Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2 GT)
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2 GT)
-- oryginalny post 2010-09-11 01:20 --
Jak w temacie pomysł myślę dobry dla tych co maja turbiny jeszcze w stanie do regeneracji czyli bez uszkodzeń łopatek wirnika bo taka regeneracja będzie go "tanio" kosztować Kto chętny na zakup grupowy zestawów z Japonii Turbo Repair Kit w cenie 59 $ + 20 $ przesyłka mam nadziej bez cła Chętni zgłaszać się szukam jeszcze do siebie 2 osób. A tak to wygląda
-- dodano 2010-09-13 01:00 --
Nie ma żadnego chętnego ?
Jak w temacie pomysł myślę dobry dla tych co maja turbiny jeszcze w stanie do regeneracji czyli bez uszkodzeń łopatek wirnika bo taka regeneracja będzie go "tanio" kosztować Kto chętny na zakup grupowy zestawów z Japonii Turbo Repair Kit w cenie 59 $ + 20 $ przesyłka mam nadziej bez cła Chętni zgłaszać się szukam jeszcze do siebie 2 osób. A tak to wygląda
-- dodano 2010-09-13 01:00 --
Nie ma żadnego chętnego ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
nie trafiłeś może w porę. z drugiej strony przecietny obywatel nie rozkręca turbiny bo sie obawia problemów - tez bym miał wątpliwosci rozbierac jeszcze dobrą turbinę
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Dobra turbina po przebiegu średnio grubo ponad 200 tys km i 20 lata hmm.. ciekawe większość ma już luzy gdzie wirnik czasem przyciera o muszlę. Ale jeżdżą aż sie wysypie do końca. Sam nie wiem czy będę kupował ten zestaw mam 2 plany nie wiem który z nich wybiorę a jak wybiorę plan z tą turbiną seryjną to złożę nowe części do niej niewyrobione i niewytarte.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Bodzio, w PL są dostępne te części i kosztują ok 200zł (ja płaciłem 150). Taki komplet zamówił mi koleś który robi regeneracje turbin. Do tego wyważył mi wirnik a resztę składałem ze schematem. . Turbo lata już prawie rok i nic się z nim nie dzieje.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
A masz możliwość kupna takiego kompletu jeszcze ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Muszę się zapytać, wiem że zmienił pracę ale dalej pracuje w turbinach. Jak będę miał info to dam znać.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Ok czekam.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
ja tez czekam
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
i jak tam poszukiwania?
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Przerwałem poszukiwania plany sie zmieniły nie ma sensu inwestować w tak mała turbinę na razie znalazłem w bdb stanie i śmigam, później idzie większa.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Moze ktos polecic dobry warsztat ktory podejmie sie regeneracji oryginalnej turbiny w I gen ? (koledze padła w GTX'ie i szuka dobrego fachowca)
- kicker
- Posty: 238
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
w Mielcu są dobrzy fachowcy, jednak też od nich się dowiedziałem, że ogólnie z regeneracją turbo od benzyny są problemy i, że nawet oni mają reklamacje. Ponoć są problemy z uszczelnieniem, w dieslach sadza ze spalin załatwia sprawę, a tu jej nie ma i uszczelnienia nie trzymają.
Gdybyś się coś dowiedział podziel się tym, ja mam 240 tys. na raczej fabrycznej, póki co nie ma oznak zużycia, ale w razie W dobrze by było być zorientowanym.
pzdr
Gdybyś się coś dowiedział podziel się tym, ja mam 240 tys. na raczej fabrycznej, póki co nie ma oznak zużycia, ale w razie W dobrze by było być zorientowanym.
pzdr
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2011-06-15 20:47
- Samochód: Probe 2.2 Turbo
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
A jaką inną turbine można by było założyć?
- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
-- oryginalny post 2012-08-19 00:42 --
potrzebuje pomocy z regeneracją IHI
kto i gdzie regenerował swoją?
i jak się sprawuje, muszę swoją oddać koniecznie na dniach gdzieś do regeneracji.
-- dodano 2012-08-21 20:55 --
dodam link z prac bo nic już na tym forum się nie dzieje!!!!
http://www.mx6.com/forums/1g-mx6-forced ... owner.html
potrzebuje pomocy z regeneracją IHI
kto i gdzie regenerował swoją?
i jak się sprawuje, muszę swoją oddać koniecznie na dniach gdzieś do regeneracji.
-- dodano 2012-08-21 20:55 --
ja jestem chętny po czasieBogdan9999 pisze:-- oryginalny post 2010-09-11 01:20 --
Jak w temacie pomysł myślę dobry dla tych co maja turbiny jeszcze w stanie do regeneracji czyli bez uszkodzeń łopatek wirnika bo taka regeneracja będzie go "tanio" kosztować Kto chętny na zakup grupowy zestawów z Japonii Turbo Repair Kit w cenie 59 $ + 20 $ przesyłka mam nadziej bez cła Chętni zgłaszać się szukam jeszcze do siebie 2 osób. A tak to wygląda
-- dodano 2010-09-13 01:00 --
Nie ma żadnego chętnego ?
dodam link z prac bo nic już na tym forum się nie dzieje!!!!
http://www.mx6.com/forums/1g-mx6-forced ... owner.html
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- tomasso
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-04-17 19:58
- Samochód: Probe 2.2GT 92r i... kosiarka do trawy :) 1.2 benz.
- Lokalizacja: Piła
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Odświeżę , mianowicie mam pytanie ,czy któryś z Was próbował ...i oczywiście zregenerował turbinę osobiście ? Mam drugą ,i chciałbym ją przygotować do zamontowania .
Łopatki są ok , mam ograniczony budżet bo robię kapitalkę drugiego silnika i chciałbym zrobić to sam
Łopatki są ok , mam ograniczony budżet bo robię kapitalkę drugiego silnika i chciałbym zrobić to sam
Szary Kocur 2.2 GT 92 r bo ja nie KCEM innego AŁTA
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Turbiny nie da się zregenerować domowym sposobem. Potrzebne są do tego specjalistyczne urządzenia - np. wyważarki.tomasso pisze:Odświeżę , mianowicie mam pytanie ,czy któryś z Was próbował ...i oczywiście zregenerował turbinę osobiście ? Mam drugą ,i chciałbym ją przygotować do zamontowania .
Łopatki są ok , mam ograniczony budżet bo robię kapitalkę drugiego silnika i chciałbym zrobić to sam
W turbinie działają takie siły, że minimalne niedoważenie spowoduje, że rozsypie się ona w krótkim czasie.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- tomasso
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-04-17 19:58
- Samochód: Probe 2.2GT 92r i... kosiarka do trawy :) 1.2 benz.
- Lokalizacja: Piła
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Dzięki za konkretną odpowiedź
Szary Kocur 2.2 GT 92 r bo ja nie KCEM innego AŁTA
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Przy produkcji wirników wydechowych i ssących od razu są wyważane pojedynczo. Po złożeniu wszystkiego są doważane dynamicznie. Przynajmniej powinny być. Jeśli nie są uszkodzone i ustawisz wszystko w tym samym miejscu co było będzie ok. Ale właśnie czy ustawisz.
Bardziej przez te lata martwił bym się o stan wirnika niż tym doważaniem. Repair Kit zawiera elementy które nie maja wpływu na wyważenie. I w teorii i w praktyce wiele ludzi zmieniało własnoręcznie i jest ok. Ale wszystko zależy od stanu wirników bo rzadko trafia się żeby były ok i sam reperujący czegoś nie uszkodzi.
Dla zainteresowanych Gwint na wirniku jest lewostronny Abyście nie targali na siłę bo jeśli mocniej dokręcisz to juz pupa zbita
Bardziej przez te lata martwił bym się o stan wirnika niż tym doważaniem. Repair Kit zawiera elementy które nie maja wpływu na wyważenie. I w teorii i w praktyce wiele ludzi zmieniało własnoręcznie i jest ok. Ale wszystko zależy od stanu wirników bo rzadko trafia się żeby były ok i sam reperujący czegoś nie uszkodzi.
Dla zainteresowanych Gwint na wirniku jest lewostronny Abyście nie targali na siłę bo jeśli mocniej dokręcisz to juz pupa zbita
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- tomasso
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-04-17 19:58
- Samochód: Probe 2.2GT 92r i... kosiarka do trawy :) 1.2 benz.
- Lokalizacja: Piła
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Co prawda nie rozkręciłem jeszcze obudowy ,ale wirniki wyglądają ok (na oko laika) .
Jeśli mnie pamięć nie myli ta turbina ,przed "dzwonem" chodziła bez zarzutów ,nie brała oleju i ładnie pompowała .
Niestety (moja bardzo wielka wina ) leżała po wymontowaniu w szopie... piach ,pióra i sierść psa ...w chwili obecnej nawet ośka wirników nie chce ruszyć :/
Muszę ją wyczyścić ,a przy okazji chciałem powymieniać co się da na nowe .
Jeśli mnie pamięć nie myli ta turbina ,przed "dzwonem" chodziła bez zarzutów ,nie brała oleju i ładnie pompowała .
Niestety (moja bardzo wielka wina ) leżała po wymontowaniu w szopie... piach ,pióra i sierść psa ...w chwili obecnej nawet ośka wirników nie chce ruszyć :/
Muszę ją wyczyścić ,a przy okazji chciałem powymieniać co się da na nowe .
Szary Kocur 2.2 GT 92 r bo ja nie KCEM innego AŁTA
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Tak więc na siłę nie kręć. Jak już pisałem oznacz położenie wirników względem siebie i nakrętki tak abyś przy czyszczeniu nie starł śladów np. zrób delikatną rysę na połączeniach. Następnie odkręć muszle wydechową i ssącą a potem rozkręć wirnik uważaj lewy gwint. Wirnik od kompresowania aluminiowy pociągnij do siebie powinien zejść bez stawiania większych oporów jak już zejdzie wirnik wydechowy z oską wyjdzie w drugą stronę. Potem zabierasz się za rozkręcanie korpusu głównego wymieniasz wszystko bo wszystko jest w zestawie naprawczym. Skręcasz i gotowe. Mała uwaga uszczelniacz który znajduje się na wirniku wydechowym jest kruchy, trzeba uważać i zwrócić uwagę aby go odwrotnie nie założyć to bardzo ważne. O tym że na wirniku wydechowym zapewne nazbierało się przypalonego oleju nie muszę mówić bo to będzie widać i trzeba go delikatnie usunąć nie zbierając materiału z wirnika
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- tomasso
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-04-17 19:58
- Samochód: Probe 2.2GT 92r i... kosiarka do trawy :) 1.2 benz.
- Lokalizacja: Piła
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Dzięki za instruktaż ,w przyszłym tygodniu mam wolne ,to się zabiorę do roboty.
Szary Kocur 2.2 GT 92 r bo ja nie KCEM innego AŁTA
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
- kicker
- Posty: 238
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Ile w probach wytrzymują turbiny? przy normalnej eksploatacji.
I czy jeśli moja ma przeszło 250 tys. warto się jej przyglądać pomimo że pracuje bardzo dobrze i zużycie oleju jest w normie?
Boje się nagłej i niezapowiedzianej awarii.
pozdro
I czy jeśli moja ma przeszło 250 tys. warto się jej przyglądać pomimo że pracuje bardzo dobrze i zużycie oleju jest w normie?
Boje się nagłej i niezapowiedzianej awarii.
pozdro
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Nie da sie określić ile wytrzyma jedna 100 tyś druga 300 tyś. Wszystko zależy od wielu czynników.
Najlepiej jest ocenić stan po wielkości luzów na wirniku. To że pompuje nie oznacza że jest z nią wszystko ok. Jeśli już przestaje pompować to w większości nie ma już do czego ręki wyciągać.
Najlepiej jest ocenić stan po wielkości luzów na wirniku. To że pompuje nie oznacza że jest z nią wszystko ok. Jeśli już przestaje pompować to w większości nie ma już do czego ręki wyciągać.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- kicker
- Posty: 238
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Ok, tylko teraz, jaki ten luz powinien być, da się go jakoś zmierzyć? bo wiadomo, montażowy ma jakąś wartość, a zużycie to co innego.
pozdro
pozdro
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Turbo Repair Kit czyli regeneracja turbiny IHI VJ11 (2.2
Luzu w zasadzie nie powinno być
A sprawdzić mozesz poprzez zdjęcie przewodu od turbiny i włożenie palca w dziurkę co by sprawdzić takowy wirnik
A sprawdzić mozesz poprzez zdjęcie przewodu od turbiny i włożenie palca w dziurkę co by sprawdzić takowy wirnik