Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Re: dziwne wtyczki...
witam mam pytanie.Czy tempomat z gt 90 automat bedzie pasował do 89 gt turbo manual.Za odpowiedz z góry dzięki
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: dziwne wtyczki...
Ooooooo stary szybko poczytaj zasady dla nowicjuszy potem skorzystaj z wyszukiwarki i najlepiej usuń ten post bo nie jego miejsce tutaj
Moderatorzy są w drodze na Borki i przez to jeszcze po tobie nie pojechali
Ale jak wrócą to


Moderatorzy są w drodze na Borki i przez to jeszcze po tobie nie pojechali




Ale jak wrócą to

No Probe no problem. Ufff...

Re: dziwne wtyczki...
przyjacielu jestem tutaj nowy,tak wiec ochlon,czy moderatozy mnie zgania to jest ich sprawa nie za przeproszeniem twoja podrugie temat tempomatu byl poruszony na 2 str.wiec sie podpiolem.Jestem ciekawy czy na poczatku wiedziales jak sie poruszac
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dziwne wtyczki...
Jako moderator - zgadzam się z kamilem.
Nowy użytkownik to nie tylko okazja do "pojechania sobie" czy próby zagrania na nim "jak Robert". To też człowiek. Człowiek, który kiedyś może Was holować jak wam auto padnie, który może okazać się zaj... gościem na ognisku. Jeśli chcecie naprawdę pomóc - powiedzcie, w czym popełnił błąd, jak naprawić, skierujcie do kilku porad dla nowego użytkownika, pokażcie jak użyć wyszukiwarki albo wskażcie konkretny temat. Jeśli jednak wolicie wyśmiać kogoś i mu dogryźć, to dajcie sobie spokój i dajcie moderatorom robić ich pracę.
Nowy użytkownik to nie tylko okazja do "pojechania sobie" czy próby zagrania na nim "jak Robert". To też człowiek. Człowiek, który kiedyś może Was holować jak wam auto padnie, który może okazać się zaj... gościem na ognisku. Jeśli chcecie naprawdę pomóc - powiedzcie, w czym popełnił błąd, jak naprawić, skierujcie do kilku porad dla nowego użytkownika, pokażcie jak użyć wyszukiwarki albo wskażcie konkretny temat. Jeśli jednak wolicie wyśmiać kogoś i mu dogryźć, to dajcie sobie spokój i dajcie moderatorom robić ich pracę.
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: dziwne wtyczki...
Drogi kamilu chyba źle mnie zrozumiałeś.kamil1 pisze:przyjacielu jestem tutaj nowy,tak wiec ochlon

Ja w tym poście nie karce cię za nic, nie nabijam się ani strasze.....
Podałem ci tylko rade co powinieneś zrobić najpierw i tylko tyle

Nie doszukuj się tutaj podtekstów lub sarkazmów bo ich nie ma

Ja też jestem nowy jak widzisz i też nie wszystko na początku był dla mnie jasne.
Ale skorzystałem z rad innych

No Probe no problem. Ufff...

- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Różnice w modelach 1gen GT
To ja też się podepnę pod temat.. czy tempomat z wersji gt z automatyczną skrzynią podejdzie do Gt z manualem czy trzeba jeszcze coś dodatkowo przerabiac? 

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Różnice w modelach 1gen GT
Tempomat sam, może się nie różnić. Różny może być natomiast komputer sterujący.
Prezes, gdzie znalazłeś Igen GT z automatem?
Prezes, gdzie znalazłeś Igen GT z automatem?

- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2144
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Alfik napisał:
ale automat zepsuty więc sobie odpuściłem. Teraz mam tempomat z 2.2 gt 89 i bedę nad tym kombinował 
Dokładnie takna allegro chyba była niedawno


„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Jak masz tempomat z '89 a Ty jak widzę masz '92 to będziesz miał duży problem z jego podłączeniem.
Z tego co sie orientuję to nawet dźwigienka przy kierownicy nie pasuje do wtyczki pod deską.
No ale powodzenia - podobno wszystko da się zrobić.
Mój tempomacik też czeka na podpięcie - może kiedyś
Z tego co sie orientuję to nawet dźwigienka przy kierownicy nie pasuje do wtyczki pod deską.
No ale powodzenia - podobno wszystko da się zrobić.
Mój tempomacik też czeka na podpięcie - może kiedyś

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Ważne że jest a pokombinowac zawsze można byle niczego nie popsuc
. Jak mi się uda z nawiewami to biorę się za tempomacik
.


„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Jest sprawa do tych co się na tym znają.
Wydaje mi się że dźwignia do tempomatu którą mam nie pasuje do 2.2 GT '92 r, ponieważ w dwóch instrukcjach obsługi wtyczka ma o jeden pin mniej.
Dźwignia wygląda tak

a według instrukcji w moim roczniku wtyczka powinna mieć o jeden pin więcej

nie jest to też dźwignia od LX ponieważ ta wyglądą następująco

więc do jakiego modelu ja mam tą dźwignię i czy jednak nie będzie pasowała ?
Dźwignia podobno pochodziła z rocznika '91, więc powinna teoretycznie pasować (skrzynia manualna, jak w moim).
Mam jeszcze jdno pytanie
Kupiłem róznież czujnik pedału hamulca - taki na podwójną wtyczkę.

Natomiast według instrukcji wydaje mi sie że ten czujnik w roczniku '92 wystarczy że ma wyjście na jedną wtyczkę - czy dobrze myślę. Nie muszę go podmieniać aby odpalić tempomat ?
Wydaje mi się że dźwignia do tempomatu którą mam nie pasuje do 2.2 GT '92 r, ponieważ w dwóch instrukcjach obsługi wtyczka ma o jeden pin mniej.
Dźwignia wygląda tak

a według instrukcji w moim roczniku wtyczka powinna mieć o jeden pin więcej

nie jest to też dźwignia od LX ponieważ ta wyglądą następująco

więc do jakiego modelu ja mam tą dźwignię i czy jednak nie będzie pasowała ?
Dźwignia podobno pochodziła z rocznika '91, więc powinna teoretycznie pasować (skrzynia manualna, jak w moim).
Mam jeszcze jdno pytanie
Kupiłem róznież czujnik pedału hamulca - taki na podwójną wtyczkę.

Natomiast według instrukcji wydaje mi sie że ten czujnik w roczniku '92 wystarczy że ma wyjście na jedną wtyczkę - czy dobrze myślę. Nie muszę go podmieniać aby odpalić tempomat ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
masz instalację przygotowaną pod tempomat od swojego rocznika.
różnice dotyczą i komputera i przełącznika i też kolorów jak i ilości kabli w poszczególnych wiązkach.
będzie naprawdę troche roboty... ja tego nigdy nie dokończyłem, spaliłem komputer w fazie testów....
lepiej byłoby uzupełniać komponentami z danego rocznika.
różnice dotyczą i komputera i przełącznika i też kolorów jak i ilości kabli w poszczególnych wiązkach.
będzie naprawdę troche roboty... ja tego nigdy nie dokończyłem, spaliłem komputer w fazie testów....
lepiej byłoby uzupełniać komponentami z danego rocznika.
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Komputerek który mam, ma 13 pinów w kostce, w instrukcji jest jednak 16, więc nie będzie pasował.
Nie chce właśnie podpinać dźwigni przy kierownicy, póki nie będę pewien, żeby właśnie czegoś nie spalić.
Oczywiście wolałbym mieć cały komplecik z rocznika '92 ale to nie jest takie proste. Te części kompletowałem bardzo długo.
Siłownik i pedał gazu też jest - najbardziej martwi mnie ta dźwignia.
Nie chce właśnie podpinać dźwigni przy kierownicy, póki nie będę pewien, żeby właśnie czegoś nie spalić.
Oczywiście wolałbym mieć cały komplecik z rocznika '92 ale to nie jest takie proste. Te części kompletowałem bardzo długo.
Siłownik i pedał gazu też jest - najbardziej martwi mnie ta dźwignia.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Ciężko może byc.. ja już patrzyłem i podłączałem dzwignię samą bez niczego i od razu po odpaleniu świateł świeci się kontrolka on pomimo tego, że dźwignia jest w pozycji wyłączonej. Kicha ogólnie ale można próbowac, najgożej to mnie to wkurza, że te plastiki czarne są takie kruche że szok już przy samym odkręcaniu urwałem dwa miejsca na wkręty. Ciężko cokolwiek idzie zrobic.. 

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
OK. ciąg dalszy nastąpił.
Mam już właściwą dźwigienkę do tempomatu, ale komputerek mam niewłaściwy.
W tym miejscu pytanie do speców.
Według instrukcji - komputerek tempomatu do rocznika '92 powinien mieć taką wtyczkę jak poniżej (z 16 pinami i 2 pustymi miejscami): Natomiast jeden z klubowiczów ma komputerek z podobna wtyczką, ale jest tam 18 pinów - więc do jakiego rocznika lub modelu Probe jest ten komputerek i czy może spasować do rocznika '92 ?
Przeszukałem wszystkie schematy elektryczne w rocznikach '89 - '92 i nie mogę zlokalizować takiej wtyczki
Mam już właściwą dźwigienkę do tempomatu, ale komputerek mam niewłaściwy.
W tym miejscu pytanie do speców.
Według instrukcji - komputerek tempomatu do rocznika '92 powinien mieć taką wtyczkę jak poniżej (z 16 pinami i 2 pustymi miejscami): Natomiast jeden z klubowiczów ma komputerek z podobna wtyczką, ale jest tam 18 pinów - więc do jakiego rocznika lub modelu Probe jest ten komputerek i czy może spasować do rocznika '92 ?
Przeszukałem wszystkie schematy elektryczne w rocznikach '89 - '92 i nie mogę zlokalizować takiej wtyczki

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
gdzie jest owy komputer sterujący? ja mam 2,2 GT też z chęcią zainteresuje się tym tematem 

-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Użyj opcji "szukaj" i poczytaj tematy o Tempomacie - wszystko stanie się jasneadrian_seki pisze:gdzie jest owy komputer sterujący? ja mam 2,2 GT też z chęcią zainteresuje się tym tematem

Natomiast, jeżeli nie masz dźwigienki po prawej stronie kierownicy, tylko zaślepkę, to nawet nie szukaj komputerka

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Nie mam dźwigni ale mam przewody w liczniku
- a tempomat wpisałem i znalazłem tylko ten temat
no i jeszcze kilka ale średnio związane chyba z tym (1 strona tylko patrzyłem)
- chyba nawet nie bede szukał 




-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Trochę informacji o tempomacie w Probe I jest na forum
Opiszę wszystko dokładnie co i jak, wraz ze zdjęciami, jak tylko uda mi się zdobyć właściwy komputerek i podłączyć u siebie tempomat.
Już mi się nawet otarcia zagoiły na ręce, po tym jak szukałem wtyczki do tego komputerka pod deską rozdzielczą.
Ci co podpinali tempomat pewnie wiedzą o czym mówię

Już mi się nawet otarcia zagoiły na ręce, po tym jak szukałem wtyczki do tego komputerka pod deską rozdzielczą.
Ci co podpinali tempomat pewnie wiedzą o czym mówię

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
No i jak maxum? tez jestem zainteresowany zamontowaniem tempomatu.
Mam 2.2GT Manual 92'. Wiec z tego co rozumiem to potrzebny mi jest komputer,dzwignie do obsługi, nowy pedał gazu do tempomatu i siłownik tak ? no i spec co mi to zamontuje ;]
Mam 2.2GT Manual 92'. Wiec z tego co rozumiem to potrzebny mi jest komputer,dzwignie do obsługi, nowy pedał gazu do tempomatu i siłownik tak ? no i spec co mi to zamontuje ;]
Ostatnio zmieniony 2011-03-03 22:16 przez pene_czw, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
-- oryginalny post 2011-03-03 20:22 --
Właściwie to tak. Dżwignia jest jedna. Ważne żeby wszystko było z '92 r.pene_czw pisze:No i jakmaxum? tez jestemzainteresowany zamontowaniem tempomatu.
Mam 2.2GT Manual 92'. Wiec z tego co rozumiem to potrzebny mi jest komputer,dzwigniedoobsługi, nowy pedał gazu do tempomatu i siłownik tak ? no i spec co mi to zamontuje ;]
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
A duzo przy tym roboty ? bo sie zastanawiam ile mnie za to skasują i czy warto.
Ty masz automat czy manual ? i od jakiego bedziesz miał zestaw tempomatu ?
Ty masz automat czy manual ? i od jakiego bedziesz miał zestaw tempomatu ?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Trochę roboty jest ale wszystko można zainstalowac samemu. Najlepiej gdybyś miał tempo z tego samego modelu i rocznika, w ogóle są 2 albo trzy różne siłowniki bodajże w lx-ach jest inny niż w gt.
Potrzebujesz tak:
-siłownik wraz z mocowaniem
- komputer od tempomatu
-dźwignia przy kierwonicy
- czujnik pedału hamulca
- pedał gazu z wersji z rempomatem.
Ogólnie jest to plug & play ( wszystkie otwory np. na drugą linkę są w ścianie i nie trzeba nic wiercic, wiązka pod zaślepką na dźwignie steruącą też jest ), tylko najgorszy problem z tymi wersjami jest żeby to wszystko dobrze hulało. Jak masz możliwośc to kupuj najlepiej cały zestaw z jednego modelu bo jak zaczniesz kompletowac z różnych aut to możesz miec problemy z podłączeniem choc trochę czasu i wszystko da się zrobic.
Potrzebujesz tak:
-siłownik wraz z mocowaniem
- komputer od tempomatu
-dźwignia przy kierwonicy
- czujnik pedału hamulca
- pedał gazu z wersji z rempomatem.
Ogólnie jest to plug & play ( wszystkie otwory np. na drugą linkę są w ścianie i nie trzeba nic wiercic, wiązka pod zaślepką na dźwignie steruącą też jest ), tylko najgorszy problem z tymi wersjami jest żeby to wszystko dobrze hulało. Jak masz możliwośc to kupuj najlepiej cały zestaw z jednego modelu bo jak zaczniesz kompletowac z różnych aut to możesz miec problemy z podłączeniem choc trochę czasu i wszystko da się zrobic.

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Ja mam wersję manual.
Oczywiście zestaw mam od takiego modelu i rocznika jak mój, tylko szukam jeszcze właściwego komputerka i nikt nie ma
Oczywiście zestaw mam od takiego modelu i rocznika jak mój, tylko szukam jeszcze właściwego komputerka i nikt nie ma

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)