozycji ACC. Wygląda na różnicę rocznikową. (oba lx)
Natomiast wracając do wymiany zdań dot. elektrycznych szyb. Rocznik '89 tylko w pozycji ON. Rocznik '90 w pozycji ACC. Wygląda na różnicę rocznikową. (oba lx)
Re: LOCK w stacyjce
-- oryginalny post 2011-01-20 00:30 --
Niekoniecznie coś musiało być kombinowane w stacyjce. U mnie też się da wyjąć kluczyk w każdej pozycji i kilka probków, które spotkałem miały tak samo. Jak przekręcam na LOCK to chowa się antena i wyłącza się zegarek. Ale a propos postu Fazario, kiedyś zostawiłem auto na pozycji akumulatora tyle, że radio było wyłączone. Probe stało tak 3 dni i nic z akumulatora nie ubyło. Odpalił normalnie bez większych oporów. Sprawdzałem nawet ostatnio z czystej ciekawości miernikiem właśnie pobór prądu na takiej pozycji kluczyka z wyłączonym radiem i jest znikomy ( jedyne co działa to zegarek ) Musisz mieć coś z aku.
-- dodano 2011-01-20 00:32 --
U mnie szyby działają na ACC.
Niekoniecznie coś musiało być kombinowane w stacyjce. U mnie też się da wyjąć kluczyk w każdej pozycji i kilka probków, które spotkałem miały tak samo. Jak przekręcam na LOCK to chowa się antena i wyłącza się zegarek. Ale a propos postu Fazario, kiedyś zostawiłem auto na pozycji akumulatora tyle, że radio było wyłączone. Probe stało tak 3 dni i nic z akumulatora nie ubyło. Odpalił normalnie bez większych oporów. Sprawdzałem nawet ostatnio z czystej ciekawości miernikiem właśnie pobór prądu na takiej pozycji kluczyka z wyłączonym radiem i jest znikomy ( jedyne co działa to zegarek ) Musisz mieć coś z aku.
-- dodano 2011-01-20 00:32 --
U mnie szyby działają na ACC.
Taka sytuacja...
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: LOCK w stacyjce
Ciekawe jak ten przepis ma się do tego jak pojazd jest zamknięty bo tego pewnie nie przewidzieli. Pewnie nijak..Maxxum pisze:w polskim prawie pozostawienie pojazdu z włączonym silnikiem, bez obecności kierowcy jest zabronione
Jakby ktoś niemiecki znał to tu są ( chyba

- Załączniki
-
- s14.jpg (61.84 KiB) Przejrzano 10584 razy
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: LOCK w stacyjce
Stacyjka z czasem się wyrabia, podobnie jak zamki w drzwiach... Ale tak na pewno nie było fabrycznie.Luna pisze:-- oryginalny post 2011-01-20 00:30 --
Niekoniecznie coś musiało być kombinowane w stacyjce. U mnie też się da wyjąć kluczyk w każdej pozycji i kilka probków, które spotkałem miały tak samo
Re: LOCK w stacyjce
Może i tak, nie twierdzę, że tak było fabrycznie. Ale coś w tym musi być. Nie spotkałem się nigdy z tak wyrobioną stacyjką nawet w starszych autach by można bylo wyjąć kluczyk w trakcie pracy silnika. Może po prostu w Probach są jakieś słabsze materiały, nie wiem. Jednak nie ulega to żadnej wątpliwości, że sie przydaje 

Taka sytuacja...
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: LOCK w stacyjce
To samo już mam w 10 lat młodszym voyagerze 
