Kupiłem niedawno Probe 2.2 GL '90 w automacie i wszystko byłoby cacy gdyby nie to, że skrzynia pracuje "nieco" dziwnie. Do prędkości ok. 50km/h wszystko wydaje się być w porządku ale później zaczynają się problemy. Skrzynia nie przełącza się na wyzszy bieg lub czasami zachowuje sie tak jakby była na "luzie" tzn obroty rosną a probek zwalnia
Mam problem z automatem
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Mam problem z automatem
Witam, nie znalałem w poprzednich postach, więc się spytam....
Kupiłem niedawno Probe 2.2 GL '90 w automacie i wszystko byłoby cacy gdyby nie to, że skrzynia pracuje "nieco" dziwnie. Do prędkości ok. 50km/h wszystko wydaje się być w porządku ale później zaczynają się problemy. Skrzynia nie przełącza się na wyzszy bieg lub czasami zachowuje sie tak jakby była na "luzie" tzn obroty rosną a probek zwalnia
Może ktoś będzie wiedział czy wystarczy jakiś prosty zabieg, czy czeka mnie wymiana skrzyni. Na szczęście mam drugą 
Kupiłem niedawno Probe 2.2 GL '90 w automacie i wszystko byłoby cacy gdyby nie to, że skrzynia pracuje "nieco" dziwnie. Do prędkości ok. 50km/h wszystko wydaje się być w porządku ale później zaczynają się problemy. Skrzynia nie przełącza się na wyzszy bieg lub czasami zachowuje sie tak jakby była na "luzie" tzn obroty rosną a probek zwalnia
-
Gość
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
-
Gość
Z ciekawosci Koyot zapytam ile i gdzie placiles za tarczki?
Z tarczami to masz racje, ale jak pojedzie do byle jakiego warsztatu to go ogola do zera z kasy, a ASB moze dalej do d... chodzic.
Zreszta jak dluzej tak jezdzi, to i inne ... dostaly wycisk. Roznie to bywa z automatami, ale ja teraz to wole rozebrac, sprawdzic, wyczyscic i miec pewnosc, ze pochodzi dlugo i bezproblemowo.
Z tarczami to masz racje, ale jak pojedzie do byle jakiego warsztatu to go ogola do zera z kasy, a ASB moze dalej do d... chodzic.
Zreszta jak dluzej tak jezdzi, to i inne ... dostaly wycisk. Roznie to bywa z automatami, ale ja teraz to wole rozebrac, sprawdzic, wyczyscic i miec pewnosc, ze pochodzi dlugo i bezproblemowo.
dostalem adres od ciebie
jeszcze jak nie bylem zarej. w klubie zamawialem w Warszawie (nie pamietam teraz nazwy ) a w skrzyni Maciucha jesli bieg juz nie zalancza to raczej na pewno do wymiany beda i taeczki i tarcze metalowe miedzy nimi no i moze miec wypalone uszczelniacze w silowniku , wiecej nie powinno sie nic stac
(oczewiscie jesli skrzynia nie pracowala zbyt długo z zajeżdżonymi tarczkami)
(oczewiscie jesli skrzynia nie pracowala zbyt długo z zajeżdżonymi tarczkami)
audi a8 4.2 quattro
-
Gość
No wlasnie - ile ona jezdzila w takim stanieKOYOT pisze:wiecej nie powinno sie nic stac
(oczewiscie jesli skrzynia nie pracowala zbyt długo z zajeżdżonymi tarczkami)
Domyslilem sie, ze to Ty, ale mi chodzilo ile wtedy zaplaciles. Dawno nie sprawdzalem ile w Samko detal kosztuje.
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Mam pytanie do GREYG-a co moze byc przyczyna braku powrotu z 4-tego biegu na niższy , wszystkie biegi sa ok jedynie gdy zalaczy czwarty i zaczynam zwalniac aż do calkowitego zatrzymania auta , zaczyna szarpac trace calkowicie naped do przodu , wlacze na wsteczny szarpnie i wszystko wraca do normy (wykluczam sterowanie i zacinanie sie zaworów w nim (zamienialem na sterowanie z dzialajacej prawidlowo skrzyni ) a tarczki sa nowe . Niestety nie dotyczy to skrzyni od Probe a od Peugeota 605 typ skrzyni ZF 4HP18 Jesli masz jakis pomysl to bede wdzieczny za udzielenie obojetnie jakiej wskazówki
audi a8 4.2 quattro
-
Gość
-
Gość
hehe, spoko
Zalaczajacy to najblizszy do nastepnego biegu. Nie mam rysunkow, bo czasami sa tam male roznice w poszczegolnych skrzyniach.
Jesli nie odpuszcza 4, to beda zawsze dzialy sie jaja, bo to jest nadbieg (przelozenie 3:2) i silnik tego nie daje rady pociagnac. Sprawdzilbym na poczatek jeszcze raz kosz i separatory. Jest tarczki byly niedawno wymienione, to sprawdzilbym stopien ich zuzycia - roznice na biegach.
Nie mam materialow n.t. tej skrzyni, bo bym Ci na rysunkach pokazal gdzie szukac.
Zalaczajacy to najblizszy do nastepnego biegu. Nie mam rysunkow, bo czasami sa tam male roznice w poszczegolnych skrzyniach.
Jesli nie odpuszcza 4, to beda zawsze dzialy sie jaja, bo to jest nadbieg (przelozenie 3:2) i silnik tego nie daje rady pociagnac. Sprawdzilbym na poczatek jeszcze raz kosz i separatory. Jest tarczki byly niedawno wymienione, to sprawdzilbym stopien ich zuzycia - roznice na biegach.
Nie mam materialow n.t. tej skrzyni, bo bym Ci na rysunkach pokazal gdzie szukac.
wielkie dzieki za podpowiedzi (przydaly sie bardzo ) skrzynie mialem zozebrana i odrazu moglen sprawdzic to co opisales , wiec okazalo sie ze
zamontowalem o jeden separator za malo, moje niedopatrzenie poniewaz zazwyczaj jest tak , tarczka i separator na przemian lecz w tym przypadku przy pierscieniu zabezpieczajacm sa dwa separatory przy sobie (zmniejszaja wysokosc na jaka musi wysunac sie silownik aby zalapaly sprzegielka )no i jeden mi zostal w zapasie
zapomnialem go zamontowac jeszcze raz dziiieekkii !!!
audi a8 4.2 quattro
-
Gość
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
a moze jednak bylo za malo oleju , czesto odpowietrznik sie zapycha i jak wlewasz na nowo olej to na miarce pokazuje ze jest ok , a jak wykrecisz calkowicie odpowietrznik to poziom jeszcze sporo opada , poza tym nie miales zadnej pewnosci w jakim stanie naprawde byla ta skrzynia.
Jesli nie zaciely sie zawory w sterowaniu to stawiam na tarczki lub uszczelniacz silownika w koszu sprzeglowym
Jesli nie zaciely sie zawory w sterowaniu to stawiam na tarczki lub uszczelniacz silownika w koszu sprzeglowym
audi a8 4.2 quattro
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
-
Gość
Wsadz sterownik ze starej skrzyni i bedziesz juz bogatszy o wiedze, czy nie tu tkwi problem, jak pisal Koyot.
Podstawa to odpowiednia procedura uruchamiania skrzyni, jesli wczesniej byla oprozniona w calosci z oleju. Polega to przede wszystkim na powolnym przelaczaniu dzwigni w skrajne pozycje przez okolo 5 minut, przy wcisnietym uruchomionym silniku i wcisnietym pedale sprzegla. Nastepnie odczekujemy okolo 5-10 minut, uzupelniamy olej i ponawiamy procedure. Dopiero po tym mozemy przystapic do testow podczas jazdy.
Jesli po zalaniu oleju odrazu pojedziesz, m.in. tarczki i elementy sterownika pracuja przez dluzsza chwile "na sucho" i moga zostac zatarte (stad propozycja zamiany sterownika).
Wazny jest tez sposob napelniania skrzyni olejem. Nie robi sie tego w tej skrzyni przez bagnet, a odpowiedni otwor na gorze skrzyni.
Podstawa to odpowiednia procedura uruchamiania skrzyni, jesli wczesniej byla oprozniona w calosci z oleju. Polega to przede wszystkim na powolnym przelaczaniu dzwigni w skrajne pozycje przez okolo 5 minut, przy wcisnietym uruchomionym silniku i wcisnietym pedale sprzegla. Nastepnie odczekujemy okolo 5-10 minut, uzupelniamy olej i ponawiamy procedure. Dopiero po tym mozemy przystapic do testow podczas jazdy.
Jesli po zalaniu oleju odrazu pojedziesz, m.in. tarczki i elementy sterownika pracuja przez dluzsza chwile "na sucho" i moga zostac zatarte (stad propozycja zamiany sterownika).
Wazny jest tez sposob napelniania skrzyni olejem. Nie robi sie tego w tej skrzyni przez bagnet, a odpowiedni otwor na gorze skrzyni.

automat USA '90